Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is dit juist?
Ja, juist 28 50,91%
Nee, niet juist 24 43,64%
Geen mening 1 1,82%
Ik snap het niet (voor de metser) 2 3,64%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 17:50   #81
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
????? Ik vraag hier gewoon om bewijzen maar blijkbaar willen die homofoben onder ons die niet geven om de eenvoudige reden dat die er gewoon niet zijn.... tja.... en dan noemen ze me politiek correct pfffffffffffffffff;

je weet toch dat ze politiek correct gebruiken om iedereen uit te schelden
die ze niet met argumenten kunnen overwinnen ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 17:51   #82
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dan dat homo's een afwijking hebben aan hun voorplantingsorganen???
Kom, gaan we op kleuterniveau doorgaan?
Waar beweer ik dat homo's een afwijking hebben aan hun voortplantingsorganen?
Was jij niet diegene die er onvruchtbaarheid zo persé bij moest sleuren om mij één of ander duister punt uit te leggen?
Seksuele geaardheid is geen keuzevak op school, nogmaals, andermaal. Ik moet het toch niet spellen?
Het zit ergens in één van onze genen, in ons erfelijk materiaal.
Wist je bijvoorbeeld dat zelfs de neiging tot verslaving volgens de jongste wetenschappelijke ontwikkelingen op een afwijking op een gen wijst? En er zijn minstens zoveel verslaafden (aan wat dan ook) als er homo's zijn, zou ik vermoeden. Ben ik nu verslaving-o-foob?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 17:52   #83
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Het lijkt er meer op dat mensen willen weten wat kan en niet kan. Iedereen heeft behoefte aan een maatschappij waarbij normen en waarden redelijk goed omschreven worden. Wanneer elke geaardheid gelijk aanvaard moet worden dan heb je wel een probleem. Als men in de aanvaarding van elke geaardheid steeds verder gaat dan kan en mag alles omdat men voor alles wel een biologische of erfelijke verklaring kan bedenken. Mensen moeten dan niet meer opgevoed worden maar men moet hen aanvaarden zoals ze zijn. Dat is iets wat aanhoudend in het moderne denken terugkomt. Om gelukkig te zijn moet men zichzelf zijn. Het probleem is dat dit zichzelf zijn bijna altijd ten koste gaat van de omgeving. Gedrag is niet neutraal, een geaardheid is niet neutraal. Tegenover pedofielen zouden er kinderen moeten zijn die omgang met pedofielen leuk en aardig vinden. Ik denk niet dat dit mogelijk is zonder dat een aantal kinderen slechte ervaringen meemaken. Dat gaat op met alle geaardheden. De homovriend zal zich ook lastig gaan gedragen wanneer hij zich aangetrokken voelt tot een toevallige hetero vriend. Waar het om gaat is dat men strikte gedragsregels nodig heeft om in een mix met veel geaardheden te leven. Hoe dan ook kan men niet alles aanvaarden. Vroeger was elke uiting van intiem gedrag verboden ook onder hetero’s. Ik kreeg ooit een uitbrander omdat ik een meisje kuste in een katholieke jeugdclub. Nu maakt men het mee dat bijna alles mogelijk is.

Rogier
Als jij behoefte hebt in een psychologische dwangbuis te leven is dat uw probleem,
maar dring je ziektebeeld vooral andere mensen niet op
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 17:53   #84
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht

je weet toch dat ze politiek correct gebruiken om iedereen uit te schelden
die ze niet met argumenten kunnen overwinnen ?
Dan moet die term zowat het enige geluid zijn die nog aan je lippen ontsnapt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 30 juni 2006, 17:54   #85
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als jij behoefte hebt in een psychologische dwangbuis te leven is dat uw probleem,
maar dring je ziektebeeld vooral andere mensen niet op
Bij deze weet de Rogier ook dat hij politiek correct is.

Oud 30 juni 2006, 17:56   #86
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je in nog veel zaken er niet uit ...

Een kind is beinvloedbaar in woord en daad,
en moet dus per definitie beschermd worden.
Bescherming tegen sexuele uitbuiting van volwassenen hoort daar nu eenmaal bij.
Voor je lichamelijke volwassenheid is het zelfs schadelijk voor het lichaam.
Maar wat is nu de relevantie met hetgeen ZH aanbracht?
Nooit verliefd geweest op oudere vrouwen?

Oud 30 juni 2006, 17:57   #87
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Kom, gaan we op kleuterniveau doorgaan?
Waar beweer ik dat homo's een afwijking hebben aan hun voortplantingsorganen?
Was jij niet diegene die er onvruchtbaarheid zo persé bij moest sleuren om mij één of ander duister punt uit te leggen?
Seksuele geaardheid is geen keuzevak op school, nogmaals, andermaal. Ik moet het toch niet spellen?
Het zit ergens in één van onze genen, in ons erfelijk materiaal.
Wist je bijvoorbeeld dat zelfs de neiging tot verslaving volgens de jongste wetenschappelijke ontwikkelingen op een afwijking op een gen wijst? En er zijn minstens zoveel verslaafden (aan wat dan ook) als er homo's zijn, zou ik vermoeden. Ben ik nu verslaving-o-foob?
blablablablabla ah ja ik ben ne kleuter volgens jouw dus blablablablablablablablabla; dathomo's een afwijking hebben aan hun voortplantingsorganen, lees eens je eigen posts opnieuw aub!
En wat heeft dat met keuzevak op school te maken?????
en met verslaving????
Tjonge tjonge toch maar de bewijzen dat het een afwijking is blijven dus wel héél duidelijk uit me dunkt; maar verder ben je dus helemaal geen homofoob hé na alles wat je hier hebt geschreven, neje hoe kan dat nu .

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 18:01   #88
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verspil geen energie aan zo'n virtuele vandalen
Vent, kom je hier binnenvallen, post je zesenvijftighonderd nietszeggende posts die op geen enkel vlak iets aan de het topic kunnen toevoegen, en vervuil je zoals steeds en overal met je eeuwige geleuter elke vorm van discussie.
Ga toch een eindje fietsen!

Oud 30 juni 2006, 18:03   #89
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
blablablablabla ah ja ik ben ne kleuter volgens jouw dus blablablablablablablablabla; dathomo's een afwijking hebben aan hun voortplantingsorganen, lees eens je eigen posts opnieuw aub!
En wat heeft dat met keuzevak op school te maken?????
en met verslaving????
Tjonge tjonge toch maar de bewijzen dat het een afwijking is blijven dus wel héél duidelijk uit me dunkt; maar verder ben je dus helemaal geen homofoob hé na alles wat je hier hebt geschreven, neje hoe kan dat nu .
Bartje, je hebt gelijk. Ik ga met de blokjes spelen. Tegen zoveel duidelijk onweerlegbare onzin ben ik niet opgewassen. Ik heb geen zin om "blablabla" en "tuut tuut tuut" te doen, en ik geef het toe: ik ben een onvervalste bijlenzwaaiende homofoob die niet tevreden is wanneer hij niet iedere ochtend minstens één homo tussen zijn boterham heeft gelegd. Droom zacht van je groot gelijk!

Laatst gewijzigd door Nierika : 30 juni 2006 om 18:06.
Oud 30 juni 2006, 18:04   #90
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vent, kom je hier binnenvallen, post je zesenvijftighonderd nietszeggende posts die op geen enkel vlak iets aan de het topic kunnen toevoegen, en vervuil je zoals steeds en overal met je eeuwige geleuter elke vorm van discussie.
Ga toch een eindje fietsen!
De pot verwijt de ketel.....; en je noemt het al geleuter, kan je het niet verdragen dat er tegen jouw enge denkwereldje wordt ingegaan misschien?

Oud 30 juni 2006, 18:06   #91
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bartje, je hebt gelijk. Ik ga met de blokjes spelen. Tegen zoveel duidelijk onweerlegbare onzin ben ik niet opgewassen. Droom zacht!
En uiteraard blijven de bewijzen uit maar ja van homofoben kunnen we niets anders verwachten.
Homo's hebben volgens jouw een afwijking, maar dewelke en deze te bewijzen dat weiger je pertinent! In plaats daarvan begin je er van alles en nog wat bij te halen...nu ja tot spijt van wie het benijdt, homo's worden steeds beter en beter aanvaardt maar er is nog héél véél werk aan de winkel om de aanvaarding nog beter te maken en de homofobie tot een nulpunt te herleiden.

Oud 30 juni 2006, 18:11   #92
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De pot verwijt de ketel.....; en je noemt het al geleuter, kan je het niet verdragen dat er tegen jouw enge denkwereldje wordt ingegaan misschien?
Moet ik hier toch nog even op antwoorden.
Jij en ik proberen op z'n minst nog over iets te discussiëren. Wat dat infantiel geval met zijn zielige oneliners na 5 pagina's plots komt aanvangen, weet ik niet.
Jij blijkbaar wel.
Maar ik begrijp je ergens, hij lijkt tenminste aan jouw kant te staan, en dan kun je moeilijk rationeel oordelen over dat eeuwige stuk irriterend vreten.

