![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn 9/11 complottheoretici bondgenoten van Bush | |||
Ja, zij zijn de objectieve bondgenoten van Bush, maar ze zijn zich hier niet bewust van |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
Ja, zij zijn de objectieve bondgenoten van Bush, en zijn zich hier wel degelijk van bewust (misschien zelfs betaald door de CIA) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Nee, zij zijn gewoon naïef en bedoelen het goed, maar beseffen niet dat hun kritisch potentieel averrechts werkt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 38,46% |
Nee, er is geen conspiracy, 9/11 werd echt door Bush georchestreerd |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1.1 Doel Het relaas over de gebeurtenissen van 11 september, de oorlog met Irak en de betrokkenheid van de regering Bush jr. begint steeds meer op een kleverige, slecht geschreven soap te lijken. En daar stopte ook mijn verdere lees-zin. Snapt u het niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Als nog eens te meer een site wou lezen over hoe we allemaal bedrogen worden en hoe Amerika wordt bestuurd door een bende facisten zal ik wel in google "conspiracy theory" intypen ik krijg wel genoeg hits.
Als je mij nu eens een OBJECTIEF (u heeft dit woord duidelijk nog niet helemaal gesnapt maar tsjah...) artikel voorlegt of zo waar ik nog iets kan uit halen dan kunnen we misschien nog wat verder geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
U gaat uw ogen nog openen ![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 26 augustus 2006 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
kijkt u even hiernaar en vertelt u mij wat u ervan gelooft (en met uw enorme voorkennis aanvaard)? http://video.google.com/videoplay?do...44823333801032& |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Okay, on-topic:
Nee, de 911 conspiratisten zijn niet de objectieve bondgenoot van Bush, hoewel ik de stelling wel kan begrijpen. Hoe geslotener een overheid is, hoe meer ruimte ze biedt aan speculaties en theorieën. Sommige van die theorieën kunnen geen kwaad en porren een overheid alleen maar op om meer open te zijn over hun beleid. Dat is een plus. Persoonlijk geloof ik niet dat 911 is opgezet door de regering Bush. Veel 'opmerkelijke zaken' zijn terug te leiden op incompetentie, hebzucht of toeval. De 'bewijzen' die worden aangebracht overtuigen me niet. Het causaal verband is vaak omgekeerd: Als dat en dat is gebeurd, dan moet wel...etc. Dat, zoals sommigen beweren, er een nog veel groter (wereldweid) complot achter zit, is volgens mij wel contraproductief en zeer ongeloofwaardig. Wél geloof ik dat veel details niet aan het grote publiek worden verteld. Hetzij uit politieke overwegingen, uit piëteit, uit crisisbeheer of om het eigen falen te verhullen. Dat Cheney en Rumsfeld a.o. vuile spelletjes spelen blijkt wel uit Guantanamo bay en Abu Graib. Goed. Conspiratisten houden de overheid scherp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() gun,
Ik heb de tekst niet helemaal gelezen hij was gewoon TE lang. Toch moet ik alleerst vluchtig even (met tegenzin) het woord "antisemitisme"(weeral) laten vallen... Deze tekst geeft me een betere kijk op hoe U denkt (ik neem aan dat u alles wat in deze tekst staat gelooft en dus kan ik nu gefundeerde kritiek vormen). Het viel mij op dat deze tekst veel gebakken lucht (meningen van de auteur die geen onderbouw hebben) in zich heeft en hiermee gebeurtenissen uit het verleden aan elkaar hechtte die helemaal niet aan elkaar gehecht moesten worden, nu ja dat is puur persoonlijk zeker... Laten we eens puur uit het ongerijmde zeggen dat dit allemaal waar is dan; ->welk is de rol van Hitler? ->Welk is de rol van het communisme? ->Welk is de rol van het moslimextremisme? ->... en enkele bedenkingen: ->Waren er in 1917 zoveel joden in Amerika? Machtige? En dan nog eens zionisten ook? ->Vanwaar komt de bron van "de 5 dansende Israëlieten"? ->... Nu kortweg ik denk dat deze auteur zeer veel opzoekingswerk heeft gedaan (daarvoor respect) maar tegelijk zeker niet miste aan verbeeldingsvermogen en vooroordelen, zou u dit durven tegen spreken? Nu ik weet dat u toch wel anders denkt zal ik in het vervolg hierop verwijzen en we zien wel... mvg Largo_w |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet alles wat er in deze tekst staat, maar de rode draad er doorheen kan ik inderdaad bevestigen. En het allerbelangrijkste: De dingen die hier worden aan de kaak gesteld (rond de gebeurtenissen van 9-11) Laat me wel opmerken dat ik die tekst NIET aanschouw als antisemietisch, hij vertolkt wel een antizionistisch standpunt maar er zijn heel veel Joden (al zeker het grootste deel van diegene die ik ken) die het niet eens zijn met het zionisme. De inleiding geeft een beetje een achtergrond waarin wordt duidlijk gemaakt dat 9-11 niet een alleenstaand feit is en loopt eigenlijk redelijk synchroon met de film die je me hebt laten zien waarvan ik tenandere, niet ingaand op de details, denk dat de rode draad correct is.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
BTW: de film zegt nooit iets over zionisten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Ben ik omdat ik overtuigd ben van de inside van 9-11 een conspiracy theorists? Wat is dan wel een conspiracy theorists? U zegt dat de Amerikaanse kant van de zaak wordt in de verf gezet maar ik heb nooit (Lex & Exodus bijvoorbeeld ook niet) geclaimed dat Amerika soloslim speelde. De veligheidsdiensten van vooral de UK en Israël (zij hebben trouwens voorafgaandelijk melding gemaakt van de mogelijke aanslagen, ze kenden niet de details maar wisten wel dat OBL betrokken was ![]() We weten niet hoe het allemaal in elkaar zit en claimen ook niet het wel te weten. Neen, maar een aantal betrokken personen zijn dat wel (PW om er maar 1 te noemen).
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Cover Your Ass (CYA) principe speelt zeker een rol ! Vandaar ook , in mijn ogen, de 'vergetelheden', de 'foutieve informatie' en de 'tegenstrijdigheden' die geregeld opduiken.. Zéér menselijk, maar vaak aangegrepen door simpele geesten als HET bewijs van een samenzwering van diepgaande aard.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Zoals reeds gemeld, er zijn twee conspiray theoriën, de officiële en de alternatieve. U, met uw simpele geest, bent en conspiratist, U gelooft de officiële conspiracy.
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat: