Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2009, 12:39   #81
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geef mij maar de natuurlijke weg.
Hoe noemt men zoiets ? Het aangename aan het nuttige paren (bij het paren)
In vroegere tijden was dat allemaal geen probleem. Het huwelijk was vooral voor geld en nakomelingen, en wat je daarnaast deed maakte niet zoveel uit (tot de Kerk op de proppen kwam).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:45   #82
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik wist niet dat die speels waren.
Er is wel nog een verschil tussen iemand die liefde voelt voor een kind maar nooit een kind kwaad zou willen doen (dat moet een vreselijke innerlijke strijd zijn), en het soort dat een ziekelijke neiging heeft om seks te hebben met kinderen.
Oud 30 juli 2009, 12:48   #83
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 ding moet bijna een feit zijn, homosexualiteit kan niet genetisch zijn, daar het zichzelf zou uitroeien. Ergo, als er genetica mee gemoeid is, zijn de meeste homosexuelen van nu nazaten van bisexuele voorouders.
Nog ene die niet buiten het kader kan denken van -seks-is-alleen-voor-voortplanting-dus-homo's-planten-zich-niet-voort.

Citaat:
Of anders moet ik me voorstellen dat de Homo Homo superiour in't verleden een potje heeft gekwakt en de welwillende dame opgegoten met de hulp van een trechter, net alsof het een olieverversing was.
Net zoals venten in een ultrazatte bui soms aan elkaar beginnen te frunniken, kan dat ook met homo's die al eens een dame binnendoen. En verder: ik ben er van overtuigd dat moesten we geen zo'n strak cultureel kader hebben rond seksualiteit, het er meer zou aan toe gaan zoals bij de meest verwante aapjes, namelijk: iedereen doet het met iedereen, en af en toe brengt dat wel eens kinderen voort.
Oud 30 juli 2009, 12:50   #84
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vrijwel alle homoseksuele kinderen zijn geboren van niet-homoseksuele ouders. Het lijkt mij dat het net als linkshandigheid, niet afhankelijk is van genetica maar van willekeurigheid. Natuurlijk maakt het uiteindelijke resultaat deel uit van de opbouw van diens DNA.
Wrong. Als homo heb je veel grotere grote kans dat een neef aan moeders kant ook homo is. Maar er zijn inderdaad ook andere factoren, zoals dat blijkbaar de jongstgeboren zoon vaker homo blijkt te zijn.
En naar het schijnt is mannelijke homoseksualiteit ook een totaal ander fenomeen dan lesbianisme (zowel biologisch, genetisch als psychologisch).
Oud 30 juli 2009, 12:53   #85
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Zeker wel. Ik ken het werk met erwten van pater Mendel.

Dus U denkt dat er een recessief gen is dat als het maar door 1 ouder is doorgegeven, dat er Bi-sexueel nageslacht is, maar als beiden het "homo" gen doorgeven, dat er homosexueel nageslacht verwekt is?
Het is overduidelijk een complex spel van vele genen die meespelen. Een oude bekende van mij (hoewel ik betwijfel dat hij mij nog kent: Sven Bocklandt) heeft in Amerika onderzoek gedaan naar de genetische oorzaken van homoseksualiteit en kwam o.a. tot de vaststelling dat er een abnormaal oprollen van bepaalde gedeeltes van het X-chromosoom optreedt, bij mannelijke homoseksualiteit althans. Enfin, ik zou de publicatie nog eens moeten zoeken.
Oud 10 augustus 2009, 09:26   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 ding moet bijna een feit zijn, homosexualiteit kan niet genetisch zijn, daar het zichzelf zou uitroeien.
Je hebt duidelijk niet veel kaas gegeten van genetica.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 09:47   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, homoseksualiteit is aangeboren...ik zie geen enkele reden om homoseksualiteit niet als gelijkwaardig te beschouwen maar jezelf op basis hiervan boven anderen plaatsen is ronduit lachwekkend, pathetisch en beetje zielig...evenals de redenering dat homoseksualiteit gepaard zou gaan met karaktereigenschappen, daarvoor is er doodsimple te veel diversiteit onder homo's net zoals bij hetero's!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 09:59   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, homoseksualiteit is aangeboren...ik zie geen enkele reden om homoseksualiteit niet als gelijkwaardig te beschouwen maar jezelf op basis hiervan boven anderen plaatsen is ronduit lachwekkend, pathetisch en beetje zielig...evenals de redenering dat homoseksualiteit gepaard zou gaan met karaktereigenschappen, daarvoor is er doodsimple te veel diversiteit onder homo's net zoals bij hetero's!
Laat me raden: je hebt nog als maatschappelijk werkster in een holebi-huis gewerkt, dus je bent ervaringsdeskundige?

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 augustus 2009, 11:41   #89
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Er is wel nog een verschil tussen iemand die liefde voelt voor een kind maar nooit een kind kwaad zou willen doen (dat moet een vreselijke innerlijke strijd zijn), en het soort dat een ziekelijke neiging heeft om seks te hebben met kinderen.
Er bestaat ook nog liefde waar sex helemaal niets bij te zien heeft. Liefde voor je ouders bvb, of je broers en zussen, en ... kinderen.
Alles moet toch niet sex gerelateerd zijn ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 11:44   #90
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Nooit gehoord van dominantie en recessieve genen?

