![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pas vanaf wanneer je je auto volsteekt met mensen wordt hij efficienter. De meeste autos behoren tot de meest inefficiente dingen die er zijn, en vooral de zwaardere types. Het is bijna mongool om een passagier van 80 kg te vervoeren met een bak van een ton of meer. Met de continue verbeteringen in motorefficientie, aerodynamische verbeteringen en vooral de lichtgewicht composieten kan een vliegtuig wel eens heel erg efficient worden...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Korte vluchten zijn zalig. Ik haat echt waar lange vluchten in economy....dan wenste ik dat ik het geld had voor business of first. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 augustus 2006 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
(maar natuurlijk is het hebben van iets dat als statussymbool wordt aanzien niet per definitie gelijk met het zich willen manifesteren aan de hand van statussymbolen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Dat weet ik, en ik zie niet in waarom je van mij verwacht dat ik met die vervuilende praktijken akkoord. Wat ik een schande vind is trouwens dat het véél duurder is om met de trein (geringe milieubelasting in vergelijking met het vliegtuig) op vakantie te gaan dan met het vliegtuig. ![]() Maar bon, in dit topic gaat het over de auto, als u wilt start ik er eentje op waarop we kunnen afgeven op het vliegtuig, waarin ik uiteraard even hard zal meedoen. ![]() Ik wou ook gewoon even ingaan tegen uw statusargument.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het typeert de man, zijn karakter, zijn gedrevenheid, zijn aard en zelfs zijn geaardheid en nog een boel andere zaken. Ik kan nu niet meteen zeggen welke wagen bij welke soort man overeenkomt, maar dat is heus wel ergens terug te vinden. Net zoals de bijbehorende kleuren. Net zoals het gemis aan een auto ook iemand typeert. En nogmaals ik heb niks tegen een fietser, maar wel als hij pertinent tegen een auto is en een auto bezitter lelijke namen begint te geven. Trouwens ik heb verleden week zelf nog maar een mooi fietsje gekocht ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Huh? Wat is dat? ![]() ![]() Ik heb er eens drie uur en een half ingezeten aan een stuk en ik vroeg me echt af waarom mensen in godsnaam zoveel geld wouden betalen om in zo'n toestel vervoerd te worden. Zelfs al is de locatie idyllisch ... dan nog vind ik het teveel lijden (en vervuilen).
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor mijn werk ben ik ook verplicht me pover aan te bieden of ze zeggen nee op voorhand wegens het vooroordeel dat ik mss "meer" heb dan zij. En dat kunnen ze nu net niet verdragen! Het idee alleen al staat hun niet aan8) Dus ook ik speel dat spelletje mee.
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echt een mega ervaring.... zie je zo de zweetdruppeltjes voor je ogen zweven ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme,arme automakers;
Daar sta je dan,je wilt eigenlijk wagens maken met hoge toegevoegde waarde ,logge bakken met veel ingebouwde troelala's,die je liefst in China wilt assembleren, en dan hier voor veel geld van de hand doen,maar ja,met dergelijke brandstofkosten.... Je wilt eigenlijk NIET bezig zijn met goedkope,kleine,brandstofzuinige wagentjes,want er is geen rooie eurocent aan te verdienen,ongeacht of je ze in China of hier samen gooit. Maar als je ze niet maakt riskeer je niks te verkopen ook,niet iedereen kan BMW of Mercedes zijn (en dan nog) Maar ja,wat moeten onze arme autofabrikanten straks nog maken.... Het is zo een moeilijke markt geworden die auto-markt, dat er straks nog een 3-tal merken over zal zijn (Toyota,Toyota en Toyota).... |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het maakt niet uit, rijkaards , meritocratie, parvenu, klaploper of drag-queen, iedereen geniet mee van de statuswaarde van dit kanker -symbool. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een CO2-uitstootloos, accidentloos, perpetuum mobile, dat op een luchtkussen geruisloos doorheen de ondergondse verkeerstunnels zweeft, met gecomprimeerde edelgassen in de tank en dat heerlijke rozengeur verspreidt aan de achterkant en doorheen de geacclimatiseerde ventilatoren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon, door een sprongetje te maken. Op het keerpunt ben ik dan gewichtsloos... £-loos... Pondloos... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgeladen vliegtuigen zijn in efficientie veel beter dan eenpersoonsauto's. Zie ook repliek Tavek. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() En oké, als je zegt dat vliegtuigen tegenwoordig efficiënter zijn als auto's geloof ik je. Ik had idd vooral het volledige verbruik van zo'n vlucht in gedachten en niet het proportionele verbruik per persoon / per gewichtseenheid. Dus misschien wacht ik nog met het openen van dat topic. ![]() Anderzijds zijn de praktijken van Airbus wel niet mooi om bijvoorbeeld een natuurgebied te laten vernielen opdat ze hun landingsbaan konden uitbreiden om de airbus type 8xx (ik ken het nummer niet) te kunnen laten vliegen. (Die daar dan nadien toch niet zo geschikt voor blijkt.) ![]() Maar nu ja, waar de autofabrieken staan zal ook wel natuur gelegen hebben zeker. ![]()
![]() |
![]() |