Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 10:07   #81
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien omdat ze in de nasleep van WOII meer dan een half miljoen arabische joden hun landen hebben uitgezet? die mensen zijn dus naar Israel moeten vluchten.
Of wist je dat niet?

En wat vind je van de 8.5 miljoen hindoes die na de stichting van de moslimstaat Pakistan hun land zijn moeten ontvluchten? Ook allemaal schadevergoeding en recht op terugkeer?

Of geldt je probleem enkel als er joden mee gemoeid zijn?
Neen absoluut niet. In universele liefde maakt men geen onderscheid tussen volkeren die vervolgd worden. Wat voor de ene telt, telt voor de andere.
Hoog tijd dus om aan al die haat iets te doen..... en dat doe je niet met wapens en ontberingen.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 10:16   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen absoluut niet. In universele liefde maakt men geen onderscheid tussen volkeren die vervolgd worden. Wat voor de ene telt, telt voor de andere.
Hoog tijd dus om aan al die haat iets te doen..... en dat doe je niet met wapens en ontberingen.
Inderdaad! Ik heb nog niet gehoord van zelfontploffende hindoes die in Pakistan hun "intifada" gaan opvoeren. Net zomin ken ik zelfontploffende Grieken die ijveren voor hun volledig verwoest dorpje in turkije. Noch ken ik zelfontploffende arabische joden die in hun "moederland" hun eigendommen terugclaimen. Jij wel?

Voor zover ik weet werden al die bevolkingsgroepen in de opvangende landen geïntegreerd. Raar dat het enkel de palestijnen zijn die in hun arabische landen in kampen worden gestoken.

Ho, bijna vergeten: eind zeventiger jaren van vorige eeuw werden drie miljoen (overblijvende) hindoes en te gematigde moslims afgeslacht bij de splitsing van Pakistan en Bangladesh. Was ook niet de moeite van het vermelden waard. Waren natuurlijk ook geen Joden die de slachtpartijen uitvoerden maar "goede moslims".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2006 om 10:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:01   #83
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad! Ik heb nog niet gehoord van zelfontploffende hindoes die in Pakistan

...

Was ook niet de moeite van het vermelden waard. Waren natuurlijk ook geen Joden die de slachtpartijen uitvoerden maar "goede moslims".
Als je enig antwoord op de barbarij die Israel uitvoert bestaat uit "moslims begaan ook wreedheden", dan geef je toe dat ze op hetzelfde niveau staan.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 juli 2006 om 11:01.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:07   #84
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad! Ik heb nog niet gehoord van zelfontploffende hindoes die in Pakistan hun "intifada" gaan opvoeren. Net zomin ken ik zelfontploffende Grieken die ijveren voor hun volledig verwoest dorpje in turkije. Noch ken ik zelfontploffende arabische joden die in hun "moederland" hun eigendommen terugclaimen. Jij wel?

Voor zover ik weet werden al die bevolkingsgroepen in de opvangende landen geïntegreerd. Raar dat het enkel de palestijnen zijn die in hun arabische landen in kampen worden gestoken.

Ho, bijna vergeten: eind zeventiger jaren van vorige eeuw werden drie miljoen (overblijvende) hindoes en te gematigde moslims afgeslacht bij de splitsing van Pakistan en Bangladesh. Was ook niet de moeite van het vermelden waard. Waren natuurlijk ook geen Joden die de slachtpartijen uitvoerden maar "goede moslims".
Idem wat Sabra en Shatila betreft. Er waren volgens Amnesty International verscheidene andere slachtpartijen in Libanon en nog veel erger, maar omdat daar geen Israelis konden bij betrokken worden werden die gewoon in de doofput gestopt. Elke dag zijn er veel meer slachtoffers in Irak en in Darfoer, maar daar is het geen probleem... Men kan zich dus wel afvragen waarom sommigen hier altijd doelbewust de problemen selecteren waarbij Israel zou kunnen bij betrokken zijn en de rest onder de mat veegt? Het zal zeker niet aan antisemitisme te wijten zijn want dat zeggen ze zelf
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:12   #85
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Idem wat Sabra en Shatila betreft. Er waren volgens Amnesty International verscheidene andere slachtpartijen in Libanon en nog veel erger, maar omdat daar geen Israelis konden bij betrokken worden werden die gewoon in de doofput gestopt. Elke dag zijn er veel meer slachtoffers in Irak en in Darfoer, maar daar is het geen probleem... Men kan zich dus wel afvragen waarom sommigen hier altijd doelbewust de problemen selecteren waarbij Israel zou kunnen bij betrokken zijn en de rest onder de mat veegt? Het zal zeker niet aan antisemitisme te wijten zijn want dat zeggen ze zelf
Inderdaad typical! Het zal vast uit puur anti-zionisme zijn, dat men nooit rept over wat de moslims overal ter wereld flikken... want de moslims zijn goed, omdat ze ook antizionisten zijn! enfin, per definitie toch.. in werkelijkheid bestaan er ook moslims met zin voor rede.

