![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hebt ergens gelijk hoor als iedereen verkiest niet te werken, bv omdat hij/zij die randvoorwaarde niet ziet zitten, geraken we in de problemen en wordt het moeten werken stel je nu eens voor dat iedereen geen kinderen meer wenst ook bv omwille van de randvoorwaarden ... wat dan ? al wat ik wou zeggen Bob ... beiden ( kinderen vs werken ) zijn in weze vrijheden waar wat aan gekoppeld is beiden zijn ook, op collectief maatschappelijk niveau gezien plichten/verantwoordelijkheden, teneinde het voortbestaan van diezelfde maatschappij te waarborgen in beiden gevallen bestaat er een voldoende grote groep die ervoor kiezen, al een geluk, desondanks de 'nadelen' allen zien we dat (kinderen) niet zozeer als solidariteit omdat het eigen bloed betreft, mijn inziens je zou je dus, naar analogie, theoretisch een systeempje kunnen bedenken waar iedere ouder ( is deels min of meer zo en zelfs uitgebreid naar niet-ouders ) een bepaalde bijdrage billijk naar vermogen stopt in een pot waarna het at rato weer wordt uitgedeeld over het aantal kinderhoofden ( kinderkopkes dus ![]() ik heb niets op zich tegen jouw voorstel van een samenlevingsmodel met een minimum voorziening aangevuld met eigen verzekeringen maar dan lijkt het me op z'n minst wenselijk dat eenieder dat ook praktisch kan afsluiten, uiteraard op zijn financieel niveau zoniet zal dat onvermijdelijk een verdere maatschappelijke differentiëring teweeg brengen goed zal je denken ? neen hoor wat gaat jouw premie ( efkes in veronderstelling dat we dat geheel aan de verzekeringsinstelling laten ) worden als er naast jou een groep niet-verzekerden zonder werk zou staan staat die bereid zijn jou jobke over te nemen tegen elke prijs ? i |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord dat wat de gezondsheidszorg betreft, er wel moet op gelet worden, dat steeds aan zekere minimumvereisten voldaan is. 2)Wat de niet-verzekerden betreft die staan te drummen voor mijn jobke. Laat ons eens een zeer eenvoudige veronderstelling maken. We gaan beiden (ik en de niet-verzekerde) halftime werken. Ik verdien hierbij minder, maar dat is geen probleem omdat ik ook een flink stuk minder belastingen/rsz moet betalen (die worden nu betaald door de niet-verzekerde, die zo vriendelijk is om de helft van mijn werk te doen). Uiteindelijk iedereen gelukkig. Ik, omdat ik nog maar de helft "moet" werken, en de niet-verzekerde omdat hij de helft "mag" werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps. 'k vraag me alleen af waarom alleen over die gezondsheidszorg spreekt ivm opletten alsof pensioenen niet belangrijk zouden zijn Citaat:
![]() je vergeet wel wat - als dat dan macheert waarom macheert dat nu dan niet zo ? - tenzij jij je eigen werkgever bent zie ik je werkgever niet meteen akoord gaan -je verdient dan ook maar half-time...'k peins niet dat ge dat voldoende kunt compenseren met die premie uit te sparen : dats is toch nét het argument bij uitstek bij die discussie dat privé-verzekeren ipv dat gedwongen systeem ons persoonlijk pakken minder zou kosten ? - wie zegt dat die andere die andere part-time voor jou zou doen tegen betaling als ie misschien wel full-time kan krijgen van je werkgever welliswaar tegen een lager inkomen als jij maar wel hoger dan de helft van dat van jou minus het deel dat ie aan jou afstaat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |