![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Wat zou er volgens U gebeuren als hetzelfde ergens in de EU zou voorvallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En degenen die beweerden dat ze een raket in het Pentagon hebben zien vliegen, hebben wel drie dagen na datum hun mening herzien. Waarom doen vooraanstaande wetenschappers zoiets? Volgens mij onder druk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burger
|
![]() Inderdaad, waarom worden zoveel zaken achtergehouden? Men kan alle twijfels de wereld uit helpen, maar men doet het niet. Waarom zou dat dan zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() Denk dat de EU nooit de arrogantie heeft gehad zichzelf als 'machtigste staat ter wereld' te bestempelen. Welnu, de machtigste staat ter wereld heeft gefaald? De machtigste staat ter wereld wist zeer goed wat er te gebeuren stond, dat is wel vrijgegeven, de aanwijzingen die ze gekregen hebben, maar genegeerd hebben. Zou de machtigste staat dit echt doen uit onkunde? Ik weet het niet hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het feit dat zij hun beveiligingen feilloos achtte zou ik als mede oorzaak van hun falen durven aanhalen. En die is een arrogantie die zowel in Amerika als in Europa te vinden was. Zelfs nu nog zijn wij Europeanen op onze tenen getrapt om de veiligheidsmaatregelen van de USA. Dus zelf na Madrid en Londen zijn wij daar nog arrogant in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om het goede voornemen van La Chunga ( ![]() Met dank, want ik weet dat jullie beide ernstig discussiëren (dit is dus geen verwijt, gewoon een bede).
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() [quote=Firestone;1975552]
Welke vooraanstaande wetenschappers hebben een raket in het Pentagon zien vliegen? Ik neem je deze vraag niet kwalijk ![]() quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Kim_F;1975593]
Citaat:
Die hebben de film van het invliegen in het pentagom laten zien. En dat was volgens mijn bescheiden en kleine kennis van vliegtuigen toch wel degelijk een lijnvliegtuig en geen raket. Dus misschien dat die daarom van mening zijn veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() Lijkt me toch wel sterk dat men eerst beweert een raket te hebben gezien, en daarna toch maar zegt dat het wel degelijk een vliegtuig was. Denk dat het verschil tussen een raket en een vliegtuig vrij duidelijk is, niet?
Heb inderdaad spijt dat ik dat programma niet heb gezien. Ik sta open voor alle meningen hoor. Ik kan me alleen niet ontdoen van de indruk dat de regering Bush er meer van heeft geweten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een duidelijk bewijs dat zij zich super beveiligd waande. Je moet op Nat. Geo. de programmas over 9/11 maar eens volgen. Dan kan je zelf vaststellen welke blunders er zijn begaan enkel door hun veilig zijn gevoel en hun grootheidswaanzin. En kijk je ook dwars door vele van de complottheorieën. En dat de aanslag daarna door de regering Bush misbruikt is om zijn plannen voor het midden oosten door de hele wereld zijn strot te jagen is ook algemeen bekent. Ook zijn redens om Irak aan te vallen worden nu een voor een weerlegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
"Op maandag 24 oktober 1999 verkeert een Amerikaanse privé-jet met aan boord zes passagiers onder wie de bekende golfspeler Payne Steward in nood tijdens een vlucht van Orlando naar Texas. Om 9u19 stijgt het vliegtuig op; om 9u24 voert de luchtleiding nog een gesprek met de piloot in de cockpit; om 9u33 wil de controletoren opnieuw contact met hem opnemen maar de piloot antwoordt niet, de controletoren probeert dat vier minuten lang; om 9u38 waarschuwt de controletoren norad; om 9u54 zijn twee F16's bij de jet op een hoogte van 46.000 voet en blijven naast het toestel vliegen. De piloten zien dat de ramen van het burgertoestel bevroren zijn. Dat wijst op groot drukverlies in het toestel. Vermoedelijk zijn alle inzittenden buiten bewustzijn. Het toestel vliegt nog een uur verder op automatische piloot en stort dan bij gebrek aan kerosine neer. Er zijn 21 minuten verlopen tussen het verbreken van het contact tussen de controletoren en de piloot en het ogenblik dat de militaire toestellen bij het burgertoestel zijn. Er zijn precies 16 minuten verlopen tussen de waarschuwing aan norad en het onderscheppen van het vliegtuig. [50] Dat is niet uitzonderlijk snel. Die tijden worden gehaald als tenminste de faa reageert zoals het hoort en als norad geen vertragingsmanoeuvres uitvoert. De procedure die met betrekking tot het toestel van Payne Steward gevolgd werd, is verplicht boven het hele Amerikaanse grondgebied. In het geval van Payne Steward gaat het om een klein toestel met slechts zes passagiers boven dunbevolkt gebied. Als het gaat om Boeings boven steden als Washington en New York mag je redelijkerwijs aannemen dat faa en norad nog alerter zullen reageren en het leven van duizenden mensen niet op het spel zullen zetten." Uit dit artikel onder de kop 'De jagers mochten niet jagen' een uitgebreid verslag ivm luchtleiding e.d. (In het artikel ook wel enkele gegevens die misschien al weerlegd zijn (ik weet het niet) maar dat ter zijde.) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al veelzeggend. Erger is dat het artikel dat je citeert zich vergist wat de tijden betreft. De interceptie heeft één uur later plaatsgevonden dan ze schrijven. Dus niet na 21 minuten, maar na 1uur en 21 minuten! Toch een wezenlijk verschil, hé. Hier het NTSB-verslag over dit incident. Lees het aandachtig. ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 11 september 2006 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Zoveel, kan je niet de passages die interessant zijn omtrent de interceptie er uit halen?
![]() Hm, dus de enige keer dat er een vliegtuig onderschept is door gevechtsvliegtuigen (voor 9/11) was toen? En voor de rest heeft men die procedures dan nooit moeten gebruiken omdat het probleem eerder opgelost was of ... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Goeie vraag, ik nam het eigenlijk maar aan omdat iedereen daar zo vanzelfsprekend gebruik van maakt.
En ivm tijdspannes, bedankt voor de passage, nu zie ik waarin me zich vergist heeft (had het zelf ook niet meteen door ![]() Verder blijft wel nog de vraag, zijn de procedures correct gevolgd of stapelden de fouten zich op (zoals beweerd wordt) ? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 september 2006 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat ik zelf ook zou twijfelen om een vliegtuig vol mensen te laten neerschieten als ik die beslissing zou moeten nemen. Zeker omdat men op dat ogenblik nog niet wist dat het tegen de WTC's ging vliegen. |
|
![]() |
![]() |