Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2006, 16:23   #81
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Nog meer Oost-Europese landen tot de EU toelaten, dan kan hun geboefte zich nog gemakkelijker over het continent verspreiden!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=54592

Laatst gewijzigd door metten : 20 augustus 2006 om 16:26.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 16:24   #82
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De oplossing zou zijn dat mensen zich persoonlijk leren verdedigen (en wraak nemen). Als de overheid dat moet doen word het volk zwak.
"Maar de maatschappij verdedigt zich toch als ze mensen opsluiten?" Neen, dat lijkt alleen zo, mensen moeten zich individueel leren verdedigen. Ik ken geen enkele ouder die dat zijn/haar kind aanleert, terwijl het een van de belangrijkste dingen is. Maar ja, we zijn beschaafd...
Sorry, in dit kloteland verbiedt de overheid de burgers om zichzelf te verdedigen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 16:27   #83
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Burgerlijke ongehoorzaamheid geblazen dus.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 16:31   #84
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelle vdb Bekijk bericht
Lijkt me een heel goed en vooral zeer intellectueel plan ja!
Het enige probleem is dat de mensen niet gaan beslissen over hun eigen leven maar over dat van andere.
Dus de oplossing zoals hierboven geopperd om iedereen gewoon het recht te geven om zichzelf te verdedigen gaat niet alleen inbrekers en overvallers doden maar ook de gewone voorbijganger!
Als klein voorbeeld zou ik bijvoorbeeld de case in Aalst willen aanbrengen waar juwelier De Wolf naast de overvaller ook een klant neerschoot.
En jammer genoeg is dit niet het enige voorbeeld...

Ook wapens aan iedereen uitdelen ter zelf verdediging kan leiden tot andere al dan niet extreem rechts geïnspireerde daden (Van Temsche)

Het feit dat onze gevangenissen overvol zitten is inderdaad een probleem. Maar door gewoon kleinere cellen te maken en geen luxe meer te bieden los je dit niet op, dit was gewoon weer een populistische reactie van een of andere rechtse "denker".
Alternatieve straffen zoals gemeenschapsdienst, electronisch toezicht via enkelband, ... Zijn hiervoor de oplossing bij uitstek! De criminelen zullen worden ingezet ten voordele van u en mij en de gevangenissen zullen niet meer vol zitten met kleinere criminelen maar met zware misdadigers.
Als we de samenleving nu eens laten doorrotten, zouden de mensen dan niet zonder overheid leren leven? Moet dan wel globaal gebeuren...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 16:44   #85
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik herhaal mezelf

Citaat:
Ontsnappen is spijtig genoeg niet strafbaar. Dat is ook het enigste, de rest is wel, strafbaar.

Ze zouden beter de gevangenisstructuur is veranderen. Cellen die maar 2 op 3 groot zijn. 1 bed, wc en lavabo en 2 rekken. Geen ramen (type bank liefst) die open kunnen. 2 keer per dag is een wandelingetje. Eten in de cel (geen hotelkost maar iets simpel en alleen water voor te drinken. Geen tijdsverdrijf als tv, leeslectuur enz.. . 2 keer per week is een douche. Geen privé-bezit. Niet roken. Oranje overal om te dragen en sleffers. 1 keer per maand bezoek waar fysiek contact niet mogelijk is.

Alleen laatste tot versoepeling regime om zich te klaar te maken voor de samenleving. Dit door begeleiding. Eenmaal buiten zich gedurende 3 jaar wekelijks aanmelden bij politie voor overzicht en nodige begeleidin en verplicht dragen van elektronische enkelband. Mistap binnen de 3 jaar betekent terug gevangenis in voor 5 jaar.

Zo zou het moeten zijn.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 17:33   #86
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het vlaams belang heeft juist niets te eisen. Criminelen horen zich niet met justititie bezig te houden.
Moesten er minder criminelen rondlopen, vooral van vreemde afkomst, zou er geen of veel minder VB zijn. Alle VBers zijn criminelen volgens sommigen, en... alle niet-VBers blinde en dove naïevelingen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 17:52   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. Bekijk bericht
Gevangenissen, ja, maar het is geen eindoplossing, de massa-immigratie die ons parten blijft spelen zal blijven doorwegen.

