Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 00:52   #81
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Neen! Ik reageer op stellingen van u.

En in dit geval heeft u het over de grootste terrorist is het hoofd van de verenigde staten; mijn reactie is dat u een negationist (http://nl.wikipedia.org/wiki/Negationisme) bent en u maar al te graag u ogen sluit voor het echte leed...

Uw reactie is alweer ondermaats; en heeft helemaal geen inhoud!
Alweer persoonlijke beschuldigingen zondere enige grond ... U beseft niet wat u schrijft, maar we nemen het U al lang niet meer kwalijk.
Oud 10 september 2006, 00:55   #82
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dus ja, u zou u kinderen laten sterven ter bescherming van een moordenaar. Leuke man ben jij. Triestig vind ik dit. Indien jij een vrouw en kinderen hebt...weten je kinderen dat je ze zou laten sterven in dergelijke situatie, dat jij zou kiezen voor de rechten van een moordenaar boven het leven van je eigen kinderen?
je kan het echt niet laten hé
er is hier in jouw vooropgesteld, vervolgens praktisch toegepast zoals dat behandeld wordt via justitiële in een rechtstaat, helemaall geen sprake van een moordenaar illwill op dat moment, laat staan dat het vermoeten van de ontvoering nog moet bewezen worden
je ziet teveel filmpjes .. zoals ik al zei

Citaat:
U heeft het over het achterwege laten van peculaties en hypotheses omdat u nooit in een situatie terecht bent gekomen waarbij u deze keuze voor u neus heeft liggen. Ik heb het dan ook nog maar over 1 soort vb waarbij ik vind dat martelen wel degelijk moet kunnen. Punt is dat omdat het bij u niet gebeurt en waarschijnlijk nooit zal gebeuren dat het bij een ander niet het geval is. En dan is het natuurlijk heel makelijk om dergelijke uitspraak te doen. Wat als men een persoon vast heeft zitten waarvan men 100% zeker is dat hij betrokken is bij een terroristische aanval waarbij veel slachtoffers gaan vallen binnen een korte tijd
van een contradictio in terminis gesproken
Citaat:
en men kan enkel erachter komen waar en hoe men dit gaat doen via hem...pech voor al de slachtoffers na de aanslag...LOL... nee, dat gaat er bij mij niet in. Of een hoop lullen met een das en een pré van 500.000 fr per maand of meer dit op een papiertje hebben gezet of niet.
komkom dit is al te gek
hypothetisch zou je dat kunnen stellen... praktijk echter en men weet 100% zeker dat er wat staat aan te komen dan heeft men op z'n minst een clue wat en waar en vooral door wie

Citaat:
Ik ben er zeker van dat als jij in die situatie zou terechtkomen je een heel andere toon zult slaan. Maja, ieder zijn mening é.
Ik vind dat martelen mag bij bepaalde situaties.
dat is geen kwestie van mogen dat is een kwestie van dat het zich zal voordoen
Citaat:
Ik vind dus ook dat een staat als amerika mag martelen in bepaalde situaties. Er zijn al mensen gestraft voor martelen ed. Misschien moet er wel meer controle op komen dat martelen niet zomaar voor de fun gebeurt maar je moet ook eerst bewijzen hebben dat er gemartelt word. Je kan ze niet zomaar van vanalles beschuldigen. Begrijp me dus niet verkeerd, ik ben ook tegen het martelen in het algemeen é, maar niet in alle gevallen. Ook vind ik dat je onderscheid moet maken tussen de technieken die gebruikt worden. Iemand zijn nagels uittrekken zoals saddam deed vind ik absoluut ontoelaatbaar. Maar bv iemand uit zijn slaap houden vind ik zeker kunnen. JIj noemt het "ontvoeren en folteren in naam van vrijheid" ik noem het het oppakken van moordenaars en terroristen om aanslagen te voorkomen.
ik begrijp wel waar je ergens heen wilt illwill... en het lijkt me in een zo'n hypothetisch geval wel ergens verantwoord loodrecht tegen elk ander principe in...net omwille van de speciale randvoorwaarden

maar graag had ik dan van jou wat richtlijnen gezien waar er duidelijk gespecifieerd is in welk geval ( objectieve gegevens, vermoedens, zo van die zaken ) welk soort martelpraktijken wettelijk zouden kunnen aangewend worden

het probleem ligt 'm net hierin dat zulks niet eenduidig kan opgesteld worden en dan laat men(overheid) dat maar 'gedoogmatig' over aan het veiligheidsbureau zonder zelf kleur te bekennen... allemaal zeer begrijpelijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 00:59   #83
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Bewijzen dat er gevangenissen moeten zijn om de dood van kinderen te vermijden? Welke kinderen...?

