![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij begon al slecht met de hatelijke opmerking van Frank Vandenbroucke dat Vlaamse werkgevers racisten zijn.
Laatst gewijzigd door baarle : 30 juni 2006 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat vind ik maar een heel zwak excuus. ![]() Het zou opgaan indien de geviseerde groepen zouden zorgen voor de meeste tewerkstellingsmogelijkheden en dan zou je bepaalde types hier nogal horen klagen. ![]() Edit: en idd, naast redenen als vrees voor een gebrekkige (Nederlandse) kennis, voor een niet-wenselijke mentaliteit en andere factoren op basis van stereotyperingen is men ook vooral bang dat de klanten of de collega's racistisch zijn en het niet zullen appreciëren. Aangezien één op vier voor het VB stemt hebben ze ook nog feitenmateriaal om deze laatste redenering te ondersteunen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2006 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg eens hoeveel vlamingen er werken bij allochtonen ? Er zijn veel zelfstandige allochtonen hé! 0 zal dichtbij liggen. Hoeveel allochtonen werken bij vlamingen duizenden zal zeker zijn. Ik heb deze week nog in een bedrijf geweest en daar werkten bijna uitsluitend nog allochtonen. Ik kom jaarlijks in dat bedrijf en het is pas de laatste jaren dat ze er gekomen zijn. Voorheen waren dat gewoon vlamingen. Maar het heeft ook zijn keerzijde hoor. Het is daar een komen en gaan van transport en die klagen daar serieus over. Ze verstaan alles verkeerd, het kan hun niks schelen, het duurt allemaal oneindig lang en alles is kapot of zal rap kapot gaan zijn. Een vb. Er stond daar een camion de moest geladen worden van s'morgens gelijk ik. Het was na 2 uur in de middag eer hij geladen was, die vent kreeg het bijna aan zijn hart. En na hem stonden er nogal wat te wachten hoor. De mentaliteit van de allochtoon komt ook in dat bedrijf in elk geval en het is niet wat wij gewoon zijn of gewoon willen worden. Maar allicht zullen ze wat goedkoper werken...dus allochtoon hier en allochtoon daar...+ waarschijnlijk nog wat premie's voor de baas en korting op de rsz en zo verder en verder. We gaan er nooit nog uitgeraken uit die impasse. Nooit! Bijna alle buitenlandse investeerders van de laatste jaren zijn ondertussen ook weer weg. Te duur, slechte mentaliteit, te traag, te omslachtig, te ingewikkeld. En nog geen volk ook!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2006 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Touché
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoeveel Vlamingen hebben al gesolliciteerd bij de lokale pitta-boer? Dat zal allicht ook wel dicht bij 0 liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vlees dat ze gebruiken komt ook van allochtonen leveranciers. De werken die gedaan worden uitsluitend door allochtone aannemers, de bakkers uitsluitend allochtoon en doe zo maar verder tot en met boekhouding toe. Enfin veel boeken vullen ze toch niet in want ze tikken altijd 0.5€ op de kassa, die toevallig "altijd" kapot is of op lieshoogte staat. Let er maar eens op. 100 broodjes...0,5€...altijd.
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog de allochtoonse schoonmaakbedrijven. 500 kuisvrouwen en geen één ingeschreven of het zal niet veel zijn.
Hoe die aan hun zwart geld geraken is mij een raadsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Nu hoop ik uit de grond van mijn hart dat je dat niet wil inbrengen als serieus argument. :ooops: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. En hij heeft gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Onder welke bevolking zijn het meeste werklozen, onder de allochtone of de autochtone? Als uw vriend werkloos is en de juiste skills heeft om voor u te werken (en er dezelfde waarden op nahoudt) zou u dan voor een onbekende kiezen? (Dit argument kan ook omgekeerd gebruikt worden, maar een werkzoeker begint niet te zoeken in de sollicitantendatabank indien hij vrienden of kennisen heeft die bekwaam genoeg zijn voor de job die hij beschikbaar heeft.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb nu wel geen personeel en het is ook niet echt de bedoeling om iemand in dienst te nemen maar als ik mensen in dienst zou nemen dan zou ik waarschijnlijk net hetzelfde doen.
Dat is geen racisme vind ik, gewoon een manier om de minder geschikte kandidaten er al op voorhand uit te filteren. De meeste turkse of marokkaanse allochtonen die ik ken spreken bijvoorbeeld geen goed Nederlands. Het is wel verstaanbaar maar het gaat minder vlot. Kennis van andere talen zoals Engels is meestal ook maar pover. Er zijn waarschijnlijk uitzonderingen maar ik baseer me op mijn eigen ervaringen. Toen ik in het middelbaar zat waren er op mijn school bv erg weinig allochtonen te vinden in het ASO. In het vierde middelbaar was er nog 1, vanaf het vijfde geen enkele. Sommige onder hun waren wel toffe jongens (of meisjes) maar het niveau was te hoog voor hun. Dan is er ook nog het cultuurverschil en de veel hogere criminaliteit onder allochtonen. Dat beinvloed de keuze natuurlijk ook. Laatst gewijzigd door Thomas- : 1 juli 2006 om 03:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja,ja, en wat dacht je van een gebrek aan zelfdiscipline, respekt, inzet, opvoeding, cultuur, gezond verstand, enz... ?
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen het hun eens moeten vragen waarom. ![]() Citaat:
Geen enkele vrouwelijke allochtoon werkt ingeschreven, maar ze werken wel en ze stempelen bijna allemaal. ![]() ![]() ![]() Ze zijn natuurlijk ook niet meteen zo zot elkander in te schrijven gelijk de BELG! Op die manier kopen ze het één huis na het andere op. Dat is "HANDEL" En allochtonen zijn "handelaars". Gans hun verleden bestaat uit "HANDEL"
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2006 om 08:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Schitterend hoor. Is dat een partijstandpunt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Vandenbroucke is altijd al een verstandig man geweest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommigen zouden toch eens moeten kennis maken met de realiteit... En dat heeft niets met racisme te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen willen ze praktisch niets betalen, maar ze willen zelfs voor die pietluttige centjes geen factuur uitschrijven... 'Wie betaalt er nu belastingen?' 'De Belgen', zie mijn kennis en de opkoper was... weg... [SIZE=1]Vanzelfsprekend wil ik niet zeggen dat elke allochtoonse handelaar zo 'handelt'...[/SIZE] Laatst gewijzigd door Chipie : 1 juli 2006 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |