Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 16:32   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toch even nuanceren.
De geestelijke leiders van het Christendom zouden dat waarschijnlijk willen blijven doen maar ze worden door hun achterban teruggefloten denk ik.
Wellicht is dat het grote verschil met de moslims waar de achterban in veel gevallen nog steeds blindelings volgt. . Uiteindelijk is een leider geen leider meer zonder achterban.
Nee,nee, zij worden niet terug gefloten, als zij hun kop te ver en te veel open doen zou die kop wel eens kunnen gaan rollen. Er gewoon af.
Zoals de Fransen dat een paar vele jaar geleden hebben gedaan.
En het is dat wat de moslims en moslima ook moeten doen moet die zotten van hen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 16:47   #82
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
...
Maar wees nu eens allemaal echt eerlijk tegen over elkaar en geeft allemaal nu eens toe dat de vrouw in elke Godienst slechts de waarde van tweede rangsburger en kweekkonijn heeft.
...
Waaruit blijkt dat de vrouw binnen het christendom (gelijk welke stroming) de waarde van tweederangsburger/kweekkonijn heeft?
Oud 12 september 2006, 16:55   #83
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar hij verbied niet enkel het condoom, de kerk verbied elk voorbehoedsmiddel. Want God heeft gezegt" Ga en vermenigvuldig U".
Dat hij hierdoor mede schuldig is aan de overbevolking en de gevolgen daar van, raakt de heren in het Vaticaan hun koude kleren niet.
...
De kerk is geen tegenstander van natuurlijke gezinsplanning. Dus zie ik niet in op welke manier ze mede schuldig is aan de overbevolking.
Oud 12 september 2006, 16:59   #84
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim_F Bekijk bericht
En door verzen uit de koran uit hun context te lezen, kan men ook de werkelijke boodschap uit het oog verliezen.
Inderdaad

Citaat:
En waarom is er dan wel een minderwaardigheid als de koran dit zou voorschrijven?
Het maakt niet uit wie het voorschrijft. Er is niets minderwaardig aan het huishouden doen en kinderen opvoeden.
Oud 12 september 2006, 16:59   #85
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebt u dan verkeerd gehoord, want de uitspraken van Mohammed vormen geen basis voor de islam. Dit is enkel een levensvisie die Mohammed erop na hield, en geen enkele moslim wordt 'verplicht' die visie te volgen.
Ik denk niet dat ik het ben die het verkeerd gehoord heeft. Snelle bevestiging door wikipedia :

"Some contemporary Muslims argue that the Qur'an alone is sufficient. Examples of such Muslims groups are Bazm-e-Tolu-e-Islam (Resurgence of Islam), Free Minds, and United Submitters International. Muslims who take the "Qur'an alone" viewpoint are regarded as deviant by mainstream Muslim scholars, and by the vast majority of Muslims. Hadith-trusting Muslims argue that many Qur'anic instructions are impossible to fulfill without guidance from the ahadith. (The Qur'an does not, for example, specify how many prayer cycles constitute fulfillment of each of the daily prayers. See salat.) The origins of some verses and statements in the Hadith cannot be verified as regards their source of origin."
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 16:59   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee,nee, zij worden niet terug gefloten, als zij hun kop te ver en te veel open doen zou die kop wel eens kunnen gaan rollen. Er gewoon af.
Zoals de Fransen dat een paar vele jaar geleden hebben gedaan.
En het is dat wat de moslims en moslima ook moeten doen moet die zotten van hen.
Dat is het verleden natuurlijk maar ge hebt gelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 17:05   #87
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BoBoS Bekijk bericht
Maar uit de bijbel:
Citaat:
Corinthe 11:1 Volg mijn voorbeeld, vrienden, zoals ik het voorbeeld van Christus volg. 2 Ik ben blij dat u steeds aan mij denkt en nog precies weet wat ik heb gezegd en dat u zich houdt aan alles wat ik heb doorgegeven. 3 Maar ik wijs u op iets dat u moet weten; elke man is ondergeschikt aan Christus en een vrouw is ondergeschikt aan haar man; en Christus is ondergeschikt aan God.