In de werkelijkheid heeft men wereldwijd dit soort verhouding:

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:28   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als je enig antwoord op de barbarij die Israel uitvoert bestaat uit "moslims begaan ook wreedheden", dan geef je toe dat ze op hetzelfde niveau staan.
Ik denk dat U me niet heeft begrepen.

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel4.html

[FONT=Arial]
Citaat:
[FONT=Arial]Hoogte punten in deze herovering zijn tot nu toe de stichting van Pakistan in 1947, die gepaard ging met massale pogroms tegen hindoes en sikhs, van wie er in het Pakistaanse deel van Pandjaab en Kasjmir geen enkele overbleef; en de genocide in Oost-Bengalen (nu Bangladesj) in 1971, waarbij het Pakistaanse leger en zijn handlangers wellicht drie miljoen mensen ombrachten, van wie minstens 80% hindoes. Kleinere "wapenfeiten" zijn de stille, geleidelijke uitdrijving van de hindoes uit Bangla desj, de uitdrijving van een kwart miljoen Kasjmiri hindoes uit Indiaas Kasjmir in 1990, en de uitdrijving van een 50.000 hindoes uit Afghani stan na de islamitische machtsovername in 1992.

Bij mijn weten is de Bengaalse genocide van 1971 de grootste genocide na 1945, en toch weet praktisch niemand daarover het meest elementaire gegeven, n.l. dat het een islamitische moordpartij was tegen Mohammeds aloude vijanden[/FONT]
Heeft U al ooit gehoord van zelfontploffende hindoes?

En d�*t noemt U dan "op hetzelfde niveau staan"???
We zullen Darfour nog maar even buiten beschouwing laten zeker?

Kan jij wel tellen?[/FONT]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:37   #87
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat U me niet heeft begrepen.

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel4.html

[FONT=Arial]

Heeft U al ooit gehoord van zelfontploffende hindoes?

En d�*t noemt U dan "op hetzelfde niveau staan"???
We zullen Darfour nog maar even buiten beschouwing laten zeker?

Kan jij wel tellen?[/FONT]
En wist je dat Duitsers 60 jaar geleden 6 miljoen joden hebben omgebracht? En het was niet met zelfmoordaanslagen, het was allemaal veeeeel efficiënter.

Mag ik dan over het christendom hetzelfde besluit trekken als het besluit dat jij trekt over de islam?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:40   #88
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
En wist je dat Duitsers 60 jaar geleden 6 miljoen joden hebben omgebracht? En het was niet met zelfmoordaanslagen, het was allemaal veeeeel efficiënter.

Mag ik dan over het christendom hetzelfde besluit trekken als het besluit dat jij trekt over de islam?
Maar de erfgenamen van DIE Duitsers zitten nu in Damascus en Teheran met een paar collabo's hier... en die zijn niet extreem-rechts.

Wanneer vertrek je op je "human shield" task. Je hebt het toch altijd over de "grote mensen" ...

Laatst gewijzigd door sodoirt : 19 juli 2006 om 11:54.
Oud 19 juli 2006, 11:44   #89
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
idd. en zij hebben zelfs niet het excuus van ongeschoold te zijn .......
maar ja geschoold zijn is niet noodzakelijk beschaafd zijn.
Oud 19 juli 2006, 14:47   #90
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het nazi-regime was nu niet bepaald christelijk van inspiratie, eerder prechristelijk heidens dus dat verband is op zijn minst bij de haren getrokken. Himmler had veel meer sympathie voor de islam waarvan de ingesteldheid volgens hem veel beter paste bij de geest van de ss. Bij hem lag de koran op de bureau naast mein kampf. Naar de bijbel zal u lang en vergeefs hebben moeten zoeken.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 15:05   #91
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het nazi-regime was nu niet bepaald christelijk van inspiratie, eerder prechristelijk heidens dus dat verband is op zijn minst bij de haren getrokken. Himmler had veel meer sympathie voor de islam waarvan de ingesteldheid volgens hem veel beter paste bij de geest van de ss. Bij hem lag de koran op de bureau naast mein kampf. Naar de bijbel zal u lang en vergeefs hebben moeten zoeken.
Ja, dictators hebben de neiging slechts één boek op hun nachtkastje te hebben ...... deze met hun eigen waarheid.
Oud 19 juli 2006, 15:11   #92
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Soort zoekt soort
De Mufti met Himmler

Alleen Lucas Catherine ontbreekt nog op de foto!

