Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 08:24   #81
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
In Antwerpen lijken er verschillende mensen problemen te hebben met het verkeerd gebruik van openbaar vervoer.
Tja, het zijn dan ook Antwerpenaren he, wat wil je.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 09:19   #82
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Wakker worden in het park van Leuven terwijl eendjes uwen kots aan het opsnavelen zijn ...
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 10:27   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Tja, het zijn dan ook Antwerpenaren he, wat wil je.
Juist daarom zou het vervoer zich moeten aanpassen aan ons, niet omgekeerd!

Als wij de intentie hebben om naar punt A te gaan, dient dat rechtstreeks te gebeuren en niet via een langere route!

Wij Antwerpse wereldburgers verdienen respect en een koninklijke behandeling!

Nah!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:48   #84
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Juist daarom zou het vervoer zich moeten aanpassen aan ons, niet omgekeerd!

Als wij de intentie hebben om naar punt A te gaan, dient dat rechtstreeks te gebeuren en niet via een langere route!

Wij Antwerpse wereldburgers verdienen respect en een koninklijke behandeling!

Nah!
Als je van A naar B gaat kan je ook nog een omweg doen via het café.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:51   #85
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Hier net... nog geen kwartier geleden. Buitengewandeld zonder sleutels op zak te hebben. Ruim anderhalve kilometer verder mogen stappen om een zeer lange ladder te lenen en dan dat loodzware ding [met drie man] terug naar huis zeulen. Via een minuskuul dakvenstertje naar binnen gesukkeld. Slotenmakers kunnen enkel met veel misbaar de deur openboren (en die is dan ook finaal voor het schroot); inbraakbeveiligde sloten hebben ook hun nadelen.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:57   #86
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Hier net... nog geen kwartier geleden. Buitengewandeld zonder sleutels op zak te hebben. Ruim anderhalve kilometer verder mogen stappen om een zeer lange ladder te lenen en dan dat loodzware ding [met drie man] terug naar huis zeulen. Via een minuskuul dakvenstertje naar binnen gesukkeld. Slotenmakers kunnen enkel met veel misbaar de deur openboren (en die is dan ook finaal voor het schroot); inbraakbeveiligde sloten hebben ook hun nadelen.
Amai zeg. Daar bestaat maar één adequate term voor: BRUTE PECH...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:40   #87
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch beter dan persoon X die er niet beter op vond dan dat er dus iets moet ingeslaan worden. Geen raam, maar ineens de muur ...
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 09:22   #88
Lof der Zotheid

Standaard

Mij gisteren net overkomen. Ik was op straat aan het lopen. Komt er een kennis van mij met de auto langsgereden en wuift. Denkend dat hij mij een lift wil aanbieden, loop ik naar de auto en stap in. Zegt hij: "euh, ik ging net parkeren". Als dat niet pijnlijk is...
Oud 31 augustus 2006, 10:25   #89
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat had ik 9 maanden geleden, maar dan een graadje erger. Ik zou die dag om 15:00 vertrekken naar het station, richting Schiphol voor een lange reis naar de andere kant van de wereld. Ik had mijn koffers gepakt, het huis op orde gemaakt, alle deuren afgesloten, ramen dicht en alles. Toen liep ik naar buiten met de gedachte nog even mijn brievenbus te leggen, sleutels in de hand. Maar voor ik bij de brievenbus was keerde ik om en liep ik terug naar binnen om te kijken of de flessen ook nog weggebracht moesten worden. Dat hoefde niet, dus ik weer naar buiten, trek deur dicht... oeps. Als ik van buiten naar binnen ga leg ik altijd de sleutels op kastje! De seconde dat de deur in het slot viel besefte ik mijn fout. Ik stond buitengesloten zonder sleutels, telefoon en baggage, en ik had nog twee uur de tijd voor ik de trein moest halen. Ik had net alle ramen en andere deuren goed op slot gedaan...

Leuk begin van je reis!

