![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Nee volgen de linkse rakkers hadden ze die inbreker een folderke moeten geven over misdaadpreventie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en niet te vergeten over kansarmoede....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn woefkes zijn getrainde beesten, ik werkte jaren met hen in de bewaking. Ik weet wel zeker dat de meeste (zelfs ongetrainde) honden reageren op inbrekers puur instinctief als bewaker van huis en haard, ze mijden zo'n huizen/appartementen dan ook heel vaak. Soit, zelfs zonder hondjes raad ik niemand aan bij mij in te breken als ik ze betrap. En ik ben een heel vredeliend, braaf madammeke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nogal sterke tante, emotioneel, maar bij veel mensen laat zo'n inbraak toch wel emotionele sporen na. Woont u in een versterkte burcht waar nooit kan ingebroken worden? Dan kan ik begrijpen dat u zich niet kan inleven, in hoe het leeft bij de mensen als er te vaak wordt ingebroken op korte tijd. Ik hoop voor u dat het u dan nooit overkomt. U zou wel eens anders kunnen piepen. Ik ben echt wel bij het volle van mijn verstand nog steeds, maar de eerste inbreker die een mes tegenover mij trekt, gaat echt wel niet weten wat hem overkomt... Haat en nijd, onverdraagzaamheid...wat nog zeg...Bent u dan zo iemand die hen nog gaat wijzen waar het ligt opdat ze minder lang moeten zoeken ? ![]() Laamenilacheuh Laatst gewijzigd door Duupje : 4 augustus 2006 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als hij niet aangepakt was door de buurtbewoners maar gewoon gearresteerd, dan liep hij volgende maandag al weer rond in Maasmechelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zo niet, eerder plattegronden van de wijk, met alle huizen, kamers en ingangen en vluchtwegen op. Liefst met vermelding waar de waardevolle spullen te vinden zijn in elk huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel dat die inbreker op een koppel dobbermans gestoten was en uiteengereten. Zou je dan ook eisen dat er puur juridische zelfverdediging was alvorens de slachtoffers als onschuldig te beschouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Ergens wel normaal dat die linkse rakkertjes voor die inbreker opkomen.
Stelende Personen Asociatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat had u dan gewild? Dat ze hem een tas thee aangeboden hadden en een lijstje van kostbare zaken opgesteld hadden? Uw reactie is een teken van groeiende verloedering in de geesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Maasmechelen bestond toen niet. Je had Mechelen a/d Maas, Vucht, Eisden, Kotem, Boorsem, Uikhoven,Meeswijk,Opgrimbie, Eisden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Nee, is een natte droom van de zogenaamde ultra moderne mens om alles te gaan halen bij een ander inplaats van er zelf voor te werken, moeten dan ook rekening houden met enig beroepsrisico, moeten de mensen die gaan werken ook. Mischien een nieuwe markt voor de verzekeringsmakelaars, polisen voor slagen en verwondingen voor deze beroepstak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nonsens. Slachtoffers van inbraken houden daar vaak levenslang trauma's aan over, en ik vermoed dat het lang niet het eerste slachtoffer zou zijn dat met een hartaanval omvervalt bij het constateren van de nachtelijke activiteiten in zijn huis. Wie ergens inbreekt, doet dat bewust en met voorbedachten rade, en moet zich dan maar neerleggen bij de beroepsrisico's (inclusief doodgemept worden). Eigen schuld, dikke bult. Geen compassie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het inbreken is een stap te ver, en de gevolgen ervan moeten maar gedragen worden. Inbraak is een bewuste, weloverdachte keuze. Het is hety met voorbedachten rade afpakken van het veiligheidsgevoel in eigen huis van de slachtoffers. Iets dat soms levenslang blijft hangen. Pech voor de inbreker die dan op een vuist loopt en erin blijft.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() Onderzoek naar dood van betrapte dief
