![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die overgrote meerderheid begint jullie spelletje nu door te krijgen en het vervolg zal minder gunstig zijn voor jullie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsook op welke van welke sociologische verschijnselen u komt tot de tweede conclusie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"... het eeuwenoude graafschap Vlaanderen verdient de onafhankelijkheid ... " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Ik baseer mij op alle serieuze opiniepeilingen van de afgelopen 10 jaar over het pro- of anti-Belgisch gevoel van de bevolking, die in de pers aan bod zijn gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() NEEN, 62% was tegen een te grote macht voor de premier.Berlusconi wou méér macht, maar rekende niet erop dat hij zich op de zoveel jaar weer moet laten verkiezen. En als ik aan Berlusconi denk, dan moet ik opeens ook aan ... ach laat maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Monsieur Le Président-Fondateur, luister eens minder naar Uw Eigen prietpraat en doe eens Uw geschiedenisboekje van het derde studiejaar open. Citaat:
Anders zou een tegenpartij al LANG opgericht zijn en verkiezingssucces geboekt hebben.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 28 juni 2006 om 17:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() diepgaande gesprekken met een vijftigtal mensen aan het station, weet u dat niet meer?
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Hans1;1781382]
Citaat:
de onafhankelijkheid van vlaanderen lijkt mij dus een logisch gevolg op de gebeurtenissen waarvan wij alle dagen getuige mogen zijn.... jullie droom van een unitair belgie kan evenwel een paar revoluties gebruiken.....
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
behoeft dit dan ook geen grondwetswijziging die het land een beetje zou ontdoen van zijn unitaire glorie? for shame vuile separatist!!
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet van geen enkele peiling waarin die 10% voorkomt zoals u het omschrijft. U wel? Gelieve dan een concrete verwijzing te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het valt mij bijvoorbeeld op dat enorm veel mensen die beweren voor belgie te zijn en zich belg te voelen helemaal niets weten van wat er zich aan de andere kant van de taalgrens afspeelt : ze kennen geen politiekers uit wallonie, weten niet wat daar leeft, weten niet naar wat walen kijken op tv, weten niet welke muziek daar populair is.... dit alles geld trouwens ook in de omgekeerde zin zijn dat dan mensen die zich onvervalst "belg" mogen noemen?
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Dan is het misschien tijd weer eens over de taal grens te kijken? Maar dan zonder dit "ze moeten zo zijn hoe wij ze hebben willen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() is dat niet de lijfspreuk van het merendeel van de waalse politieke klasse? in vlaanderen zie ik daar niet veel van
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Italiaanse volk bestaat niet. Men had de republiek Venetië, de Kerkelijke staat, het koninkrijk Sardinië, etc etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Wat? Het is trouwens Vlaanderen.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Negentig jaar? Het is pas sinds de jaren '90 dat de brede Vlaamse beweging onafhankelijkheid wil hoor. Sporadisch hier en daar een groepje, al dan niet midden in oorlogstijd, maar daar blijft het bij.