Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 18:11   #81
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik zie hier veel hatelijke opmerkingen op deze thread. Oplossingen en een constructief dialoog zijn weer ver te zoeken.

Tof.

Maar tenzij we allemaal samen naar een oplossing toewerken zal het muisje een staartje hebben.
Een muisje heeft normaal altijd een staartje...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 19:37   #82
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik zie hier veel hatelijke opmerkingen op deze thread.
Hij begon al slecht met de hatelijke opmerking van Frank Vandenbroucke dat Vlaamse werkgevers racisten zijn.

Laatst gewijzigd door baarle : 30 juni 2006 om 19:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 22:09   #83
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
De arbeidsmarkt ligt voor IEDEREEN open, ongeacht afkomst... hoewel ik ook graag in een turkse winkel zou werken zal ik daar ook niet aan de bak kunnen komen wegens gebrekkig turks (hoewel het schelden me al aardig lukt)

Dat vind ik maar een heel zwak excuus.

Het zou opgaan indien de geviseerde groepen zouden zorgen voor de meeste tewerkstellingsmogelijkheden en dan zou je bepaalde types hier nogal horen klagen.

Edit: en idd, naast redenen als vrees voor een gebrekkige (Nederlandse) kennis, voor een niet-wenselijke mentaliteit en andere factoren op basis van stereotyperingen is men ook vooral bang dat de klanten of de collega's racistisch zijn en het niet zullen appreciëren. Aangezien één op vier voor het VB stemt hebben ze ook nog feitenmateriaal om deze laatste redenering te ondersteunen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2006 om 22:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 00:36   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Het zou opgaan indien de geviseerde groepen zouden zorgen voor de meeste tewerkstellingsmogelijkheden en dan zou je bepaalde types hier nogal horen klagen.

Edit: en idd, naast redenen als vrees voor een gebrekkige (Nederlandse) kennis, voor een niet-wenselijke mentaliteit en andere factoren op basis van stereotyperingen is men ook vooral bang dat de klanten of de collega's racistisch zijn en het niet zullen appreciëren. Aangezien één op vier voor het VB stemt hebben ze ook nog feitenmateriaal om deze laatste redenering te ondersteunen.
allochtonen zijn minstens of waarschijnlijk nog veel meer racist dan de vlaming.
Zeg eens hoeveel vlamingen er werken bij allochtonen ? Er zijn veel zelfstandige allochtonen hé! 0 zal dichtbij liggen.
Hoeveel allochtonen werken bij vlamingen
duizenden zal zeker zijn.
Ik heb deze week nog in een bedrijf geweest en daar werkten bijna uitsluitend nog allochtonen. Ik kom jaarlijks in dat bedrijf en het is pas de laatste jaren dat ze er gekomen zijn. Voorheen waren dat gewoon vlamingen. Maar het heeft ook zijn keerzijde hoor. Het is daar een komen en gaan van transport en die klagen daar serieus over. Ze verstaan alles verkeerd, het kan hun niks schelen, het duurt allemaal oneindig lang en alles is kapot of zal rap kapot gaan zijn. Een vb. Er stond daar een camion de moest geladen worden van s'morgens gelijk ik. Het was na 2 uur in de middag eer hij geladen was, die vent kreeg het bijna aan zijn hart. En na hem stonden er nogal wat te wachten hoor.
De mentaliteit van de allochtoon komt ook in dat bedrijf in elk geval en het is niet wat wij gewoon zijn of gewoon willen worden.
Maar allicht zullen ze wat goedkoper werken...dus allochtoon hier en allochtoon daar...+ waarschijnlijk nog wat premie's voor de baas en korting op de rsz en zo verder en verder.

We gaan er nooit nog uitgeraken uit die impasse. Nooit!
Bijna alle buitenlandse investeerders van de laatste jaren zijn ondertussen ook weer weg. Te duur, slechte mentaliteit, te traag, te omslachtig, te ingewikkeld. En nog geen volk ook!

