Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 19:11   #81
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

We hebben allemaal te maken met dezelfde gegevens,alleen de manier waarop we die interpreteren verschilt. Omdat we daarbij uitgaan voor wat ons het best uitkomt, geldt dat voor wat we geloven
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 21:09   #82
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
gehuil
ja weet je wat ? flikker maar lekker op naar je eigen land, schandknaap

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 21:15   #83
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Wist niet dat China een islamitische land is!
En wat veranderd dat aan de situatie in islamitische landen ? NIKS

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
Oud 22 augustus 2006, 21:30   #84
nubian

Standaard

china is een communistisch land die de mensenrechten schendt, ze hebben geen vrije meningsuiting, vele mensen zitten onrechtvaardig in de gevangenis en ze hebben geen vrijheid van geloof
Oud 22 augustus 2006, 21:44   #85
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
china is een communistisch land die de mensenrechten schendt, ze hebben geen vrije meningsuiting, vele mensen zitten onrechtvaardig in de gevangenis en ze hebben geen vrijheid van geloof
Ja dus ? waar staat het dat ik pro communisme ben dan ?

Oud 22 augustus 2006, 21:49   #86
nubian

Standaard

heb je niet gezegd en ik ook niet
Oud 24 augustus 2006, 03:23   #87
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waar wel ??
als ik ergens vrijheid van geloof krijg, en toch wordt daar mijn geloof beledigd en niet gerespecgteerd (in media, conferenties, onderwijs, of wat dan ook) dan noem ik eigenlijk geen vrijheid van geloof ..

groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 24 augustus 2006 om 03:23.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 04:00   #88
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waar wel ??
als ik ergens vrijheid van geloof krijg, en toch wordt daar mijn geloof beledigd en niet gerespecgteerd (in media, conferenties, onderwijs, of wat dan ook) dan noem ik eigenlijk geen vrijheid van geloof ..
Bullshit

Word ge belemmert in het uitoefenen van u godsdienst? NEE
Ik moet geen respekt voor een godsdienst hebben.
Het is mijn recht om een godsdienst te bekritiseren.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 24 augustus 2006 om 04:00.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 04:06   #89
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Bullshit

Word ge belemmert in het uitoefenen van u godsdienst? NEE
Ik moet geen respekt voor een godsdienst hebben.
Het is mijn recht om een godsdienst te bekritiseren.
nee, je zit verkeerd ..
je bent verkeerd bezig ..
kijkt niet naar recht dat je krijgt, maar kijk naar wat je met da recht kunt bereiken ..
mensen beledigen is geen recht .. respectloos, achterlijk, onbeleefd ..
Oud 24 augustus 2006, 04:25   #90
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, je zit verkeerd ..
je bent verkeerd bezig ..
kijkt niet naar recht dat je krijgt, maar kijk naar wat je met da recht kunt bereiken ..
mensen beledigen is geen recht .. respectloos, achterlijk, onbeleefd ..
Ik geloof niet

Als kritiek op een godsdienst als tot beledigen, achterlijk, onbeleefd en wat dan ook is, zegt dat meer over die godsdienst dan over de persoon met zijn kritiek.

Als er geen mening mag zijn over een godsdienst noem ik dit CENSUUR.

Vrijheid van geloven sta bij mij even hoog als vrijheid van mening.
Als persoon A kritiek heeft op godsdienst B, dan mag godsdienst B kritiek geven op persoon A.
Maar iets verbieden omdat een of ander godsdienst niet aanstaat, NOOIT
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 05:02   #91
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

bestaat gewoon niet ..
daarom mijn reactie over die commentaar over china en communisme:
Citaat:
en waar wel ??
Oud 24 augustus 2006, 13:19   #92
nubian

Standaard

Onderdrukking van vrijheid van geloof neemt toe

“Burgers die een ander geloof belijden dan de officieel toegelaten religies, worden vaak het slachtoffer van foltering, opsluiting en doding, waarbij de organen van de gevangene veelal dienen om de grote nood te lenigen.”

De belofte van geloofsvrijheid door het Chinese communistisch regime is een leugen, volgens Joseph Kung, voorzitter van de Cardinal Kung Stichting.

Het Chinese communistische regime beschouwt religie als een bedreiging voor hun macht, aldus Joseph Kung.

“De vervolging gaat door en neemt nog toe terwijl China grote economische vooruitgang boekt en zich aangesloten heeft bij de Wereld Handelsorganisatie .… terwijl China gastland wordt voor de Olympische Spelen in 2008,” zei Josep Kung.(Voorzitter van de Kardinaal Kung Stichting)

Laatst gewijzigd door nubian : 24 augustus 2006 om 13:22.
Oud 24 augustus 2006, 13:40   #93
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waar wel ??
Dat vind ik ook dikke zever, het is niet omdat je geloof bekritiseerd wordt dat die kritiek de vrijheid van geloof beperkt. Je stelt: Als ik ergens vrijheid van geloof krijg, en toch wordt daar mijn geloof beledigd en niet gerespecteerd... De twee laatste werkwoorden sluiten het onderwerp van je zin (vrijdheid van godsdienst) niet uit. Je snapt blijkbaar de betekenis van het concept godsdienstvrijheid. Je verwart het concept vrijdheid met respect.

Het recht op godsdienstvrijheid beoogt niet dat elke religie respect van iedereen die dat recht onderschrijft zou moeten verkrijgen. Het heeft tot doel dat niemand vervolgd wordt voor zijn geloof, en naar mijn weten is expliciete kritiek geen vorm van vervolging.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 16:38   #94
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik heb een andere mening, maar goed ..
Oud 24 augustus 2006, 19:39   #95
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Door te zeggen “Het hoort bij het leven, je moet er maar tegen kunnen.” kan alles goedgepraat worden. Er zijn immers zoveel onprettige zaken die bij het leven horen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het overlijden van een dierbaar persoon of een ernstige ziekte. Toch zal, hoop ik toch, niemand zeggen dat we daarom anderen mogen doden of iemand bewust met een ziekte mogen besmetten. Het is dan ook niet zo dat we iedereen zomaar mogen kwetsen omdat gekwetst worden bij het leven hoort.
Doe ik dat dan? Dat is aanzetten tot en geweld!
Citaat:
Eerst en vooral zijn levensbeschouwingen (zowel religieuze als niet-religieuze) niet idioot.
Dat is dan jouw mening.
Citaat:
Ten tweede mag je anderen niet uitlachen en de grond inboren omwille van hun levensbeschouwing.
Vrijheid van meningsuiting moet absoluut zijn, ook de meest onfatsoenlijke. Zodra dit een misdrijf wordt dan leven we in een totalitaire staat!
Citaat:
Zelfs als dat zo zou zijn, dan is dat voor mij nog geen reden om geen respect te hebben voor anderen.
In het recente verleden was alleen het twijfelen aan de christelijke God al een teken van gebrek aan respect en leidde dan ook onherroepelijk tot vervolging. Het eisen van respect is een eerste stapje richting terreur. Daar begint het mee. Waarom respect voor de meest bizarre hersenspinsels moeten hebben? Nogmaals: dan eerst de Heilige handleiding aanpassen op beledigende en kwetsende teksten en een einde maken aan het beledigende en opdringerige preekgedrag. En ophouden onder het mom van geloof van alles uit te vreten en goed te praten. Dan valt er amper kritiek meer te leveren.
Citaat:
Wat voor bewijsmateriaal hebt u om deze beweringen te staven?
Owh.... dagelijks te lezen en horen op tv, radio, kranten, google...ect, hier slechts een tipje van de ijsberg :
Aangifte tegen NRC wegens godslasterende column
Christen op internet vaak onbeschermd
Christenen bidden op duivelse datum 6-6-6
Vaticaan roept op tot boycot Da Vinci Code-film
Zenders schrappen omstreden serie over priester
Katrina is straf van god
Christelijk Heerde tegen afgodsbeeld
God bestaat niet' moet van de buis
Hand van God van de buisAbortusklinieken doelwit radicale christenen
Sinds 1977 zijn in de VS zeven medewerkers van abortusklinieken doodgeschoten en zijn zeventien moordpogingen en 353 bedreigingen geregistreerd.
Opnieuw kinderfilm onder vuur bij christenen
Eerder al kregen (teken)filmkarakters als SpongeBob SquarePants, Barney de dinosaurus, de Teletubbies en Bert & Ernie uit Sesamstraat vanuit conservatieve Christelijke kringen al kritiek te verduren, vanwege het feit dat zij 'immorele en homoseksuele boodschappen' zouden uitdragen aan de jeugd. Iemand moet die idioten eens uitleggen dat als kinderen elkaars hand vast houden, dat het beduidt op onschuldige vriendschap, en niet dat ze elkaar graag in de reet neuken. Dat is pas als een priester de hand van een kind vasthoudt. Christelijke fascisten. Ze denken ook echt dat ze gelijk hebben, he?
Ik kom als ik even wil lachen weleens op Christian answers : een website waar films door fundachristenen worden besproken.
Vooral fascinerend is de manier waarop obsessief wordt gekeken naar: is er ook maar iets van bloot of een suggestie van sex in een film te zien, zijn kussende hoofdrolspelers wel getrouwd, zijn er geen referenties naar foute geloven (alles wat niet-christelijk is), wordt er gesproken over evolutie (schandalig! Iedereen weet dat de Aarde slechts 5000 jaar oud is tenslotte), zitten er aliens in (kan natuurlijk niet volgens de Bijbel), etc. Ook vloeken en vloekjes worden strict geturft.
