Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben u voor of tegen het terugkerend testen van (rijvaardigheid)ouderen?
Ik ben voor 10 40,00%
Ik ben voor(maar enkel na bekeuring of ongeval. (maar niet obv leeftijd)) 8 32,00%
Ik ben tegen 7 28,00%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 16:54   #81
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is ook deze categorie die het meeste dronken rond rijd. Enkel zij doen het overdag en rijden vaak nog enkel op wegen die zij kennnen.
Stel je voor dat ze het 's nachts doen en op wegen die ze niet kennen, ik mag er niet aan denken
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 17:15   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Stel je voor dat ze het 's nachts doen en op wegen die ze niet kennen, ik mag er niet aan denken
Het is nu eenmaal zo, dat veel van de mensen bepaalde gewoontes hebben en steeds naar de zelfde plaatsen terug keren. Dit gebeurt zowel om beroepsbezigheden als om ontspanningsactiviteiten.

Jongeren zijn vaak nog op zoek naar de dingen die plots bereikbaar zijn als ze hun rijbewijs in handen hebben. Je moet niet enkel naar de slachtoffers en daders van een probleem zoek, maar ook naar de oorzaak als je het te minste echt wil oplossen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 08:22   #83
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De weg is er voor iedereen natuurlijk en je moet rekening houden met alle medeweggebruikers ook al rijden sommigen iets trager of doen ze er wat langer over om naar hun snelheid te gaan.
Veel mensen storen zich eraan dat het bij ouderen wat trager gaat meestal komt dat omdat men thuis te laat vertrekt en men de tijd wat probeert in te halen, gewoon een beetje vroeger vertrekken en die problemen zijn van de baan.
Bangelijk hoe u stelt dat de mensen die deze maatschappij draaiende moeten houden(de werkende mens dus) maar wat vroeger moeten vertrekken,omdat ze maar rekening mee moeten houden dat er ouderen op de baan zijn die een vlot verkeer niet (meer) aankunnen of die zelfs niet getest zijn op hun rijvaardigheid(ook ivm. veiligheid).

Extra testing(medisch + rijvaardigheid) is gewoon nodig! Zowel voor de veiligheid als voor een vlot(ter) verkeer.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 08:31   #84
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik probeer daar rekening mee te houden, mijn rijstijl en rustig rijgedrag laten dit toe, wat niet wil zeggen dat ongevallen bij mij ook kunnen gebeuren, iets mis inschatten kan iedereen overkomen.
Iedereen? Ja dat klopt.

Maar de één toch meer of rapper dan de ander.
Zeker als er sprake is van afnemend gezichtsvermogen, motoriek,...ed, en de daarmee gepaarde onzekerheid op de weg.

Citaat:
Ontstuimiger zijn op de weg is uit den boze, in de rijscholen leren ze iedereen defensief rijden en niet ontstuimig, dit defensieve rijgedrag heeft zijn voordelen, mocht ontstuimig rijgedrag een voordeel hebben dan zouden ze dat promoten maar dat doen ze niet.
Deze post van me was bedoeld als reactie op't feit dat men ook maar rekening moest houden met seniele bestuurders op de weg.
Vandaar mijn 'rolling eyes smiley' in die post eh.
Oud 23 augustus 2006, 08:44   #85
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, ik ben zelfs voorstander van een rijbewijs met strafpunten of koppeling aan de bonus malus. Bang van ?
Ja! Omdat vooral mensen die hun auto (dagelijks)als woon-werk verkeer nodig hebben, en aldus veel meer risico lopen om een teveel aan strafpunten op te lopen, hiervan het slachtoffer zullen worden.
En dan heb ik het nog niet over mensen die voor 'hun beroep' een rijbewijs van doen hebben. En dagelijks ettelijke kilometers afleggen.
Een oudje daarentegen zal hiervan veel minder last hebben, hoewel hij mss vele malen gevaarlijker is door zijn onkunde.