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2006 om 00:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 00:54   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
allochtonen zijn minstens of waarschijnlijk nog veel meer racist dan de vlaming.
Zeg eens hoeveel vlamingen er werken bij allochtonen ? Er zijn veel zelfstandige allochtonen hé! 0 zal dichtbij liggen.
Touché

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 00:57   #86
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoeveel Vlamingen hebben al gesolliciteerd bij de lokale pitta-boer? Dat zal allicht ook wel dicht bij 0 liggen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 01:00   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Hoeveel Vlamingen hebben al gesolliciteerd bij de lokale pitta-boer? Dat zal allicht ook wel dicht bij 0 liggen.
U denkt toch niet dat ze alleen de pitta hebben?
Het vlees dat ze gebruiken komt ook van allochtonen leveranciers. De werken die gedaan worden uitsluitend door allochtone aannemers, de bakkers uitsluitend allochtoon en doe zo maar verder tot en met boekhouding toe. Enfin veel boeken vullen ze toch niet in want ze tikken altijd 0.5€ op de kassa, die toevallig "altijd" kapot is of op lieshoogte staat.
Let er maar eens op.
100 broodjes...0,5€...altijd.
Oud 1 juli 2006, 01:01   #88
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hij begon al slecht met de hatelijke opmerking van Frank Vandenbroucke dat Vlaamse werkgevers racisten zijn.
Dat heeft hij helemaal niet gezegd. Hij heeft gezegd dat Vlaamse werkgevers allochtonen ongelijk behandelen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 01:04   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan nog de allochtoonse schoonmaakbedrijven. 500 kuisvrouwen en geen één ingeschreven of het zal niet veel zijn.
Hoe die aan hun zwart geld geraken is mij een raadsel.
Oud 1 juli 2006, 01:12   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Nu hoop ik uit de grond van mijn hart dat je dat niet wil inbrengen als serieus argument. :ooops:
Oud 1 juli 2006, 01:26   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu hoop ik uit de grond van mijn hart dat je dat niet wil inbrengen als serieus argument. :ooops:
Toch wel. En hij heeft gelijk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2006, 01:43   #92
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom zouden allochtonen zelfstandig worden in the first place?

Onder welke bevolking zijn het meeste werklozen, onder de allochtone of de autochtone?

Als uw vriend werkloos is en de juiste skills heeft om voor u te werken (en er dezelfde waarden op nahoudt) zou u dan voor een onbekende kiezen?
(Dit argument kan ook omgekeerd gebruikt worden, maar een werkzoeker begint niet te zoeken in de sollicitantendatabank indien hij vrienden of kennisen heeft die bekwaam genoeg zijn voor de job die hij beschikbaar heeft.)
Oud 1 juli 2006, 02:59   #93
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Ik heb nu wel geen personeel en het is ook niet echt de bedoeling om iemand in dienst te nemen maar als ik mensen in dienst zou nemen dan zou ik waarschijnlijk net hetzelfde doen.

Dat is geen racisme vind ik, gewoon een manier om de minder geschikte kandidaten er al op voorhand uit te filteren. De meeste turkse of marokkaanse allochtonen die ik ken spreken bijvoorbeeld geen goed Nederlands. Het is wel verstaanbaar maar het gaat minder vlot. Kennis van andere talen zoals Engels is meestal ook maar pover.

Er zijn waarschijnlijk uitzonderingen maar ik baseer me op mijn eigen ervaringen. Toen ik in het middelbaar zat waren er op mijn school bv erg weinig allochtonen te vinden in het ASO. In het vierde middelbaar was er nog 1, vanaf het vijfde geen enkele. Sommige onder hun waren wel toffe jongens (of meisjes) maar het niveau was te hoog voor hun.

Dan is er ook nog het cultuurverschil en de veel hogere criminaliteit onder allochtonen. Dat beinvloed de keuze natuurlijk ook.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 1 juli 2006 om 03:00.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 03:33   #94
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ik heb nu wel geen personeel en het is ook niet echt de bedoeling om iemand in dienst te nemen maar als ik mensen in dienst zou nemen dan zou ik waarschijnlijk net hetzelfde doen.

Dat is geen racisme vind ik, gewoon een manier om de minder geschikte kandidaten er al op voorhand uit te filteren. De meeste turkse of marokkaanse allochtonen die ik ken spreken bijvoorbeeld geen goed Nederlands. Het is wel verstaanbaar maar het gaat minder vlot. Kennis van andere talen zoals Engels is meestal ook maar pover.

Er zijn waarschijnlijk uitzonderingen maar ik baseer me op mijn eigen ervaringen. Toen ik in het middelbaar zat waren er op mijn school bv erg weinig allochtonen te vinden in het ASO. In het vierde middelbaar was er nog 1, vanaf het vijfde geen enkele. Sommige onder hun waren wel toffe jongens (of meisjes) maar het niveau was te hoog voor hun.