Het is een -hoewel zwaar gestoorde- fascinerende subcultuur, met ook een geheel eigen lijn boeken, waarin waargebeurde verhalen staan over de strijd van dappere gelovigen tegen Satan en zijn demonen. Weerwolven en vampiers meegerekend. Let wel: deze lieden beschouwen dit niet als fictie maar als waargebeurd en alom aanwezig.
Harry Potter boeken verbrand
Boycot Kinderboekenweek om thema 'magie'
Vaticaan boos over Sony Playstation reclame
Vaticaan geeft les in exorcisme
Vaticaan : Homohuwelijk schadelijk voor samenleving
Katholieken razend om Maria in 'South Park'
Ik snap dit soort gelovigen niet, hoor. In de eerste plaats is hun God zogenaamd almachtig. Maar die zou dan van die hysterische, zwakke, spastische stervelingen nodig hebben om voor Hem op te komen? En dan hebben de betreffende gelovigen het altijd over dat iedereen straks beoordeeld zal worden na zijn dood en door God gestraft als ze stout zijn geweest. Maar blijkbaar zijn ze daar dus dan toch niet zo zeker van?
Pool beboet met ruim € 5000 voor beledigen Paus
Da’s een dure. Eens kijken wat dit kost.
Het vaticaan verkondigd aan zijn volgelingen geen condooms te gebruiken. Vele volgelingen, en vooral in onontwikkelde landen, zouden dit wel eens kunnen opvolgen. Onthouding van sex is het toverwoord. Het zal de paus geen ruk te schelen dit soort adviezen wereldwijd te verkondigen. Sterker, sommige priesters hangen de stelling aan dat het gebruik van condooms alleen maar tot verdere uitbreiding van Aids kan leiden. Het wordt nog gekker. Nu krijgen de farmaceuten de schuld van de verspreiding van Aids in ontwikkelingslanden omdat zij geen goedkope aids-remmers willen leveren. Tja, die heb je naar alle waarschijnlijkheid niet nodig als je een condoom gebruikt. We zijn weer terug bij af. Aids lijkt de grootste genocide in de geschiedenis van de mensheid te worden. En het vaticaan doet zijn uiterste best om het proces alleen maar te versnellen. Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat de paus als kerkelijk leider zich mag scharen bij andere massamoordenaars als Adolf Hitler. De wereld zou een stuk beter af zijn zonder mensen als de paus.
Homohuwelijk is al relatie tussen mens en dier
Klinkt moslimachtig, homo's als varkens (dieren) beschouwen. Gelukkig kunnen die achterlijke Christenen niet in de weg staan van gelijke rechten voor homoseksuelen...
Boze moslims bestormen kantoor Playboy
Als we nu de 'normale' manier van denken van de betreffende geloofsidioten mogen volgen, mogen niet-moslims voortaan de ramen van moskeeën ingooien en korans verscheuren als ze het niet eens zijn met wat daarin staat vermeld? (en dat is heel wat minder onschuldig dan in wat er in een Playboy te vinden is) Vast weer niet.
Grootimam: wereldwijd verbod op belediging religie
Tja, deze snuggere groot-imam heeft blijkbaar niet helemaal door dat het invoeren van zo'n wereldwet een verbod of op zijn minst het herschrijven van gedeeltes van de koran verplicht zou stellen, wegens belediging van de religieuze gevoelens van niet-islamieten. Zou ie daar open voor staan? Ook een verbod op beledigende religies dan maar?
Imams : Cartoons slecht voor integratie
Titel is duidelijk verkeerd en moest : Imams slecht voor integratie, zijn.
Zolang zij blijven zeggen dat we honden zijn + ongelovig en daardoor vrij afgeslacht mogen worden zal integratie nooit komen.
Naaktfoto's uit school weg voor moslims
Natuurlijk te belachelijk voor woorden dat zelfs dit soort kunstzinnige uitingen moeten wijken voor het bekrompen en angstige gedachtengoed van zowel politiek-correcten als bepaalde gelovigen.......
Zo kan ik nog dagen verdergaan, zoniet weken.... Dus zoals ik al eerder zei hebben gelovigen een beperkte incasseringsvermogen, moeite met relativering, gebrek aan gevoel voor humor, gebrekkige assertiviteit, en nog meer eigenschappen die doen denken aan bekende persoonlijkheidsstoornissen.
Citaat:
Het geloof in een opperwezen, religies en ideologieën zijn geen mentale ziektes. Weet u hoe het aantal doden omwille van godsdienstige redenen zich verhoudt t.o.v. het aantal doden omwille van andere redenen?
Zie boven...