Des te meer je er binnenlaat, des te meer celltjes zal je nodig hebben.

Dat grut hier gewoon weghouden > gevangenissen.
Inderdaad. Al bouwt men straks een gevangenis in elke straat, mettertijd geraken die ook nog vol als niet alleen onze eigen autochtone misdadigers een plaatsje moeten krijgen maar ook het binnengewaaide schorriemorrie van de ganse planeet! Wie als binnenkomende "vreemdeling" in de eerste jaren te maken krijgt met justitie terug , en liefst definitief, de grens weer overzetten. Ik heb het niet over een paar snelheidsovertredingen of niet betaalde parkeerbonnen, uiteraard. En al diegenen die er al zijn,sinds jaren, zelfs de papieren-Belgen, tja... dat komt ervan, nietwaar!
Oud 20 augustus 2006, 18:06   #88
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Moesten er minder criminelen rondlopen, vooral van vreemde afkomst, zou er geen of veel minder VB zijn. Alle VBers zijn criminelen volgens sommigen, en... alle niet-VBers blinde en dove naïevelingen?
Als we de VBers opsloten waren tenminste alle criminelen van autochtone al opgepakt. Eigen volk eerst is toch de slogan of vergis ik me?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 18:09   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als we de VBers opsloten waren tenminste alle criminelen van autochtone al opgepakt. Eigen volk eerst is toch de slogan of vergis ik me?
Uw zin voor nuance is wereldschokkend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 18:13   #90
jelle vdb
Vreemdeling

Standaard

Ik wist niet dat er zoveel verzuurde mensen zijn in Vlaanderen!
Het enige waar jullie het over hebben is schorriemorrie uit het buitenland, vuile Oost-europeanen die door de uitbereiding van de EU nog makkelijker het land in komen...

Waar gaat het naartoe met Vlaanderen? Naar antwerpen op 0110 zou ik zo zeggen!

Citaat:
Nog meer Oost-Europese landen tot de EU toelaten, dan kan hun geboefte zich nog gemakkelijker over het continent verspreiden!
Citaat:
Wie als binnenkomende "vreemdeling" in de eerste jaren te maken krijgt met justitie terug , en liefst definitief, de grens weer overzetten. Ik heb het niet over een paar snelheidsovertredingen of niet betaalde parkeerbonnen, uiteraard. En al diegenen die er al zijn,sinds jaren, zelfs de papieren-Belgen, tja... dat komt ervan, nietwaar!

Waar halen wij verdorie als mens zijnde het recht om andere mensen te verbieden waar zij mogen gaan en staan! Stelen en andere misdrijven kunnen niet, zowel bij ons als in om het even welk land, maar voor derest zou elke mens mogen gaan en staan waar hij wil! Als een Roemeen, Congolees, Turk of Nepalees naar hier wil komen dan moeten wij die met open armen ontvangen en niet uitsluiten, dicrimeneren of gewoon neerschieten. Het is pas als we op zo een manier reageren dat die mensen zich tot criminaliteit gaan wenden (in veel gevallen toch). Neem ze op in de maatschappij, aanvaard hun culturele gebruiken en geeft ze werk (de eerste die durft zeggen dat ze dat niet willen zal ik alvast terechtwijzen: De meesten willen maar kunnen niet omwille van geen arbeidskaart of omwille van discriminatie van de werkgevers). Dit betekent dus dat partijen zoals het VB zelf aan de basis liggen van al deze criminaliteit! Ze teren op het onveiligheidsgevoel dat door hunzelf gecreeërd wordt, daardoor worden allochtonen gediscrimineerd waardoor ze zich wel moeten keren tot criminaliteit. En zo is de cirkel natuurlijk weer rond! Want er komt meer criminaliteit, het onveiligheidsgevoel stijgt nog en de mensen stemmen nog meer op het VB dat eigenlijk zelf die criminele sfeer voedt.
Schitterend gevonden zou ik zo zeggen, alleen jammer dat de mensen zo dom zijn om er in te lopen...
Waarchijnlijk zullen er wat concentratiekampen moeten komen vooraleer de mensen zullen gaan inzien wat er aan het gebeuren is. History repeats zeker?

