![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het Vlaamse gedachten goed is; Recht op eigen taal en het gebruik er van Recht op eigen bewindslieden, die onze taal spreken Recht op eigen besluitvorming Recht op eigen officieren in het leger Recht op eigen beheer van gelden Recht op eigen onderwijs Recht op respect voor de Vlamingen Het respecteren van de Vlaamse grondgebieden Het respecteren van de Vlaamse geschiedenis Het respecteren van de Vlaamse rechten Het respecteren van de Vlaamse helden Het respecteren van de Vlaamse cultuur. En veel van deze dingen zijn nu reeds voor een deel verwezelijkt. maar niet door SPIRIT of VB. Maar door deze die in stilte werkten en de wapens van hen die de Vlamingen deze rechten en dit respect ontzegden tegen hen te keren. En de rest zal ook gedaan worden door hen die er in slagen om het respect van hun tegenstander te krijgen. Dus hoop maar niet dat de Vlamingen iets zullen winnen met SPIRIT of het VB, want die zijn het respect van de andere allang verloren. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Echt een reactie van het VB als ze hun gelijk niet kunnen halen. Maar ik weet het wel, volgens het VB is het Vlaams gedachtegoed enkel de VB'er die goed is en de rest slecht. En al wie hen niet naar de mond praat, moet bestreden worden met alle middelen. 'k Neem het U niet kwalijk, ik weet van waar het VB is ontstaan. |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is volslagen nonsens te beweren dat Vlamingen per definitie begrijpend, delend, vredelievend en begripvol zouden zijn. Sommige Vlamingen zijn dat andere niet. Omgekeerd zijn er best wat Vlamingen die onverdraagzaam, haatdragend, enz. zijn. Hou toch op met zeveren. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
|
Citaat:
1) Nu is het toevallig zo dat om zelf te bepalen wat in je deel ven het land gebeurt je onafhankelijk moet zijn. Europa werkt enkel met onafhankelijke landen. Ook het Rode Kruis erkent enkel één Organisatie per land, en daarom blijven de transfers tussen het Vl Rode Kruis en het Fr. bestaan. 2) En wat met 'zelfbeschikking' voor Fr Vl, Zeeuws Vl, ...die vergeten we maar even zeker. Het is niet,omdat het VB (en ook NVA trouwens) voorstander zijn van onafhankelijkheid dat je andere termen moet verzinnen om ongeveer hetzelfde te zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
|
Citaat:
Ik ken die nieuwe Vlaming niet, dus kan ik hem ook niet beoordelen. Maar principiëel is dit een goede zaak. Wij kunnen maar een gezonde samenleving opbouwen als iedereen meewerkt met gelijke rechten en plichten. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet eens deftig leren lezen, ik heb nergens geschreven dat het Vlaamse Volk niet zelfbehouden is, want dat is de bassis van het Vlaamse gedachtegoed Maar de haat en het racisme en de onverdraagzaamheid die het VB predikt vind je in geen enkel Volk terug, ook niet in de Islam wereld. Sorry jongen, maar dit zijn dingen die door een volksmener worden opgestookt. En hij krijgt nog geen 1/4 van de Vlaamse bevolking achter zich. Dus stop met het Vlaamse vlok in het buitenland zwart te maken. En op dat punt begint het VB heel hard op twee partijen uit de wereldgeschiedenis en bepaalde Imans te lijken. Laatst gewijzigd door Jantje : 27 augustus 2006 om 19:21. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En waarom moeten we even de helft van de Vlamingen vergeten. Omdat je die niet kan opjutten tot haat tegen hun medelandgenoten. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
|
Citaat:
Leterme is er in elk geval niet ingelaagd om respect van de tegenstander te krijgen. Als je de reacties van de Franstaligen gezien hebt moet,je weten dat je nooit respect zult krijgen. Vlamingen hebben in deze staat NOOIT iets verkregen uit respect. Het regime bindt maar in als het niet anders kan, als het daartoe gedwongen wordt. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
|
Citaat:
Ik heb in Antwerpen de plakkaten nog zien hangen. Nadien haalde Schitz nog enkele honderden stemmen, FDW vele tienduizenden. Laatst gewijzigd door luc broes : 27 augustus 2006 om 19:32. |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik weet dat we zullen moeten wachten op een nieuwe generatie's politicus voor Vlaanderen nogeens iets zal winnen. Hopen dat deze generatie niet te veel verliest. Verwonderd, wel de drie partijen die ik bedoel, zijn de broeders van het VU. Zij staan als aardsvijanden tegenover elkaar, terwijl als zij samen terug één blok zouden vormen zij bijna alleen heesers zouden zijn in Vlaanderen. En de Waalse PS zonder problemen op de knie krijgen |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
Dus VLD CD&V en SP zijn de goei?
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
Veel plezier bij de christelijke volkspartij?
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
Ik ben blij dat je tenminste weet waar je voor staat: waanzin.
|
|
|
|