Hmm, moeilijk kiezen.
Als we dan toch zomaar bijbelverzen citeren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gal 3,28
Er is geen Jood of Griek meer, er is geen slaaf of vrije, het is niet man en vrouw: u bent allemaal één in Christus Jezus.
Oud 12 september 2006, 17:08   #88
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
idd... zeer logisch ... en wanneer kom je dat te weten ?
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat men zich kon laten testen.
Oud 12 september 2006, 17:09   #89
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik het ben die het verkeerd gehoord heeft. Snelle bevestiging door wikipedia :

"Some contemporary Muslims argue that the Qur'an alone is sufficient. Examples of such Muslims groups are Bazm-e-Tolu-e-Islam (Resurgence of Islam), Free Minds, and United Submitters International. Muslims who take the "Qur'an alone" viewpoint are regarded as deviant by mainstream Muslim scholars, and by the vast majority of Muslims. Hadith-trusting Muslims argue that many Qur'anic instructions are impossible to fulfill without guidance from the ahadith. (The Qur'an does not, for example, specify how many prayer cycles constitute fulfillment of each of the daily prayers. See salat.) The origins of some verses and statements in the Hadith cannot be verified as regards their source of origin."
volstaat.Voorbeelden van zulke moslimgroepen zijn Bazm-e-Tolu-e-Islam.(heropleving van Islam), Vrije Meningen, en 'verenigde internationale voorleggers'

Dit duidt net aan dat er verschillende stromingen binnen de Islam zijn, net zoals in elke godsdienst, wat dus inhoudt dat niet elke moslim moet geassocieerd worden met aldatgene dat verwerpelijk is.
U begreep blijkbaar al die tijd niet wat ik wou aangeven, en u hebt het net zelf aangetoond. Bedankt.
Kim_F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 17:11   #90
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Als we dan toch zomaar bijbelverzen citeren:
U hebt natuurlijk net u bijbelvers gekregen waar instaat dat de vrouw ondergeschikt is. Alleen vind u dat goed binnen het christendom, maar niet binnen andere geloven.

Nu ja, ik dacht dat het christendom ook stond voor tolerantie, u als 'goed christen' zou dat toch moeten weten? Het spijt me, maar ik vind u geen tolerant persoon. U staat niet open voor andere godsdiensten. Jammer
Oud 12 september 2006, 17:24   #91
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U hebt natuurlijk net u bijbelvers gekregen waar instaat dat de vrouw ondergeschikt is.
U mag niet vergeten dat die bijbelvers bijna 2000 jaar oud is en uit een totaal andere maatschappij komt dan de onze. Vandaag de dag zal niemand met enig gezag binnen de rooms-katholieke kerk beweren dat de vrouw ondergeschikt is aan de man.

Citaat:
Alleen vind u dat goed binnen het christendom, maar niet binnen andere geloven.
Hoe komt u daarbij?

Citaat:
Nu ja, ik dacht dat het christendom ook stond voor tolerantie, u als 'goed christen' zou dat toch moeten weten? Het spijt me, maar ik vind u geen tolerant persoon. U staat niet open voor andere godsdiensten. Jammer
Ken ik u persoonblijk? U leest een handvol berichten van mij op dit forum en besluit dan dat ik geen tolerant persoon ben. Ik vind dat u wel erg snel conclusies trekt.

Wat bedoelt u trouwens precies met uw bewering dat ik niet opensta voor andere godsdiensten? Ik ben nochtans van mening dat iedere mens het recht heeft op zijn/haar eigen geloofsbeleving.
Oud 12 september 2006, 17:31   #92
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
U mag niet vergeten dat die bijbelvers bijna 2000 jaar oud is en uit een totaal andere maatschappij komt dan de onze. Vandaag de dag zal niemand met enig gezag binnen de rooms-katholieke kerk beweren dat de vrouw ondergeschikt is aan de man.

En de koran is ongeveer in het midden van de 8ste eeuw ontstaan. Komt ook een totaal andere maatschappij dan de onze. En de huidige moslims zien hun vrouw of vrouwen in het algemeen niet als ondergeschikt.

Hoe komt u daarbij?

Ken ik u persoonblijk? U leest een handvol berichten van mij op dit forum en besluit dan dat ik geen tolerant persoon ben. Ik vind dat u wel erg snel conclusies trekt.

Wat bedoelt u trouwens precies met uw bewering dat ik niet opensta voor andere godsdiensten? Ik ben nochtans van mening dat iedere mens het recht heeft op zijn/haar eigen geloofsbeleving.

Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat u degene was die zei dat het christendom het enige ware geloof was?
En dat de islam ook constant associeert met het slechte en de terreur.
Dit is geen aanval he, heb gezegd dat ik kan mis zijn, maar dit dacht.