Stef Bos zong ooit:

Als we het vergeten, begint het weer opnieuw!
jelle vdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 18:14   #91
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als ze nu al dat geld van die vijf op zes overbodige parlementen en regeringen in de gevangenissen stopten, was dat probleem ook al opgelost.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 18:21   #92
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dumballover Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...e2/index.shtml

Hier staat in dat het zou gaan om een dievenbende en er wellicht geen moordenaars bij zijn. Kun je dat weerleggen met één van uw bronnen?
Gisteren gehoord op het lokale radionieuws verzorgd door persagentschap Belga. Als dit achteraf zo niet blijkt te zijn, is het ofwel voorbarige (foute) informatie die werd verspreid of zijn deze feiten in de kiem gesmoord.

Nu wordt het beleid van minister Onkelinx ondermeer verdedigd door uitlatingen als deze: (ik citeer "De vorige ministers van Justitie hebben er ook niets aan gedaan!" en dat moet dan uit de mond van een veiligheidsadviseur van Verhofstadt komen. Het is huilen met de pet op.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 18:26   #93
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waar halen wij verdorie als mens zijnde het recht om andere mensen te verbieden waar zij mogen gaan en staan!
De EU heeft zijn grenzen, België heeft zijn grenzen en Uw eigen huis heeft zijn grenzen. Anders moeten wij bij onszelf beginnen en onze privégrenzen (ramen en deuren) ook maar open zetten en onze omheining rond de tuin neerhalen!
Oud 20 augustus 2006, 19:17   #94
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige waar jullie het over hebben is schorriemorrie uit het buitenland, vuile Oost-europeanen die door de uitbereiding van de EU nog makkelijker het land in komen...

Waar halen wij verdorie als mens zijnde het recht om andere mensen te verbieden waar zij mogen gaan en staan! Stelen en andere misdrijven kunnen niet, zowel bij ons als in om het even welk land, maar voor derest zou elke mens mogen gaan en staan waar hij wil! Als een Roemeen, Congolees, Turk of Nepalees naar hier wil komen dan moeten wij die met open armen ontvangen en niet uitsluiten, dicrimeneren of gewoon neerschieten. Het is pas als we op zo een manier reageren dat die mensen zich tot criminaliteit gaan wenden (in veel gevallen toch). Neem ze op in de maatschappij, aanvaard hun culturele gebruiken en geeft ze werk (de eerste die durft zeggen dat ze dat niet willen zal ik alvast terechtwijzen: De meesten willen maar kunnen niet omwille van geen arbeidskaart of omwille van discriminatie van de werkgevers). Dit betekent dus dat partijen zoals het VB zelf aan de basis liggen van al deze criminaliteit! Ze teren op het onveiligheidsgevoel dat door hunzelf gecreeërd wordt, daardoor worden allochtonen gediscrimineerd waardoor ze zich wel moeten keren tot criminaliteit. En zo is de cirkel natuurlijk weer rond! Want er komt meer criminaliteit, het onveiligheidsgevoel stijgt nog en de mensen stemmen nog meer op het VB dat eigenlijk zelf die criminele sfeer voedt.
Schitterend gevonden zou ik zo zeggen, alleen jammer dat de mensen zo dom zijn om er in te lopen...
Waarchijnlijk zullen er wat concentratiekampen moeten komen vooraleer de mensen zullen gaan inzien wat er aan het gebeuren is. History repeats zeker?

Stef Bos zong ooit:

Begin misschien met het berichtje over de Tsjetjenen te lezen die met een bende in Oostende ergens een bezoekje gebracht hebben, om wat af te koelen...En dat is maar het laatste (?) berichtje over die opgepepte multicul met mensen die hier kort en bondig geen zakens hebben!
Indien jij de mening bent toegedaan dat de ganse wereldbevolking, met inbegrip van hun grote en kleine criminelen, hier met open armen moeten ontvangen worden, dan deel ik je mening niet, en ik ben niet de enige. Veel, heel veel mensen zijn dat soort van onverantwoorde leuterpraat beu...
En kom aub niet af met nazi's, concentratiekampen enz. Evenveel mee te maken als boskabouters en K3. We leven in 2006, en onze volgende "wereldoorlog" zal een héél andere vorm aannemen. Of misschien is ze reeds bezig...
En maak je niet ongerust, ikzelf ben helemaal niet "verzuurd". En ik hoop het niet te moeten worden... Weer zo een misbruikt woord dat zijn betekenis aan het verliezen is, zoals "racist" en "vber"...
En mens zou er moeten kunnen mee lachen, indien het niet zo ernstig was.
Slaap zacht vannacht, en sluit goed deuren en vensters: een hele schare "allochtone" dieven enz zijn pas uitgebroken en dus weer op pad. Die mensen moeten ook eten...
Oud 20 augustus 2006, 20:10   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Stef Bos zong ooit:

Weet je wat ? We gaan naar iemand die kogelwonden heeft door die bende of naar de nabestaanden van iemand die werd neergelegd door zulke mensen en we gaan hen zeggen dat ze verzuurd zijn. Is dat een goed idee ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 21:11   #96
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik vind het spijtig : ik had gehoopt de vluchtende gevangenen te zien lopen in hun streepjespak en een ijzeren bol met daarachter de politie. Maar niets daarvan : ze hebben gewone kleren aan.

En de politie vloog alleen met de helikopter rond, voor de rest geen flic gezien.

Laatst gewijzigd door Geertje : 20 augustus 2006 om 21:11.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 21:35   #97
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wifi Bekijk bericht

Gelukkig zit ik momenteel in de US en moet ik niet vrezen voor criminelen. Die hebben hier namelijk geen vrijheid.

Mvg,
S.
Orange County, Cali
blijft u vooral daar.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 21:41   #98
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik vind het spijtig : ik had gehoopt de vluchtende gevangenen te zien lopen in hun streepjespak en een ijzeren bol met daarachter de politie. Maar niets daarvan : ze hebben gewone kleren aan.
rechts wil een wereld van stripverhalenclichés.
goed herkenbaar en simpel.
professoren moeten kaal zijn en een snor of baard hebben.
boeven moeten ongeschoren zijn.
sapperdepitjes.
hemel!
plopperdeplop.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 21:43   #99
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Begin misschien met het berichtje over de Tsjetjenen te lezen die met een bende in Oostende ergens een bezoekje gebracht hebben, om wat af te koelen...En dat is maar het laatste (?) berichtje over die opgepepte multicul met mensen die hier kort en bondig geen zakens hebben!
Indien jij de mening bent toegedaan dat de ganse wereldbevolking, met inbegrip van hun grote en kleine criminelen, hier met open armen moeten ontvangen worden, dan deel ik je mening niet, en ik ben niet de enige. Veel, heel veel mensen zijn dat soort van onverantwoorde leuterpraat beu...
En kom aub niet af met nazi's, concentratiekampen enz. Evenveel mee te maken als boskabouters en K3. We leven in 2006, en onze volgende "wereldoorlog" zal een héél andere vorm aannemen. Of misschien is ze reeds bezig...
En maak je niet ongerust, ikzelf ben helemaal niet "verzuurd". En ik hoop het niet te moeten worden... Weer zo een misbruikt woord dat zijn betekenis aan het verliezen is, zoals "racist" en "vber"...
En mens zou er moeten kunnen mee lachen, indien het niet zo ernstig was.
Slaap zacht vannacht, en sluit goed deuren en vensters: een hele schare "allochtone" dieven enz zijn pas uitgebroken en dus weer op pad. Die mensen moeten ook eten...
Helemaal mee eens! Om nog maar te zwijgen over het bloedbad in die school in Rusland!

Laatst gewijzigd door metten : 20 augustus 2006 om 21:51.
Oud 20 augustus 2006, 21:44   #100
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Of aan mekaar gelinkt in een chain gang.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be