Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 17 september 2006, 08:50   #81
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Uw bescheidenheid siert u.
Tijl Uilenspiegel is een romanfiguur.
JEZUS!
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 08:55   #82
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
stel je voor , kiezers die met propaganda langs de deuren gaan , Vlaams belang moet niet deur per deur gaan smeken om ervoor te gaan stemmen. De reden om vlaams belang te stemmen wordt wel door onze lieve andersgekleurde medemensen gegeven tesamen met onze waalse vrienden gesteund door de spa , cd&v en vld

de mensen zijn de opgeklopte multicul(tuur) beu
De mensen zijn de onrechtvaardigheid beu en dat is niet enkel de problematiek van de allochtonen en andere vreemdelingen.

Ik ben niet echt meer voorstander van het VB omdat ze in mijn ogen niet willen uit het cordon sanitair stappen, ze weten goed genoeg dat het cordon hun enige reden van bestaan is en ze willen geen water bij de wijn doen om mee te werken aan het beleid en als je als politici niet water bij de wijn kunt of wilt doen dan ben je in mijn ogen het niet waard om politici te zijn.

Wat niet weg neemt dat men een kat een kat mag noemen als het gaat om bepaalde criminaliteits problemen met vreemdelingen en allochtonen maar dit kan ook zonder dat men alle allochtonen en of vreemdelingen over een en dezelfde kam moet scheren.

maar wat belgië nodig heeft is een partij met een heel andere politiek dan die we tot nu toe kennen en dat is een politiek steunend op rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid en met een zekere menselijkheid.want eerlijk gezegd kent is de menselijkheid bij vele punten zeer ver weg.

zoals de problematiek van de daklozen, de economische verschuiving van handenarbeid en de sociale problemen die hiermee gepaard gaan, de radicalisering van de nationalistische groeperingen alsook bepaalde religieuze groeperingen zoals de moslim fundamentalisten.
de rechtvaardigheid bij justitie en dat moordenaars na 9 jaar al terug vrij kunnen komen.
De ongelijkheid tussen de lonen onderling waar enkel kennis beloond word en niet hard werken is pure discriminatie daar niet iedereen dezelfde talenten en mogelijkheden heeft en krijgt om zich op te werken tot een hoger beroep
criminelen krijgen ik weet niet hoeveel kansen maar daklozen en armere mensen krijgen geen 2de kans meer. herscholingen of bijscholingen zijn te duur en nog steeds niet geliefd bij de meeste werkgevers.
het kapitalisme viert hoogtij en gaat letterlijk en figuurlijk over de mensen.
sociale problemen stapelen zich op.
de winst gaat boven alles, het is duidelijk dat het kapitalisme niet goed werkt want alles moet winst maken en hoe kun je dan in godsnaam een degelijk milieu of sociaal beleid voeren als men overal winst moet maken.
politiek gaat niet meer voor de mensen noch om de mensen maar om de winst en hoe men deze steeds groter kan maken.
geld is macht en dus zullen de rijken altijd aan de macht blijven tenzij we als mens eens gaan beseffen dat het ook anders kan.
slegie is offline  
Oud 17 september 2006, 09:18   #83
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ik ben niet echt meer voorstander van het VB omdat ze in mijn ogen niet willen uit het cordon sanitair stappen, ze weten goed genoeg dat het cordon hun enige reden van bestaan is en ze willen geen water bij de wijn doen om mee te werken aan het beleid en als je als politici niet water bij de wijn kunt of wilt doen dan ben je in mijn ogen het niet waard om politici te zijn.
Wie heeft jou die onzin ingefluisterd? Alsof het VB uit het cordon zou kunnen stappen. Zelfs de enkelingen die VB de rug toekeren en het partijprogramma van de VLD volledig onderschrijven, moeten nog een ontluizingsperiode doorlopen.
Het cordon heeft het VB groot gemaakt, maar denk jij nu echt dat het VB zich gelukkig voelt om als een reus achter de tralies te blijven zitten? Trouwens, op gemeentelijk vlak zou het voor het VB niet moeilijk zijn om water bij de wijn te doen. Zowel de CD&V als de VLD zien in dat er strenger moet opgetreden worden tegen alle vormen van overlast.
Laat je niets wijsmaken.
Duym is offline  
Oud 17 september 2006, 09:29   #84
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
stel je voor , kiezers die met propaganda langs de deuren gaan , Vlaams belang moet niet deur per deur gaan smeken om ervoor te gaan stemmen. De reden om vlaams belang te stemmen wordt wel door onze lieve andersgekleurde medemensen gegeven tesamen met onze waalse vrienden gesteund door de spa , cd&v en vld