Laatst gewijzigd door zorlac : 23 augustus 2006 om 08:45.
Oud 23 augustus 2006, 08:55   #86
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar bij falen na die tweede test rijbewijs kwijt en van voorafaan terug beginnen. Als je boven de 65 bent en tweemaal faalt rijbewijs voor de rest van je leven kwijt, je hebt dan al meer dan genoeg tijd gehad om het te leren. En dit falen moet dan gezien worden als niet meer rijvaardig Maar wel eerst zorgen dat er bekwamen mensen de examens afnemen he. Niet dat je afhangt van de willekeur van de examinator
Daar spant een schoentje. Die mensen werken voor een privé-firma. Hoe meer klanten hoe meer dit opbrengt voor het bedrijf. Ik ben in de tijd gebuisd omdat ik op een weg waar je 50 km/u (bebouwde kom) mocht rijden ik maar 40 km/u reed (stremming van het verkeer). Gezien de verkeersomstandigheden vond ik dit zelfs nog te snel. Zelfs die kerel van de rijschool vond het een drogreden.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 09:04   #87
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar ze verloor op een zelfs niet-kritiek moment alle controle over haarzelf met een gelukkig niet-fatale afloop maar met een massa aan blikschade en een hoop schrammen en zenuwen.
Ik ben ermee eens dat er vanaf een bepaalde leeftijd bijscholing noodzakelijk is. Maar het zijn niet enkel krasse dames die soms de controle over zichzelf ( en het stuur) verliezen. Sla de kranten er maar op open.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:06   #88
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Bangelijk hoe u stelt dat de mensen die deze maatschappij draaiende moeten houden(de werkende mens dus) maar wat vroeger moeten vertrekken,omdat ze maar rekening mee moeten houden dat er ouderen op de baan zijn die een vlot verkeer niet (meer) aankunnen of die zelfs niet getest zijn op hun rijvaardigheid(ook ivm. veiligheid).
De ouderen die je nu van de baan wil schuiven zijn wel diegene die vroeger de maatschappij draaiende hielden, waarom zouden die nu opzij moeten gaan voor de huidige generatie.
Wat dat vroeger vertrekken betreft: doe de test maar eens, wanneer je iets te laat vertrekt heb je alle verkeerslichten, vrachtwagens en mensen die minder gehaast zijn, fietsers, brommers, boerekarren tegen u, wanneer je iets vroeger vertrekt zal je zien dat je blijkbaar een zee van tijd hebt en dat de tragere weggebruikers u minder storen, gewoon omdat je zelf meer tijd vrijmaakt om minder opgejaagt te rijden.

Citaat:
Extra testing(medisch + rijvaardigheid) is gewoon nodig! Zowel voor de veiligheid als voor een vlot(ter) verkeer.
Alle testen die je doet en in dit geval de medische en de rijvaardigheidstest zijn maar beperkt houdbaar in de tijd, als je vandaag medisch geschikt bent, wie zegt dat je dat volgende week nog bent, het kan goed zijn dat je de week erna zaols een zombie in de auto zit, is dat dan verantwoord?
je hebt wel een papier dat je in orde bent maar dat is ook al, niets garandeerd dat je na de test veilig en gezond kan rijden, enkel op dat eigenste moment was je in orde.
Dus wat is het nut van die test?
Oud 23 augustus 2006, 15:07   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ouderen die je nu van de baan wil schuiven zijn wel diegene die vroeger de maatschappij draaiende hielden, waarom zouden die nu opzij moeten gaan voor de huidige generatie.
Wat dat vroeger vertrekken betreft: doe de test maar eens, wanneer je iets te laat vertrekt heb je alle verkeerslichten, vrachtwagens en mensen die minder gehaast zijn, fietsers, brommers, boerekarren tegen u, wanneer je iets vroeger vertrekt zal je zien dat je blijkbaar een zee van tijd hebt en dat de tragere weggebruikers u minder storen, gewoon omdat je zelf meer tijd vrijmaakt om minder opgejaagt te rijden.

Alle testen die je doet en in dit geval de medische en de rijvaardigheidstest zijn maar beperkt houdbaar in de tijd, als je vandaag medisch geschikt bent, wie zegt dat je dat volgende week nog bent, het kan goed zijn dat je de week erna zaols een zombie in de auto zit, is dat dan verantwoord?
je hebt wel een papier dat je in orde bent maar dat is ook al, niets garandeerd dat je na de test veilig en gezond kan rijden, enkel op dat eigenste moment was je in orde.
Ja, als je zo begint, zeg dan eens waarom alle vrachtvoertuigen jaarlijks naar de technische controle moeten en luxe-wagens vanaf dat ze 4 jaar oud zijn ook. Op de controlekaart zelf staat zelfs op dat ze enkel de staat van het voertuig op het ogenblik van de controle aangeeft.
En ge kunt ook op die controle een goedkeuring krijgen en 2 meter verder door uw remmen trappen.

Waarom doet men snelheidscontroles, ze kunnen toch maar 5% pakken.

Het is trouwens niet de bedoeling de oudere mensen van de baan te halen, maar enkel zij die niet bekwaam zijn om achter het stuur te zitten.

Mijn moeder is 86 jaar heeft al een zware hersenbloeding gehad en is voor een deel zelfs lam en heeft nog nooit met een auto gereden.
Hé, maar zij MAG nog wel met de auto rijden want zij heeft nogsteeds een geldig rijbewijs.
Oud 23 augustus 2006, 15:35   #90
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten mensen onder de vijftig een auto hebben?
Ik zou dat afschaffen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 15:40   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Waarom moeten mensen onder de vijftig een auto hebben?
Ik zou dat afschaffen.
Omdat die daar mee zijn opgegroeid, die boven de 65 zijn dat niet want toen die kind waren was er maar 1 auto per 1000 inwoners in België, nu 3 auto's per inwoner. Dus kunt ge de vraag evengoed omdraaien, waarom moeten gepensioneerden een auto hebben, toch niet om te gaan werken zeker.
Oud 23 augustus 2006, 16:23   #92
ericferemans

Standaard

Citaat:
Omdat die daar mee zijn opgegroeid, die boven de 65 zijn dat niet want toen die kind waren was er maar 1 auto per 1000 inwoners in België, nu 3 auto's per inwoner. Dus kunt ge de vraag evengoed omdraaien, waarom moeten gepensioneerden een auto hebben, toch niet om te gaan werken zeker.
Omdat ze krakende botten hebben en niet op de tram kunnen.
In zo'n wagen met veel ruimt (espace, scenic) kan je gewoon instappen en op je poep gaan zitten.
Jonge gasten kunnen toch te voet gaan en de trein pakken zeker?
Ik zie niet in waarom meer auto's op straat je een beter chauffeur maakt...
Jong geleerd is oud gedaan: de ouderen hebben dus nog kunnen oefenen toen ze nog geen gevaar op de weg waren: er waren geen tegeliggers!
De auto's waren toen kleiner, trager en er waren bijna geen autostrades.
Als je nu zo'n tienezel in zo'n supersnelle voituur zit dan kan je beter al naar de begrafenis ondernemer een graf gaan bestellen.
Oud 23 augustus 2006, 16:45   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze krakende botten hebben en niet op de tram kunnen.
In zo'n wagen met veel ruimt (espace, scenic) kan je gewoon instappen en op je poep gaan zitten.
Jonge gasten kunnen toch te voet gaan en de trein pakken zeker?
Ik zie niet in waarom meer auto's op straat je een beter chauffeur maakt...
Jong geleerd is oud gedaan: de ouderen hebben dus nog kunnen oefenen toen ze nog geen gevaar op de weg waren: er waren geen tegeliggers!
De auto's waren toen kleiner, trager en er waren bijna geen autostrades.
Als je nu zo'n tienezel in zo'n supersnelle voituur zit dan kan je beter al naar de begrafenis ondernemer een graf gaan bestellen.
Fout, die hebben niet kunnen oefenen toen er nog niet veel verkeer was.
die hadden geen auto om te oefenen.

En als je de ene voet niet meer voor de andere kan zetten, hoe kan je dan nog op tijd de rem in trappen als er een kind plots voor je wagen loopt. Of moeten die soms binnen blijven opdat de bejaardenbond niet wil aanvaarden dat ze worden gecontroleerd op rijbekwaamheid, is het soms een recht van hen dat ze andere mogen verongelukken omdat zij toch al zo oud zijn en het nu al jaren gewoon zijn om geen onderzoek of test naar hun rijbekwaamheid te ondergaan. Een kleine 20 jaar geleden mocht iedereen die wilde met een boot op het water gaan varen. het vaarbewijs bestond toen immers ook nog maar in enkele landen.

Je hebt volgens mij dus nog geen enkel goed argument aan gebracht waarom men het niet zou doen , integendeel, jij geeft dus juist enkel allemaal reden op om het juist wel in te voeren.
Oud 23 augustus 2006, 16:48   #94
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn moeder is 86 jaar heeft al een zware hersenbloeding gehad en is voor een deel zelfs lam en heeft nog nooit met een auto gereden.
Hé, maar zij MAG nog wel met de auto rijden want zij heeft nogsteeds een geldig rijbewijs.
Ik vind het erg voor uw moeder dit te moeten meemaken, maar ondanks ze haar rijbewijs heeft, rijdt zij nog met de wagen?, ik veronderstel van niet.
Vele zaken stoppen op een gegeven moment vanzelf, je voelt hetzelf aan of de naaste kennisen of familieleden vertellen het je wel dat het niet meer verantwoord is bepaalde zaken te doen, in dit geval met de auto rijden.
Mocht iedereen zich aan de verkeesregels houden het zou al een heel stuk schelen in de ongevallenstatistiek, zou daar niet het grootste probleem zitten.
Oud 23 augustus 2006, 16:59   #95
ericferemans

Standaard

Citaat:

En als je de ene voet niet meer voor de andere kan zetten, hoe kan je dan nog op tijd de rem in trappen als er een kind plots voor je wagen loopt.
Mensen die geen auto kunnen bedienen zuller er niet instappen hé
Kinderen mogen zo maar niet voor auto's lopen: ze zijn er sowieso aan.
Daarenboven zou men beter al die wietkoppen van het straat houden: die lopen gewoon voor auto's omdat ze denken dat het vliegen zijn.
Citaat:
Of moeten die soms binnen blijven opdat de bejaardenbond niet wil aanvaarden dat ze worden gecontroleerd op rijbekwaamheid, is het soms een recht van hen dat ze andere mogen verongelukken
Je argument dat bejaarden niet over slecht opgevoede kinderen mogen rijden snijdt geen hout. Bejaarden rijden trager en hebben malsere auto's.
Ik zou als onvoorzichtig kind veel liever door aan opa of oma worden omvergereden dan door een tienezel die aan honderd per uur door 't stad peert met een piepklein autotje dat je verpletterd in plaats van je elegant over de kapoot te wippen.
Je hebt geen serieus argument gevonden om onze bejaarden te gaan pesten. stop er dus maar mee.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 augustus 2006 om 17:16.
Oud 23 augustus 2006, 17:00   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het erg voor uw moeder dit te moeten meemaken, maar ondanks ze haar rijbewijs heeft, rijdt zij nog met de wagen?, ik veronderstel van niet.
Vele zaken stoppen op een gegeven moment vanzelf, je voelt hetzelf aan of de naaste kennisen of familieleden vertellen het je wel dat het niet meer verantwoord is bepaalde zaken te doen, in dit geval met de auto rijden.
Mocht iedereen zich aan de verkeesregels houden het zou al een heel stuk schelen in de ongevallenstatistiek, zou daar niet het grootste probleem zitten.
Mijn moeder rijd idd niet met de auto, wij hebben het haar ook niet willen leren nadat mijn vader overleden is, zij was toen al 70 en wilde het toen wel nog gaan leren,
Maar mijn vader was 55 toen hij zijn eerste hartinfarct deed en heeft er zo'n 8 gedaan, gelukkig allemaal thuis, maar hij is dus wel blijven rijden tot de dag dat hij gestorven is. Kan je je inbeelden als hij er één had gedaan op het ogenblik dat hij zijn kleinkinderen van school ging halen. Hij heeft met mijn kids mogen rijden van mij.
Oud 23 augustus 2006, 17:19   #97
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die geen auto kunnen bedienen zuller er niet instappen hé
Kinderen mogen zo maar niet voor auto's lopen: ze zijn er sowieso aan.
Daarenboven zou men beter al die weetkoppen van het straat houden: die lopen gewoon voor auto's omdat ze denken dat het vliegen zijn.

Je argument dat bejaarden niet over slecht opgevoede kinderen mogen rijden snijdt geen hout. Bejaarden rijden trager en hebben malsere auto's.
Ik zou als onvoorzichtig kind veel liever door aan opa of oma worden omvergereden dan door een tienezel die aan honderd per uur door 't stad peert met een piepklein autotje dat je verpletterd in plaats van je elegant over de kapoot te wippen.
Je hebt geen serieus argument gevonden om onze bejaarden te gaan pesten. stop er dus maar mee.
Dat jij vind dat het bejaarden pesten is als er gezegt word dat men IEDEREEN regelmatig zou moeten medisch keuren en een test zou moeten laten afleggen bij bekwame mensen om te zien of men wel achter het stuur van een auto thuis hoort vertelt mij meer over jou bekwaamheid en angst voor zo'n onderzoek en test dan jij verwacht. Vele jongere hier op het forum zouden er even bang van moeten zijn als jij. Want daar zitten er evenveel tussen die niet achter het stuur thuis horen als tussen de mensen van jou leeftijd. Ik ben zelf ook geen 20 meer hoor en medisch onbekwaam verklaart voor vrachtvervoer.

En je opmerking over kinderen zal je zeker in dank worden afgenomen door iedereen hier met kinderen. Want wat jij nu hebt geschreven is dat jij hetrecht hebt een kind van 5 jaar dat hier op straat speelt mag aanrijden omdat je ouder bent dan 50 jaar.

Maar ja, onze maatschappij heeft het al bewezen hé!
Kinderen moeten opgesloten worden, want ze storen de bejaarden en die zijn vergeten dat zij ook ooit jong zijn geweest. Vertel ons maar eens wat jij zou doen als een knaap van 10 jaar een appel in je boom komt plukken.
Met het geweer afschieten wat dat was jou appel en hij moet daar afblijven. Ik als 10jarige ging regelmatig appelen plukken in ander hun tuin.

Ter titel van inlichting ik ben ook bijna 50 maar weet nog heel goed wat ik deed op mijn 10 of 20 jaar en weet nog beter dat de jongeren van nu dat allemaal niet meer kunnen doen. En weet je waarom, wel omdat de bejaarden van nu toch hun rechten hebben, want zij hebben de ervaring en zij weten het beter dan die jongeren.

En ik heb liever dat mijn kids worden aan gereden door een nieuw wagen dan door een old-timer. Die nieuwe zijn toch bijna volledig uit plastiek en die old-timer is uit hard staal gemaakt.
Oud 23 augustus 2006, 17:29   #98
ericferemans

Standaard

Citaat:
En ik heb liever dat mijn kids worden aan gereden door een nieuw wagen dan door een old-timer. Die nieuwe zijn toch bijna volledig uit plastiek en die old-timer is uit hard staal gemaakt.
Mensen die zeggen dat ze graag hebben dat hun kinderen worden aangereden, of het nu door ouderen of jongeren is zijn zwaar ziek.
Je moet ze niet laten aanrijden: braaf het verkeersreglement leren.
Oudere mensen hebben geen old timers maar grotere wagens, omdat ze meer geld hebben. Die zijn malser. Als je nog eens een kind van je laat overrijden test het dan eens uit!
Oud 23 augustus 2006, 18:09   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die zeggen dat ze graag hebben dat hun kinderen worden aangereden, of het nu door ouderen of jongeren is zijn zwaar ziek.
Je moet ze niet laten aanrijden: braaf het verkeersreglement leren.
Oudere mensen hebben geen old timers maar grotere wagens, omdat ze meer geld hebben. Die zijn malser. Als je nog eens een kind van je laat overrijden test het dan eens uit!
Ik laat mij kids niet overrijden, ik woon in een speelstraat en die word dus heel weinig gebruikt door jongeren. De bejaarden door tegenover denken dat ze daar gewoon mogen door rijden en op alles voorrang hebben omdat ze verdomme niet eens weten wat het bord van speelstraat is. Dus wie moet de verkeerdswetten en regels gaan leren????

En dat enkel oudere met grote wagens rijden is een fabel. Mijn nichtje van 25 rijd ook met een grote wagen, die was makkelijker om te bouwen naar biogas.
En die zijn idd malser om mee te rijden, maar hebben wel het zelfde effect als ze iemand aanrijden.
Maar daarmee geef je dus toe dat iedereen maar opgesloten moet worden omdat de bejaardenbond zich anders in zijn vrijheid beperkt voelt.

Trouwens waarom zouden de bezitters van een rijbewijs niet regelmatig medisch gekeurd mogen worden en waarom zou men de kennis van het verkeersreglement niet om de 5 jaar mogen getest worden. Hebben de bejaarden soms zoveel reden om daar tegen te zijn. Het protest er tegen wijst anders wel in die richting.
Oud 24 augustus 2006, 07:00   #100
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat je op een bepaald moment niet meer capabel bent om nog deftig een voertuig(tevens een potentiëel moordwapen) te besturen, simple as that.

Citaat:
Kan kloppen!
Maar ik heb geen zin om elke dag een half uur vroeger(dan nodig) op m'n werk te staan omdat er de éne keer wel een ouwe op de baan is en de andere keer niet!! (en ik blijf het aspect 'veiligheid' benadrukken eh, het gaat niet enkel over 'tijd')

Citaat:
Maar nu is er GEEN ENKELE TEST(van ouderen)!!! Dus daar gaat uw argument...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be