Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 11:06   #81
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Wat zou het probleem zijn moest Hydra haar hoofddoek willen dragen ?
Waarom zou zij dat hier in een kafir/kufaar land willen dragen denk je terwijl dat het in een islamitisch land zoals Marokko of Turkije veeleer 'not done' is?

Citaat:
De meeste bezoekers hier hebben ooit wel een " tante nonneken " in de familie gehad , ingepakt en ingezakt , en dat kon dus wel ?
Manke vergelijking. Of denk je dat het plots dragen van een islamitische hoofddoek allemaal zo onschuldig is en niks is om ons zorgen over te maken ?

Citaat:
Voor ze hier allemaal gaan zeggen : jamaar , wij zijn intussen beschaafder geworden zeg ik alvast : als Amerika en saoudi-arabie eens met de vingers knippen ligt heel europa plat .
Ooit zal de olie opraken. Eens zien of Saoedi Arabie dan nog met de vinger zal kunnen knippen. Saoedi Arabie is volledig afhankelijk van de kufaars en Amerika moet net zoals Europa oppassen om vroeg of laat niet overgenomen te worden door het islamofascisme.

Citaat:
Dat is nu net het ontroerende aan europa , ze denken werkelijk dat ze nog iets te betekenen hebben , terwijl ze een speelbal geworden zijn tussen de grootmachten .
Wonder who that should be .
Oh dat weet Europa toch al lang. Ik zie niet in uit wat jij kan afleiden dat Europa van zichzelf denkt op wereldvlak nog iets te betekenen te hebben tenzij kruipen voor de islamitische landen, wat zij dialoog noemen.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 11:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:15   #82
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom zou zij dat hier in een kafir/kufaar land willen dragen denk je terwijl het in een islamitisch land zoals Marokko of Turkije veeleer 'not done' is?

Manke vergelijking. Of denk je dat het plots dragen van een islamitische hoofddoek allemaal zo onschuldig is en niks is om ons zorgen over te maken ?

Ooit zal de olie opraken. Eens zien of Saoedi Arabie dan nog met de vinger zal kunnen knippen. Saoedi Arabie is volledig afhankelijk van de kufaars en Amerika moet net zoals Europa oppassen om vroeg of laat niet overgenomen te worden door het islamofascisme.

Oh dat weet Europa toch al lang. Ik zie niet in uit wat jij kan afleiden dat Europa van zichzelf denkt op wereldvlak nog iets te betekenen te hebben tenzij kruipen voor de islamitische landen, wat zij dialoog noemen.
Heb je Europa bezig gezien toen Amerika Irak wilde aanvallen , wat een hoogmoed .
AlsAmerika straks Iran aanvalt zal ik hier wat betreft Europa nog eens een kommentaar moeten posten onder de titel : Ein fall fur zwei .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:21   #83
smiley

Standaard

Citaat:
Heb je Europa bezig gezien toen Amerika Irak wilde aanvallen , wat een hoogmoed .
AlsAmerika straks Iran aanvalt zal ik hier wat betreft Europa nog eens een kommentaar moeten posten onder de titel : Ein fall fur zwei .
Dat was inderdaad een triestige vertoning. En ons landje was daarbij. Zij kregen natuurlijk een daverend applaus van de islamofascisten.
Oud 7 september 2006, 11:39   #84
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
1) dan moeten we maar op een mirakel wachten wer
2) derbij..wrm die angst en wantrouwen voor de moslims (neem ik aan)..Zover ik mij herinner hebk tot nu toe geen één belg gebeten..da angst wordt veroorzaakt door de pessimistische gedachten denk ik
1. Dat is de eerste keer dat ik het met een moslim/moslima eens ben (zijt ge man of vrouw?)...
2. G�*j hebt misschien niet gebeten, maar uw geloofsbroeders hangen wel met tientallen op straat en maken de buurt onveilig.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 11:47   #85
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was inderdaad een triestige vertoning. En ons landje was daarbij. Zij kregen natuurlijk een daverend applaus van de islamofascisten.
Vandaar dat ik eigenlijk wilde zeggen , is het niet beter te integreren met onze medemensen ( moslims zijn ook mensen met hun rechten en plichten ) dan permanent ruzie te zoeken en niets te aanvaarden van een ander ?
Amerika en de islam komen ook niet overeen , maar ze werken wel op een specifieke manier samen ; als Amerika Iran aanvalt zal die oorlog betaald worden met oliegeld van de saoudie's , een rare manier van samenwerken , maar zij kunnen het wel , en in europa lukt dat niet , daar maak ik mij wel eens zorgen om .
Oud 7 september 2006, 12:07   #86
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik HOOP op een verbetering.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:11   #87
smiley

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik eigenlijk wilde zeggen , is het niet beter te integreren met onze medemensen ( moslims zijn ook mensen met hun rechten en plichten ) dan permanent ruzie te zoeken en niets te aanvaarden van een ander ?
Amerika en de islam komen ook niet overeen , maar ze werken wel op een specifieke manier samen ; als Amerika Iran aanvalt zal die oorlog betaald worden met oliegeld van de saoudie's , een rare manier van samenwerken , maar zij kunnen het wel , en in europa lukt dat niet , daar maak ik mij wel eens zorgen om .
Wie denkt u dat de ruziezoekers zijn? En aan wie is het om te integreren? Niet aan de autochtonen !!! Integreren moeten de nieuwkomers doen !
Is kritek uiten op, warschuwen voor ruzie zoeken??? Wat ik al de hele tijd duidelijk wil maken is dat hoe de politiek correcten van vandaag bezig zijn totaal verkeerd is. Zij wijten de 'integratieproblemen' aan het racisme (ze hebben waarschijnlijk te veel naar de volgelingen van die ideologie zitten luisteren die de fout niet bij zichzelf en zeker niet bij hun gevaarlijke ideologie leggen, dialoog nietwaar...) discriminatie, onverdraagzaamheid, xenofobie enz. van de autochtonen en ook aan onze maatschappij terwijl de fout eigenlijk vooral ligt bij een gevaarlijke ideologie die belet of niet wil dat mensen zich in ons kafir land integreren. Straffer nog, haar doel is het ooit voor het zeggen te krijgen. Het is niet moeilijk te voorspellen dat de problemen nog gaan verergeren hoe meer volgelingen van die gevaarlijke ideologie er in ons land en in onze buurlanden bij komen. Tenzij u denkt zoals de politiek correcten, dat meer en meer toegeven aan de nukken en eisen van de volgelingen van die gevaarlijke ideologie en de waarheid erover verzwijgen en beletten dat iemand die uitbrengt in de media of via boeken of elders zoals op het door de staat gesubsidieerde en op islamitische wijze gecensureerde forum kifkif waar de waarheid niet meer mag gezegd worden de vrede wel zal helpen bewaren. Niets is minder waar. Islam is geen vrede. Het Arabische woord voor vrede is salam, niet islam.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 12:18.
Oud 7 september 2006, 12:15   #88
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik HOOP op een verbetering.
Die verbetering kan er alleen komen indien men de islam nu eens eindelijk met de waarheid via media (radio tv) boeken enz. gaat confronteren. Een verbetering kan er enkel komen indien men de politieke correctheid laat varen en de islam alzo kan worden teruggedrongen. Wat men nu doet is net het omgekeerde en speelt men het islamofascisme in de kaart. De etter die nu ondergronds woed zal vroeg of laat helemaal in het gezicht van de politiek correcten openbarsten. Iets waar het Vlaams Belang al zo lang heeft voor gewaarschuwd maar waar niemand heeft willen naar luisteren doch hen racisme of 'islamofobie' (wat niet bestaat) te verwijten.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 12:21.
Oud 7 september 2006, 12:17   #89
Piet Hein
Minister

Standaard

De islam heeft eigenlijk ook een soort van franse revolutie nodig.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:19   #90
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
De islam heeft eigenlijk ook een soort van franse revolutie nodig.
Inderdaad. Maar bij de islam gaat dit nogal moeilijk. Bij het christendom ging dat maar bij de islam...
Oud 7 september 2006, 12:30   #91
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Elke religie is "aan de start" begonnen als een maatschappelijk concept dat de volledige maatschappij beheerste. In de Middeleeuwen, tot aan de reformatie was de Paus het hoofd van Europa. Ook in het bhoeddistische India was koning Asoka spiritueel en wereldlijk leider, idem dito de Dalaï Lama in Tibet tot de Chinese invasie. Voor de overgang naar het christendom was de romeinse keizer opperpriester en nu nog is de koningin van Engeland etc.. het hoofd van de anglikaanse kerk.

Langzaam maar zeker is er wereldwijd een "privatizering" aan de gang van de religieuze belevenis. Protestanten en katholieken in één land, één straat samenleven was nog niet zo lang geleden ondenkbaar - in Noord-Ierland is het nog altijd ondenkbaar.

Oeps ! Het woord Islam en Moslim is nog niet gevallen : van in het begin
en tegen veel moslimheersers in staat in deze godsdienst een mate van verdraagzaamheid tegenover andere godsdiensten ingeschreven. De Bhoeddisten sloten van in het begin de "kettervervolging" uit, maar de Mohamedanen gingen eigen lijk een stap verder : ze eisen respect voor de andere godsdiensten "van het boek". Het ottomaanse rijk vernietigde niet
het Grieks-Orthodoxe geloof op zijn grondgebied...

Natuurlijk bestaat er Moslkimlfundamentalisme dat ten ene male uiterst onverdraagzaam is en waarvan duizenden aanhangers met een enthoesiasme veel betere zaken waardig zichzelf en zo veel mogelijk medemensen uit dit leven willen verwijderen, met de gedachte dat ze hierdoor een "heilige" zaak dienen. Statistisch doden die mensen meestal
..andere moslims...

Gisteravond zag ik in ter zake een intervieuw met een jeugdige stadsgenoot een gelovige "gewone" moslimljongen van 15 jaar of zo.
Hij had het over het recht van de Hezbollah om Libanon te verdedigen tegen de Israëlische agressor. Om hierover te praten hoef je zelfs geen moslim te zijn. Politieke adepten van links en rechts schrijven zich met enthoesiasme in in tde stelling van een "volkeren" en "godsdienstoorlog"
die er woedt. Ik zou toch wensen dat men het perspectief van de "slachtoffers" ziet : de ongewapenden, kinderen, vrouwen, ouderlingen
die getroffen worden door katoeschka's en clusterbommen, die op mijnen trappen of op nog andere wijzen vermoord worden voor holle religieuze en politieke frazen DIE NERGENS OP SLAAN want die slachtoffers zijn christenen, soennieten, sjieten, walabieten, alawieten, orthodoxe joden,
atheïstische joden, gewone atheïsten enz.. en diegenen die deze moorden uitvoeren belijden dikwijls dezelfde religie. Nog erger soms gaat het om familie !

In het land van de blinden zou éénoog koning zijn. Ik geloof dat in het
midden-oosten de éénogigen een blinde tot koning maakten.

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 7 september 2006 om 12:30.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:55   #92
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie denkt u dat de ruziezoekers zijn? En aan wie is het om te integreren? Niet aan de autochtonen !!! Integreren moeten de nieuwkomers doen !
Is kritek uiten op, warschuwen voor ruzie zoeken??? Wat ik al de hele tijd duidelijk wil maken is dat hoe de politiek correcten van vandaag bezig zijn totaal verkeerd is. Zij wijten de 'integratieproblemen' aan het racisme (ze hebben waarschijnlijk te veel naar de volgelingen van die ideologie zitten luisteren die de fout niet bij zichzelf en zeker niet bij hun gevaarlijke ideologie leggen, dialoog nietwaar...) discriminatie, onverdraagzaamheid, xenofobie enz. van de autochtonen en ook aan onze maatschappij terwijl de fout eigenlijk vooral ligt bij een gevaarlijke ideologie die belet of niet wil dat mensen zich in ons kafir land integreren. Straffer nog, haar doel is het ooit voor het zeggen te krijgen. Het is niet moeilijk te voorspellen dat de problemen nog gaan verergeren hoe meer volgelingen van die gevaarlijke ideologie er in ons land en in onze buurlanden bij komen. Tenzij u denkt zoals de politiek correcten, dat meer en meer toegeven aan de nukken en eisen van de volgelingen van die gevaarlijke ideologie en de waarheid erover verzwijgen en beletten dat iemand die uitbrengt in de media of via boeken of elders zoals op het door de staat gesubsidieerde en op islamitische wijze gecensureerde forum kifkif waar de waarheid niet meer mag gezegd worden de vrede wel zal helpen bewaren. Niets is minder waar. Islam is geen vrede. Het Arabische woord voor vrede is salam, niet islam.
U heeft het duidelijk niet op moslims begrepen , en dat is u goed recht .
Anderzijds , ik heb onlangs een boek gelezen over de katholieke inquisitie en dat heeft naar ik meen een 3 miljoen heksen en tovenaars het leven gekost , dus zomaar iemand zijn godsdienst afschieten omdat er een paar psychopaten tussenlopen vind ik nogal grof .
en wat de vrijzinnigen betreft , ik ben de koncentratiekampen van Stalin en Mao nog niet vergeten .
Vandaar , zoals ik het hier eerder poste , waarom zouden we niet kunnen samenleven zoals Amerika en saoudi-arabie het kunnen , elkaars tegenpolen maar wederzijds belang ?
Het zal wel zoiets worden in de toekomst , ofwel samenleven , ofwel samen ten onder gaan , en ik denk dat dat ook de vraag van Hydra was .
Oud 7 september 2006, 13:20   #93
smiley

Standaard

Citaat:
U heeft het duidelijk niet op moslims begrepen , en dat is u goed recht .
Ik heb het niet op de islam begrepen.

Citaat:
Anderzijds , ik heb onlangs een boek gelezen over de katholieke inquisitie en dat heeft naar ik meen een 3 miljoen heksen en tovenaars het leven gekost , dus zomaar iemand zijn godsdienst afschieten omdat er een paar psychopaten tussenlopen vind ik nogal grof .
U kent duidelijk de islam onvoldoende. U luistert te veel naar politiek correcten, islampromotors, uh huhs en yayas... zij kennen hun eigen ideologie niet goed of ontkennen er de harde waarheid over.
Een paar psychopaten zegt u? Mohammed, de stichter van de islam was er ook 1. Die paar psychopaten voeren uit wat Mohammed (oorlog zij met hem) hen heeft voorgedaan. Dat kan men moeilijk van de diegenen zeggen die indertijd de inquisitie invoerden tegen het woord van Jezus in.

Citaat:
en wat de vrijzinnigen betreft , ik ben de koncentratiekampen van Stalin en Mao nog niet vergeten .
Vandaar , zoals ik het hier eerder poste , waarom zouden we niet kunnen samenleven zoals Amerika en saoudi-arabie het kunnen , elkaars tegenpolen maar wederzijds belang ?
Zoals Amerika en Saoudi Arabie het kunnen zegt u????

Jij houd jezelf voor de gek. Is Amerika en Saoedi Arabie misschien het toonbeeld? Het voorbeeld voor Europa?????

Citaat:
Het zal wel zoiets worden in de toekomst , ofwel samenleven , ofwel samen ten onder gaan , en ik denk dat dat ook de vraag van Hydra was .
Ik voorspel oorlog in onze straten ( de rellen in Frankrijk waren een voorsmaakje, en ook die recent in Denemarken, en neen dat komt niet door de armoede) omdat de politiek correcten van nu weigerden om het probleem bespreekbaar te maken en weigerden om kordate maatregelen te nemen toen die nog mogelijk waren.

Zij die zich weigeren aan te passen. Daar is de deur !

"Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamitische regels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen."

"Over dertig �* veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (...) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb. (...) Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur."

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor de moslims tussen haakjes naar hier komen - wordt nu kapot gerelativeerd."

