Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 21 september 2006, 12:47   #81
vulpes
Gouverneur

Standaard

de logische gang van zaken binnen een vereniging lijkt mij te zijn dat je (1) de zaak onderzoekt (2) daar intern over beraadslaagt in casu dus eerst binnen N-VA daarna met CD&V voorzitter waarna, als de partijen op dezelfde lijn zitten (3) de betrokkene door de CD&V voorzitter op het 'matje' wordt geroepen om tekst en uitleg te geven.. (4) waarna wordt beslist wat het meest opportuun is.

geschillen dienen niet in de eerste plaat openbaar te worden uitgevochten..

afijn.. da's mijn persoonlijke visie en heeft niets te maken met partijpolitiek..
vulpes is offline  
Oud 21 september 2006, 13:19   #82
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
gedeeltelijk. Ik verwacht minsten een openbaar teken van afkeur (bv op hun webstek). Een privé-mailtje om te zeggen dat het erg is en daarmee de kous af is, is nogal zwakjes.
Ik heb ooit eens een kritische mail gestuurd naar Vlaams Blok toen nog, en kreeg geen antwoord zelfs

Maar goed, zoiets moet je intern oplossen. Zoiets openlijk aankaarten is niet goed voor de verkiezingen. Dat zou jij als Belanger toch moeten weten?
Oud 21 september 2006, 13:21   #83
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

De logische gang van zaken is dat men op voorhand duidelijke afspraken maakt en niet dat iedereen cavalier seule gaat spelen. En wat is er tegen een tekstje op de Gentse nva-webstek waarin dit gedrag afgekeurd wordt? Moeten ze eerst de toestemming van de CD&V krijgen.
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2006, 13:23   #84
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Jullie wachten allemaal op toestemming van de partijleiding, precies of jullie kunnen zelfstandig niks.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 21 september 2006, 13:27   #85
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Jullie wachten allemaal op toestemming van de partijleiding, precies of jullie kunnen zelfstandig niks.
schoon staaltje van zelfkritiek! bravo!
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2006, 13:30   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
zo leren de echte gentenaren misschien ook eens een stukje frans en engels
een ideetje voor de Walen om daar ook wat andere talen te leren?
luc broes is offline  
Oud 21 september 2006, 13:32   #87
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit eens een kritische mail gestuurd naar Vlaams Blok toen nog, en kreeg geen antwoord zelfs
En wat was het onderwerp van die kritische mail?
luc broes is offline  
Oud 21 september 2006, 13:44   #88
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De logische gang van zaken is dat men op voorhand duidelijke afspraken maakt en niet dat iedereen cavalier seule gaat spelen. En wat is er tegen een tekstje op de Gentse nva-webstek waarin dit gedrag afgekeurd wordt? Moeten ze eerst de toestemming van de CD&V krijgen.
dat is idd de logische gang van zaken.. helaas is dat niet overal het geval.. zo heb ik onlangs nog iemand zijn beklag horen doen dat er door de lokale partij niets gezamenlijks werd ondernomen en iedereen maar 'zijn goesting' deed.. voor het overige dien ik hoogstwaarschijnlijk niet op te merken dat voor sommige mensen verkozen worden in de gemeenteraad blijkbaar het hoogste goed is waarvoor iedereen moet wijken... en die dus idd hun eigen campagne voeren.. soms/vaak tegen mensen op dezelfde lijst in... dat zijn immers de facto de grootste concurrenten... mensen van dezelfde lijst vissen grotendeels in dezelfde vijver...

wat die publicatie betreft.. in hun plaats zou ik afwachten en zien wat er gebeurt, wat de reactie is van CD&V .. 'k vind dat evident, niet?
vulpes is offline  
Oud 21 september 2006, 14:03   #89
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
schoon staaltje van zelfkritiek! bravo!
Ik had het wel over uw partij. Maar ja ontkennen en terugkaatsen is het kenmerk van iemand die zich gepakt in woorden voelt.
Oud 21 september 2006, 14:05   #90
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En wat was het onderwerp van die kritische mail?
Waarom ze met alle geweld Wim Verreyken aan boord wilden houden voor de verkiezingen destijds.
Oud 21 september 2006, 14:05   #91
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
dat is idd de logische gang van zaken.. helaas is dat niet overal het geval.. zo heb ik onlangs nog iemand zijn beklag horen doen dat er door de lokale partij niets gezamenlijks werd ondernomen en iedereen maar 'zijn goesting' deed.. voor het overige dien ik hoogstwaarschijnlijk niet op te merken dat voor sommige mensen verkozen worden in de gemeenteraad blijkbaar het hoogste goed is waarvoor iedereen moet wijken... en die dus idd hun eigen campagne voeren.. soms/vaak tegen mensen op dezelfde lijst in... dat zijn immers de facto de grootste concurrenten... mensen van dezelfde lijst vissen grotendeels in dezelfde vijver...

wat die publicatie betreft.. in hun plaats zou ik afwachten en zien wat er gebeurt, wat de reactie is van CD&V .. 'k vind dat evident, niet?
En hoe lang moet ik wachten? onverwijld?

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 21 september 2006 om 14:09.
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2006, 14:07   #92
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik had het wel over uw partij. Maar ja ontkennen en terugkaatsen is het kenmerk van iemand die zich gepakt in woorden voelt.
Zeg, wie ging er hier op de man spelen? Maar ik voel het hier al aankomen; onze niveanen hopen dat dit stinkend potje zo snel mogelijk vergeten wordt! Typisch!
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2006, 14:10   #93
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Er stond in die mail toch duidelijk dat dat niet door de beugel kan? Dat was het partijstandpunt.

