![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens zullen er in de toekomst nog wel landen een kernwapen ontwikkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
dus hij was wel degelijk ooit Chief of Naval Operations. Daarna is hij nog Gouverneur van Puerto Rico geweest, Amerikaans ambasadeur in Frankrijk en Chief of Staff to the Commander in Chief. Zoals ik dus al zei, dit is een klein foutje dat makkelijk door een journalist kan worden gemaakt, zeker als je een aantal artikels op een dag eruit moet persen tegen een deadline. Daarom hebben Peter Kuznick en Mark Selden dit foutje (wat zelfs niet echt heel relevant is) gemaakt. Hij was een Navy officier en hij was Chief of Staff, dus, puur taalkundig was hij eigenlijk een Naval Shief of Staff. Was dit de de enige functie die niet klopte? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
En neen, het was geen klein taalkundig foutje maar een flater. Er bestaat niet zoiets als een naval chief of staff. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vergeet niet dat het gaat om: "New studies of the US, Japanese and Soviet diplomatic archives suggest that Truman's main motive was to limit Soviet expansion in Asia, Kuznick claims." Dus, ja, dat zou inhoudelijk wel eens niet kunnen kloppen met wat jij "weet". Ik heb trouwens niet gezegd dat het zo is, ik toon alleen maar aan dat er wel meer stemmen zijn die dit beweren. Niet vergeten, de zon draaide ooit rond de aarde en de aarde was plat he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Internetsites zoals wikipedia zijn doorgaans wel betrouwbaarder dan de persoonlijk mening/interpretatie van één persoon...
Is het dan écht zo moeilijk om je ongelijk toe te geven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Leuk dat het de plaatselijke pastoor is die verklaart atoomwapens te ontwikkelen. Tijd voor een nieuwe pastoor.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IEDERE staat ZAL zijn kennis en technologie naar beste eer en geweten ontwikkelen. Dat is een Wet van Meden en Perzen als het ware ![]() Vanachter een scherm van nucleaire wapens,(waarvan een aanzienlijk deel beslist offensief inzetbaar zijn) zitten roepen dat een ander zelfs de kans niet mag hebben te snuffelen aan nucleaire militaire technologie is van een....verregaande...schijnheiligheid. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 augustus 2006 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef mij eens 1 reden waarom het beter zou zijn indien iran kernwapens zou hebben? By the way, je bent eigenlijk ook weer gewoon op amerika aan het bashen, wat je nm vergeet is dat er meer landen zijn die geen kernwapens hebben ook tegen iran met kernwapens zijn. Of amerika nu vind dat iran beter geen dergelijke dingen bezit doet er voor mij niet toe. Ik denk persoonlijk dat het beter is dat geen enkel land nog nieuwe kernwapens aanmaakt. Jij wel?
Laatst gewijzigd door illwill : 22 augustus 2006 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De ene zegt binnen 2 jaar, de andere binnen 10 jaar, anderen zeggen dan alweer dat er verrijkt uranium is gevonden, anderen claimen dan weer dat dit door centrifuges komt. Bottom line is, ze zijn de mensen weer angstig aan't maken voor niks. Hoeveel mensen hier geloven ondertussen dat Iran al een heel arsenaal aan atoombommen heeft? Weet je trouwens hoeveel bommen een fatsoenlijke facility per jaar zou kan maken? Trouwens, de enige godsdienstgekken die op dit moment over atoomwapens beschikken zijn de VS en Pakistan, bij mijn weten. Als ze (VS) zo gekant zijn tegen 'clandestine nucleaire programma's', waarom pakken ze Saoudi Arabië dan niet aan? Citaat:
We laten ons weer lekker vangen, met open ogen lopen we erin. Voor de mensen die Iran willen platgegooid zien, maak u geen zorgen, ik heb zo'n slecht voorgevoel dat uw wensen in vervulling zullen gaan vroeg of laat. Het past in het plaatje. Laatst gewijzigd door KrisKras : 22 augustus 2006 om 19:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() atoombom? wat is dat voor een wapen? Is dat gevaarlijk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antimaterie http://www.merak.be/nl/e-bom.htm binnenkort kundu atoombom in de GB gaan kopen dus maak mij nie wijs dat Iran da nog nie eeft liggen! ps:heeft noord korea er geen?? Zo ja die delen da zeker graag uit ast is om op amerika of japan te smijten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Wat zou ik trouwens moeten toegeven. De historische feiten geven mij gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Die stelling is door historisch onderzoek voldoende ontkracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Daaruit besluiten dat ik een naziregime boven het gebruik van kernwapens verkies is pure demagogie. Mijn achterliggende gedachte -die elk weldenkend mens kan raden- was dat kernwapens de enige wapens zijn die potentieel het einde van de planeet kunnen betekenen. Wat is het nut van wapens die alles en iedereen vernietigen. En ja hoor, er zijn de zogenaamde 'tactische' kernwapens van kleiner kaliber maar het domino-effect dat de inzet ervan zou teweeg brengen betekent het einde van ons allen.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() En dan zaten we nu in het midden van Europa met een radio-actief gebied en duizenden gehandicapten door de nawerkingen van de radioactieve straling. Eén Tsjernobil was al meer dan voldoende dank u.
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Dat kernwapens de wereld zouden vernietigen is een fabeltje. U denkt veel te demagogisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Opnieuw wordt u niet geremd door enige feitelijke kennis. Hiroshima en Nagasaki zijn beiden bloeiende en dicht bevolkte steden.
|
![]() |
![]() |