Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2006, 00:23   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja maar had dat niet met het tweesporenbeleid van de de partij te maken? Men ging honderden illegalen regulariseren (die hier toch al jaren illegaal verblijfden) en anderzijds diegenen die niet in aanmerking kwamen ook effectief uit het land zetten?
Men is erin geslaagd om een half miljoen (op een bevolking van tien miljoen) te regulariseren en quasi geen enkele het land uit te zetten. Dat is een signaal dat de bevolking goed heeft begrepen. Onder verhofstadt klom het Vlaams Belang dan ook met liefst 8% (voorlopig cijfer). De peilingen tonen aan dat ze naar de 29% gaan bij de volgende federale verkiezingen. Het is uiteraard een peiling, maar het moet toch wel eventjes een indicator zijn van wat VHS heeft gedaan. "de anti-vreemdelingenpartij haalt 16% ? dan importeren we meteen een half miljoen vreemdelingen. daar hebben ze niet van terug." Resultaat: Vlaams Belang staat klaar om de grootste partij te worden.

De logica ontgaat me, maar tja, ik ben geen VLD'er of SP.a'er.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 00:27   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
bwa, het is toch een peiling die kan tellen he ...

daarbij, ik denk dat Verhofstadt nog altijd heel populair is
de man kan het goed uitleggen he
Peilingen tonen ook aan dat het Vlaams Belang (waarvan Verhofstadt beweerde dat het zou smelten als ijs onder de zon) minstens is gegroeid van 16 naar 29% van de stemmen (bij Vlaamse/Federale verkiezingen) onder zijn bewind. Peilingen tonen ook aan dat de VLD absoluut gekelderd is momenteel.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 augustus 2006, 01:07   #83
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
bwa, het is toch een peiling die kan tellen he ...

daarbij, ik denk dat Verhofstadt nog altijd heel populair is
de man kan het goed uitleggen he
En tussen haakjes, wil je nu zeggen dat je iemand die het goed kan uitleggen verkiest boven een goed beleid? Ok... jij bent niet geimpacteerd door het beleid hier, maar toch....

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 augustus 2006, 01:08   #84
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Men is erin geslaagd om een half miljoen (op een bevolking van tien miljoen) te regulariseren en quasi geen enkele het land uit te zetten. Dat is een signaal dat de bevolking goed heeft begrepen.
Daar zijn ze inderdaad in de fout gegaan.
Citaat:
Onder verhofstadt klom het Vlaams Belang dan ook met liefst 8% (voorlopig cijfer). De peilingen tonen aan dat ze naar de 29% gaan bij de volgende federale verkiezingen. Het is uiteraard een peiling, maar het moet toch wel eventjes een indicator zijn van wat VHS heeft gedaan. "de anti-vreemdelingenpartij haalt 16% ? dan importeren we meteen een half miljoen vreemdelingen. daar hebben ze niet van terug." Resultaat: Vlaams Belang staat klaar om de grootste partij te worden.

De logica ontgaat me, maar tja, ik ben geen VLD'er of SP.a'er.
Niet echt importeren. Het ging meestal om vreemdelingen die al vele jaren illegaal in het land verblijven. Maar je hebt gelijk, in de praktijk trekt het vreemdelingenbeleid van de VLD op niets.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 01:12   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn ze inderdaad in de fout gegaan.

Niet echt importeren. Het ging meestal om vreemdelingen die al vele jaren illegaal in het land verblijven. Maar je hebt gelijk, in de praktijk trekt het vreemdelingenbeleid van de VLD op niets.
Het hoort niet. Je laat mensen toe op basis van een grondig dossier. Dat is bij VLD/SP.a niet gebeurd. Je kan geen half miljoen dossiers ten gronde bekijken op 6 jaar tijd en zeker niet met die halftijdse commisie. Er is gewoon geregulariseerd tegen de sterren op om het doel van Anne-Marie Lizin (PS) te bereiken die 20 jaar geleden al zei dat er zoveel mogelijk migranten moeten worden ingevoerd die liefst frans spreken zodat het Vlaamse overwicht in België kan worden gebroken. Dat is wat nu gebeurt.