vr 04/08/06 - In Maasmechelen onderzoekt het parket van Tongeren nog de omstandigheden waarin een inbreker in de nacht van woensdag op donderdag om het leven is gekomen. Buurtbewoners zouden hem hebben doodgeslagen. De inbreker werd betrapt door drie bewoners die met vakantie wilden vertrekken. Daarop hebben enkele andere inwoners hem achtervolgd. Wat er dan precies gebeurd is, is nog niet helemaal duidelijk. De inbreker zou een mes hebben gehad en agressief geworden zijn. De dief werd zwaargewond aangetroffen. In het ziekenhuis werd nog geprobeerd om hem te reanimeren, maar dat is niet gelukt. Volgens de krant het Belang van Limburg heeft een van de buurtbewoners zich gemeld bij de politie, maar het parket kan dat niet bevestigen. Het resultaat van de lijkschouwing wordt later vandaag bekendgemaakt. Onduidelijkheid over dood van inbreker bron website radio1 Daders moegetergd door het knuffel beleid van politiek correct ? Men "vergeet" er al bij te zetten dat het een marrokaan was
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 4 augustus 2006 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Dood door Yves Desmet
Een 28-jarige man, van allochtone afkomst zoals dat heet, is gisteren overleden. Tenzij hij een bijzonder zwak hart had, is dat meer dan waarschijnlijk het rechtstreekse gevolg van de slagen die hij kreeg van een groep buurtbewoners die hem achtervolgden nadat hij midden in de nacht op heterdaad was betrapt bij een inbraak. Van zelfverdediging was dus geen sprake. Het was, zo lijkt het alvast uit de eerste vaststellingen, het verstrekken van instantjustitie. Een lynchpartij, daar midden in het bronsgroene eikenhout. Buiten enkele meldingen van omstanders dat zij er niets mee te maken hadden, kon de politie voorlopig geen nuttige getuigenissen noteren. Niemand had iets gezien, niemand had iets gehoord, niemand kon zeggen wie de slagen dan wel uitgedeeld had. De wet van de stilte, de veiligheid van de buurt voor alles. Het is het zoveelste in de rij van incidenten met zinloos geweld, de zoveelste dode. Vermoedelijk zullen de aandacht en de verontwaardiging van de publieke opinie ditmaal een stuk kleiner zijn, want een Marokkaanse inbreker, die zoekt het tenslotte toch een beetje zelf? Nietwaar, mevrouw, nietwaar, meneer? Veel medelijden moet je daar niet mee hebben. Je mag trouwens verwachten dat de moord vanuit een bepaalde hoek verdedigd, zo niet toegejuicht zal worden. Toch is ook hier meer dan verontwaardiging op zijn plaats. In een democratische samenleving behoort het geweldsmonopolie nog altijd toe aan de overheid, en daar kan alleen van afgeweken worden in gevallen van wettige zelfverdediging. Daarvan was hier geen sprake. Het komt niet toe aan een vigilante van burgers om eigenmachtig het principe van oog om oog, tand om tand op straat in de praktijk toe te passen. Het was hier trouwens niet eens oog om oog. Hier ging het over juwelen en kredietkaarten die een mensenleven hebben gekost. Natuurlijk kan er geen vrijgeleide zijn voor diefstal en inbraak, maar in een beschaafde samenleving speelt nog altijd het principe van de proportionaliteit tussen misdaad en straf, bepaald door een onafhankelijke rechterlijke macht, en heerst de wet van de jungle niet. Wanneer burgers zich eigenmachtig het recht toe-eigenen om inbrekers dood te slaan, dan is er meer dan één brug overschreden. Wanneer die burgers zich vervolgens in een omerta hullen omdat de belangen van de rust en de veiligheid van hun wijk primeren boven menselijke waarden en elementaire rechtsprincipes, dan is er iets meer dan grondig mis. Net zozeer als in die andere gevallen van zinloos geweld kan een samenleving dit niet tolereren, en zijn politie en parket het aan zichzelf verplicht deze zaak helemaal uit te vlooien. De graad van beschaving van een samenleving meet zich immers onder meer af aan de manier waarop ze met wetsovertreders omgaat. En dat is niet om ze standrechtelijk te laten doodslaan door burgers die denken dat stilaan alles gepermitteerd is in deze samenleving. uit De Morgen ... het woord racisme is er nog niet uit, maar nu het slachtoffer (?!) een Marokkaan blijkt zal dat wel niet lang meer uitblijven zeker ... Yves heeft dat blijkbaar NIET gehoord dat de inbreker een mes zou getrokken hebben, wat het wel wettige zelfverdediging zou kunnen maken ... geen woord van nuance ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Volgens bepaalde peronen was het voorval in a'pen met Demoor zijn eigen schuld, zelf uitgelokt, hoe zouden die personen dan dit voorval noemen, onvoorziene omstandigeheden, belemmert en gestoord in het uitoefenen van zijn taak, in contact gekomen met onverdraagzame? De zogenaamde politiek correcte kunnen mischien een witte mars opzetten ten voordele van deze sukkelaar en zijn kameraden die de afgelopen paar jaar al tegen de lamp zijn gelopen en terwijl pleite voor een verdraagzame samenleving.
|
![]() |
![]() |