Oud 30 juni 2006, 18:14   #93
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Moet ik hier toch nog even op antwoorden.
Jij en ik proberen op z'n minst nog over iets te discussiëren. Wat dat infantiel geval met zijn zielige oneliners na 5 pagina's plots komt aanvangen, weet ik niet.
Jij blijkbaar wel.
Maar ik begrijp je ergens, hij lijkt tenminste aan jouw kant te staan, en dan kun je moeilijk rationeel oordelen over dat eeuwige stuk irriterend vreten.
Dat infantiel geval is wel een mens, hij komt misschien na 5 pagina's opduiken daar hij heeft moeten werken ofzo, er is nog meer dan de forumwereld hé.
En ik vind hem helemaal niet irriterend; integendeel; maar blijkbaar kan jij daar niet tegen dat hij geen problemen heeft met homo's...

Oud 30 juni 2006, 18:14   #94
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Deze topic is enkel interessant omdat hij leert hoe engdenkend mensen nog kunnen zijn in de 21ste eeuw en hoe ze erin slagen om via de meest eigenaardige redeneringen hun vooroordelen te bevestigen.
Het toont ook de ware aard van rechtse extremisten: hun morbide haat tegenover alles wat zij beschouwen als niet behorend tot de 'norm'. Hùn norm is dat, een norm van uniformiteit, een norm van gewaande perfectie. Een norm die ze uiteindelijk zelf nooit kunnen bereiken en bijgevolg is hun gedrag niet alleen voor anderen maar ook voor zichzelf destructief.
Ik las hier hoe homo's voor abnormaal worden uitgescholden, hoe ze diezefde homo's linken aan verderfelijke pedofilie, ja zelfs hoe ze homo's op één hoop werpen met necrofielen.
Diezelfde extreem-rechtsen voeren steeds weer het hoge woord over hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten, over hoe zij het eens gaan veranderen. Uiteindelijk blijken ze niet meer dan maatschappelijke angsthazen die hun kont als koeien draaien naar de wind terwijl ze struisvogelgewijs hun lege hoofd in het zand draaien.
Oud 30 juni 2006, 18:16   #95
bartje
Minister-President

Standaard

en als je al denkt dat er van die extreem rechtsen hun kind zouden buitengooien als blijkt dat het niet aan hun eisen voldoet tja dat vind ik toch wel héél straf hoor, een kind dat je zelf op de wereld hebt gezet zo maar aan zijn/haar lot overlaten; dat spreekt gewoon boekdelen en dat zou dan gaan oordelen dat ze tegen adoptie zijn...
Oud 30 juni 2006, 19:46   #96
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Door acht jaar paars er een klimaat is geschapen waar extreem-progressisme (zoals bv. het normaliseren van homofilie en ethisch verval) de hoofdtoon vormt en waar pedofilie als gevolg daarvan steeds meer frequenter voorkomt.

Juist of niet juist?
Homofilie is een ethisch verval? Ge kunt paars van vele dingen beschuldigen, maar nu ook nie overdrijven eh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 19:53   #97
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Homofilie is gewoon niet normaal, waarom zou je dan een decadente houding aannemen en zeggen homofilie is normaal.
Gehandicapt zijn is ook "niet normaal", ook afvoeren die handel?

Citaat:
De natuur heeft er voor gezorgt dat man en vrouw kinderen kunnen krijgen en daardoor het voortbestaan van ons ras kunnen verzekeren. In elkaars kont kruipen is daardoor tegennatuurlijk en iets dat tegennatuurlijk is, is niet normaal. Iets dat niet normaal is, is dus abnormaal. Bijgevolg homofilie is een abnormaliteit.
Gehandicapt zijn is ook "niet normaal", ook afvoeren die handel?

Citaat:
En niet dat je tegen die mensen iets moet hebben, ze kunnen er ook niets aan verhelpen om met een afwijking geboren te zijn. Ik heb ook niets tegen autisten waarom zou ik dan iets hebben tegen homofilie patiënten?
Die laatste stelling echter, zegt genoeg, u beziet homofilie als een ziekte, een kwaal dat moet bestreden worden. Laat die mensen toch doen wat ze willen, of heb je liever dat mensen een ongelukkig leven leiden omdat ze hun ware geaardheid moeten verbergen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 30 juni 2006, 20:01   #98
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Maar streven naar gelijke rechten vind ik er ferm over.
Homofilie heeft altijd bestaan en in alle culturen, maar nog nooit en nergens heeft men er zo naar gestreefd om het huwelijk in die mate te banaliseren door het homohuwelijk en hun rechten op dezelfde hoogte te plaatsen.
Kan je een objectieve reden geven waarom een homokoppel niet mag trouwen?

Citaat:
In het kader van die progressieve normenvervaging, begrijp ik inderdaad het initiatief van Merijn in Nederland. Waarom homofilie accepteren en hun afwijking - pedofilie- niet?
Het kan de moeite lonen!
De reden is simpel, homofilie is iets tussen toestemmende gelijkgeaarde partners, pedofilie niet. Simpel toch?

Citaat:
Momenteel wordt je in België al opgepakt en aan de schandpaal genageld omdat je wat foto's op je PC hebt staan van enkele naakte kinderen.
Wel d'uh.

Citaat:
Homo's daarentegen kunnen vrijelijk hun afwijkende seksualiteit beleven, en hebben in dit apeland intussen zowat ieder recht verworven (huwelijk, adoptie, nalatenschap) dat ze maar kunnen verwerven.
Ik zie geen enkele objectieve reden waarom dit niet zo mogen/kunnen.

Citaat:
Die discriminatie moet voor pedofielen, die er verdorie ook niks aan kunnen doen, "hard to bear" zijn.
Pedofielen kunnen er inderdaad ook niet aan doen, maar gezien het feit dat hun voorkeur naar kinderen gaat lijkt het me nogal logisch dat zoiets niet kan toegestaan worden. In Japan bestaat er iets genaamt "lolicon", mischien is dit een mogelijke uitlaatklep voor pedofielen in België?

http://en.wikipedia.org/wiki/Lolicon

Citaat:
Maar goed, we leven in een tijdperk van moreel verval, misschien komt er dus ooit toch nog een kentering in de zienswijze tov pedofilie.
Ik zou zeggen, Merijn, blijven proberen! Alles kan, niets moet!
Bewijs aub dit moraal verval.
Oud 30 juni 2006, 20:04   #99
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Ik heb wel een probleem met het feit dat er absoluut een homo-huwelijk moest komen. Het zou veel neutraler geweest zijn om het burgerlijk huwelijk te veranderen in een samenlevings overeenkomst ( voor iedereen, homo's, hetero's, bi's, tri's,quadruplo's, enz...).
Ik zie het verschil niet, sorry.

Citaat:
Waar ik ook een probleem mee heb is de homo-adoptie, er zullen zeker homo-koppels zijn die het er beter van afbrengen dan die pipo's in Luik die hun kinderen om 2 uur 's nachts ergens verloren leggen, maar ik denk toch dat kinderen gemiddeld het best af zijn met een vader en moeder figuur in een traditioneel gezin
Ik weet het eerlijk gezegd niet, er is geen enkele reden om aan te nemen dat homo's betere of slechtere ouders zijn dan hetero's, en hoeveel mensen hebben niet opgegroeid in een gezin met maar slechts één ouder?
Oud 30 juni 2006, 20:06   #100
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hierin heb je gelijk natuurlijk. Ik ben dan ook niet akkoord met de enquete, maar dat ethisch verval tot een sluipend gif in onze maatschappij is verworden, daar ben ik dan weer wel van overtuigd. Homofilie is van alle tijden, pedofilie eveneens. Maar het één heeft absoluut niet het ander tot gevolg, noch zal het "normaliseren" van homoseksualteit een verhoging van pedofiele feiten tot gevolg hebben.
Wel voel ik intiutief aan dat het scheppen van homorechten (ongelofelijk maar typisch aan het progressivme eigenlijk dat er zelfs een term voor bestaat) voor mensen met andere seksuele voorkeuren, die afwijken van de norm, bijzonder onbegrijpelijk moet zijn, en niet gewoon met de dooddoener "het gaat tussen 2 volwassenen, dus is het okee" kan uitgelegd worden. Ik herhaal dat ik niks tegen homo-of een andere filie heb an sich, maar dat ik het bijzonder moeilijk heb met de plotse toevloed aan rechten die homo's uit de brand hebben weten te slepen. Het komt mij eerder over als een banalisering van het heterohuwelijk.
Kun je even de rode zaken verduidelijken? Ik zie geen van beide gebeuren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be