Ik kan niet helemaal volgen...
dat is anders de essentie ( ook aldus jou ) om het enigszins nog wat te verantwoorden en de essentie aldus jou om het wettelijk mogelijk te maken ...jij sprak immers over 'mogen'

ps. fixeer je niet teveel op dat detail 'kinderen'... StevenNr1 refereert slechts naar dat hypothetisch voorbeeldje van je om het probleem te stellen

Laatst gewijzigd door praha : 10 september 2006 om 01:00.
Oud 10 september 2006, 01:03   #84
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Mooie zin...
Nu nog filosoferen over wat een terrorist is...
voor de newspeak van Bush & co hoefde dat zelfs niet eens...dan was dat vrij duidelijk
Oud 10 september 2006, 01:15   #85
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

De vraag is wat er verkeerd is met geheime gevangenissen
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 01:18   #86
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De vraag is wat er verkeerd is met geheime gevangenissen
Stel de vraag misschien even anders ... waarom geheime gevangenissen?
Oud 10 september 2006, 01:30   #87
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Stel de vraag misschien even anders ... waarom geheime gevangenissen?
Verschillende redenen.

*Om ontsnapping te voorkomen met hulp van buitenaf.
*Om te voorkomen dat de media teweten komt dat er een belangerijke verdachte is aangehouden.
*Om een moord of aanslag op een verdachte te voorkomen.
*......
Oud 10 september 2006, 01:33   #88
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschillende redenen.

*Om ontsnapping te voorkomen met hulp van buitenaf.
*Om te voorkomen dat de media teweten komt dat er een belangerijke verdachte is aangehouden.
*Om een moord of aanslag op een verdachte te voorkomen.
*......
Om deze redenen moet de VS dus geheime gevangenissen hebben in het BUITENLAND?

U krijgt een tweede kans ... waarom geheime gevangenissen?
Oud 10 september 2006, 01:41   #89
Vorenus
Banneling

Standaard

[quote=2004gun;1970216]Om deze redenen moet de VS dus geheime gevangenissen hebben in het BUITENLAND?

Zevert niet van tweede kans

Die eerste 3 punten zijn meer dan genoeg.

En dat ze in het buitenland liggen of niet heeft er niets mee te maken.
Oud 10 september 2006, 01:45   #90
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U hebt uw kans verkwanselt ...

De redenering die U opbouwt ondersteunt in geen enkele mate het bestaan van deze gevangenissen in het buitenland ...

Zal ik ff op de vraag antwoorden?

Omdat ze daar de gevangenen kunnen behandelen zonder zich aan de Amerikaanse wetgeving te moeten houden.

That's all
Oud 10 september 2006, 02:06   #91
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

allee komaan Hellfinger, zoals 2000Gun stelt ... dat kan evengoed in de vs of neem dan nog in het gebied waar men opereert

en wat dat met tweede kans te zien heeft is me volledig onduidelijk... wat denk je dat er uiteindelijk met die verdachten waarvan men kan aantonen dat ze terrorist waren zal gebeuren ?

bovendien die drie punten die je daar aanhaalt...
verdienen die dan geen vragen ?

*waarom zou me geïnteresseerd zijn om Jan-Modaal terroristen uit de gevangenis te helpen ontsnappen ?... er staan er toch zoveel anderen te springen
*waarom mag de media niet op de hoogte zijn van het oppikken van een belangrijke verdachte ?... dat doen ze niet liever dan daarmee uitpakken
*waarom zou er een aanslag of moord op gebeuren ? ... het feit dat x of y opgepakt is die toekomstige plannen in de war zou kunnen schoppen omwille dat hij/zij uit de biecht zou klappen is al genoeg om de plannen enigszins te wijzigen

Laatst gewijzigd door praha : 10 september 2006 om 02:11.
Oud 10 september 2006, 02:10   #92
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
allee komaan Hellfinger, zoals 2000Gun stelt ... dat kan evengoed in de vs of neem dan nog in het gebied waar men opereert

*waarom zou me geïnteresseerd zijn om Jan_modaal terroristen uit de gevangenis te helpen ontsnappen ?... er staan er toch zoveel anderen te springen
*waarom mag de media niet op de hoogte zijn van het oppikken ?
*waarom zou er een aanslag op gebeuren of moord ?
Praha, er is bij hellfinger iets fout gelopen ivm zijjn quotes ... kan je het nog ff herstellen want nu lijkt het alsof je mij quote?

Thanks a lot!

Laatst gewijzigd door Gun : 10 september 2006 om 02:10.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 02:12   #93
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Inderdaad, de VS of BUITENLAND.

*waarom zou me geïnteresseerd zijn om Jan_modaal terroristen uit de gevangenis te helpen ontsnappen ?... er staan er toch zoveel anderen te springen

Vanwege informatie of kennis van zaken

*waarom mag de media niet op de hoogte zijn van het oppikken ?

Als de terroristen weten dat er een belangerijke figuur is opgepakt kunnen ze hun strategie veranderen en mogelijke acties tegen hun verhinderen.

*waarom zou er een aanslag op gebeuren of moord ?

Zoals reeds aangehaald, wegens belangerijke informatie of kennis over hun of hun organisatie.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 10 september 2006 om 02:20.
Oud 10 september 2006, 02:19   #94
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praha, er is bij hellfinger iets fout gelopen ivm zijjn quotes ... kan je het nog ff herstellen want nu lijkt het alsof je mij quote?

Thanks a lot!
ik weet het 2000Gun... 'k zag het ook bij 't posten... het is ondertussen rechtgezet...al liet het doorsturen van die rechtzetting wel even op zich wachten
Oud 10 september 2006, 02:19   #95
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 02:32   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger
Inderdaad, de VS of BUITENLAND.
het is niet zomaar de VS of BUITENLAND hé
dat buitenland waar jij naar refereert is welgekozen omwille van hun politiek inzake martelpraktijken en heeft verder geen uitstaans met de regio waar men opereert
Citaat:
Vanwege informatie of kennis van zaken
informatie of kennis van zaken... komaan hé...als ik je zo bezig hoor dan gaat dat hier zogezegd stuk voor stuk over belangrijke kopstukken terwijl het gros gewoon wordt opgepikt in die opleidingskampen... dat is dus voetvolk
bovendien kan je stellen dat de andere kant sowiezo martelkampen of niet maatregelen treft
Citaat:
Als de terroristen weten dat er een belangerijke figuur is opgepakt kunnen ze hun strategie veranderen en mogelijke acties tegen hun verhinderen
meestal weten ze dat wel ietke sneller als dat dan toch een belangrijk figuur betreft
daar hebben ze media nu niet bepaald voor nodig
Citaat:
Zoals reeds aangehaald, wegens belangerijke informatie of kennis over hun of hun organisatie
jaja ... en zoals reeds gezegd ... kwestie van weten aan de andere zijde
en ook zoals reeds gezegd... kwestie van ergens te zetten waar ge niet of zeer moeilijk aan kunt... dus dat verklaart die geheime en in het buitenland ( niet zomaar elk buitenland ) gelegen kampen niet

je maakt cirkelredeneringen
Oud 10 september 2006, 06:57   #97
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Geen bewijs voor banden Saddam met al-Qaida

Nog een leugentje.... Niets nieuws onder de zon eigenlijk.
Oud 10 september 2006, 19:24   #98
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard George Bush heeft een lager IQ dan de meeste presidenten

BRUSSEL - Wat velen, vooral in Europa, al lang dachten, is nu bevestigd door een voorzaanstaand Amerikaans psycholoog: president George W. Bush heeft het op een na laagste IQ van alle VS-presidenten sinds het begin van de twintigste eeuw - al wil dat niet zeggen dat hij echt dom is. Dat schrijft de Sunday Times.

Volgens Dean Keith Simonton, een psycholoog die is verbonden aan de universiteit van Californië, heeft alleen de vrijwel vergeten Keith Harding, die in de jaren ’20 vier jaar het Witte Huis bewoonde, een lager IQ en scoort Bush volgens zijn berekeningen zo’n 20 punten lager dan zijn voorganger Bill Clinton, ,,een verschil dat mogelijk heeft gezorgd voor een contrasteffect, waardoor Bush nog slechter overkomt.''

Simonton, die zich baseerde op gegevens van eerdere onderzoeken en die zijn bevindingen publiceerde in het tijdschrift ’Political Psychology’, concludeert dat het IQ van de huidige Amerikaanse president ligt ,,tussen de 111.1 en 138.5, wat neerkomt op een gemiddelde van 120.''

Volgens Simonton scoorden vrijwel al zijn voorgangers beter, al wil dat niet zeggen dat George W. een echte domoor is, want zijn score ligt op het niveau van de gemiddelde universiteitsstudent. Wat wel opvalt, zijn de slechte resultaten die hij boekt als het gaat om ,,openstaan voor ervaringen'' en ,,ontvankelijkheid voor fantasie, esthetiek, ideeën en waarden.''

DETAILS
Oud 15 september 2006, 10:42   #99
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard CIA gebruikte Spaanse luchthavens

Citaat:
vr 15/09/06 - Spaanse luchthavens zijn mogelijk gebruikt voor tussenlandingen van geheime CIA-vluchten. Maar er zijn geen terreurverdachten gefolterd op Spaanse bodem. Dat heeft de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken Angel Moratinos gezegd in het Europees Parlement.
Al tientallen uren heeft de speciale commissie van het Europees Parlement getuigen gehoord over de foltering van terreurverdachten door Amerikaanse veiligheidsdiensten.
(foto Belga) Nu is voor het eerst een minister aan de tand gevoeld. Want verschillende landen zouden toegelaten hebben dat terreurverdachten via Europese luchthavens naar geheime gevangenissen gingen, waar ze mishandeld werden.

Een van de veertien lidstaten die genoemd worden, is Spanje. Minister van Buitenlandse Zaken Moratinos benadrukte dat zijn regering niet meegewerkt heeft aan geheime CIA-transporten.

Mogelijk waren er in Spanje wel tussenlandingen, maar er zijn geen mensenrechten geschonden op Spaanse bodem, zei hij.

Vorige week gaf de Amerikaanse president George W. Bush voor het eerst toe dat terreurverdachten opgesloten worden in het buitenland. Moratinos wil zich nu beraden over een reactie met de andere ministers van Buitenlandse Zaken.
Ergens anders dan weer wel?

DETAILS
Oud 15 september 2006, 10:54   #100
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De VS heeft dringend nood aan een linkser beleid... Aan een Onckelinks...

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 september 2006 om 10:54.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be