![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dan zeer goed voor uw kids maar dit is niet de situatie in elke school. In de meeste scholen krijg je het schoolreglement pas op de eerste schooldag of de dag dat je je inschrijft. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 13 september 2006 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Bazil reageerde dan ook op iemand anders die een beetje off-topic ging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intussen blijft het inderdaad vreemd dat Westerse "jongeren", die een Westerse opvoeding genoten zich blijven schikken naar de verordeningen van een analfabeet uit de 7de eeuw, uit een ander continent, die vrouwen verzamelde als waren het kamelen, hen tot asexuele wandelende doeken reduceerde terwijl hij de mannen oneindige sexpartijen voorspiegelde in het paradijs met zich steeds regenererende maagden en dit terwijl de dames mogen toekijken. Te gek toch dat de 21ste eeuwse moslima zich in dat verhaal nog kan terugvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En scholen zijn verplicht hun leerlingen op tijd te verwittigen als er iets veranderd aan het schoolreglement. En ik heb geen dictoriaal gedoe, ik zeg je enkel de waarheid. Hier kan je zitten klagen over een hoofdoek en andere futiliteiten, daar probeert men enkel te overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie is er dictatoriaal? Europeanen die hun cultuur en indentiteit willen afschermen van achterlijke religieuse invloeden waarvan zij meenden dat ze tot het verleden behoorden, of kleinkinderen van islamitische migranten die persé de cultuur van hun uitheemse (over)grootouders willen opdringen en het vertikken zelf wortel te schieten in hun geseculariseerde land van geboorte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal rap gedaan zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
moslima's mogen geen hoofddoeken dragen ... autochtonen mogen dat ook niet De regels zijn dus voor iedereen dezelfde , er is dus geen discriminatie Discriminatie zou bijvoorbeeld zijn als vlaamse jongens hoofddoeken mochten dragen terwijl marokaanse meisjes dat niet mogen. Citaat:
een school uit het Rijksonderwijs is georganiseerd door de staat, en leerkrachten zijn dus ambtenaren en moeten neutraal zijn : als het gaat over "mogen leerkrachten hoofddoeken dragen ?" gaat het argument van scheiding kerk en staat juist WEL op. Als het gaat over leerlingen is het plaatselijke schoolreglement van kracht, en leerlingen moeten zich maar schikken aan de regels van de school of veranderen van school ^^ Laatst gewijzigd door UFSIA : 14 september 2006 om 00:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeg me nu niet dat je tegen de hoofddeksels bent hé staaf!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Zij wilden die absoluut nooit afzetten. Raar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Het is om je te bescheuren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
- de orde - de discipline - de uniformen We weten dus wat ons te wachten staat als onze toekomstige rechts radicalen het overneme van PDW (kan vroeg gebeurd zijn als ze een handje toesteken...) Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 september 2006 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iemand die beweert dat een kledingstuk een stuk van zijn identiteit is, dat is een grote sukkelaar. Als het nu gaat om moslima's, gothics of neo-nazis het doet er niet toe, als je je als individu maar kunt uiten door je klederdracht is het pover gesteld met dat individu. Verder vind ik elke vorm van niet-functionele uniformen en uiting van onverdraagzaamheid, waarbij de drager zich vrijwillig wil onderscheiden van de andere, en zich daardoor waardiger vindt.
Nu voor mijn part mogen ze gerust alle kleren dragen die ze willen op alle tijdstippen, maar ze moeten dan ook niet komen klagen dat ze uitgesloten worden. Ik zou nooit iemand aannemen die zich in een interview komt uiten in een of andere uitgesproken klederdracht, of het nu om moslima's, gothics of een schot met rok gaat. Als ze komen aandraven voor een interview in folkloristische kledingstoestanden komen ze er niet in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze hoofddoek staat inderdaad voor een "uniform".Niet van een VB jeugdbeweging uiteraard, maar voor een Nazislamistische Militante Beweging. Net alsof onze jongens en meisjes morgen allemaal persé in zwart, bruin, of kaki batlle-dress, versierd met duidelijk herkenbare insignes, en een mooie zwarte bivakmuts over hun kop naar school wilden...Moet kunnen als hoofddoeken toegelaten zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als dit representatief is voor de jongste generatie van de Antwerpse bevolking, dan zal ik als Vlaming binnen de korste keren er een schop onder mijn kont zal krijgen door een andere vreemde bevolkingsgroep en dit in mijn eigen land. Laatst gewijzigd door oz457 : 14 september 2006 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hoofddeksel blijft een hoofddeksel, ongeacht welke identiteit je er aan wenst te koppelen. Citaat:
Citaat:
Wanneer inrichters van een scholennet beslissen om geen hoofddeksels (al dan niet met eronder-huizende identiteit) toe te laten, of er net te verplichten, dan is dat hun goede recht. Jij beslist of je je onderwerpt aan de 'huisreglementen'
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar,....... ik respecteer de wens van anderen die er op hun terrein, in hun schoolkot, op hun werkvloer, ......... niet wensen mee geconfronteerd te worden. Als niet-religieuze hou ik me aan de kledingvoorschriften wanneer ik andermans religieus gebouw wens te bezoeken. In de kerken doe ik mijn hoedje af, in d moskee doe ik er eentje op en trek een jellabah aan. Tenminste, als de zin om het gebouw te bezoeken sterker wordt dan de wens om mijn hoedje te dragen of af te zetten, naargelang. Als mijn privee-aspiraties i.v.m. hoedjes prevaleren, dan onthou ik me van bezoek aan plaatsen waar anderen het voor 't zeggen hebben.
![]() |
![]() |