de mensen zijn de opgeklopte multicul(tuur) beu
Als partijgenoot en fanatiek anti-multiculturalist toch even een correctie. Ik wens onze andersgekleurde medemensen niet te vereenzelvigen met onze tegenstanders: de Walen, spa'ers, cd&v'ers en vld'ers.
Als kleurling kun je ons parijprogramma best onderschrijven. Als Waal, spa'er, cd&v'er en vld'er niet (hoewel velen dat in hun hart wel doen).
Duym is offline  
Oud 17 september 2006, 09:34   #85
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wie heeft jou die onzin ingefluisterd? Alsof het VB uit het cordon zou kunnen stappen. Zelfs de enkelingen die VB de rug toekeren en het partijprogramma van de VLD volledig onderschrijven, moeten nog een ontluizingsperiode doorlopen.
Het cordon heeft het VB groot gemaakt, maar denk jij nu echt dat het VB zich gelukkig voelt om als een reus achter de tralies te blijven zitten? Trouwens, op gemeentelijk vlak zou het voor het VB niet moeilijk zijn om water bij de wijn te doen. Zowel de CD&V als de VLD zien in dat er strenger moet opgetreden worden tegen alle vormen van overlast.
Laat je niets wijsmaken.
niks onzin,

bepaalde partijen hebben al meerdere keren laten horen dat een samenwerking mogelijk was mits de afzwakking van een aantal punten in het VB programma maar het VB is zo koppig als een ezel.
en het cordon maakt het VB wel groot want veel VB stemmers zijn zeker enkel mensen die tegen het huidig beleid zijn maar daarom nog niet pro VB
trouwens eens het cordon doorbroken maak u dan maar geen illusie dat er veel zal veranderen want dat zal niet gebeuren rijken worder rijker armen armer, criminaliteit zal hoog blijven, allochtonen problematiek enkel groter en de macht van het VB zal gestaag afnemen omdat de andere partijen het exuus zullen gebruiken dat ook met het VB aan de macht niks veranderd een bye bye VB is het dan
slegie is offline  
Oud 17 september 2006, 09:35   #86
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik zou natuurlijk werkloos worden op dit forum (waar er een paar de doos van invliegen voor racisme, maar die wet is in voorbereiding en werkt met terugwerkende kracht van ....8 jaar!.
Er komen nog tijden dat sommigen die hier hun vuil racisme laf en anoniem zitten te spuien bang zullen zitten wachten voor de klop klop op de deur...
Inquisitie - Gestapo - KGB - Spirit: 1 front.

Zielig eigenlijk om via wetten en gerecht uw achterhaalde meningen te proberen opleggen aan iedereen. Het enige resultaat hiervan is dat ge het staatsgezag ondermijnt en uzelf intellectueel nog meer isoleert.

Spirit's electoraat is eigenlijk niet meer dan de fanclub van Bert Anciaux, "diene braven jongen". De partij Spirit is een zielig clubje links-liberalen zonder maatschappelijk draagvlak.
Oud 17 september 2006, 09:47   #87
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Inquisitie - Gestapo - KGB - Spirit: 1 front.
SS - Buchenwald - KKK - Vlaams Blok - lynchen : één soep
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 09:50   #88
ericferemans

Standaard

Citaat:
Laat je niets wijsmaken.
Het fictieve cordon sanitaire: krampachtig in stand gehouden door het VB zelf.
Het echte cordon is immer al jaren afgeschaft.
Na de naamsverandering, de hypocriete houding van "we zijn nu braaf" is het nooit meer opgericht.
Natuurlijk heeft het VB het cordon nodig: zelf nu het al lang niet meer bestaat.

Kijk: Leterme heeft als EERSTE partij bij zijn regeringsformatie het VB uitgenodigd. Mocht toen het corden nog bestaan hebben dan waren hij én de cd+vee onmiddellijk (volgens de afspraken van het cordon sanitaire) buiten gesmeten door de andere partijen.
Het VB had niet eens een papiertje bij met zijn voorstellen op (te lui), en wou niet meedoen. De andere partijen maakten Leterme minister president...
Moet er nog meer bewijsvoering zijn: HET CORDON SANITAIRE BESTAAT NIET MEER!
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 09:55   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

Het cordain sanitair bestaat, nu meer dan ooit.
born2bewild is offline  
Oud 17 september 2006, 10:04   #90
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

hier bij ons krijgt het Belang, Vlaams noem ik ze niet, want echte Vlamingen, zijn geen racisten, niet eens een volledige lijst bij elkaar. Als er 40.000 inwoners zijn, zegt dit toch genoeg hoe, de mensen hier over het Belang denken. Dan komt een plaatselijke Belanger, vertellen dat zijn partij, de grootste van Vlaanderen is, beklaagt er zich over, dat ze geen volledige lijst bij elkaar kregen, de schuld van de anderen natuurlijk, en haalt dan aan dat, kwantiteit, niet altijd gelijk staat aan kwaliteit.
De grootste partij en kwantiteit betekent niet altijd kwaliteit, blij dat hij het zelf zei, anders was het weer gezever van de anderen.
luvali is offline  
Oud 17 september 2006, 10:06   #91
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
niks onzin,

bepaalde partijen hebben al meerdere keren laten horen dat een samenwerking mogelijk was mits de afzwakking van een aantal punten in het VB programma maar het VB is zo koppig als een ezel.
en het cordon maakt het VB wel groot want veel VB stemmers zijn zeker enkel mensen die tegen het huidig beleid zijn maar daarom nog niet pro VB
trouwens eens het cordon doorbroken maak u dan maar geen illusie dat er veel zal veranderen want dat zal niet gebeuren rijken worder rijker armen armer, criminaliteit zal hoog blijven, allochtonen problematiek enkel groter en de macht van het VB zal gestaag afnemen omdat de andere partijen het exuus zullen gebruiken dat ook met het VB aan de macht niks veranderd een bye bye VB is het dan
Bronnen?????? Ik ben benieuwd
Duym is offline  
Oud 17 september 2006, 10:09   #92
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
hier bij ons krijgt het Belang, Vlaams noem ik ze niet, want echte Vlamingen, zijn geen racisten
De CD&V? Noch Christelijk, noch minder democraat en helemaal niet Vlaams. Mensen met twee gezichten kunnen geen Vlaming zijn.
Duym is offline  
Oud 17 september 2006, 10:29   #93
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De CD&V? Noch Christelijk, noch minder democraat en helemaal niet Vlaams. Mensen met twee gezichten kunnen geen Vlaming zijn.
Gij moogt dat zeggen. Ik denk dat ik meer Vlaming ben dan jij. Als enkel racisten, Vlaming kunnen zijn, dan is het erg gesteld met Vlaanderen.
Goed dat er nog steeds een grote meerderheid Vlamingen is, die er anders over denken.
luvali is offline  
Oud 17 september 2006, 10:34   #94
ericferemans

Standaard

Citaat:
Hopla: na de islamieten de katholieken aanvallen.
Het kan niet missen dat jullie onderling mekaar willen doodschieten.
Dat is niet Vlaams zijn: dat is 'behoren tot het milieu'.
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 10:38   #95
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het kan niet missen dat jullie onderling mekaar willen doodschieten.
Dat is niet Vlaams zijn: dat is 'behoren tot het milieu'.
zo ver wou ik niet gaan, maar ja, je hebt daar wel gelijk.
luvali is offline  
Oud 17 september 2006, 10:38   #96
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hier bij ons krijgt het Belang, Vlaams noem ik ze niet, want echte Vlamingen, zijn geen racisten, niet eens een volledige lijst bij elkaar. Als er 40.000 inwoners zijn, zegt dit toch genoeg hoe, de mensen hier over het Belang denken. Dan komt een plaatselijke Belanger, vertellen dat zijn partij, de grootste van Vlaanderen is, beklaagt er zich over, dat ze geen volledige lijst bij elkaar kregen, de schuld van de anderen natuurlijk, en haalt dan aan dat, kwantiteit, niet altijd gelijk staat aan kwaliteit.
De grootste partij en kwantiteit betekent niet altijd kwaliteit, blij dat hij het zelf zei, anders was het weer gezever van de anderen.
lees nog eens goed mijn eerste posting.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 17 september 2006, 10:39   #97
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge loopt jaren achter, betweter. Alsof katholiek zijn, betekent dat je dan ook CD&V (CVP) stemt. Het is me een raadsel dat hier mensen zijn die jouw reactie nog ernstig nemen.
Duym is offline  
Oud 17 september 2006, 10:40   #98
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ge loopt jaren achter, betweter. Alsof katholiek zijn, betekent dat je dan ook CD&V (CVP) stemt. Het is me een raadsel dat hier mensen zijn die jouw reactie nog ernstig nemen.
Je zag de ironie niet in: Alsof indien je vreemdeling bent uit een arabisch land je islmatisch bent....
sliep sliep uit: GOTCHA.
ericferemans is offline  
Oud 17 september 2006, 10:43   #99
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zag de ironie niet in: Alsof indien je vreemdeling bent uit een arabisch land je islmatisch bent....
sliep sliep uit: GOTCHA.
Denk jij nu echt dat iedereen hier achterlijk is? Ik zou me toch maar eens laten nakijken.
Duym is offline  
Oud 17 september 2006, 10:45   #100
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo ver wou ik niet gaan, maar ja, je hebt daar wel gelijk.
Neen, geen gelijk. Je snapt volgens ericferemans de ironie er niet van
Duym is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be