![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan weten jullie ineens ook waar het CS voor moest, zou, en zal dienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Daarom is het zo dodelijk zonde dat de N-VA er in de praktijk (niet in theorie) aan vast houdt. Maar evenzeer zonde dat het VB vasthoudt aan de welkomstgroep. Zolang die bestaat is "een uitgestoken hand" een belachelijk gebaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Beide kanten zullen stappen moeten ondernemen. Alleen dan kunnen we constructief verder bouwen aan een onafhankelijk Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof jij dan écht dat die Welkomstdinges ook maar één N-VA-er over de streep kan halen die dat zonder die groep niet zou doen?
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
N-VA is - hoe vreemd het voor sommigen misschien kan klinken - een partij die het liberale (economische) verzoent met gezins- en gemeenschapszin. Op die manier is N-VA een alternatief voor misnoegde vrije beroepers, zelfstandigen, werknemers met een ruimere visie dan hun eigen, persoonlijke, korte termijn belang. meer in het algemeen voor mensen met een globale visie. en op die punten scoort het Vlaams Belang uitermate zwak (heb net nog het betreffende luik gelezen.. ![]() Het is die benadering die maakt dat N-VA zowel aansluiting kan vinden met de CD&V (je hebt daar ook - laat het me de 'unizo-zuil' noemen) als met de VLD (qua benadering.. Verhofdstadt op zich is natuurlijk wel een ramp.. of beter die mans afkeer tegenover de cdenv (+ de sterkte van de PS)) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Het blijft opvallen hoe krampachtig de VB'ers proberen een diepe kloof te suggereren tussen de N-VA"top" zijnde het summum van hypocrieten en linzensoepnationalisten en de N-VA"basis" (en occasionele witte raaf Demesmaeker...) als goedmenende maar naieve idealisten die door die partijtop worden misleid en uitgebuit. Even doorzichtig en ineffectief als de media die bij het VB interne strijd tussen bepaalde fracties proberen te suggereren overigens, maar blijkbaar leren ze niet uit hun eigen ervaringen. N-VA-collega's hier aanwezig, maak u trouwens geen illusies over de oprechtheid van de VB-suggesties over wie we moeten kiezen als voorzitter: Wie we ook kiezen, het VB zal meteen het geschut zijn/haar richting uitdraaien en de hele ondergavings- en belasteringscampagne die ze eerst bij Bourgeois en nu bij De Wever uithaalden op de nieuwe voorzitter richten in de hoop de N-VA te kunnen vernietigen. Wordt Demesmaeker morgen voorzitter zal ook hem dat lot ondergaan, los van alle schijnheilige lof de VB'ers hem nu toewerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens moet ik die vraag steunen. De polls duiden dat de N-VA intussen flink boven de 5% komt die Verhofstadt had ingesteld. Ik denk dat de N-VA veel beter zijn leden kan houden zonder te buigen voor de CD&V.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens de laatste peiling van de stemmenkampioen zou de NVA inderdaad 7,2% halen.
Ook ik zou dus graag het kartel achterwege laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hetzelfde geld hadden uw hoogedelgestrenge voorzitters, verkozen met 95% van de stemmen, jullie geparkeerd in de VLD. Grappig om te bedenken hoe jullie hier dan fervent zoals het partijslaven betaamt het blauwe segment van de regering Verhofstadt zouden verdedigen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CD&V bood plots echter beter. Beloften waar ik tot nu toe nog NIETS van heb zien uitvoeren. En ja, dezelfden die vandaag nog altijd geen kwaad woord over de CD&V willen horen, zouden hetzelfde doen met de VLD indien hun partijtop zich aan de overeengekomen beginselverklaring had gehouden. . Ik blijf er dus bij dat het enkel het CS sanitair is dat de N-VA in de armen van een belgicistische partij heeft gedreven.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juli 2006 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bourgeois kreeg toch een ministerpost? Citaat:
Beangstigend, nietwaar? Stel je voor dat de N-Va gemene zaak had gemaakt met het VB. Wat een stortvloed aan racisme en separatisme zou dit forum overspoeld heben! Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er ook positieve geluiden. Onder de 1.000 intekenaars die inmiddels ons éénheidscharter ondertekend hebben bevinden zich honderden VB-leden en evenveel onafhankelijken, wat voor mij een verrassing was. Heel wat mensen hebben zich van de partijen afgekeerd precies omdat ze raakpunten hebben met beide Vlaams-nationale partijen. Ik heb menig telefoontje hieromtrent gekregen. De reactie's uit N-VA hoek zijn ondermaats, vermoedelijk omdat de leiding officieel het charter boycot. Wat de vorming van onze éénheidslijst in Wetteren betreft zijn de contacten met het VB voorbeeldig. Ik wil hier speciaal Bruno Stevenheydens, woonachtig in Beveren vermelden. Een prachtkerel. Wars van alle vooroordelen die zo nefast zijn voor de Vlaamse natievorming. Tenslotte nog een dankwoordje aan Knuppel en Luc Broes. Ze hebben me steeds door dik en dun gesteund in mijn éénheidsinitiatieven. Ook aan de andere VB'ers en N-VA'ers die Vlaanderen belangrijker achten dan het ondergeschikte partijbelang mijn dank. Vlaanderen onafhankelijk! België, opdoeken die handel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zullen wel zien wie in 2007 zal juichen.
![]() |
![]() |
#99 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk.
Mission accomplished. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch onvoldoende om de respectievelijke partijleidingen onderdruk te zetten. Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() KNUPPEL! KNUPPEL! KNUPPEL!