Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 17:36   #81
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Idd en ook eerste & plechtige communie enz......
Maar das gewoon traditie....niets meer en een keer goed eten .

Die kinderen mogen zelf hun keuzes kiezen als ze later opgroeien qua kledij, hobby, liefje, studie, ......
Je moet ze zeker geen religie door het strot duwen, zoals men doet bij ganzen voor foie gras te krijgen of op z'n islam's. We kennen de gevolgen daarvan.
Is niet omdat je gedoopt bent dat je naar de kerk moet gaan, vasten, bidden aan tafel enz........... we zijn in europa 21ste eeuw en we willen het zo laten.

Liever een goed eerlijk en correct persoon die z'n religie niet pratikeert of er gewoonweg gene heeft, dan een hypocriet met een religie.
Ik heb hier, met mijn stevig engagement in de parochie waar ik al sedert mijn jeugdjaren woon, heel wat vraagtekens bij te plaatsen!!!

Zogauw de gasten 12 jaar gaan worden, begint hier, zoals in de meeste parochies, een vormselcatechese die een dik half jaar duurt. (In sommige parochies twee halve jaren.) Van de kinderen wordt stipte aanwezigheid en medewerking verwacht op de catechesebijeenkomsten. Van de ouders wordt verwacht dat zij hun kinderen stipt naar deze bijeenkomsten doen komen, en dat zij liefst elk weekend de eucharistie bijwonen samen met hun kinderen. (We zijn al tevreden als dat éénmaal maandelijks gebeurt.)

De grote moeilijkheid is steeds het vinden van gemotiveerde catechisten. Om dit maar aan de pastoor over te laten is géén optie, de man heeft zijn handen méér dan vol met 7 (zeven!) plattelandsparochies. Elk jaar doen we dan ook een beroep op de ouders zélf; geloofsopvoeding is immers in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouders, niet van de school, niet van de parochie. Ouders kiezen zélf voor of tegen een gelovige opvoeding. Wie vóór kiest, mag zelf ook een stukje verantwoordelijkheid nemen.

Gewoonlijk vinden we wel een paar gemotiveerde ouders - meestal moeders - die gaarne tijd hiervoor vrijmaken. Zo waren ze in onze parochie al drie jaar met zijn drieën. En ze deden het graag, waren gemotiveerd en bezorgden de hun toevertrouwde jongeren prettige en toch diepzinnige momenten.

Maar het vorig jaar - het derde jaar dus - betrof het een "moeilijke" lichting. Vooral vanwege de ouders was er toen bijzonder weinig medewerking, om niet te zeggen flagrante tegenwerking. Die ouders zaten duidelijk op de golflengte van Colargo:
Citaat:
Maar das gewoon traditie....niets meer
De pastoor zélf zette tijdens een oudervergadering eventjes de puntjes op de i. Niemand is verplicht zijn kind te laten vormen. Wie duidelijk kiest voor een opvoeding in een niet-christelijke sfeer is eveneens respect verschuldigd als wie wél zijn kinderen een christelijke opvoeding wil geven. En wie dat laatste wil binnen het bestel van de parochie, die heeft zich te schikken naar de voorwaarden zoals de parochie die stelt.

De ouders snapten het niet, er waren kinderen die nauwelijks kwamen opdagen. De vormselviering was al evenmin je-van-het. De drie, nochtans gemotiveerde catechisten, bleven verweesd achter in de kerk toen de show afgelopen was. En mét hen de leden van de parochieploeg, van de liturgische werkgroep enz... enz...

Twee van de drie waren zodanig gefrustreerd dat zij - na enig nadenken - besloten ermee te kappen. Uiteraard blijft de parochie beide dames héél dankbaar voor de drie jaar stevige inzet. Eén dame blijft - gelukkig - koppig volhouden. Maar... er moet minstens één kracht bijkomen, liever nog twee.

Binnen een paar dagen komen de ouders van de kinderen die in 2007 gevormd willen worden samen. Daar zal opnieuw de vraag gesteld worden. En daar zal ook hun verantwoordelijkheid tersprake komen inzake een goede catechesewerking. Want het ontslag van twee gemotiveerde catechisten dit jaar was het rechtstreekse gevolg van het gebrek aan verantwoordelijkheidszin én aan duidelijkheid inzake de keuze je kinderen al dan niet in een gelovige, christelijke en in de parochie gestoelde traditie groot te laten worden.

Of nog anders gezegd, de houding die uit dit zinnetje spreekt...
Citaat:
Maar das gewoon traditie....niets meer
... draagt niet bepaald bij aan geloofwaardigheid. Het is bovendien ronduit stuitend dat gemotiveerde mensen het slachtoffer worden van frustraties, die veroorzaakt worden door niet-gemotiveerden.

