Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Journaals ondertitelen in de andere landstaal?
Ja, een uitstekend idee. 21 42,86%
Nee, een lamentabel idee. 25 51,02%
Geen mening / Ik weet het niet. 3 6,12%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 16:48   #81
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ze is natuurlijk geen voorwerp van discriminatie. Als zij Spaans spreekt, bekijken ze haar niet scheef, wel als ze Frans spreekt.

Een Genuees zei eens tegen mij dat hij in Antwerpen vrij Italiaans kan spreken en werd geapprecieerd. Hij mocht echter geen woord Frans spreken of hij werd scheef bekeken door sommigen.
Alléé, na de allochtonen worden ook de francofonen gediscrimineerd in Vlaanderen.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 16:57   #82
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wat ik zei, komt niet eens van mij.

Maar u bent voor alles blind wat niet in uw Vlaams-nationale kraam past.

Ga uw führer nog wat verheerlijken.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 17:02   #83
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat mij hier in het algemeen opvalt, is de uitgesproken negatieve reactie op mijn voorstel van de kant van het gros der Vlaams-nationalisten. Moet ik hieruit afleiden dat deze Vlaams-nationalisten bevreesd zijn dat Vlamingen en Walen, wanneer zij nader tot elkaar komen en elkaars leef- en denkwereld beter leren kennen, eerder van elkaar zullen houden dan van elkaar zullen walgen? En dat zij, Vlaams-nationalisten, het dus in hun belang achten Vlamingen en Franstaligen zoveel mogelijk van elkaar te vervreemden?
Ik kan niet voor de anderen antwoorden, maar WMB behoort jouw voorstel tot het rijk der elfjes en feeën: klinkt heerlijk, maar houdt absoluut geen rekening met de realiteit. 180 jaar samenleven tonen aan dat de doorsnee franstalige absoluut niet geïnteresseerd is in Vlaanderen of in de Nederlandse taal/cultuur (ook niet in andere culturen trouwens). Uitzonderingen bevestigen de regel. De investering zou dus weggegooid zijn.

Ik ben er absoluut niet tegen: doe wat je nodig vindt. Maar niet met Vlaams belastingsgeld: dat is immers weggegooid.
Oud 22 augustus 2006, 17:04   #84
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt erop dat u geen ander verhaaltje kent. Altijd dezelfde verzinzeltjes aframmelen.
Niet gratis leuteren alstublieft: is het juist of niet juist? Indien niet juist, kan je het weerleggen.

Citaat:
Vergeet niet dat in het zuiden des lands vele honderduizenden "Vlamingen" wonen. U beledigt uw eigen "ras".
Ik heb geen ras.

U wel?
Oud 22 augustus 2006, 17:14   #85
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpele druif.

Mijn führer zegt trouwens dat ik de pattaten dringend moet gaan afgieten.
Oud 22 augustus 2006, 18:19   #86
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Hier, Grote Bubbelsmurf spreekt
Citaat:
Als gij die van u nog wat gaat verheerlijken

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 22:02   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik kan niet voor de anderen antwoorden, maar WMB behoort jouw voorstel tot het rijk der elfjes en feeën: klinkt heerlijk, maar houdt absoluut geen rekening met de realiteit. 180 jaar samenleven tonen aan dat de doorsnee franstalige absoluut niet geïnteresseerd is in Vlaanderen of in de Nederlandse taal/cultuur (ook niet in andere culturen trouwens). Uitzonderingen bevestigen de regel. De investering zou dus weggegooid zijn.

Ik ben er absoluut niet tegen: doe wat je nodig vindt. Maar niet met Vlaams belastingsgeld: dat is immers weggegooid.
Helemaal mee eens!
Oud 22 augustus 2006, 23:15   #88
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet dat niet Vlaemsch zijn?

Mijn führer laat trouwens weten dat kwa adoratie en verheerlijking ze niets te kort komt. Ze bedankt je wel voor je oprechte interesse.
Een politieker die inzit met zijn (potentiële) kiezers... Zo zouden er meer moeten zijn...
Oud 23 augustus 2006, 17:27   #89
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Mijns inziens is het noodzakelijk dat het VRT-journaal in het Frans en het RTBF-journaal in het Nederlands wordt ondertiteld. Op deze wijze kunnen ook Belgen die niet beide landstalen machtig zijn a) kennis nemen van de kwesties die de broederregio bezig houden en b) kennis nemen van de manier waarop de broederregio de "eigen" regio percipieert. Dit ter kennis en wederzijds begrip.
Waarom zou de RTBF wél Nederlandstalige ondertitels moeten krijgen en de BBC, WDR, ZDF, ARTE,enz... niet?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 17:33   #90
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard boodschap

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Ik heb de Franse (en ook de Duitse) taal niet meer nodig gehad nadat ik afstudeerde.
Ik ben die talen dan ook grotendeels verleerd.
Als ik die terug wil aanleren ga ik wel naar een avondschool, ik kijk niet naar het nieuws om talen te leren.
Ja...jij natuurlijk, wij spreken over de maatschappij...frisse adem
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 17:38   #91
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard niet netjes en hypocriet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben ook een keer gescheiden.
Tegen de zin van mijn onverantwoordelijke echtgenoot. Zijn antwoord was gewoon: NON! Jij zult niet van mij scheiden. IK ga NIET mee naar een notaris of advokaat om de scheiding te regelen. IK wil immers niet scheiden want ik heb het goed, al is het dan ten koste van jou.

Denk je dat het hem geholpen heeft?

