![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Wat indien VB op 8 oktober ergens aan de macht komt? | |||
Alles wordt beter. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 32,05% |
Het VB zal een partij ale een ander blijken te zijn. Er zal niets wezenlijks veranderen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 25,64% |
VB zal door de mand vallen en de volgende verkiezingen fors inboeten. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 32,05% |
Het VB gaat de oppositie monddood maken en de democratie buitenspel zetten. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 10,26% |
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien gaan ze wel ergens de absolute meerderheid hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Staatssecretaris
|
![]() Als het VB ergens de kans krijgt of zelf de kans creëert om het beleid te voeren zullen veel doemdenkers de ogen geopend worden. Natuurlijk zullen ze ook fouten maken en kan niet iedereen tevreden zijn, maar dat geld voor alle partijen. Wel zal het Vb, met de ogen van heel België op hen gericht, extra hun best doen. En wat kan het kwaad om het eens te proberen? Doen ze het slecht, stem ze dan weg. Doen ze het beter, dan is het helemaal ok. Met andere woorden er valt niks te verliezen of het zou voor de sp.a moeten zijn die hun links beleidmonopolie kwijt zouden kunnen raken.
Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 30 september 2006 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Er kan ook iets zijn dan een ander klopt op een bus hé!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is mij ook al opgevallen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reza (wat een Iraanse voornaam btw...) kan menen dat we op een bus moeten kloppen. En dan op de chaufeur of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op gemeentelijk vlak liggen de verzuchtigingen van het VB op gelijke lijn met CD&V en VLD. Niets is zo eenvoudig als samengaan met het VB: gewoonweg de wens van het volk eerbiedigen (klinkt ouderwets, hé?). Ik hoorde vette kwal Van Campenhout op atv zeggen: "Ja, maar wij willen de illegalen er op een menselijke manier uitzetten." M.a.w. woorden we willen hetzelfde, maar wij doen dat beter. En daar we niet met het VB willen samengaan en er dus geen meerderheid wordt gevormd, gebeurt er geen kloten. Kotselijk. En dat allemaal ten koste van de samenleving en de hardwerkende burger. Laatst gewijzigd door Duym : 30 september 2006 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het VB is een partij zoals alle andere. De vrees van de zelfgenaamde democraten zal uitkomen, want hun laster zal nu des te harder opvallen. Veel potten zullen er verder niet gebroken worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal een partij met een ideologie blijken te zijn... geen partij die doet wat ze moeten doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk vormt het bestaan van de schutkring op zich een antwoord op wat er zal gebeuren volgens het Belgisch regime: dat regime denkt dat het Blok zal bewijzen de wil te hebben en de daadkracht te bezitten om de doelmatig gecreërde Belzieke problemen op te lossen en alzo nog méér kiezers zal doen overlopen.
Anders hadden ze toch allang in de regering gezeten zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het VB zal uitvoeren wat ze beloven aan de ondernemers: monddood maken van vakbonden, drastisch besparen in de sociale zekerheid, en daardoor drastisch de "loonlast" verlagen. Immers, het VB is de meest liberale partij momenteel. De arbeiders die voor het VB gestemd hebben zullen daarmee zichzelf de das omdoen: met hun nettolootje, dat inderdaad gelijk is gebleven, zullen ze nu dingen moeten betalen die vroeger bekostigd werden met de loonlast: ipv te kunnen rekenen op pensioenen, mutualiteiten en uitkeringskassen zullen ze nu zelf meer moeten privé ziekteverzekeringen afsluiten, pensioensparen, en zich indekken tegen periodes van werkloosheid. Op die manier zal de kloof tussen arm en rijk in België toenemen, en de ontevredenheid van de meerderheid van de mensen toenemen.