Nu luidt mijn vraag wie er hier het hypocrietst is.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 17:40   #82
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
De realiteit zit niet in je hoofd, de realiteit is wat er zoal gebeurt wanneer je je ogen open doet en fenomenen waarneemt. De conclussies die je uit gebeurtenissen trekt, zijn altijd onderhevig aan onnauwkeurigheden, maar zelfs al is maar de helft van wat ik in mijn vorige post zei de waarheid, dan is er nog altijd een probleem.

ik zei, realiteit vertrekt uit je eigen hoofd. Je zit waarsch achter je computer als je dit leest, dus ff een concreet voorbeeldje.

Kijk even naar je muis. Er zal een bapaald gebied in je hersenen geactiveerd worden. Ga nu even naar wc of de keuken of waar dan ook, sluit je ogen, en denk terug aan diezelfde computermuis.
Identiek hetzelfde gebied in je brein zal geactiveerd worden. Welk beeld is nu minder echt. Iedereen creëert zijn of haar eigen realiteit, hoe je het ook draait of keert.

Daar spelen handige reclamejongens en meisjes gretig op in bij het opstellen van bv enquètes. Sommigen doen het onbewust, door hun scholing (conditionering), anderen doen het heel bewust. Deze laatste groep is dan ook het gevaarlijkst.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 17:43   #83
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Je weet wat er van komt als je twee rassen kruist, Stratjees.....
Een "stratjee" heeft nochtans zo zijn voordelen, mijn waarde.

"Stratjees" zijn over het algemeen minder vatbaar voor ziekten, hebben minder aandacht nodig van hun baasje en leven gemiddeld langer. En hun waakinstinct doet niet onder voor dat van een rashond.

De meeste mensen hebben in de eerste plaats een hond, omdat hij blaft wanneer een buitenstaander zijn territorium binnenkomt. En ook omdat het houden van een hond een probaat middel kan zijn tegen eenzaamheid.

Aan beide verwachtingen komt een "stratjee" even goed tegemoet als welke rashond dan ook.

Alleen wie een hond houdt als statussymbool neemt beter een rashond. En dan liefst een duur, exclusief ras waaraan veel onderhoud nodig is (pels, tanden, nagels, oren...). Dat zo'n beest doorgaans vatbaarder is voor ziekten en meestal heel wat minder jaren leeft moet je dan wel op de koop toe nemen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 17:53   #84
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als je het mij vraagt zag ze er toch gelukkig uit, niet? En we weten voor we trouwen dat de islam voor onze mannen het belangrijkste in hun leven is.. so what? Is dat niet onze keuze? Net of alle Belgische mannen zijn het toonbeeld van goede huisvaders die hun gezin altijd op de eerste plaats zetten, laat mij niet lachen. Nog nooit zo gelukkig geweest als nu met mijn moslim man!
Dus :
Gun iedereen het zijne of het hare.

Loop niet te hakketakken, want over het geluk van een ander heeft men niets te vertellen.
Als dit meisje solidair is met haar echtgenoot, dan zie ik geen reden waarom een ander dit moet ondergraven. En houdt er rekening mee dat er zeker weldenkende moslims zijn - ook al zijn er het - helaas - niet veel.
Oud 6 oktober 2006, 17:57   #85
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
ik zei, realiteit vertrekt uit je eigen hoofd. Je zit waarsch achter je computer als je dit leest, dus ff een concreet voorbeeldje.

Kijk even naar je muis. Er zal een bapaald gebied in je hersenen geactiveerd worden. Ga nu even naar wc of de keuken of waar dan ook, sluit je ogen, en denk terug aan diezelfde computermuis.
Identiek hetzelfde gebied in je brein zal geactiveerd worden. Welk beeld is nu minder echt. Iedereen creëert zijn of haar eigen realiteit, hoe je het ook draait of keert. ...
Goed, en wat is dan de realiteit? Kende Plato misschien het antwoord?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 18:00   #86
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Goed, en wat is dan de realiteit? Kende Plato misschien het antwoord?
Ken jij het?
Oud 6 oktober 2006, 18:26   #87
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ken jij het?
Ik heb toch een en ander van Plato gelezen.
Oud 6 oktober 2006, 18:40   #88
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb toch een en ander van Plato gelezen.

proficiat!
Oud 6 oktober 2006, 18:45   #89
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
proficiat!
Ik wou dat ik je ook proficiat kon wensen.

Wat is nu de realiteit?
Oud 6 oktober 2006, 18:57   #90
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou dat ik je ook proficiat kon wensen.

Wat is nu de realiteit?

Meer dan wat je waarneemt.

Stop eens met stom vragen stellen, wat is dit, een potje "ik heb plato gelezen, kijk hoe slim ik ben" bluffen?