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 24 augustus 2006 om 19:42.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 21:00   #96
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het geloof in een opperwezen, religies en ideologieën zijn geen mentale ziektes. Weet u hoe het aantal doden omwille van godsdienstige redenen zich verhoudt t.o.v. het aantal doden omwille van andere redenen?
dit geloof ik helemaaal niet ...
even, de oorlog in midden oosten gaat over economie ...
en Hitler , had iets met godsdienst te maken?
communistische revoluties?
iets met godsdienst te maken??
1ste en 2de wereldoorlog iets met godsdienst te maken?
veroevering van afrika enzo .. iets met de godsdienst te maken?
nee helemaal niet ..
er is sprake van miljoenen slachtoffers, en niet honderden of duizenden, maar miljoenen ...

dus denk eerst na.

groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 24 augustus 2006 om 21:02.
Oud 24 augustus 2006, 21:15   #97
nubian

Standaard

Citaat:
nee helemaal niet ..
er is sprake van miljoenen slachtoffers, en niet honderden of duizenden, maar miljoenen ...

dus denk eerst na.

groetjes
moest het je interesseren,misschien heeft het niets met de topic te maken maar is wel vrij interessant http://www.verzet.org/content/view/415/29/
Oud 24 augustus 2006, 21:45   #98
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Doe ik dat dan? Dat is aanzetten tot en geweld!

...
Neen, dat doet u niet en dat wilde ik ook niet suggereren.
Ik toonde slechts aan dat we niet zomaar bepaalde zaken doen enkel en alleen omdat de gevolgen ervan bij het leven horen.

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting moet absoluut zijn, ook de meest onfatsoenlijke. Zodra dit een misdrijf wordt dan leven we in een totalitaire staat!
Daar ben ik niet mee akkoord. Het uiten van bepaalde meningen, zoals bvb. het oproepen tot geweld of personen valselijk beschuldigen van misdrijven, mogen van mij gerust strafbaar zijn.

Citaat:
In het recente verleden was alleen het twijfelen aan de christelijke God al een teken van gebrek aan respect en leidde dan ook onherroepelijk tot vervolging. Het eisen van respect is een eerste stapje richting terreur. Daar begint het mee. Waarom respect voor de meest bizarre hersenspinsels moeten hebben? Nogmaals: dan eerst de Heilige handleiding aanpassen op beledigende en kwetsende teksten en een einde maken aan het beledigende en opdringerige preekgedrag. En ophouden onder het mom van geloof van alles uit te vreten en goed te praten. Dan valt er amper kritiek meer te leveren.
Wat bedoelt u met het recente verleden? Van de periode voor het Tweede Vaticaans Concilie weet ik niet zo ontzettend veel af, maar in de periode na het concilie heeft de katholieke kerk alleszins steeds voor godsdienstvrijheid gepleit.

Ik blijf erbij dat mensen respect moeten hebben voor elkaar en elkaars opvattingen.

Citaat:
Owh.... dagelijks te lezen en horen op tv, radio, kranten, google...ect, hier slechts een tipje van de ijsberg :

...
Er zijn inderdaad genoeg voorbeelden van extreme gelovigen die, om het beleefd uit te drukken, mentaal niet helemaal in orde zijn. Maar dat zijn eerder uitzonderingen. Er zijn talloze diepgelovigen die gezond van geest zijn, zich vanuit hun geloofsovertuiging inzetten voor anderen, in academische kringen gewaardeerd worden, enz.

Zo is het ook dat wie op zoek gaat naar voorbeelden van godsdienstgeweld en al het andere waar godsdiensten verantwoordelijk voor zijn negeert, niet verbaasd moet zijn enkel onheil en miserie te vinden.

Citaat:
Zie boven...
Ik heb nergens in uw bericht iets gelezen over de verhouding tussen de het aantal doden omwille van godsdienst en het aantal doden omwille van andere oorzaken.
Oud 24 augustus 2006, 21:51   #99
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
nee helemaal niet ..

dus denk eerst na.

groetjes

De bedoeling van uw bericht is mij echt niet duidelijk. Gelooft u niet dat het geloof in een opperwezen, religies en ideologieën geen mentale ziektes zijn?
Oud 24 augustus 2006, 23:14   #100
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb nergens in uw bericht iets gelezen over de verhouding tussen de het aantal doden omwille van godsdienst en het aantal doden omwille van andere oorzaken.
Hoeveel dat zullen we nooit weten, maar godsdienst behoort zeker in de top tien grootste genocides. Hoeveel miljoen doden heb je überhaupt nodig om je aandacht te krijgen?
Wie de geschiedenis van de religie onbevooroordeeld bekijkt, moet toegeven dat vrijwel alle religies aanleiding hebben gegeven tot uitbarstingen van ‘heilig geweld’. Sterker nog, er lijkt door de eeuwen heen een wezenlijk verband te bestaan tussen geweld en religie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be