En ik mag een onmens lijken, maar mocht ikzelf verkozen worden en aan de macht komen dan werd dat half miljoen herzien. Die naturalisaties werden ongedaan gemaakt en stuk voor stuk herbekeken. Het zou wel een golf van protest geven, maar het zou fair zijn... ook tegenover degenen die hier de nationaliteit konden verwerven op basis van hun verdienste.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 augustus 2006 om 01:13.
Oud 26 augustus 2006, 02:16   #86
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er zou gebeurd zijn als de Belgische ambassadeur in Nederland na het Agusta schandaal en de moord op Cools in de pers had verklaard: ik wens geen ambassadeur te zijn indien België geregeerd wordt door de PS en de SP.a....
dat is gesproken

samen tegen corruptie

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 10:06   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En tussen haakjes, wil je nu zeggen dat je iemand die het goed kan uitleggen verkiest boven een goed beleid? Ok... jij bent niet geimpacteerd door het beleid hier, maar toch....
neen, maar als het VB zou verdwijnen zou het beleid in Belgie automatisch verbeteren

Laatst gewijzigd door gm10 : 26 augustus 2006 om 10:06.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 10:07   #88
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hoort niet. Je laat mensen toe op basis van een grondig dossier. Dat is bij VLD/SP.a niet gebeurd. Je kan geen half miljoen dossiers ten gronde bekijken op 6 jaar tijd en zeker niet met die halftijdse commisie. Er is gewoon geregulariseerd tegen de sterren op om het doel van Anne-Marie Lizin (PS) te bereiken die 20 jaar geleden al zei dat er zoveel mogelijk migranten moeten worden ingevoerd die liefst frans spreken zodat het Vlaamse overwicht in België kan worden gebroken. Dat is wat nu gebeurt.

En ik mag een onmens lijken, maar mocht ikzelf verkozen worden en aan de macht komen dan werd dat half miljoen herzien. Die naturalisaties werden ongedaan gemaakt en stuk voor stuk herbekeken. Het zou wel een golf van protest geven, maar het zou fair zijn... ook tegenover degenen die hier de nationaliteit konden verwerven op basis van hun verdienste.
LOL

en wie gaat dat betalen????? gij zelf?
Oud 26 augustus 2006, 10:08   #89
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Peilingen tonen ook aan dat het Vlaams Belang (waarvan Verhofstadt beweerde dat het zou smelten als ijs onder de zon) minstens is gegroeid van 16 naar 29% van de stemmen (bij Vlaamse/Federale verkiezingen) onder zijn bewind. Peilingen tonen ook aan dat de VLD absoluut gekelderd is momenteel.

on verra
Oud 26 augustus 2006, 10:43   #90
born2bewild
Banneling

Standaard

onbetaalbare reclame voor het Vlaams Belang is dit.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 10:46   #91
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

de VL&D gaat slaag krijgen, wees daar maar zeker van.

Bleh, hoe verwijder je je eigen bericht by the way?

Laatst gewijzigd door Chilles : 26 augustus 2006 om 10:46.
Chilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 10:50   #92
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilles Bekijk bericht
de VL&D gaat slaag krijgen, wees daar maar zeker van.

Bleh, hoe verwijder je je eigen bericht by the way?
En ze gaan naar gewoonte op de verkiezingsavond liegen en spinnen dat het een lieve lust is. B.v dat de uitslag "beter is dan de peilingen"

afvoeren die bende!
Oud 26 augustus 2006, 10:53   #93
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
onbetaalbare reclame voor het Vlaams Belang is dit.
Niet noodzakelijk. Of is het VB de enige die kritiek mag hebben op de fouten van de regering?
Oud 26 augustus 2006, 10:55   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk. Of is het VB de enige die kritiek mag hebben op de fouten van de regering?
Ten eerste, ik snap niet welk logisch proces u tot deze repliek in deze thread heeft aangezet.

Heb ik gezegd van niet? Aan wie had u gedacht als geloofwaardige criticus? Help mij ik vind er niet zo direct een. Theoretisch is het ook niet zo makkelijk want volgens verhofstadt maakt zijn bende geen fouten.

Misschien is het wel interessant voor u om te weten dat de junta een verbod heeft opgelegd aan hun eigen parlementairen om persoonlijk initiatieven te nemen. En als ze het zouden kunnen en durven dan verboden ze het ook voor parlementairen van andere partijen.

Wie is het dan die kritiek verbiedt? (en daarmee bedoel ik niet een nobody als verwilghen als kannonenvlees het mijnenveld insturen, serieus blijven he)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2006 om 11:11.
Oud 26 augustus 2006, 11:14   #95
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste, ik snap niet welk logisch proces u tot deze repliek in deze thread heeft aangezet.

Heb ik gezegd van niet? Aan wie had u gedacht als geloofwaardige criticus? Help mij ik vind er niet zo direct een. Theoretisch is het ook niet zo makkelijk want volgens verhofstadt maakt zijn bende geen fouten.

Misschien is het wel interessant voor u om te weten dat de junta een verbod heeft opgelegd aan hun eigen parlementairen om persoonlijk initiatieven te nemen. En als ze het zouden kunnen en durven dan verboden ze het ook voor parlementairen van andere partijen.

Wie is het dan die kritiek verbiedt? (en daarmee bedoel ik niet een nobody als verwilghen als kannonenvlees het mijnenveld insturen, serieus blijven he)
OK, dit is scary. Waar heb jij zinnen met meer dan 4 woorden leren schrijven op 1 week tijd?
Oud 26 augustus 2006, 11:17   #96
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Nog niet zo lang geleden werd een PS minister hier trouwens voor gedefenestreerd. Niet om het feit zelf, maar omdat ze een nota had laten rondslingeren waarin al te openlijk en ondubbelzinnig werd bevestigd dat dit nog steeds de strategie is.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2006 om 11:18.
Oud 26 augustus 2006, 11:20   #97
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik snap niet waarom het VB de enige logische oplossing is voor u.
Citaat:
Nobody is perfect. De regering heeft genoeg kritiek gekregen van de pers. En erg geloofwaardig is het VB toch ook niet als criticus. Waarom beweert men het volgende over de partij?
- Dat de VB kopstukken tafelen in dure restaurants met het patronaat?
- Dat de meerderheid van de verkozenen gewoon niet komt opdagen tijdens parlementaire zittingen? (M.a.w. ze strijken belastinggeld op door niets te doen)
- Dat de partij ervoor zorgt dat mensen onderling ruzie maken over wie er met het meeste geld gaat lopen (werklozen, enz...), terwijl het grote geld wordt binnengehaald door het patronaat?
Citaat:
Misschien is het wel interessant voor u om te weten dat de junta een verbod heeft opgelegd aan hun eigen parlementairen om persoonlijk initiatieven te nemen.

Ach ach, ik meen mij te herinneren dat FDW ook geen echte voorstander is van persoonlijke initiatieven...
Oud 26 augustus 2006, 11:22   #98
born2bewild
Banneling

Standaard

Blijkbaar was de vraag te moeilijk en kletst u daarom maar wat raak.

Nochans was het uw eigen vraag: wie is een geloofwaardige criticus van het huidige regime?

Probeer nog eens.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2006 om 11:24.
Oud 26 augustus 2006, 11:25   #99
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar was de vraag te moeilijk en kletst u daarom maar wat raak.

Nog eens: wie is in uw ogen een geloofwaardige criticus?

Probeer nog eens.
De pers. Daaruit kan je ten minste je eigen mening vormen zonder dat deze je wordt opgelegd door één of andere politicus...
Oud 26 augustus 2006, 11:26   #100
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De pers.
vager kon niet zeker? Voor zo'n antwoord zou zelfs feremans zijn hand niet omdraaien.

Welke partijen of individu's?

Ook misschien interessante informatie voor u is dat "de pers" de laatste jaren een voornaam recruteringsoord is voor cabinetards en woordvoerders allerhande.

Voor bewezen diensten?

En het straffe is dat beide kanten (de politici en hun democratische tegenhangers) zich zo ongenaakbaar voelen dat ze hier zelfs het crapuleuze niet van inzien.
"De pers" in dit land is ook vriend aan huis (beter: vakantieoord) bij paars om "boeken" te schrijven en gezamelijk politieke strategien te ontwikkelen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2006 om 11:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be