Gelukkig was mijn buurman thuis, en waren er vlakbij mannen aan het werk die een grote ladder bij zich hadden. M'n buurman heeft een klapraampje opengeboord, de ladder paste net, en ik heb mij door een 40x40cm raampje naar binnen gewerkt vanuit een onmogelijke positie. Naar een winkel gefietst om tang te halen om raampje te kunnen fixen, en de reis kon beginnen!
Oud 31 augustus 2006, 10:38   #90
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
De seconde dat de deur in het slot viel besefte ik mijn fout.
Da's altijd zo; zodra je de deur hoort dichtklappen, is er dat "d'oh" -gevoel.

Zoals: na een hele nacht doorblokken net op tijd arriveren voor het examen strafprocesrecht. Parkeren op de Kouter (Gent -- in mijn tijd kon je nog bovengronds), snelsnel en dan de deur van de auto dichtslaan met de sleutels in het contact terwijl de motor nog draait. Bij Alfa was dat perfect mogelijk. In de split-seconde dat je die deur een zwengel geeft en dat ze in het slot valt, dringt het besef door dat je iets héél stoms hebt gedaan. Soit, 4 uur later (schriftelijk + mondeling examen) kom ik terug en die kar staat nog altijd te snorren; de man van Touring had hem binnen de 6 seconden open.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 10:40   #91
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Dat had ik 9 maanden geleden, maar dan een graadje erger. Ik zou die dag om 15:00 vertrekken naar het station, richting Schiphol voor een lange reis naar de andere kant van de wereld. Ik had mijn koffers gepakt, het huis op orde gemaakt, alle deuren afgesloten, ramen dicht en alles. Toen liep ik naar buiten met de gedachte nog even mijn brievenbus te leggen, sleutels in de hand. Maar voor ik bij de brievenbus was keerde ik om en liep ik terug naar binnen om te kijken of de flessen ook nog weggebracht moesten worden. Dat hoefde niet, dus ik weer naar buiten, trek deur dicht... oeps. Als ik van buiten naar binnen ga leg ik altijd de sleutels op kastje! De seconde dat de deur in het slot viel besefte ik mijn fout. Ik stond buitengesloten zonder sleutels, telefoon en baggage, en ik had nog twee uur de tijd voor ik de trein moest halen. Ik had net alle ramen en andere deuren goed op slot gedaan...

Leuk begin van je reis!

Gelukkig was mijn buurman thuis, en waren er vlakbij mannen aan het werk die een grote ladder bij zich hadden. M'n buurman heeft een klapraampje opengeboord, de ladder paste net, en ik heb mij door een 40x40cm raampje naar binnen gewerkt vanuit een onmogelijke positie. Naar een winkel gefietst om tang te halen om raampje te kunnen fixen, en de reis kon beginnen!
En zijt ge op tijd aangekomen?
Oud 31 augustus 2006, 11:08   #92
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
En zijt ge op tijd aangekomen?
yea, time to spare
Oud 31 augustus 2006, 11:16   #93
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
yea, time to spare
Geluk bij een ongeluk, dus...
Oud 31 augustus 2006, 11:23   #94
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Op een vrijdag opstaan zoals altijd om 6h, 1h10 sporen naar het werk, bij het gebouw aankomen, merken dat er weinig beweging is en voor gesloten deuren staan. Dán pas doorhebben dat het eigenlijk een verplichte vrije dag was.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 11:37   #95
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Ik werkte met ene die de zondagmiddag in slaap gevallen was.Hij moest vertrekken naar het werk maandagochtend omstreeks 7u.Hij werd wakker zondagavond omstreeks 19u,rap op de brommer en naar het werk.
Het was nogal een uil.Hij is daar blijven staan tot de boer van naast de hangar hem kwam vragen wat ie kwam doen en hem vertelde dat het zondagavond was i.p.v. maandagochtend.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 31 augustus 2006 om 11:37.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 12:40   #96
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Op een vrijdag opstaan zoals altijd om 6h, 1h10 sporen naar het werk, bij het gebouw aankomen, merken dat er weinig beweging is en voor gesloten deuren staan. Dán pas doorhebben dat het eigenlijk een verplichte vrije dag was.
Oud 7 september 2009, 19:10   #97
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Op mijn werk vroeger (bewaking) was er zo een 'leuke' gewoonte om de nieuwkomers een vuurdoopje te geven onderling.
Eén van de nieuwelingen, was enorm gedreven in zijn nieuwe job. Ietsje TE gedreven eigenlijk.
Vlak na de aanslagen van de WTC-torens, flipten zowat al de Amerikaanse bedrijven, of bedrijven met nogal veel Amerikaanse contacten, redelijk hard door. Zo ook een chemicaliënbedrijf ergens in Vlaanderen.
Ik, vaste patrouilleuse van dat bedrijf, kende het door en door na al die tijd. Ik kwam er elke nacht 4x voor controlerondes. Na die aanslagen eistte het bedrijf volcontinue bewaking, 24/24 de klok rond.
Op gegeven nacht was ik op ronde, en zat onze superijverige agent daar zijn dienst te doen, zijn 3de nacht op rij. Hij kende al een klein beetje de gang van zake daar betreffende de alarmen op de cilinders etc.
Ik, die mij steendood verveelde, kwam op het achteraf gezien ridicule idee, hem de schrik van zijn leven te bezorgen.
Ik nam mijn gsm, belde hem op, en gaf me uit voor iemand van de alarmcentrale : 'Mr, er staat een cilinder waarvan de druk de maximale waarden compleet overschrijdt. We hebben de brandweer, politie, ambulance en het leger gemobiliseerd. Zij komen daar binnen enkele minuten toe.'
Ik hoorde hem letterlijk enorm gestresseerd raken. Slecht karakter als ik ben, maakte ik het toen nog net iets erger.
'Mr, kunt u ervoor zorgen dat deze diensten toegang krijgen, tot het bedrijf waar zij nodig geacht worden te zijn. U dient het hele bedrijf af te sluiten met de gevarenlinten. We houden contact met u.'
Nog geen halve minuut later, zag ik hem als een gek rennen, heel het bedrijf rond, met zijn lintje.
Ik zat zelf in mijn patrouillewagen, voor zijn receptie geparkeerd, hij is mij 2x voorbij gerend zonder eigenlijk door te hebben dat ik daar stond, en ik heb toch wel ongeveer 4x op hem geroepen eer hij door had dat ik daar stond, met mijn gsm in mijn hand, dubbel van het lachen.
Nadat hij mij eerst een vijftal minuten had geprobeerd te overtuigen dat er een ontploffing ging zijn etc, had hij plots toch door dat ik het echt wel was die hem opgebeld had. Uiteindelijk kon hij er mee lachen. Hij heeft zijn weerwraak wel genomen later. Maar daar heb ik dan even hard mee kunnen lachen, als toen ik hem mij voorbij zag crossen.