Verder zal het VB enkele kortzichtige anti-immigratie wetten uitvaardigen, lijkend op wat nu al gebeurt in Scandinavië en Zwitserland, en ondertussen geen echt antwoord bieden aan het probleem van de toenemende kloof tussen rijk en arm internationaal. De spanning aan de grenzen van de EU zal enkel toenemen. Op ethisch vlak zullen de kleine stapjes voorwaarts in de gelijkberechtiging van homo's, in de legalisering van euthanasie en abortus, en de grote stappen voorwaarts in de emancipatiebeweging in een recordtempo teruggeschroefd worden naar het niveau van enkele decennia terug. Vlaanderen zal zichzelf meer en meer isoleren, enerzijds cultureel door vooral nadruk te leggen op de verschillen met Wallonië en de meest primitieve Vlaamse folklore op te waarderen als hoogstaande cultuur, anderzijds door economische en politieke verkleinschaliging, waardoor de internationale inbreng verwaarloosbaar zal worden. Veramerikanisering zal gebeuren op verschillende vlakken: het recht op zelfverdediging zal uitmonden in verhoogde bewapening van de bevolking, met de gekende drama's ot gevolg. Verder zullen in onderwijs en gezondheidszorg de gekende 2 snelheden optreden: voor de gewone arbeiders zal een minimumbasispakket bestaan, wat ontoereikend is, en voor alles wat meer is zal je stevig moeten betalen. Kijk naar het verschil in publiek en privé-onderwijs in de VS, kijk naar het verschil tussen verzekerden en niet-verzekerden in Amerikaanse hospitalen. Er zal meer repressief opgetreden worden tegen samenscholingen en politieke manifestaties, onder het mom van veiligheidsvrijwaring. Hierin zal het fascistisch element van het Vlaams Belang verder ontwikkeld worden. In een tweede fase zullen politieke tegenstanders steeds feller bestreden worden. kortom, wie zegt dat het VB maar eens aan de macht moet gelaten worden om te zien wat er gebeurt neemt een groot risico. Ik ben niet bereid dit risico te dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Gentenaar;Wat moet ik dan al mijn hele leven zeggen?
Rechtse partije zoals de vld die een linkse koers vaart? Cd&v(cvp) die zeer lang(vroeger)de belastingen fors de lucht had ingejaagd. Men laat hier zomaar jan en alleman binnen? Ik kan gerust hier nog een halfuurtje doorgaan maar ik wil maar aantonen dat als je hier zoveel moslims binnenhaald en je weet dan ook nog eens dat ze kweken als konijnen en dat ze die achterlijke islam op handen dragen;wie zal er hier uiteindelijk dan het gevaar vormen? Met hoe meer ze zullen zijn en dat zal zo zijn hoe erger dat het zal worden. In de warande in wetteren is een mooi voorbeeldje;zovele jaren geleden 50 allochtonen op bv 500 man die er was.Nu de dag van vandaag zijn dat er 250 op de 500. Vroeger waren er ook wel af en toe eens een diefstal want tja,mensen gaan zwemmen,ze laten hun zak liggen ect....En dan komen ze terug en hun boeltje gepikt net zoals vele mensen er met hun fiets komen. Nu de dag van vandaag is het door de komst van meer allochtonen erger dan ooit.Veel meer diefstallen dan anders,zelfs redders die al bedreigd zijn en zelfs kloppen hebben gekregen,fietsdiefstallen vergroot ect.... Dan in een taverne waar ik zat in wetteren op klaarlichte dag zaten er 2 allochtonen op de stoep,ik vond dat ze al raar deden maarja,wat kan je doen? Dus stap ik rustig m'n stamtaverne binnen en er zitten vlaamse jongeren binnen. 10min nadien vertrekken die gasten maar ze waren veel vlugger terug binnen dan buiten want 2 van die gasten hun velo waren gepikt.Juist,u kan het al raden,het waren die 2 allochtonen die op de stoep zaten en er al aan bezig waren geweest om de fietsen te stelen. Ik wil maar aantonen dat hoe meer er allochtonen(moslims) bijkomen hoe erger het overal is geworden en niet door de vlamingen maar vooral in grote mate door moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() pvda=eerste de walen en allochtonen/vreemdelingen/illegalen en dan pas de vlamingen,zo is het en niet anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() als VB ergens aan de macht komt zal er daar niks spectaculair veranderen.
Niet alleen zullen ze altijd wel de wind van voren blijven krijgen overal en dus word het bijzonder moeilijk om hun onliner punten waar te kunnen maken. En eens de burger merkt dat ook met het VB het niet veel beter word zal dit het einde betekenen van het VB en hun geloofwaardigheid. De kracht van het VB ligt trouwens in het codon sanitair, pak dit weg en er blijft niet veel meer over van het VB om een degelijke politiek beleid te kunnen vormen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Partijlid
|
![]() Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum als 'poster' maar ik volg de discussies al een hele tijd. Als ik deze draad lees kan ik alleen maar vaststellen dat, indien het VB ergens aan de macht komt, het taalgebruik er alleszins niet op vooruit zal gaan. De woordenschat van het VB wordt hier door enkele forumleden mooi (?) weergegeven: bijvoorbeeld 'hypocriet' ; 'vette kwal', 'lafaard', ... Het getuigt van zeer veel bekwaamheid in het besturen van gemeenten, in het aangaan van een politiek en maatschappelijk debat en hoogstwaarschijnlijk in het correct omgaan met de burgers van die gemeente. Of net niet? Laatst gewijzigd door kunstenaar : 1 oktober 2006 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |