![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn nieuwe slogan: Leg je neer bij de realiteit. Face it. Atheïsm will dominate the world. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]()
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Echter beide zijn hetzelfde: gericht op de materiële wereld.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heb je het over? Atheïsme betekent: levensbeschouwing die uitgaat van niet-bestaan of niet-bestaanbaarheid van een god, oftewel niet-gelovig (Bron: Van Dale). Extremisme, fundamentalisme en materialisme staan daar dus geheel los van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Atheïsme richt zich echter ook alleen op de wereld en wil deze wereld eveneens uniform maken. Echter, het goddelijke, als je aanneemt dat het bestaat, realiseert zich in diversiteit ( verschillende culturen, talen, heilige boeken en ritten ). Fundamentalisme streeft naar uniformiteit, zo ook atheïsme. Het zijn beide bondgenoten. U vindt trouwens dezelfde ideeën terug bij Gabriël Marcel ( i.v.m. het nazisme )
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... Laatst gewijzigd door Alvader : 15 september 2006 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil is trouwens dat het atheïsme mensen nergens toe dwingt en de Islam wel. Het verbaast me trouwens dat u atheïsme een ''extreme'' kan noemen. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 september 2006 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo ook de fundamentalist0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ik ken er wel die bekwaam zijn het te doen en dan de fout op de "zionisten" te steken. Dat is niet de eerste keer met sommigen die hier niets anders dan leugens aan het verkondigen zijn over oa 9/11.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De waarheid mag gezegd worden. Als heel de hysterische meute weer eens in gang schiet is dit nogmaals tekenend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het moet toch een beetje netjes blijven he. Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 16 september 2006 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. Waarom?
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, de waarheid mag gezegd worden.
De paus heeft enkel in een lezing over rede, geloof en geweld een Byzantijns (het toenmalige christelijke Byzantium, werd op een gewelddadige manier geïslamiseerd en de kathedraal van Byzantium werd omgevormd tot een moskee) keizer uit de 14de eeuw geciteerd. Het is dus GEEN uitspraak van de huidige paus, hij citeert gewoon een historisch feit, iets wat in de lessen geschiedenis en theologie voortdurend aan de orde is en wat bij normaal denkende, redelijke mensen geen enkel probleem geeft. Bij redeloze mensen die zijn blijven steken in het redeloze, obscurantisme en antimodernisme, zorgt het minste geciteerde historische feit voor gewelddadige reacties, al het niet past in hun uiterst bekrompen, kortzichtig en eenzijdig denkbeeld. Christenen hebben al lang leren leven met de rede en kunnen historische feiten en uitspraken op een verstandige manier plaatsen in een historisch kader en in de context van de tijd, iets wat een groot deel van de moslims niet kan, vastgeroest als hun denken is en vandaar het onvermogen van vele moslims om zaken te interpreten en te plaatsen in de context van de tijdsgeest en geschiedenis. Trouwens hetgeen die Byzantijnse keizer destijds zei komt er gewoon op neer dat de paus niet houdt van geweld. Fundamentistische moslims in onze contreien houden blijkbaar wel van geweld. Gisterennamiddag was ik in de stationsbuurt van Antwerpen (gemeentestraat) getuige van een aanval van twee moslimvrouwen op een deftige vrouw die gewoon met de fiets passeerde. Om een voor mij onbekende reden, stoven de twee moslimvrouwen (een jong meisje ingepakt in een pikzwarte chador en een meisje met een opvallende hoofddoek) op de vrouw af. De twee moslimvrouwen gingen hevig te keer, riepen luidkeels zodat er een hele groep omstanders kwamen rondstaan (niemand reageerde of greep in). De agressieve moslimvrouwen trokken aan de fiets van de vrouw, pakten haar bij de armen en het was duidelijk dat de moslimvrouwen de defige vrouw in de arm hadden gekrabt. Ze bleven de vrouw maar op een gewelddadige en agressieve manier in de greep houden terwijl iedereen toekeek en niemand iets deed.... Uiteindelijk kon de vrouw met de fiets zich uit de greep van de bijzonder agressieve moslimvrouwen losrukken en kon ze wegrijden. De hele scène duurde zowat tien minuten en NIEMAND reageerde. Zo zie je dat men in Antwerpen iemand voor het zicht van iederereen kan doodslaan, zo onverschillig als men is en zoveel schrik als men heeft van extremistische moslims ...die zich 'untouchable' wanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() De paus moet zijn excuses niet aanbieden,
Gewoon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vrees ik dat die deftige vrouw gewoon blij zal zijn dat ze met enkel wat nagelkrassen op haar armen is thuisgeraakt. Ik vrees dat indien ik zulke scènes zou zien, ik wèl zou tussenkomen. (wat me uiteraard een boete wegens racisme zou kunnen opleveren).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De standaard publiceerde de volledige toespraak van the pope.
Citaat:
Benny begint me hoe langer hoe meer te liggen. Straks bekeer ik me nog. ![]() Laatst gewijzigd door circe : 16 september 2006 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |