Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 18:51   #81
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er is maar één verschil waar alles voor moet wijken en dat is het cordon sanitair.

De N-VA verschilt veel meer met de VLD en de CD&V dan met het Vlaams Belang.

Het Cordon sanitaire is de ENIGE en ECHTE beweegreden voor de N-VA om met alle partijen in zee te willen gaan behalve met het VB.
Ik denk dat je hier wel eens gelijk in kunt hebben, Knuppel.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 20:17   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Zie je? Al deze negatieve reacties. Fijn om als Vlaams-Nationalist zo door andere Vlaams-Nationalisten behandeld te worden, al horen we niet tot dezelfde partij.

Ik probeer altijd het VB zo veel mogelijk te respecteren. Ze doen ook soms dingen die me niet aanstaan, maar daar besteed ik geen aandacht aan. Ik belicht liever de positiever kanten van het VB.

Jammer dat het niet van twee kanten kan komen...
Ik vind dat ook jammer. Er zal van een onafhankelijk Vlaanderen niet veel in huis komen als de krachten niet gebundeld kunnen worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 20:18   #83
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vind dat ook jammer. Er zal van een onafhankelijk Vlaanderen niet veel in huis komen als de krachten niet gebundeld kunnen worden.
Dat vrees ik inderdaad ook.
Oud 30 juni 2006, 20:25   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan weten jullie ineens ook waar het CS voor moest, zou, en zal dienen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 20:45   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan weten jullie ineens ook waar het CS voor moest, zou, en zal dienen.
Uiteraard. Daarom is het zo dodelijk zonde dat de N-VA er in de praktijk (niet in theorie) aan vast houdt. Maar evenzeer zonde dat het VB vasthoudt aan de welkomstgroep. Zolang die bestaat is "een uitgestoken hand" een belachelijk gebaar.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 juni 2006, 20:48   #86
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Inderdaad. Beide kanten zullen stappen moeten ondernemen. Alleen dan kunnen we constructief verder bouwen aan een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 30 juni 2006, 21:42   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Daarom is het zo dodelijk zonde dat de N-VA er in de praktijk (niet in theorie) aan vast houdt. Maar evenzeer zonde dat het VB vasthoudt aan de welkomstgroep. Zolang die bestaat is "een uitgestoken hand" een belachelijk gebaar.
Geloof jij dan écht dat die Welkomstdinges ook maar één N-VA-er over de streep kan halen die dat zonder die groep niet zou doen?
Oud 30 juni 2006, 22:15   #88
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er is maar één verschil waar alles voor moet wijken en dat is het cordon sanitair.

De N-VA verschilt veel meer met de VLD en de CD&V dan met het Vlaams Belang.

Het Cordon sanitaire is de ENIGE en ECHTE beweegreden voor de N-VA om met alle partijen in zee te willen gaan behalve met het VB.
ben ik het helemaal niet mee eens..

N-VA is - hoe vreemd het voor sommigen misschien kan klinken - een partij die het liberale (economische) verzoent met gezins- en gemeenschapszin.

Op die manier is N-VA een alternatief voor misnoegde vrije beroepers, zelfstandigen, werknemers met een ruimere visie dan hun eigen, persoonlijke, korte termijn belang. meer in het algemeen voor mensen met een globale visie.

en op die punten scoort het Vlaams Belang uitermate zwak (heb net nog het betreffende luik gelezen.. )

Het is die benadering die maakt dat N-VA zowel aansluiting kan vinden met de CD&V (je hebt daar ook - laat het me de 'unizo-zuil' noemen) als met de VLD (qua benadering.. Verhofdstadt op zich is natuurlijk wel een ramp.. of beter die mans afkeer tegenover de cdenv (+ de sterkte van de PS))
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 00:44   #89
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het kan toch niet dat er geen betere leiders zijn binnen de N-VA?
Die halen voorlopig geen 96% van de stemmen van de leden. Roerend hoe al die Belangers hier ernaar streven om de N-VA een "betere" voorzitter te bezorgen, dat vind ik nu schoon!

Het blijft opvallen hoe krampachtig de VB'ers proberen een diepe kloof te suggereren tussen de N-VA"top" zijnde het summum van hypocrieten en linzensoepnationalisten en de N-VA"basis" (en occasionele witte raaf Demesmaeker...) als goedmenende maar naieve idealisten die door die partijtop worden misleid en uitgebuit. Even doorzichtig en ineffectief als de media die bij het VB interne strijd tussen bepaalde fracties proberen te suggereren overigens, maar blijkbaar leren ze niet uit hun eigen ervaringen.

N-VA-collega's hier aanwezig, maak u trouwens geen illusies over de oprechtheid van de VB-suggesties over wie we moeten kiezen als voorzitter: Wie we ook kiezen, het VB zal meteen het geschut zijn/haar richting uitdraaien en de hele ondergavings- en belasteringscampagne die ze eerst bij Bourgeois en nu bij De Wever uithaalden op de nieuwe voorzitter richten in de hoop de N-VA te kunnen vernietigen. Wordt Demesmaeker morgen voorzitter zal ook hem dat lot ondergaan, los van alle schijnheilige lof de VB'ers hem nu toewerpen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 00:58   #90
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Die halen voorlopig geen 96% van de stemmen van de leden. Roerend hoe al die Belangers hier ernaar streven om de N-VA een "betere" voorzitter te bezorgen, dat vind ik nu schoon!

Het blijft opvallen hoe krampachtig de VB'ers proberen een diepe kloof te suggereren tussen de N-VA"top" zijnde het summum van hypocrieten en linzensoepnationalisten en de N-VA"basis" (en occasionele witte raaf Demesmaeker...) als goedmenende maar naieve idealisten die door die partijtop worden misleid en uitgebuit. Even doorzichtig en ineffectief als de media die bij het VB interne strijd tussen bepaalde fracties proberen te suggereren overigens, maar blijkbaar leren ze niet uit hun eigen ervaringen.

N-VA-collega's hier aanwezig, maak u trouwens geen illusies over de oprechtheid van de VB-suggesties over wie we moeten kiezen als voorzitter: Wie we ook kiezen, het VB zal meteen het geschut zijn/haar richting uitdraaien en de hele ondergavings- en belasteringscampagne die ze eerst bij Bourgeois en nu bij De Wever uithaalden op de nieuwe voorzitter richten in de hoop de N-VA te kunnen vernietigen. Wordt Demesmaeker morgen voorzitter zal ook hem dat lot ondergaan, los van alle schijnheilige lof de VB'ers hem nu toewerpen.
Als de N-VA werkelijk zo overtuigd is van de sterkte van haar ideologie, waarom bewandelt ze dan niet, net als het VB een onafhankelijke koers?
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 02:49   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Als de N-VA werkelijk zo overtuigd is van de sterkte van haar ideologie, waarom bewandelt ze dan niet, net als het VB een onafhankelijke koers?
Ergens moet ik die vraag steunen. De polls duiden dat de N-VA intussen flink boven de 5% komt die Verhofstadt had ingesteld. Ik denk dat de N-VA veel beter zijn leden kan houden zonder te buigen voor de CD&V.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2006, 11:26   #92
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Volgens de laatste peiling van de stemmenkampioen zou de NVA inderdaad 7,2% halen.

Ook ik zou dus graag het kartel achterwege laten.
Oud 1 juli 2006, 11:53   #93
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Die halen voorlopig geen 96% van de stemmen van de leden.
Niet zo hoog van toren blazen.
Voor hetzelfde geld hadden uw hoogedelgestrenge voorzitters, verkozen met 95% van de stemmen, jullie geparkeerd in de VLD.

Grappig om te bedenken hoe jullie hier dan fervent zoals het partijslaven betaamt het blauwe segment van de regering Verhofstadt zouden verdedigen.

Oud 1 juli 2006, 12:34   #94
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Volgens de laatste peiling van de stemmenkampioen zou de NVA inderdaad 7,2% halen.

Ook ik zou dus graag het kartel achterwege laten.
Contacteer den Bart, he

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2006, 12:44   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niet zo hoog van toren blazen.
Voor hetzelfde geld hadden uw hoogedelgestrenge voorzitters, verkozen met 95% van de stemmen, jullie geparkeerd in de VLD.

Grappig om te bedenken hoe jullie hier dan fervent zoals het partijslaven betaamt het blauwe segment van de regering Verhofstadt zouden verdedigen.

Het scheelde idd niet veel....

De CD&V bood plots echter beter.

Beloften waar ik tot nu toe nog NIETS van heb zien uitvoeren.

En ja, dezelfden die vandaag nog altijd geen kwaad woord over de CD&V willen horen, zouden hetzelfde doen met de VLD indien hun partijtop zich aan de overeengekomen beginselverklaring had gehouden.
.

Ik blijf er dus bij dat het enkel het CS sanitair is dat de N-VA in de armen van een belgicistische partij heeft gedreven.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juli 2006 om 12:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 12:54   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De CD&V bood plots echter beter.

Beloften waar ik tot nu toe nog NIETS van heb zien uitvoeren.
Toch wel hoor.
Bourgeois kreeg toch een ministerpost?

Citaat:
En ja, dezelfden die vandaag nog altijd geen kwaad woord over de CD&V willen horen, zouden hetzelfde doen met de VLD indien hun partijtop zich aan de overeengekomen beginselverklaring had gehouden.
Partijslaven van de ergste soort.
Beangstigend, nietwaar?
Stel je voor dat de N-Va gemene zaak had gemaakt met het VB.
Wat een stortvloed aan racisme en separatisme zou dit forum overspoeld heben!

Citaat:
Ik blijf er dus bij dat het enkel het CS sanitair is dat de N-VA in de armen van een belgicistische partij heeft gedreven.
Eind goed, al goed.
Oud 1 juli 2006, 13:19   #97
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Je zou er moedeloos door worden. Sommige diehards van beide nationalistische partijen maken er hun levenswerk van de geschreven en beeld-media na te pluizen op berichten die de andere partij in discrediet brengen. Dat ondertussen dit apenland naar de haaien gaat door het geklungel van Paars is de minste van hun zorgen. Nee, de broedertwisten zijn zoveel belangrijker.

Gelukkig zijn er ook positieve geluiden. Onder de 1.000 intekenaars die inmiddels ons éénheidscharter ondertekend hebben bevinden zich honderden VB-leden en evenveel onafhankelijken, wat voor mij een verrassing was. Heel wat mensen hebben zich van de partijen afgekeerd precies omdat ze raakpunten hebben met beide Vlaams-nationale partijen. Ik heb menig telefoontje hieromtrent gekregen.
De reactie's uit N-VA hoek zijn ondermaats, vermoedelijk omdat de leiding officieel het charter boycot.

Wat de vorming van onze éénheidslijst in Wetteren betreft zijn de contacten met het VB voorbeeldig. Ik wil hier speciaal Bruno Stevenheydens, woonachtig in Beveren vermelden. Een prachtkerel.
Wars van alle vooroordelen die zo nefast zijn voor de Vlaamse natievorming.

Tenslotte nog een dankwoordje aan Knuppel en Luc Broes. Ze hebben me steeds door dik en dun gesteund in mijn éénheidsinitiatieven. Ook aan de andere VB'ers en N-VA'ers die Vlaanderen belangrijker achten dan het ondergeschikte partijbelang mijn dank.

Vlaanderen onafhankelijk! België, opdoeken die handel!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 15:50   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Toch wel hoor.
Bourgeois kreeg toch een ministerpost?
Die mag Bourgeois van mij hebben. Het is een bekwaam politicus. Echter niet alleen om zich voorbeeldig bij het zwijgakkoord van Leterme neer te leggen, maar ook om werk te maken van de resoluties die een zestal jaar geleden eenparig in het Vlaams Parlement werden goedgekeurd, en die deel uitmaakten van de 'keiharde garanties' die de N-VA kreeg om Leterme, via het 'Vlaams' kartel, aan de macht te helpen.

Citaat:
Partijslaven van de ergste soort.
Beangstigend, nietwaar?
Zowat IEDEREEN met een partijlidkaart van deze en gene partij bezondigt zich aan partijslaafsheid. Persoonlijk vind ik dat enkel van Vlaams-nationalisten 'beangstigend'.

Citaat:
Stel je voor dat de N-Va gemene zaak had gemaakt met het VB.
Wat een stortvloed aan racisme en separatisme zou dit forum overspoeld heben!
Je bedoelt wat een stortvloed aan verwijten over racisme en separatisme zou ook de N-VA te slikken krijgen op dit forum. En Superstaaf zou wellicht op de eerste rij staan. Jammer voor jou was de schrik van de N-VA voor het CS groter dan de schrik voor de belgicistische partijen....

Citaat:
Eind goed, al goed.
Het einde (van Belgique) is hoe dan ook onderweg.
We zullen wel zien wie in 2007 zal juichen.
Oud 1 juli 2006, 15:55   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je zou er moedeloos door worden.
Eindelijk.
Mission accomplished.

Citaat:
Sommige diehards van beide nationalistische partijen maken er hun levenswerk van de geschreven en beeld-media na te pluizen op berichten die de andere partij in discrediet brengen. Dat ondertussen dit apenland naar de haaien gaat door het geklungel van Paars is de minste van hun zorgen. Nee, de broedertwisten zijn zoveel belangrijker.
Schatjes zijn het!

Citaat:
Gelukkig zijn er ook positieve geluiden.
Waar is de volumeknop.......

Citaat:
Onder de 1.000 intekenaars die inmiddels ons éénheidscharter ondertekend hebben bevinden zich honderden VB-leden en evenveel onafhankelijken, wat voor mij een verrassing was. Heel wat mensen hebben zich van de partijen afgekeerd precies omdat ze raakpunten hebben met beide Vlaams-nationale partijen. Ik heb menig telefoontje hieromtrent gekregen.
Duizend ondertekenaars is een succes, en ik meen het.
Toch onvoldoende om de respectievelijke partijleidingen onderdruk te zetten.

Citaat:
De reactie's uit N-VA hoek zijn ondermaats, vermoedelijk omdat de leiding officieel het charter boycot.
Niet schimpen op de N-Va!

Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk! België, opdoeken die handel!
Goodmorning Belgium.
Oud 1 juli 2006, 16:00   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mag Bourgeois van mij hebben. Het is een bekwaam politicus.
Ge meent het!

Citaat:
Je bedoelt wat een stortvloed aan verwijten over racisme en separatisme zou ook de N-VA te slikken krijgen op dit forum. En Superstaaf zou wellicht op de eerste rij staan.

Citaat:
Het einde (van Belgique) is hoe dan ook onderweg.
We zullen wel zien wie in 2007 zal juichen.

KNUPPEL!
KNUPPEL!
KNUPPEL!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be