Het enige wat jij kan is haatzaaierij en dan is meneerke verbaasd dat N-VA'ers niet meer met hem willen samenwerken en met andere mensen van die partij. In mijn gemeente staan er ook zo van die onbekende pipo's op de lijsten die niemand kent.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 21 september 2006 om 14:11.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 21 september 2006, 14:12   #94
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Er stond in die mail toch duidelijk dat dat niet door de beugel kan? Dat was het partijstandpunt.
Amai! Ongelooflijk! Geweeldig!... nu zullen ze hun wel aan de taalhoffelijkheid houden!!!
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2006, 14:16   #95
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Amai! Ongelooflijk! Geweeldig!... nu zullen ze hun wel aan de taalhoffelijkheid houden!!!
Jaja, ga nog maar ff opiniestukjes van uw leiders publiceren. Daar ben je toch zo goed in.
Doe jij in het gewone leven ook zo?
Oud 21 september 2006, 14:25   #96
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Jaja, ga nog maar ff opiniestukjes van uw leiders publiceren. Daar ben je toch zo goed in.
Doe jij in het gewone leven ook zo?
De maskers vallen bij sommige wel zeer snel af! Waar is nva'er, met die kan ik tenminste op een beschaafde manier discussiëren.
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2006, 14:29   #97
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De maskers vallen bij sommige wel zeer snel af! Waar is nva'er, met die kan ik tenminste op een beschaafde manier discussiëren.
Als we het hebben over het afvallen van maskers, heb ik van jou niks te leren. Iedereen weet maar al te goed hoe blind jij de leiders volgt, daar valt niks aan te ontkennen. Hoeveel keer hebben forumgangers al jou niet moeten wijzen op het feit dat je klakkeloos standpunten van het VB hier postte?

Mij krijg je allang niet meer van het stuk met jouw demagogie hier!

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 21 september 2006 om 14:30.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 21 september 2006, 14:53   #98
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En hoe lang moet ik wachten? onverwijld?
goh.. de email is maar gisteren of zo ontvangen... ik vermoed niet dat men dagelijks op elkaars lip zit...

voor de rest is het een beslissing die vooral de lokale n-va aanbelangt.. zij zullen moeten afwegen wat te doen.. in ieder geval betreft het geen N-VAer maar wel een cd&ver.. veel meer dan praten met de CD&V voorzitter en desgevallend een berichtje op een site zetten kunnen ze niet doen.. bovendien maak je op die manier mogelijks van een mug een olifant.. (maar zoals gezegd - ik kan daar moeilijk een uitspraak over doen.. ik woon niet in gent, heb die folder niet gezien, Ik weet evenmin hoe de relaties liggen.. etc.

Zoals gezegd, persoonlijk is mijn eerste reactie dat een verkiezingsfolder in het Frans in Gent niet kan.. het geeft een fout signaal - al goed dat het niet uit gaat van een N-VAer.. maar het blijft wel pijnlijk als het uitgaat van iemand op de kartellijst..

Wat de meest 'passende reactie' is - buiten het volgen van het klassieke stramien zoals hoger omschreven (afijn.. ik vind dat evident.. maar wie ben ik), dat is aan de lokale afdeling om uit te maken.. moeilijk te beoordelen als buitenstaander.
vulpes is offline  
Oud 21 september 2006, 15:39   #99
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Als we het hebben over het afvallen van maskers, heb ik van jou niks te leren. Iedereen weet maar al te goed hoe blind jij de leiders volgt, daar valt niks aan te ontkennen. Hoeveel keer hebben forumgangers al jou niet moeten wijzen op het feit dat je klakkeloos standpunten van het VB hier postte?

Mij krijg je allang niet meer van het stuk met jouw demagogie hier!
wat een niveau! begint uw geweten aan u te knagen misschien? Voel je dat er hier iets misloopt met een partij die zogezegd Vlaams nationaal is en meertalige reclame van een kartelpartner onder de mantel der liefde bedekt?... Wees consequent!
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2006, 15:42   #100
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
goh.. de email is maar gisteren of zo ontvangen... ik vermoed niet dat men dagelijks op elkaars lip zit...

voor de rest is het een beslissing die vooral de lokale n-va aanbelangt.. zij zullen moeten afwegen wat te doen.. in ieder geval betreft het geen N-VAer maar wel een cd&ver.. veel meer dan praten met de CD&V voorzitter en desgevallend een berichtje op een site zetten kunnen ze niet doen.. bovendien maak je op die manier mogelijks van een mug een olifant.. (maar zoals gezegd - ik kan daar moeilijk een uitspraak over doen.. ik woon niet in gent, heb die folder niet gezien, Ik weet evenmin hoe de relaties liggen.. etc.

Zoals gezegd, persoonlijk is mijn eerste reactie dat een verkiezingsfolder in het Frans in Gent niet kan.. het geeft een fout signaal - al goed dat het niet uit gaat van een N-VAer.. maar het blijft wel pijnlijk als het uitgaat van iemand op de kartellijst..

Wat de meest 'passende reactie' is - buiten het volgen van het klassieke stramien zoals hoger omschreven (afijn.. ik vind dat evident.. maar wie ben ik), dat is aan de lokale afdeling om uit te maken.. moeilijk te beoordelen als buitenstaander.
sorry vulpes, maar wat probeer je hier nu uit te leggen? Ze kunnen toch een belleke geven naar Van Parys en hem uitleg vragen en zich daarna zo nodig distanciëren! Het heeft potverdorie gisteren in Het Laatste Nieuws gestaan! Hoe lang moet dat duren?
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be