Dan is er ook nog het cultuurverschil en de veel hogere criminaliteit onder allochtonen. Dat beinvloed de keuze natuurlijk ook.
Je kan er nog meer woorden aan spenderen. Als jij geen allochtonen wil huren dan doe je dat niet. Het gebrekkige nederlands is trouwens een goede reden. Ik ken wel fatma's die afstammen van de limburgse sixties mijnengeneratie en die wel perfect geintegreerd zijn. Geen haar op mijn hoofd zou denken om hen op voorhand te weigeren.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2006, 05:27   #95
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Net hier ligt de bron van het probleem. Rassen creëren geen criminaliteit, het zijn sociale toestanden die dat doen.
Ja,ja, en wat dacht je van een gebrek aan zelfdiscipline, respekt, inzet, opvoeding, cultuur, gezond verstand, enz... ?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 08:41   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden allochtonen zelfstandig worden in the first place?
Ik zou het niet weten, half Gent is allochtoon EN zelfstandig! 50% van alle winkels en klein of groothandel, import&export, vzw is van allochtonen.
We zullen het hun eens moeten vragen waarom.

Citaat:
Onder welke bevolking zijn het meeste werklozen, onder de allochtone of de autochtone?
Het rare is dat van alle werklozen er circa 90% ook nog eens van allochtone afkomst zijn. Waarom? Omdat geen enkele van hun eigen familie ingeschreven staat en ze zowel stempelen, als bijverdienen bij familie en kennis en noem maar op.
Geen enkele vrouwelijke allochtoon werkt ingeschreven, maar ze werken wel en ze stempelen bijna allemaal.

Ze zijn natuurlijk ook niet meteen zo zot elkander in te schrijven gelijk de BELG!
Op die manier kopen ze het één huis na het andere op.
Dat is "HANDEL" En allochtonen zijn "handelaars". Gans hun verleden bestaat uit "HANDEL"

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2006 om 08:45.
Oud 1 juli 2006, 09:03   #97
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Of je al dan niet racistische aanwervingscriteria mag hanteren, hangt dus af van hoeveel werkplaatsen je in de aanbieding hebt...

Schitterend hoor. Is dat een partijstandpunt?
Oud 1 juli 2006, 09:05   #98
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dat heeft hij helemaal niet gezegd. Hij heeft gezegd dat Vlaamse werkgevers allochtonen ongelijk behandelen.

Vandenbroucke is altijd al een verstandig man geweest...
Oud 1 juli 2006, 10:03   #99
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet weten, half Gent is allochtoon EN zelfstandig! 50% van alle winkels en klein of groothandel, import&export, vzw is van allochtonen.
We zullen het hun eens moeten vragen waarom.

Het rare is dat van alle werklozen er circa 90% ook nog eens van allochtone afkomst zijn. Waarom? Omdat geen enkele van hun eigen familie ingeschreven staat en ze zowel stempelen, als bijverdienen bij familie en kennis en noem maar op.
Geen enkele vrouwelijke allochtoon werkt ingeschreven, maar ze werken wel en ze stempelen bijna allemaal.

Ze zijn natuurlijk ook niet meteen zo zot elkander in te schrijven gelijk de BELG!
Op die manier kopen ze het één huis na het andere op.
Dat is "HANDEL" En allochtonen zijn "handelaars". Gans hun verleden bestaat uit "HANDEL"
Het zal wel niet PC zijn, maar wat U schrijft klopt 200%...

Sommigen zouden toch eens moeten kennis maken met de realiteit... En dat heeft niets met racisme te maken...
Oud 1 juli 2006, 10:08   #100
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
U denkt toch niet dat ze alleen de pitta hebben?
Het vlees dat ze gebruiken komt ook van allochtonen leveranciers. De werken die gedaan worden uitsluitend door allochtone aannemers, de bakkers uitsluitend allochtoon en doe zo maar verder tot en met boekhouding toe. Enfin veel boeken vullen ze toch niet in want ze tikken altijd 0.5€ op de kassa, die toevallig "altijd" kapot is of op lieshoogte staat.
Let er maar eens op.
100 broodjes...0,5€...altijd.
Mijn kennis kreeg eens het bezoek van een allochtoonse opkoper...
Niet alleen willen ze praktisch niets betalen, maar ze willen zelfs voor die pietluttige centjes geen factuur uitschrijven...

'Wie betaalt er nu belastingen?'
'De Belgen', zie mijn kennis en de opkoper was... weg...

[SIZE=1]Vanzelfsprekend wil ik niet zeggen dat elke allochtoonse handelaar zo 'handelt'...[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 juli 2006 om 10:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be