Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2006, 11:07   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ha: de waarheid mag niet gezegd worden?
Your slip is showing: je verwijt leraars om niet neutraal te zijn, en dan ga je zeggen dat de waarheid niet mag gezegd worden: is de waarheid "gekleurd"?
Wel de waarheid is dat enkel gekken, zowel langs de extreem-linkse kant, als langs de extreem-rechtse kant last met deze dingen hebben.
Nog meer waarheid is, dat men het ontkennen van extreem-rechts strafbaar heeft gemaakt (men doet maar, maar men moet wel voldoende opvangplaatsen in psychiatrische instellingen voorzien, en voldoende plaatsen reserveren voor voetbalmatchen) en het ontkennen van extreem-links niet (wat dan weer als voordeel heeft dat men geen plaatsen in psychiatrische instellingen moet voorzien).
Trouwens wat liggen wij hier te zeveren over enkele randfiguren, als de president van een Moslimland, die een atoombom in productie heeft, gewoonweg zegt :
"De holocaust is een westers sprookje"
"Israel moet maar van de kaart geveegd worden"
Hopelijk wordt daar, in evenredigheid van belangrijkheid, over gesproken door de "neutrale" leraars.

Laatst gewijzigd door Bob : 6 september 2006 om 11:10.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:07   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha: de waarheid mag niet gezegd worden?
Your slip is showing: je verwijt leraars om niet neutraal te zijn, en dan ga je zeggen dat de waarheid niet mag gezegd worden: is de waarheid "gekleurd"?
.

Laatst gewijzigd door Bob : 6 september 2006 om 11:07.
Oud 6 september 2006, 11:08   #83
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ze hebben een punt.

In het KA waar ik naar school ging hun ook reclame van Blokbuster en een affiche "No kids in the BLOK" Dat was in 97 of 98 reeds het geval. Indoctrinatie kan niet.
Amai, ben je zo gemakkelijk beïnvloedbaar? Ik heb ik mijn schoolcarrière heel wat affiches (en TV-spots, folders, artiekels) gezien (op school en op straat): voor het Vlaams Blok, tegen het Vlaams Blok, voor de katholieke leer, tegen de katholieke leer... Is dat al indoctrinatie? Dan kan je echt wel tegen niet veel, ik heb gewoon mijn gezond verstand gebruikt en uit al die verschillende bronnen en visies mijn eigen mening gevormd. Als die Blokbusteraffiche indoctrinatie is, dan zijn de affiches van het Vlaams Belang die nu overal terug op duiken ook indoctrinatie...

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 6 september 2006 om 11:09.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:11   #84
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Amai, ben je zo gemakkelijk beïnvloedbaar? Ik heb ik mijn schoolcarrière heel wat affiches (en TV-spots, folders, artiekels) gezien (op school en op straat): voor het Vlaams Blok, tegen het Vlaams Blok, voor de katholieke leer, tegen de katholieke leer... Is dat al indoctrinatie? Dan kan je echt wel tegen niet veel, ik heb gewoon mijn gezond verstand gebruikt en uit al die verschillende bronnen en visies mijn eigen mening gevormd. Als die Blokbusteraffiche indoctrinatie is, dan zijn de affiches van het Vlaams Belang die nu overal terug op duiken ook indoctrinatie...

Duiken die affiches op in de scholen ?
Oud 6 september 2006, 11:16   #85
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Het is mijn overtuiging dat extremisme in geen geval een oplossing is.

Een politiek spagaat omdat het nu allemaal te links is? Met iemand als Kris Peeters op de post van leefmilieu durf ik toch betwijfelen of het wel de linkergracht is die je onder je voelt.

Wat ik bijzonder jammer vind, is dat zowel extreem-rechts als extreem-rechts de Vlaamse zaak met xenofobie hebben vermengd. Een eigen uitgesproken mening mag je absoluut hebben, maar er zijn grenzen aan dat soort hefboompolitiek.

Onredelijke eisen stellen om het redelijke te verkrijgen, dat kan een tactiek zijn, maar het zal altijd opnieuw reactie uitlokken. Als het VB zich van in den beginne redelijk had opgesteld, dan stonden zij nu niet op de pechstrook van het politieke spectrum.
Probleem is dat voor ge separitisme u in België niet redelijk kunt opstellen. Als ge Vlaams Nationalist zijt, of Orangist, dan moet ge wel tegen België als standkundig geheel zijn. Het uiteindelijke streefdoel is onafhankelijkheid... En een belziek establisishment is daar dan ook falikant tegen. Als ge dit gematigd wil zien, dan beland je in de comunotaire shit zoals hij nu bestaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:18   #86
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Duiken die affiches op in de scholen ?
leef jij enkel op school? En ja, die affiches voor de katholieke leer doken op in school en toch hebben ze me niet beïnvloed... Kritisch nadenken is een gave blijkbaar...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 6 september 2006, 11:18   #87
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik kan niet voor de LSP spreken, maar voor zover ik weet houdt de PVDA zich inderdaad niet bezig met het aanleggen van gegevensbestanden over leerkrachten die haar niet goed gezind zijn. Laat staan van leerkrachten die het niet noodzakelijk over de PVDA hebben maar bijvoorbeeld het communisme niet goed gezind zijn.

Dat is wat het VB sinds 1989 wel doet. Eerst via de VBJ en KOSMOS. Na het officiële opdoeken van KOSMOS enkel via een nieuwe oproep op de website van de VBJ. Toen dat teveel kritiek losmaakte is men er officieel even mee gestopt, maar nu mag een "niet-gelieerde" organisatie de fakkel overnemen.
over de foto tjes geeft u blijkbaar geen antwoord... Aangezien jullie extrimisten zijn ben ik er zeker van dat je lijstjes aangelegd.
Oud 6 september 2006, 11:22   #88
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Probleem is dat voor ge separitisme u in België niet redelijk kunt opstellen. Als ge Vlaams Nationalist zijt, of Orangist, dan moet ge wel tegen België als standkundig geheel zijn. Het uiteindelijke streefdoel is onafhankelijkheid... En een belziek establisishment is daar dan ook falikant tegen. Als ge dit gematigd wil zien, dan beland je in de comunotaire shit zoals hij nu bestaat.
Met het VB aan de macht geraak je in een internationaal politieke shit, met de rest van de beschaafde wereld.
Inclusief blauwhelmen...
Het uiteindelijke doel is niet onafhankelijkheid: het is het verbeteren van de situatie in VLaanderen. Een terechte eis. Maar soms vraagt ge u af of dit nog mogelijk is met gekken die hier steeds meer stemmen halen...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:23   #89
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
over de foto tjes geeft u blijkbaar geen antwoord... Aangezien jullie extrimisten zijn ben ik er zeker van dat je lijstjes aangelegd.
Allé, extreem links en extreem rechts zijn aan elkaar gewaagd. Willen de kleuters elkaar nu een handje geven en terug vriendjes zijn, of willen jullie nog een half uurtje in de hoek?
Laat het regelen van de samenleving maar over aan de gematige volwassenen...

Laatst gewijzigd door Fozzie : 6 september 2006 om 11:47.
Oud 6 september 2006, 11:28   #90
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

leef jij enkel op school? En ja, die affiches voor de katholieke leer doken op in school en toch hebben ze me niet beïnvloed... Kritisch nadenken is een gave blijkbaar...

Het (ging) gaat hier dan wel specifiek over school. We zouden natuurlijk ook over de vrt of zo, kunnen beginnen, maar we waren over school bezig, zijnde de school als de maagdelijkheid van de neutraliteit. Iets waar bij toeval alle linksen het eens zijn, en eveneens bij toeval, alle rechtsen het oneens.
Oud 6 september 2006, 11:29   #91
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Eigenlijk is deze affiche één grote hypocriete leugen. Wie wordt er nu monddood gemaakt? Precies: uiterst rechts. Door wie: door de centrumpartijen.
Kunt u dat staven? Of krijgt u weer een aanval van het calimero-syndroom?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:31   #92
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man toch, ik ben geen xenofoob, maar wat ben ik met een onafhankelijk Vlaanderen als Mohammed of Zoefzoef het hier voor het zeggen krijgt?

Tegenwoordig bestaat er goeie medicatie tegen paranoia.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:36   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het VB aan de macht geraak je in een internationaal politieke shit, met de rest van de beschaafde wereld.
Inclusief blauwhelmen...
Het uiteindelijke doel is niet onafhankelijkheid: het is het verbeteren van de situatie in VLaanderen. Een terechte eis. Maar soms vraagt ge u af of dit nog mogelijk is met gekken die hier steeds meer stemmen halen...
blauwhelmen gezien in Tsjechie, in Montenegro, ? ...

ikke niet, ...
Oud 6 september 2006, 11:40   #94
ericferemans

Standaard

Citaat:
Man toch, ik ben geen xenofoob, maar wat ben ik met een onafhankelijk Vlaanderen als Mohammed of Zoefzoef het hier voor het zeggen krijgt?
Ik denk dat de kans dat allochtonen de macht hier over nemen niet groot is. Zelf onbestaande. Wat Vlaanderen tegenhoudt op dit ogenblik, om zich verder autonoom te ontwikkelen is het VB.
Niemand wil het risico nemen dat een staat in Europa ontstaat met een partij erin vol gekken en leeghoofden.
Geen enkel Europees land. De Walen niet, De Brusselaars niet en de meerderheid der VLamen ook al niet.
En zo zitten we dan met de gebakken peren.
Het is toch zonneklaar dat jij bulkt van de xenofobie: wie heeft nu zo'n angst voor 4 procent van de bevolking? Je strontpartij heeft er 25...
Oud 6 september 2006, 11:40   #95
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inclusief blauwhelmen...
Feremans, da zinneke kostte me bijna een nieuwe laptop