Laatst gewijzigd door sodoirt : 19 juli 2006 om 15:12.
Oud 19 juli 2006, 15:25   #93
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Trois personnes ont trouvé la mort dans une attaque �* la roquette Katioucha �* Nazereth. Une roquette a frappé de plein fouet une maison du sud de la ville. Il semblerait que des enfants fassent partie des victimes.
En nu weet iedereen wel dat in Nazareth geen Joden maar Sunnis wonen. De Hezbollah wil ook met hun niet-eengezinde moslims zoals de Sunnis en Druzen afrekenen. Ze beschieten ook opzettelijk arabische sunni-dorpen, niet de shia dorpen in Israel, en ook de Druzen dorpen op de Golan. Dat doen ze als wraak op de Sunnis in Irak.
Oud 19 juli 2006, 18:19   #94
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

nee, de zionisten hebben VANDAAG opzettelijk ook de CHRISTELIJKE wijken van beiroet gebombardeerd.

Ze willen er terug een burgeroorlog en vermits dat het niet snel genoeg gaat, mogen ze nu ook christelijke kinderen af maken opdat Libanon terug in intern strijdgewoel zou komen

het is nog maar eens duidelijk : Alleen "uitverkorenen" hebben rechten , anderen niet.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 18:40   #95
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Met het mes op de keel heb je maar één keuze: terugvechten met de enige middelen die je nog resten.
Zoals in Irak? Zichzelf in het been schieten, daar hebben ze in het M-O blijkbaar een patent op.

Waarom zwijg je over de vrijwillige uittocht van honderduizenden Palestijnen (die natuurlijk wel dachten terug te komen eens hun geloofsgenoten het varkentje hadden gewassen) ten tijde van de Yom Kippur, toen de Arabische buren Israël eens zouden vernietigen?

Ik zie niet in waarom een volk dat toen tegen een overmacht gevochten heeft om te overleven, nu opeens de mecenas zou moeten wezen en die Palestijnen terug laten komen. Zeker niet aangezien Hamas en Hezbollah nog steeds diezelfde vernietiging van de Joodse staat nastreven en meer aanhangers hebben dan ooit.
Sommigen stellen dat hun ledenaantal zo fel gestegen is vanwege de vortdurende vernederingen door Israël.
Ik vermoed dat het eerder komt door de talloze nederlagen die de Arabieren al geleden hebben tegen de dwerg Israël.

En alle retorieken ten spijt, vermoed ik toch dat eenieder van diegenen die nu vanuit zijn luie zetel Israël bekritiseert, in de plaats van een Israëlische Jood net hetzelfde zou doen.
De Arabieren zullen zich er allemaal moeten bij neerleggen dat Israël bestaat, desondanks dat het gebied ooit Arabisch was. Anders kun je het beginnen doordrijven tot in het waanzinnige. Geef Amerika terug aan de indianen en Australië aan de Aboriginals, en uiteindelijk, als je ver genoeg terug gaat, kun je de Arabieren weer in hun woestijnstrook gaan steken in de woestijnen van Mekka en Medina, voor ze de christelijke staten van Tripoli en Jeruzalem overweldigden.
Onnozel?
Kijk eens naar Joegoslavië, waar de Turkse invallen tot op de dag van vandaag nog meespelen in de houding van de verschillende bevolkingsgroepen aldaar.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 18:47   #96
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De enige brigade die in het Duitse leger diende en iets van doen had met een bepaald geloof, was een islamitische, die in Joegoslavië zo lelijk huis heeft gehouden, dat ze het tot op de dag van vandaag nog niet kunnen vergeten. Voor de rest hebben duizenden Joden gediend in het Duitse leger, nooit in Joodse brigades, en miljoenen heidense, protestantse en katholieke, maar nooit zuiver geselecteerd per geloof. Die eer komt toe aan de islamitische.