Btw, God ziet en straft echt : een paar weken later, zat ik met nachtdienst op dat zelfde bedrijf met mijn honden. Ik stond te kijken naar de magnifieke vijver die het bedrijf had laten aanleggen, vol prachtige koi's en spots in het water in blauw en rood, echt sjiek en rustgevend. Toen plots vanuit het riet aan de rand van die vijver een konijn op het idiote idee kwam een spurtje te wagen, waarop 1 van mijn honden er niet beter op vond dan van erachteraan te gaan. Gevolg, zij schoot langs been weg, haar leiband in de plooi van mijn knie. En daar ging ik, plat op de buik de vijver in. Zeiknatte nacht gehad, en van de hele nacht geen koi meer gezien !
Was dat die keer dat je je kleren had uitgetrokken om ze te drogen terwijl je vol in het zicht van een bewakingscamera stond?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 19:54   #98
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Was dat die keer dat je je kleren had uitgetrokken om ze te drogen terwijl je vol in het zicht van een bewakingscamera stond?
Ge moet dien post zene laatste alinea ne keer opnieuw lezen. Dat ene was voor die keer dat ik daar zo stond te drogen...
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 20:05   #99
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op mijn werk vroeger (bewaking) was er zo een 'leuke' gewoonte om de nieuwkomers een vuurdoopje te geven onderling.
Eén van de nieuwelingen, was enorm gedreven in zijn nieuwe job. Ietsje TE gedreven eigenlijk.
Vlak na de aanslagen van de WTC-torens, flipten zowat al de Amerikaanse bedrijven, of bedrijven met nogal veel Amerikaanse contacten, redelijk hard door. Zo ook een chemicaliënbedrijf ergens in Vlaanderen.
Ik, vaste patrouilleuse van dat bedrijf, kende het door en door na al die tijd. Ik kwam er elke nacht 4x voor controlerondes. Na die aanslagen eistte het bedrijf volcontinue bewaking, 24/24 de klok rond.
Op gegeven nacht was ik op ronde, en zat onze superijverige agent daar zijn dienst te doen, zijn 3de nacht op rij. Hij kende al een klein beetje de gang van zake daar betreffende de alarmen op de cilinders etc.
Ik, die mij steendood verveelde, kwam op het achteraf gezien ridicule idee, hem de schrik van zijn leven te bezorgen.
Ik nam mijn gsm, belde hem op, en gaf me uit voor iemand van de alarmcentrale : 'Mr, er staat een cilinder waarvan de druk de maximale waarden compleet overschrijdt. We hebben de brandweer, politie, ambulance en het leger gemobiliseerd. Zij komen daar binnen enkele minuten toe.'
Ik hoorde hem letterlijk enorm gestresseerd raken. Slecht karakter als ik ben, maakte ik het toen nog net iets erger.
'Mr, kunt u ervoor zorgen dat deze diensten toegang krijgen, tot het bedrijf waar zij nodig geacht worden te zijn. U dient het hele bedrijf af te sluiten met de gevarenlinten. We houden contact met u.'
Nog geen halve minuut later, zag ik hem als een gek rennen, heel het bedrijf rond, met zijn lintje.
Ik zat zelf in mijn patrouillewagen, voor zijn receptie geparkeerd, hij is mij 2x voorbij gerend zonder eigenlijk door te hebben dat ik daar stond, en ik heb toch wel ongeveer 4x op hem geroepen eer hij door had dat ik daar stond, met mijn gsm in mijn hand, dubbel van het lachen.
Nadat hij mij eerst een vijftal minuten had geprobeerd te overtuigen dat er een ontploffing ging zijn etc, had hij plots toch door dat ik het echt wel was die hem opgebeld had. Uiteindelijk kon hij er mee lachen. Hij heeft zijn weerwraak wel genomen later. Maar daar heb ik dan even hard mee kunnen lachen, als toen ik hem mij voorbij zag crossen.

Btw, God ziet en straft echt : een paar weken later, zat ik met nachtdienst op dat zelfde bedrijf met mijn honden. Ik stond te kijken naar de magnifieke vijver die het bedrijf had laten aanleggen, vol prachtige koi's en spots in het water in blauw en rood, echt sjiek en rustgevend. Toen plots vanuit het riet aan de rand van die vijver een konijn op het idiote idee kwam een spurtje te wagen, waarop 1 van mijn honden er niet beter op vond dan van erachteraan te gaan. Gevolg, zij schoot langs been weg, haar leiband in de plooi van mijn knie. En daar ging ik, plat op de buik de vijver in. Zeiknatte nacht gehad, en van de hele nacht geen koi meer gezien !

Ik heb zo ook eens een fratske uitgehaald. Met een conciërge ergens op een bedrijf in de Noorderlaan.
Ronduit geweldig.

Goededag, u spreekt hier met airport Deurne, toestel 102-AA, een 2 personen helikopter heeft mogelijk niet meer genoeg brandstof om tot Deurne airport te
geraken. Kan u zorgen dat deze kan landen op de parking.

We zien die gans stressen. Naar de parking spurten, naar boven kijken, rondjes lopen, terug naar binnen spurten.

Ook wij gaven er nog een schepje boven op.

Dag mijnheer, toestel 102-AA heeft moeilijkheden om visueel contact te maken met de landingsbaan. Zou u dit kunnen signaleren met een lampederl eeuhm seinlicht.

Hup spurter naar de parking, waai waai met zo'n licht van Securitas dat 'm ergens had gevonden.

Oud 7 september 2009, 20:09   #100
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Deze moet ik indertijd hebben gemist. Zalig!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be