Urbain Vermeulen

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 13:28.
Oud 7 september 2006, 13:28   #94
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:

U kent duidelijk de islam onvoldoende. U luistert te veel naar politiek correcten, islampromotors, uh huhs en yayas... zij kennen hun eigen ideologie niet goed of ontkennen er de harde waarheid over.
Een paar psychopaten zegt u? Mohammed, de stichter van de islam was er ook 1. Die paar psychopaten voeren uit wat Mohammed (oorlog zij met hem) hen heeft voorgedaan. Dat kan men moeilijk van de diegenen zeggen die indertijd de inquisitie invoerden tegen het woord van Jezus in.

Jij houd jezelf voor de gek. Is Amerika en Saoedi Arabie misschien het toonbeeld? Het voorbeeld voor Europa?????

Ik voorspel oorlog in onze straten ( de rellen in Frankrijk waren een voorsmaakje, en ook die recent in Denemarken, en neen dat komt niet door de armoede) omdat de politiek correcten van nu weigerden om het probleem bespreekbaar te maken en weigerden om kordate maatregelen te nemen toen die nog mogelijk waren.

Oud 7 september 2006, 13:34   #95
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:

"Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamitische regels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen."

"Over dertig �* veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (...) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb. (...) Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur."

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor de moslims tussen haakjes naar hier komen - wordt nu kapot gerelativeerd."

Urbain Vermeulen
Je stelt : is Amerika en saoudi-arabie het voorbeeld , om even later te stellen , ik voorspel oorlog in onze straten , en inderdaad , dat is het alternatief , tot de dood ons scheidt .
Laat ons dan liever samenwerken , is het niet als vrienden , dan maar in wederzijds belang .
Oud 7 september 2006, 13:41   #96
smiley

Standaard

Citaat:
Je stelt : is Amerika en saoudi-arabie het voorbeeld , om even later te stellen , ik voorspel oorlog in onze straten , en inderdaad , dat is het alternatief , tot de dood ons scheidt .
Laat ons dan liever samenwerken , is het niet als vrienden , dan maar in wederzijds belang .
Hoe kun je nu samenwerken met een ideologie die jou wil onderwerpen? Denk jij dat Saoedi Arabie die wereldwijd geld pompt in de promotie van islam en de oprichting van moskeeen in het westen werkelijk een bondgenoot is van Amerika???
Het is vechten of je vrijheid opgeven. Het is nu noodzakelijke maatregelen nemen of het is capituleren. Tenzij u er geen graten inziet dat onze vrijheden, onze verworvenheden, onze Europese beschaving, dank zij de o zo tolerante houding van de politiek correcten, in de toekomst tot een islamitisch kalifaat verword. Lees wat insiders zelf zeggen. Ex-moslimas die ons waarschuwen. Die op het 'intercultureel' forum kifkif niet welkom zijn omdat het het beeld dat zij daar willen ophangen omver blaast.

http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=3115

Moslimspunkers in het Westen http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=4930

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...er=asc&start=0

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2006 om 14:07.
Oud 8 september 2006, 11:50   #97
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Moslims...Moslims men heeft het altijd over Moslims...
Moslim of Islam is een religie, geen cultuur, cultuur breng je mee uit het land van herkomst.Een Turk kan ook Moslim zijn en heeft een hele andere cultuur dan bv. een Moslim uit Qatar.
(mijn mening je hoeft me hier niet voor af te maken...je mag natuurlijk wel je gedacht er over zeggen)

Ik denk niet dat het gaat goedkomen althans niet op korte termijn, maar so what, waar we wel moeten aanwerken is dat we mensen van een ander land van herkomst aanvaarden.
Of ze nu Moslim zijn of Jood kan me niet schelen.
Als de belastinginspecteur me vragen begint te stellen dan verafschuw ik op die moment die inspecteur, in de rol van zijn job maar ik verafschuw hem niet als mens.

Ik moet niets hebben van de Islam, maar da's mijn mening, maar ik kan perfect een pint drinken met iemand die gelovig is of zich verdiept in de Islam, ja hij mag zelfs met mij in discussie gaan, geen punt, waarin hij gelooft da's zijn of haar keuze.
Persoonlijk, als ik naar Antwerpen ga, richting het centrum dan stoor ik me evenzeer aan het feit dat daar Joden lopen met zwarte lange jassen, rare hoedjes en een kapsel waarvan ik me afvraag of het eigenlijk een kapsel is.
Enfin, ik stoor me er niet aan, iedereen doet wat hij wil, maar als ik dan zie dat de kinderen van hen er net zo bij lopen dan heb ik wel een probleem want die maken niet die keuze, zij worden dit opgelegd of weten niet beter.
Ik dwaal af, dus effe terug naar Moslims en Christenen.