In alle geval heb je in die zin gelijk dat ik hem na de scheiding nooit meer heb willen zien. Had hij er met goed fatsoen aan meegewerkt, ik zou zelfs voor hem zijn blijven zorgen in de mate van het mogelijke.
scheiden...in de meeste gevallen alleen maar kwestie van onverdraagzaamheid en egoïsme...wie het verleden niet respecteert kan geen respect hebben voor de toekomst...met twee de belofte uitspreken die ze alleen zullen breken...lafaards !
Oud 23 augustus 2006, 17:40   #92
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard Belgische zenders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarom zou de RTBF wél Nederlandstalige ondertitels moeten krijgen en de BBC, WDR, ZDF, ARTE,enz... niet?
Alle programmas in alle Belgische gesubsidieerde zenders in twee talen...hoe dat we daar nog niet eerder aan gedacht hebben...en tegelijk is er weer 2 werklozen minder...prima !
Oud 23 augustus 2006, 19:50   #93
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Alle programmas in alle Belgische gesubsidieerde zenders in twee talen...hoe dat we daar nog niet eerder aan gedacht hebben...en tegelijk is er weer 2 werklozen minder...prima !
En dus de Duitstaligen mogen weer op hun kin kloppen?? Racist.

En dan verwacht je dat ze de BRF gaan ondertitelen in het Nederlands, zeker...

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 augustus 2006 om 19:51.
Oud 23 augustus 2006, 19:56   #94
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Deze zenders worden niet met Vlaams/Franstalig beslastingsgeld gesponsord en staan bij deze ook niet onder controle van de Vlaamse/Franstalige gemeenschap. Deze zenders hebben ook niet direct oog voor de Belgische actualiteit.

Als jij denkt hierin toch een meerwaarde te kunnen creëren, ga ja gang. Vlaams ondernemerschap is altijd lovenswaardig.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 20:24   #95
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Deze zenders worden niet met Vlaams/Franstalig beslastingsgeld gesponsord en staan bij deze ook niet onder controle van de Vlaamse/Franstalige gemeenschap. Deze zenders hebben ook niet direct oog voor de Belgische actualiteit.
VRT staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Vlaamse Gemeenschap.
RTBF staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Franse Gemeenschap.
BRF staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Duitstalige Gemeenschap.
France 1, 2, 3,... staan onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Franse overheid.
WDR, ZDF en ARD staan onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Duitse overheid.
BBC staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Britse overheid.
Nederland 1, 2 en 3 staan onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Nederlandse overheid.

De Vlamingen hebben even weinig controle op de RTBF als op WDR of BBC. Noppes, dus.
Oud 23 augustus 2006, 20:35   #96
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
VRT staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Vlaamse Gemeenschap.
RTBF staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Franse Gemeenschap.
BRF staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Duitstalige Gemeenschap.
France 1, 2, 3,... staan onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Franse overheid.
WDR, ZDF en ARD staan onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Duitse overheid.
BBC staat onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Britse overheid.
Nederland 1, 2 en 3 staan onder controle van, en wordt gesponsord met geld van de Nederlandse overheid.

De Vlamingen hebben even weinig controle op de RTBF als op WDR of BBC. Noppes, dus.
Het zijn wel de Vlamingen die de ondertiteling zouden verzorgen op de VRT en de Franstaligen op de RTBF, de Duitstaligen op de BRF.

PS: Ik kan tot nader orde de BRF niet ontvangen.

Laatst gewijzigd door Ferre : 23 augustus 2006 om 20:36.
Oud 23 augustus 2006, 20:45   #97
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn wel de Vlamingen die de ondertiteling zouden verzorgen op de VRT en de Franstaligen op de RTBF, de Duitstaligen op de BRF.
Waarmee ik nog altijd geen antwoord heb gekregen op de vraag: "Waarom wel bij de RTBF en niet bij WDR?"
Oud 23 augustus 2006, 21:14   #98
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waarmee ik nog altijd geen antwoord heb gekregen op de vraag: "Waarom wel bij de RTBF en niet bij WDR?"
Dit is weer zo'n niet opbouwende vraag, of zelfs een destructieve.
Ik heb u eerder reeds geantwoord trouwens.

Binnen België zou dit zin hebben om de banden aan te halen en wederzijds begrip op te brengen. Dus niet om België te redden als einddoel maar gewoon common sense binnen één land. Je kan dan nog altijd de secessie bepleiten, misschien zelfs met meer succes.

De huidige realiteit is dat we in België leven en niet in Duitsland.
Oud 23 augustus 2006, 22:01   #99
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnen België zou dit zin hebben om de banden aan te halen en wederzijds begrip op te brengen. Dus niet om België te redden als einddoel maar gewoon common sense binnen één land. Je kan dan nog altijd de secessie bepleiten, misschien zelfs met meer succes.

De huidige realiteit is dat we in België leven en niet in Duitsland.
En moeten wij geen wederzijds begrip hebben met de Fransen? MOeten wij onze banden met de Duitsers niet aanhalen?
Persoonlijk heb ik toch meer nood aan een ondertiteling van het Frans-Duitse ARTE dan van de Waalse RTBF.

Televisie is een bevoegdheid van de gemeenschappen. Dat betekent dat op televisioneel gebied Vlaanderen en Wallonië evnwaardig zijn aan Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje,...
Wanneer je dan een ondertitelingscampagne wil houden, doe dat dan op Europees niveau.
Oud 23 augustus 2006, 22:05   #100
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En moeten wij geen wederzijds begrip hebben met de Fransen? MOeten wij onze banden met de Duitsers niet aanhalen?
Persoonlijk heb ik toch meer nood aan een ondertiteling van het Frans-Duitse ARTE dan van de Waalse RTBF.

Televisie is een bevoegdheid van de gemeenschappen. Dat betekent dat op televisioneel gebied Vlaanderen en Wallonië evnwaardig zijn aan Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje,...
Wanneer je dan een ondertitelingscampagne wil houden, doe dat dan op Europees niveau.
Mij goed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be