De katholieke kerk kun je veel verwijten (zie bv; de schitterende film "Amen", waar hun laksheid en lafheid fel op de korrel wordt genomen), maar je kunt hen nooit de islamitische steun verwijten die het nazisme genoot.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 19 juli 2006, 18:52   #97
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
idd. en zij hebben zelfs niet het excuus van ongeschoold te zijn .......
maar ja geschoold zijn is niet noodzakelijk beschaafd zijn.
Het zijn niet zozeer de ongeschoolden die tot geweld verleid worden binnen de islam, maar net diegenen die wel degelijk een opleiding genoten, en niet in het minst universiteitsstudenten.
De kapers van 11 september kwamen uit Europese uniefs, Bin Laden liep school in Zwitserland, dat fabeltje is allang doorprikt.

Oud 19 juli 2006, 18:53   #98
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie je het al vertellen, in de straten van Mogadishu...

Oud 19 juli 2006, 18:56   #99
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ah, naastenliefde geldt alleen voor de geloofsgenoten. U bent veeleer solidair met uw geloofsgenoten die in 1982 mannen, vrouwen en kinderen vermoordden en verkrachten, in een twee volle dagen durende orgie van "christelijk" geweld...
Wat een geluk dat die laatste christenen in het Midden-Oosten er nog geweest zijn, en dat ze bovendien ook eens een wandaad hebben begaan. Kun je tenminste daar nog over zeiken. In de hele wereld worden aanslagen en massamoorden begaan onder de duidelijke banier van de islam. De islamitische verdediging daarop, en daar vinden onnozelaars van jouw kaliber zich netjes in terug, gaat dan steevast uit van de stelling dat de Amerikanen strijden onder christelijke vlag, omdat Bush als bornagain christian niet verlegen zit om een godsdienstige uitspraak. De vraag is hoeveel GI's daadwerkelijk hun god aanroepen als ze iemand neerschieten, in vergelijking met het aantal mohammedanen die hun god of profeet aanroepen bij eenzelfde actie.
Broek naar beneden en drukken maar...

Laatst gewijzigd door Nierika : 19 juli 2006 om 18:58.
Oud 19 juli 2006, 18:59   #100
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De vraag is eigenlijk : waarom mogen de Duitsers niet terug naar de "Ostgebiete" en de daar woonachtige Polen niet terug naar de voormalige Poolse gebieden die nu van Wit-Rusland deel uitmaken ?

Het antwoord is simpel : er was een oorlog en de winnaars moen de vruc hten van hun overwinning plukken of de agressor heeft verloren en is gebied kwijt.

Het verhaal is vanzelfsprekend niet helemaal zo simpel : we hebben te maken met een godsdienst die zich op een bepaalde vorm van etniciteit beroept & dat heeft de ganse geschiedenis steeds voor moeilijkheden gezorgd. Ook is het zo dat de "kolonisatie" of het "herbezetten" van het "beloofde land" niet in een plotselinge emigratie plaatsvond, maar dat er al eeuwenlang een "terugkeer" aan de gang was. Het is slechts na de schokgolf van de holocaust en WO II dat een verbeten joods volk meer dan bereid was om desnoods met geweld zijn "eigen" land nu definitief in bezit te nemen.

Stel U een "dekolonisatie" voor : waar moeten deze mensen van de ..tige generatie die nu in Palestina/Israël wonen plotsklaps naartoe ?

Het niet - toelaten van alle Palestijnen is een even grote vergissing als het
eisen dat de joden eventjes vertrekken.

De dramatische waarheid is dat een democratische meerderheid zowel in Israël als in de Arabische gebieden voorstander is van oorlog. Dat ze hem dan voeren ! Wat moeten wij mensen gaan vertellen dat er interessantere oplossingen voor problemen zijn dan elkaars kinderen afslachten. Het beeld wordt nog troebeler als men bedenkt dat het hier gaan over allerlei godsiensten en "volkeren", soms mensen van dezelfde families die door toevallige staatsgrenzen in verschillende kampen terechtkomen.

Moslims slachten moslims af, christenen, christenen, joden joden enz.. ad nausaeum.

Een beetje verder houdt de absurditeit ook al niet op daar blijven moslims van diverse pluimage zichzelf opblazen temidden van geloofsbroeders, hoe ze daarmee een amerikaanse bezetting mee willen beëindigen is mij een raadsel.

Uiteindelijk zal het aantal doden dat van de holocaust overtreffen.
De nuancering van deze post is er in dit topic één om in te kaderen!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be