![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Wat indien VB op 8 oktober ergens aan de macht komt? | |||
Alles wordt beter. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 32,05% |
Het VB zal een partij ale een ander blijken te zijn. Er zal niets wezenlijks veranderen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 25,64% |
VB zal door de mand vallen en de volgende verkiezingen fors inboeten. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 32,05% |
Het VB gaat de oppositie monddood maken en de democratie buitenspel zetten. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 10,26% |
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste tijd wordt het 'cordon sanitaire' rond Vlaams Belang steeds luider in vraag gesteld. Ondertussen geven de peilingen nog steeds flinke winst voor de partij, met name in en rond haar sterkhoudersstek Antwerpen. Daar is het in enkele districtsraden zelfs niet uitgesloten dat VB er de absolute meerderheid zou behalen. Aangezien het onderwerp 'Vlaams Belang' op dit forum er vooral één is van 'pro' of 'contra', lijkt het vooral interessant te zien hoe genuanceerd die opinies zijn. Dus, indien VB in een bepaalde gemeente ergens aan de macht zou komen, hoe zouden de komende zes jaar er volgens u uitzien?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 september 2006 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind het jammer dat deze peiling geen meerdere keuzes aangeduid kunnen worden. Volgens mij zal blijken dat Vlaams Belang een partij is als een ander en daardoor door de mand zal vallen.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Idem. Ik denk niet dat ze hun beloftes en de eisen van de door hen opgehitste massa kunnen waarmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Het VB vergeet ook wel eens dat indien ze een coalitie zouden afsluiten dat ze moeten compromissen sluiten en dat er moet samengewerkt worden...
Nu mochten ze ergens aan de macht komen zal het nog niet te lang duren eer ze hun vingers serieus zullen verbranden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijft de optie:
o Dan stormen de zwartgelaarsde nazistische Sturmbahntruppen door de straten op zoek naar nog levende allochtonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en waar staat de optie : dan gaan de democraten de ruiten ingooien van winkeliers, auto's in brand steken en rellen organiseren ?
Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 28 september 2006 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Op zulke idiote peiling antwoord ik niet.
Ik kan hier alleen maar kiezen voor 'alles' wordt beter. Waarom niet: veel zal verbeterd worden? Natuurlijk een belachelijke NVA poll. Laatst gewijzigd door Duym : 28 september 2006 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hou het on topic en veeg persoonlijke opmerkingen even uit voor je op "bericht posten" klikt. mvg, Arnold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB zal enkel door de mand vallen als het helemaal alleen (of desnoods met de hulp van enkele 'freewheelers') zes jaar aan een stuk een gemeente moet BESTUREN.
Als één van de andere 'traditionele' partijen zo gek zou zijn een bestuurscoalitie met het VB te vormen, zal alles wat verkeerd loopt de fout blijken van de 'traditionele partij', en alleen dat wat goed afloopt zal de (exclusieve) verdienste zijn van het VB. Ik hoop dat het VB in Schoten en nog enkele andere gemeenten een ABSOLUTE MEERDERHEID behaalt, echt waar. Dan staat het VB voor de keuze : ofwel de uitdaging aanvaarden, ofwel onmiddellijk toegeven dat het niet zal lukken (en dan moeten er wel nieuwe verkiezingen komen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Misschien van deze topic toch nog iets nuttigs maken. Ik hoop dat NVA'er Zwartengeel er niets op tegen heeft?
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het probleem is,of ze iemand vinden om een meerderheid te vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grootste probleem is dat 3/4 van het programma van het VB niet zal kunnen uitgevoerd worden. Hoe gaan zij het gedaan krijgen om de illegalen uit hun gemeente te krijgen en de asielzoekers terwijl ze van hogerhand worden verplicht er in hun gemeente te huisvestigen.
En gaan zij dan ook ineens alle leefloners van hun ocmw zonder inkomen zetten. En gaat zij de gemeentebelastingen verlagen en zorgen dat er meer werk in hun gemeente is en alles ineens vernieuwen. De enige stad waar het VB zich echt zal kunnen bewijzen is Brussel. omdat zij daar de franstalige kunnen dwingen hun programma te volgen en deze toch alle fouten in de schoenen kunnen duwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Het VB zou waarschijnlijk wel enkele goede punten doordrukken, aangezien ze een partij met sterkere politici zijn. Een zwaar genuanceerde optie A dus.
Laatst gewijzigd door van Maerlant : 28 september 2006 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Veralgemeen niet zo. Je lijkt wel een belgicist. Vergeet niet wie de vijand is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Ik zie het wat genuanceerder, dat alles beter zal worden lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Maar ik verwacht wel verbetering op bepaalde punten.
|
![]() |
![]() |