![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke hoofdstad voor Vlaanderen? | |||
Antwaarpe |
![]() ![]() ![]() |
15 | 27,78% |
Bruhhe |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
Gent |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Kortrijk |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,56% |
Leuven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,56% |
Mechelen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
toch maar Bruxelles |
![]() ![]() ![]() |
21 | 38,89% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,96% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gij zijt een liberaal, een stad is al teveel gemeenschap.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Antwerpen.
Heeft de meeste troeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt dat ik geen waarde hecht aan een goede gemeenschap? En deze gemeenschap zou, gedecentraliseerd, veel democratischer, vrijer en beminnelijker zijn.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Als haven wel. Maar vergeet niet dat Brussel een belangrijk knooppunt is naar Zuid-Europa hé.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zou hasselt als hoofdstad nemen
typisch voor vlamingen om de limburgers weer maar eens totaal over het hoofd te zien. wss zal het gevolg daarvan zijn dat er dan een versterkt limburgs nationalisme ontstaat met de afscheuring van limburg van vlaanderen tot gevolg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() een federaal Vlaanderen
niks mis mee, hoe dichter het bestuur bij de bevolking staat hoe beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Hasselt heeft niet wat nodig is om een hoofdstad te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() ik zou schellebelle als hoofdstad nemen.
past goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Is dat niet de mooiste gemeente van Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() mss wel maar dat een limburgse stad niet eens in overweging genomen wordt zegt wel genoeg over het vlaams imperialisme he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Imperialisme is een groot woord King, ik zou eerder zeggen dat ze vinden dat wij gewoon een achtergestelde regio zijn, niet waardig om een hoofdstad te leveren.
Hasselt is een heel mooie stad. In tegenstelling tot bvb Brussel of Antwerpen is hasselt schoon, relatief veilig (ik kan er zonder vrees om 3 uur snachts rondwandelen) en aangenaam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Jongens lief, hang hier niet de pathetische sukkelaar uit. Hasselt kan geen hoofdstad zijn, want het heeft niet wat nodig is. Ik klaag toch ook niet omdat Halle geen hoofdstad kan worden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men Limburg daarentegen steeds als een minderwaardig deel van Vlaanderen beziet is iets waar ik me als oprechte Vlaming en Antwerpenaar wel tegen verzet. Wel is het zo dat in een Vlaamse staat van zes miljoen de Limburgers procentueel méér invloed op het beleid zullen hebben dan in een Belze staat van 10 miljoen.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() ik ben zelf geen limburer van maerlant maar ik stel enkel vast dat de vlaming een limburgse hoofdstad vergeet te overwegen, dat ze dus de limburgers vergeten en dus een achtergesteld gebied vinden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2006 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wij vergeten eveneens een West-Vlaamse, een Oost-Vlaamse en een Antwerpse stad te overwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() pelgrim
als vlaanderen onafhankelijk zou worden dan verhuis ik naar wallonie zonder wallonie heeft frankske van de kakbroek bvb helemaal vrijspel om werklozen te vervolgen en de werkezelsethiek te cultiveren.
![]() |
![]() |