Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 20:39   #81
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
"Mijn indruk is dat veel mensen - ook op dit forum - onmiddellijk oordelen op basis van een vreselijke daad en hierdoor blind worden voor de feiten die tot de daad leiden."
ja, quoten kan ik ook.
nu nog uitleggen hoe je van dit naar jouw vreemde interpretatie gaat.
Oud 28 juni 2006, 21:26   #82
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laat me raden....
Enkele zwarte pieten uit Spanje? Tis nochthans nog geen 6 december...
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:51   #83
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Wat een groepsrukkerij in deze thread onder de politiek correcten, die nog steeds het geweld van allochtone recidivisten tot in het oneindige blijven relativeren. Ik heb het over Nynorsk, La Chunga maar vooral filosoof. Als jullie nu die zelfde relativeringstheoriën consequent zouden toepassen, zou ik het nog als naïeviteit omschrijven. Maar het feit dat jullie echter zo selectief zijn in het toepassen van jullie talent, getuigt eerder van een onverbiddelijke politiek correcte vooringenomenheid. Want ja, dat is OOK vooringenomenheid.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:04   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spanks Bekijk bericht
Wat een groepsrukkerij in deze thread onder de politiek correcten, die nog steeds het geweld van allochtone recidivisten tot in het oneindige blijven relativeren. Ik heb het over Nynorsk, La Chunga maar vooral filosoof. Als jullie nu die zelfde relativeringstheoriën consequent zouden toepassen, zou ik het nog als naïeviteit omschrijven. Maar het feit dat jullie echter zo selectief zijn in het toepassen van jullie talent, getuigt eerder van een onverbiddelijke politiek correcte vooringenomenheid. Want ja, dat is OOK vooringenomenheid.

Ik blijf het dus echt überidioot vinden dat nuanceringen leggen waar ze horen te liggen, door sommigen blijkbaar krampachtig geïnterpreteerd blijven worden als 'minimalisering van de problemen' of erger.

Nog idioter is, dat als ik vraag om specifieke quotes die aantonen dat de geponeerde stellingen over mijn persoon correct zijn, die dus nooit komen
Oud 28 juni 2006, 22:07   #85
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
noemen jullie rechtsen zich nog steeds 'politiek incorrect'?
hoe lang gaat zo'n term eigenlijk mee?
de taal van het VB is al erg politiek correct tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 28 juni 2006 om 22:08.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:23   #86
Spanks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik blijf het dus echt überidioot vinden dat nuanceringen leggen waar ze horen te liggen, door sommigen blijkbaar krampachtig geïnterpreteerd blijven worden als 'minimalisering van de problemen' of erger.
De speerpunt van mijn betoog was juist dat die nuanceringen consequent dienen te gebeuren. Er moét gerelativeerd worden, maar ik ervaar dat net d�*t door sommigen ook krampachtig gebeurt.
Oud 28 juni 2006, 22:28   #87
Spanks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
"dogmatische aanhangers van het linkse op tolerantie gebaseerde gedachtegoed" ligt niet zo vlot in de mond.
Oud 28 juni 2006, 23:02   #88
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, je geeft dat laatste zinnetje toch al toe.

Maar laat die koord maar aan de WC hangen hoor.
Oud 29 juni 2006, 00:02   #89
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Wat heeft het voor zin hier te gaan discuteren over hoe de feiten verlopen zijn tussen mensen die er niet bij waren en het dus niet weten. Een gerechtelijk onderzoek is geen voetbalwedstrijd met supporters voor beide partijen.

Het is logisch dat als één visie op het gebeuren breed in de media is uitgespreid, de andere visie ook vermeld moet worden. We zouden geen rechtstaat zijn als een beschuldigde zich niet zou kunnen verdedigen. Het lijkt me dat het gerecht genoeg mogelijkheden heeft om de waarheid te achterhalen als zoiets gebeurt tenmidden van een aantal onafhankelijke getuigen, waarvan het een deel ook onmiddelijk kon ondervragen. Alweer samenzweringstheorien hierrond zijn niet alleen ongepast, maar ook een beetje lullig.

Persoonlijk denk ik dat het altijd misloopt als de media, inclusief computerfora, zich met individuele gevallen van criminaliteit bezighouden. Iedereen lijkt nu compleet door te draven zonder de feiten te kennen. En wat te denken van een commentator die het heeft over een spiraal van geweld om enkele gevallen in meerdere maanden. Geen statistieken kunnen lezen.

Nog enkele weken geleden was het zogenaamd een schande om een daad van een enkeling aan een hele groep te verwijten, ook als was er toen wel een directe link met politiek.

Het is vermoeiend, vervelend, het is er meestal naast en het helpt niemand.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 05:41   #90
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Weer extra stemmen voor het VB
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 05:59   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
de oude man is geloofwaardiger. Die advocaat wil gewoon zijn krapuleuze client in een + daglicht zetten.
T is al straf dat ze zich niet voor doodslag moeten verantwoorden, nu komen de verhaaltjes "ikke niks gedaan de anderen hebben het allemaal gedaan" "ik heb geen goede vrienden" zal het volgende wel zijn
"wie bij de kat slaapt krijgt de vlooien..."

"wie alle dagen omgaat met crapuul..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 06:02   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ze stapten met z'n zessen midden op de bus op, zonder kaartje. Ze schopten typhus op de hele bus, en hadden al tientallen mensen bang gemaakt.

Ik weet niet wie Bob is, maar ik heb wel medeleven.

Mr. Demoor echter wilde zich niet bang laten maken. Zo zouden we allemaal moeten zijn. Ik ben soms ook bang. Alleen, op straat 's avonds laat, en plots oog in oog met een bende "De Puta Madre" crapuul. We zouden niet bang mogen zijn. Ze doen aan "territorial pissing", en willen ons laten zien wie de baas is.
de puta madre... is Spaans voor "van een hoer van een moeder"

tid voor de para's op de bus en in de metro... of zoals destijds in New York met Guardian Angels.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 07:18   #93
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
U bedoelt waarschijnlijk dat hoe dichter oktober nadert, hoe incorrecter en hoe veelbelovender de taal van de politici wordt, zoals gewoonlijk.
Tot ze de postjes veroverd hebben, en zwijgen, zoals:
spa na cvp, het groen, en recentelijk het nva.
Oorspronkelijke beloftes verdedigen met woorden is uiteraard vanzelfsprekend voor een parlement.
De vraag is "Daden".
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 07:36   #94
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volledig mee akkoord INDIEN het slachtoffer effektief het crapuul bij de keel had genomen. een "doktersattest"? wanneer heeft dat crapuul dan naar de dokter geweest?
ze kunnen naar die dokter in Borgerhout gaan, die juist is vrijgesproken voor zijn valse attesten. Die draait zijn hand niet om voor nog een paar valse attesten hoor.....
Hij wordt er toch niet voor gestraft....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:58   #95
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Belgen, Marrokanen, Spanjaarden, whatever, 't is crapuul dat niet op straat hoort te lopen.
Da's dan weer helemaal waar...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 10:03   #96
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Wat heeft het voor zin hier te gaan discuteren over hoe de feiten verlopen zijn tussen mensen die er niet bij waren en het dus niet weten. Een gerechtelijk onderzoek is geen voetbalwedstrijd met supporters voor beide partijen.

Het is logisch dat als één visie op het gebeuren breed in de media is uitgespreid, de andere visie ook vermeld moet worden. We zouden geen rechtstaat zijn als een beschuldigde zich niet zou kunnen verdedigen. Het lijkt me dat het gerecht genoeg mogelijkheden heeft om de waarheid te achterhalen als zoiets gebeurt tenmidden van een aantal onafhankelijke getuigen, waarvan het een deel ook onmiddelijk kon ondervragen. Alweer samenzweringstheorien hierrond zijn niet alleen ongepast, maar ook een beetje lullig.

Persoonlijk denk ik dat het altijd misloopt als de media, inclusief computerfora, zich met individuele gevallen van criminaliteit bezighouden. Iedereen lijkt nu compleet door te draven zonder de feiten te kennen. En wat te denken van een commentator die het heeft over een spiraal van geweld om enkele gevallen in meerdere maanden. Geen statistieken kunnen lezen.

Nog enkele weken geleden was het zogenaamd een schande om een daad van een enkeling aan een hele groep te verwijten, ook als was er toen wel een directe link met politiek.

Het is vermoeiend, vervelend, het is er meestal naast en het helpt niemand.
Als ik een applaus-emoticon terug zou vinden zou ik hem hier zetten. Proficiat. De getuigen zullen wel een correct beeld van de feiten weergeven en pas dan kan men conclusies trekken.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 11:07   #97
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De speerpunt van mijn betoog was juist dat die nuanceringen consequent dienen te gebeuren. Er moét gerelativeerd worden, maar ik ervaar dat net d�*t door sommigen ook krampachtig gebeurt.
Als dat uw speerpunt was, dan kan het ook niet moeilijk zijn dat te onderbouwen met een aantal quotes van mijn hand.
Oud 29 juni 2006, 11:13   #98
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als ik een applaus-emoticon terug zou vinden zou ik hem hier zetten. Proficiat. De getuigen zullen wel een correct beeld van de feiten weergeven en pas dan kan men conclusies trekken.
Het zou interessant kunnen zijn de nationaliteit (of afkomst) van de getuigen te weten...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 11:27   #99
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Het zou interessant kunnen zijn de nationaliteit (of afkomst) van de getuigen te weten...
Daar zeg je me wat.

Maar dat niet alleen. Ik denk dat het moeilijk is om als getuige waar alles van afhangt (er zat weinig volk op de bus) bezwarende dingen te zeggen over die bende van zes.
Gedaan met bus 23 te rijden. Uitkijken voor wraakacties.

Laatst gewijzigd door Duym : 29 juni 2006 om 11:27.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 12:02   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zou echt graag willen weten welke etnische afkomst de getuigen hebben die het slachtoffer hebben zien slaan, en welke etnische afkomst te getuigen hebben die dit zeker niet hebben gezien.

Nog even ter info uit GVA (rara welke etnische afkomst heeft deze getuige?)

een gedichtje(GVA) van een RECHTSTREEKSE OOGGETUIGE van de kloppartij zelf. Hij beschrijft wat hij zaterdag zag.

Lieve mijnheer,
ik heb het gezien
ik heb u gezien
ik heb u zien staan
uw armen omhoog
in het midden van de bus
u sloeg niet

Ik zie u staan
u vraagt een beetje stilte
dapper, rechtop
in het midden van de bus
met open armen staat u daar.
U sloeg niet.
Ik heb hen zien slaan.
U bracht hen aan het wankelen.
Tegen U konden ze niet op.

U lag daar
alsof u even gewoon
daar tot rust wilde komen
alsof u wilde zeggen
nog even liggen
en dan sta ik op.

Een meisje legt haar warme hand
tegen uw wang
als ze weggaat legt ze uw bril
op de zetel naast u.

Een oude vrouw morst
druppels water op uw gezicht
als ze weggaat
streelt ze uw voorhoofd.

Rust in vrede lieve mijnheer.
U bent overleden.
Ik heb het gehoord in het nieuws.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be