Citaat:
Met het rode ben ik het eens, al wil ik eigenlijk de situatie in volledig België zou willen zien verbeteren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 11:56   #96
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het (ging) gaat hier dan wel specifiek over school. We zouden natuurlijk ook over de vrt of zo, kunnen beginnen, maar we waren over school bezig, zijnde de school als de maagdelijkheid van de neutraliteit. Iets waar bij toeval alle linksen het eens zijn, en eveneens bij toeval, alle rechtsen het oneens.
Dan mochten die affiches over de katholieke leer of die scoutsfuif dan ook niet in de scholen hangen, want die dragen ook een bepaalde ideologie uit.

Scholen moeten zich houden aan de in het parlement gestemde eindtermen. Les geven over W.O.II, waarschuwen voor de mogelijke gevaren van de ideologiën die aan de basis lagen van de holocaust en aan sporen tot verdraagzaamheid zitten in de eindtermen. Het Vlaams Belang zit in het parlement, als ze wil dat er op de scholen ook les wordt gegeven over het extreem-rechtse gedachtengoed (of lessen over de holocaust eruit wil schrappen), dan moet ze maar een meerderheid zoeken om het in de eindtermen te laten zetten...
Oud 6 september 2006, 11:57   #97
ericferemans

Standaard

Citaat:
blauwhelmen gezien in Tsjechie, in Montenegro, ? ...

ikke niet, ...
Maar Slobodan Milošević heeft zijn avonturen toch ook niet zo goed zien aflopen hé?
Oud 6 september 2006, 12:02   #98
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch zonneklaar dat jij bulkt van de xenofobie: wie heeft nu zo'n angst voor 4 procent van de bevolking? Je strontpartij heeft er 25...
Dan zit jij wel in de stront, want dat zullen er veel meer worden.

En vier procent zeg je? Vééll zeg, als je weet dat 0,00001% is al genoeg om je keel af te snijden.

Laatst gewijzigd door Duym : 6 september 2006 om 12:02.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:08   #99
Kaal
Minister-President

Standaard

Geëngageerde leraars die zich geroepen voelen om hun eigen politieke mening aan hun leerlingen kenbaar te maken moeten niet schrikken dat ze dan tegenwind krijgen.

In de school waar mijn kinderen naartioe gaan hebben wij het volgende al meegemaakt :

Een Vlaams-nationalistische leraar Geschiedenis die een franstalige leerling verplicht om "met vuur" een paar nationalistische teksten aan de klas voor te lezen.

Een andere leraar geschiedenis die de helft van zijn lestijd besteedt aan denigrerende commentaar over Georges Bush (normaal moest hij het over de XIXde eeuw hebben)

Een leraar latijn die soms 15 minuten aan elkaar anti-Bush commentaar geeft.

Een leraar Nederlands die tijdens de les soms niets anders doet dan kakken over eigenaars van dikke auto's.

Ik heb dus een probleem als leraars een aanzienlijke portie van hun lesuur besteden aan het verkondigen van hun mening. Het doet er niet toe dat die mening rechts of links is. Leraars mogen van mij gerust hun mening geven. Ze moeten ook niet neutraal zijn. Zij moeten wel hun job doen. Een leraar geschiedenis die op jaarbasis meerdere uren besteedt aan ZIJN kijk op Georges Bush die doet zijn job niet, sorry.

Ik ben vertaler. Ik steek mijn eigen mening niet in mijn vertalingen. Ik mag dus van een leraar verwachten dat hij les geeft over wat er in het programma voorzien is. Als hij absoluut zijn mening kwijt wil, dan mag hij dat gerust doen, maar niet 15 minuten lang. En dan de week erop nog eens 20 minuten. En een maand later nog eens.

Laatst gewijzigd door Kaal : 6 september 2006 om 12:11.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:14   #100
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch algemeen geweten bij zwartzakjes dat moraal, kennis van de geschiedenis en filosofie absoluut te mijden vakken zijn.
EN niet alleen omdat degenen die dat geven altijd per definitie links zijn.
Zo is dat!
Allé dan waart ge altijd gebuisd,

Moraal: 0/10 ; Verdraagzaamheid pleiten, terwijl ge zelf onverdaagzaam zijt

Geschiedenis: 0/10 u citaat zegt genoeg

Filosofie: 0/10 ; over iets nadenken is niet u sterkste kant, aangezien u altijd dezelfde plaat blijft spelen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be