Oud 12 september 2006, 17:39   #93
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik geloof inderdaad dat het christendom het ene ware geloof is. Maar dat wil niet zeggen dat ik iemand met een ander geloof als minderwaardig beschouw.

Maar de islam constant associëren met terrorisme of geweld, heb ik hier op dit forum (of daarbuiten) nog nooit gedaan.

Ik denk dat u mij met iemand anders verwart.
Oud 12 september 2006, 17:39   #94
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volstaat.Voorbeelden van zulke moslimgroepen zijn Bazm-e-Tolu-e-Islam.(heropleving van Islam), Vrije Meningen, en 'verenigde internationale voorleggers'

Dit duidt net aan dat er verschillende stromingen binnen de Islam zijn, net zoals in elke godsdienst, wat dus inhoudt dat niet elke moslim moet geassocieerd worden met aldatgene dat verwerpelijk is.
U begreep blijkbaar al die tijd niet wat ik wou aangeven, en u hebt het net zelf aangetoond. Bedankt.
U ziet ook enkel wat u wilt zien. Er staat duidelijk bij dat dit een opvatting is van een kleine minderheid. Van geen één van de drie opgesomde groepen heb ik ooit gehoord.

Ik denk trouwens dat "submitters" vertaald moet worden als "onderwerpers". 't Is maar dat islam onderwerping betekent.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 18:38   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk kan dat... of dat ook zo evident is in donker afrika is wat anders
en dan nog, je weet dat daar een tollerantiemarge van 3 maanden te respecteren valt na je laatste 'risicowip' ?
uiteraard geen enkel probleem als iedereen strikt zich onthoudt voor het huwelijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 18:40   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een aids onderzoek duurt in België 3 dagen en dat is het snelste ter wereld, je kan je dus wel inbeelden dat zo'n onderzoek in Afrika gemakkelijk een paar weken tot een paar maanden kan duren.
Maar als niet sexueel actieve begrijp je waarschijnlijk niet wat dit betekend voor het gezinsleven.
Oud 12 september 2006, 18:41   #97
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Ik geloof inderdaad dat het christendom het ene ware geloof is. Maar dat wil niet zeggen dat ik iemand met een ander geloof als minderwaardig beschouw.

Maar de islam constant associëren met terrorisme of geweld, heb ik hier op dit forum (of daarbuiten) nog nooit gedaan.

Ik denk dat u mij met iemand anders verwart.
Dan wil ik u daarvoor mijn excuses aanbieden. Er zijn hier X aantal mensen die dat wel doen, en op de duur weet ik al niet meer wie nog goede zaken in andere godsdiensten ziet en wie niet. Sorry
Oud 12 september 2006, 18:43   #98
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
U ziet ook enkel wat u wilt zien. Er staat duidelijk bij dat dit een opvatting is van een kleine minderheid. Van geen één van de drie opgesomde groepen heb ik ooit gehoord.

Ik denk trouwens dat "submitters" vertaald moet worden als "onderwerpers". 't Is maar dat islam onderwerping betekent.
Ik denk eerder dat u enkel wil horen en zien wat aansluit bij u overtuiging. Het is niet omdat U nooit van die groepen hebt gehoord, dat dit een grote minderheid in de moslimlanden zou zijn

En de letterlijke vertalen van submitters is 'voorleggers'. Niks onderwerpen en onderdanigheid dus, maar het aanreiken van...

Net zoals onze Bijbel dat ook doet hoor.
Oud 12 september 2006, 18:47   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Gal 3,28
Er is geen Jood of Griek meer, er is geen slaaf of vrije, het is niet man en vrouw: u bent allemaal één in Christus Jezus.
Dave Brocatus, heb jij zelf niet geschreven dat je de bijbel niet letterlijk mag lezen. Dus doe dat hier ook niet en je komt tot de ontdekking dat zelf hier de vrouw enkel word gelijkgestelt met de man na haar dood.
Oud 12 september 2006, 18:58   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat u enkel wil horen en zien wat aansluit bij u overtuiging. Het is niet omdat U nooit van die groepen hebt gehoord, dat dit een grote minderheid in de moslimlanden zou zijn

En de letterlijke vertalen van submitters is 'voorleggers'. Niks onderwerpen en onderdanigheid dus, maar het aanreiken van...

Net zoals onze Bijbel dat ook doet hoor.
Uitleg graag?????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be