Jij en je partner kunnen drager zijn van een bepaald gen, maar omdat het recessief is komt het niet tot uiting. Als jullie beiden dat recessieve gen door geven aan een kind kan het wel tot uiting komen.
Net als ziektes . Voor jou is homofilie dus een ziekte ?
Oud 10 augustus 2009, 11:46   #91
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
HOMOSEKSUELEN ZIJN DE TOP VAN DE EVOLUTIELADDER

Een vooraanstaande zoöloog heeft verklaard dat homoseksuelen aan de top van de evolutieladder staan. In een tijd dat religieuze en conservatieve rechtse stromingen homoseksualiteit in het onnatuurlijke verdomhoekje proberen te dringen, kan zo’n uitspraak tellen.

Clive Bromhall zei dat de evolutie van de menselijke soort momenteel resulteert in een staat van infantilisme, waarin het patroon der primaten doorbroken wordt door speelsheid, creativiteit en een kinderlijke volwassenheid.

Van de mannelijke obsessie voor gezwollen borsten tot de permanente zoektocht naar een pseudo-ouderlijke God: alles duidt op het infantiele van de menselijke soort. Net als baby chimpansees hebben we zachte, donsachtige lichamen, platte gezichten en grote, ronde hoofden. En net zoals zij willen wij gekust, geknuffeld en gestreeld worden. We blijven speels, plooibaar en betrekkelijk zachtaardig voor de rest van ons leven.

Volgens Bromhall wordt dit speelse door hetero’s meer en meer verworpen naarmate zij ouder worden. Maar degenen die gelijkgeslachtelijke relaties blijven hebben, homoseksuele mannen en lesbische vrouwen, behouden deze eigenschappen en zijn daardoor superieur aan de anderen. Nog steeds volgens de zoöloog is het al jaren bekend dat homoseksualiteit verbonden is met een speels en creatief karakter.

Homoseksuelen blinken volgens hem uit als artiest, toneelspeler en mimekunstenaars. Speels zijn is de essentie van het menselijk bestaan. Het is iets dat moet gecultiveerd en gevierd worden. Je zou dus kunnen zeggen dat homoseksuelen aan de top van de menselijke evolutie staan.Bromhall zei dit op de boekenbeurs van Edinburgh waar hij zijn jongste boek ‘The Eternal Child’ voorstelde.

Bron: www.pinkwave.be
Ik zou eerder zeggen : de laatste stap van de evolutie, net voor het verdwijnen van de soort.
Oud 10 augustus 2009, 11:46   #92
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Zijn de kleur van het haar en de kleur van de ogen dan ook "ziektes"?

Citaat:
Oud 10 augustus 2009, 11:47   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me raden: je hebt nog als maatschappelijk werkster in een holebi-huis gewerkt, dus je bent ervaringsdeskundige?

Blijkbaar is mijn beroep voor jou reden tot steeds terugkerende opmerkingen hierover, wat is eigenlijk je probleem hiermee?
Maar om te antwoorden , neen, wel heb ik een homoseksuele zoon en bi dochter, mag dit of moet ik eerst mijn deskundigheid aan jou "bewijzen"?
Oud 10 augustus 2009, 11:47   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is mijn beroep voor jou reden tot steeds terugkerende opmerkingen hierover, wat is eigenlijk je probleem hiermee?
Maar om te antwoorden , neen, wel heb ik een homoseksuele zoon en bi dochter, mag dit of moet ik eerst mijn deskundigheid aan jou "bewijzen"?

Citaat:
Oud 10 augustus 2009, 11:51   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpe wie kan, deze reactie!
Oud 10 augustus 2009, 11:55   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt over elk onderwerp op dit forum wel op één of andere manier een "rechtstreekse link". Als je niet in de sector gewerkt hebt, zijn het wel je kinderen. Je zoon is homo en je dochter bi... Hoe handig toch weer zeg!

Je mag je leugens niet te veel overdrijven, alice, als je de zaken nog een tikkeltje geloofwaardig wil laten overkomen.

Citaat:
Oud 10 augustus 2009, 11:57   #97
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Pech gehad, Alice. Al mijn medeleven.
Oud 10 augustus 2009, 11:58   #98
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt over elk onderwerp op dit forum wel op één of andere manier een "rechtstreekse link". Als je niet in de sector gewerkt hebt, zijn het wel je kinderen. Je zoon is homo en je dochter bi... Hoe handig toch weer zeg!

Je mag je leugens niet te veel overdrijven, alice, als je de zaken nog een tikkeltje geloofwaardig wil laten overkomen.
Bewijs dat ze liegt ? Anders ben je aan het lasteren en beledigen, en dat is verboden dacht ik ...
Oud 10 augustus 2009, 11:58   #99
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
De meeste zaken die genetisch bepaald zijn, zijn geen ziektes: het hebben van armen en benen, een hoofd, organen,... de huids-, oog-, haarkleur, enz...

U probeert door mijn woorden uit het verband te trekken en er een eigen interpretatie aan toe te voegen (ik heb nergens gesproken over ziekte) mij woorden in de mond te leggen.

Als je wil debatteren, gelieve het dan op een intellectueel eerlijke manier te doen, anders kijk je maar naar Cartoon Network of zo...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 10 augustus 2009 om 12:07.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 12:07   #100
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach Alice, had je anders verwacht van Raf? Het is niet alleen zijn geaardheid om homo te zijn maar op de koop toe om andere mensen ook te jennen en belachelijk te maken. Constant met zijn homo-zijn hier te koop lopen. Het begint stilletjes aan afgezaagd te worden.
filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be