Het is moeilijk in een omgeving waarbij er een duidelijke scheiding is tussen kerk en staat een geloof te beleven dat eigenlijk als je heel eerlijk bent geen rekening houd met de rechten en de plichten van een rechtsstaat.

Als je gelovig bent, welk geloof ook, maar in dit geval Islamiet zou je dus wat gas moeten terug nemen.
Ik zou willen vragen aan de mensen van vreemde afkomst.
Wat wil je bereiken in dit land ?
Wil je hier blijven de rest van je dagen?
Of ben je hier maar tijdelijk en wil je terug?

Als de mensen die hier willen blijven er al eens mee beginnen met hun kinderen vrij op te voeden.
In de cultuur en intresse's van dit land, in alleen de Nederlandse en/of Franse taal, het zelfs goed vinden dat ze willen samenleven met een meisje of jongen in het land waar ze verblijven en vooral vrij te laten in het geloof.

Ik ben Katholiek opgevoed, gedoopt en alles wat er volgt maar daar is het altijd bij gebleven, ik heb zelf mogen/moeten kiezen wat ik verder doe.
Ik ben niet onder druk gezet door mijn omgeving/familie om elke zondag naar de kerk te gaan.

Ik zie de Islam geen aanpassingen maken om zich in te passen in de westerse cultuur, ( ze hebben niet zoiets als het vaticaan)daarom, misschien ga ik heel ver met deze uitspraak, heb ik zoiets van, waarom leggen we het niet bij wet vast dat kinderen geen geloof kan worden opgedrongen, pas op je 18 de ben je rijp genoeg om zelf te kiezen.
En das is het voor alle vormen van geloof zo, Joden, Jehova's getuigen etc., en zo worden alle kinderen opgevoed in de "cultuur" van het land waar ze verblijven.

En dan op lange termijn komen we weer dichter bij elkaar, maar dat zullen wij niet meer meemaken.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:01   #98
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu samenwerken met een ideologie die jou wil onderwerpen? Denk jij dat Saoedi Arabie die wereldwijd geld pompt in de promotie van islam en de oprichting van moskeeen in het westen werkelijk een bondgenoot is van Amerika???
Het is vechten of je vrijheid opgeven. Het is nu noodzakelijke maatregelen nemen of het is capituleren. Tenzij u er geen graten inziet dat onze vrijheden, onze verworvenheden, onze Europese beschaving, dank zij de o zo tolerante houding van de politiek correcten, in de toekomst tot een islamitisch kalifaat verword. Lees wat insiders zelf zeggen. Ex-moslimas die ons waarschuwen. Die op het 'intercultureel' forum kifkif niet welkom zijn omdat het het beeld dat zij daar willen ophangen omver blaast.

http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=3115

Moslimspunkers in het Westen http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=4930

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...er=asc&start=0
Denk je dat Amerika de islam niet wil onderwerpen ?
Vandaar samenwerken in wederzijds belang .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 8 september 2006 om 12:02. Reden: schrijffoutje
Oud 8 september 2006, 12:27   #99
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Is er dan geen vrede tussen moslims en christenen in België?
Merk daar niks van tussen mijn moslimvrienden (en ik ben christen).

Problemen maak je vaak zelf blijkbaar.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:49   #100
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jullie soort (schrikschijters) is echt te grappig!!

Trouwens, de rellen in Frankrijk waren geen godsdienstrellen, want jullie halen alles er maar bij waar om de een of andere reden moslims bij betrokken waren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Is er dan geen vrede tussen moslims en christenen in België?
Merk daar niks van tussen mijn moslimvrienden (en ik ben christen).

Problemen maak je vaak zelf blijkbaar.
Zo is da!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be