Wat is realiteit?? Shit man, daar kun je ganse boeken over schrijven, zullen we het hier eens voor eens en altijd gaan bepalen in een draadje op een forum zeker. Als je hierover wilt discusiëren, dan kan ik je misschien doorverwijzen naar http://forum.politics.be/showthread.php?t=62331
Die komt dichter in de buurt, dees topic ging over bekrompen mensen die het niet kunnen lijen dat Sylvie met een Marokkaan vrijt, of zoiets
Oud 6 oktober 2006, 19:24   #91
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik heb ook naar die reportage van telefacts gekeken. Wat mij het meest opviel was het fanatisme van de echtgenoot van Sylvie. "Het allerbelangste in zijn leven is Allah en zijn godsdienst".
Tjonge, tjonge, van een jonge ket van 25 jaar verwacht je iets anders te horen.
Moest een autochtone christelijke gast van die leeftijd hetzelfde zeggen, dan zou iedereen al smalend zeggen dat er ... iets aan scheelt.

Opvallend was ook de perfecte assimilatie van Sylvie zelf, die totaal geen probleem heeft met de stelling van haar echtgenoot / de islam dat de man de leidersfiguur is in het gezin die alleen beslist over de opvoeding van de kinderen, maw die zijn islamitische geloof aan de kinderen doorgeeft (in dit geval opdringt). Dat was trouwens de conditio sina qua non voor het huwelijk. Te nemen of te laten, niks ruimte voor enige vorm van flexibiliteit. Het was de islamitische keuze of niets. De idee alleen al om de kinderen zelf de keuze te laten, laat staan op te voeden volgens een ander geloof, is zelf niet bespreekbaar. Net zoals het een evidentie was voor die gast dat zijn zussen enkel met een moslim mogen trouwen, want in het tegengestelde geval zouden de kindjes wel eens voor het ware geloof verloren kunnen zijn. Wat een ongelofelijke starheid.
Over dergelijke vormen van onverdraagzaamheid doen ze bij KUL uiteraard geen onderzoekjes net voor de verkiezingen.
Zo zit silvie (expres zonder hoofdletter) nu spijtig genoeg in elkaar.
Ik weet nog vroeger hoe ze achter haar toenmalig vriendje aanholde...zelfs als het vriendje het uit had gemaakt...
Ze stort haar nu eenmaal helemaal in een relatie en volgt de man compleet in doen en laten.
Niets aan te doen...enkel vind ik het spijtig dat dit zo enorm in de media wordt uitgesmeerd...
Voor de rest doet ze maar op
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 19:46   #92
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Meer dan wat je waarneemt.

Stop eens met stom vragen stellen, wat is dit, een potje "ik heb plato gelezen, kijk hoe slim ik ben" bluffen?

Wat is realiteit?? Shit man, daar kun je ganse boeken over schrijven, zullen we het hier eens voor eens en altijd gaan bepalen in een draadje op een forum zeker....
Zozo, door het lint, omdat men niet weet waarover men het heeft? Men hoeft echt niet slim te zijn, en zelfs Politeia niet gelezen te hebben om enigszins vertrouwd te zijn met die bekende allegorie van de grot.

Maar gezien ik de kwaadste nog niet ben zal ik je helpen:
http://www.beleven.org/verhaal/de_grot_van_plato
Oud 6 oktober 2006, 22:20   #93
jleech
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spunk Bekijk bericht
katholieken dopen hun kinderen paar dagen/weken na de geboorte (op aandringen van de familie, uit gewoonte, om te doen zoals iedereen of voor de show), veel keuze is er dus ook niet he
correctie: voor elk gedoopt kindje krijgt de katholieke kerk extra subsidie van vadertje staat. Hoe vroeger gedoopt hoe hoger de winst.
jleech is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 22:54   #94
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik heb hier, met mijn stevig engagement in de parochie waar ik al sedert mijn jeugdjaren woon, heel wat vraagtekens bij te plaatsen!!!

Zogauw de gasten 12 jaar gaan worden, begint hier, zoals in de meeste parochies, een vormselcatechese die een dik half jaar duurt. (In sommige parochies twee halve jaren.) Van de kinderen wordt stipte aanwezigheid en medewerking verwacht op de catechesebijeenkomsten. Van de ouders wordt verwacht dat zij hun kinderen stipt naar deze bijeenkomsten doen komen, en dat zij liefst elk weekend de eucharistie bijwonen samen met hun kinderen. (We zijn al tevreden als dat éénmaal maandelijks gebeurt.)

De grote moeilijkheid is steeds het vinden van gemotiveerde catechisten. Om dit maar aan de pastoor over te laten is géén optie, de man heeft zijn handen méér dan vol met 7 (zeven!) plattelandsparochies. Elk jaar doen we dan ook een beroep op de ouders zélf; geloofsopvoeding is immers in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouders, niet van de school, niet van de parochie. Ouders kiezen zélf voor of tegen een gelovige opvoeding. Wie vóór kiest, mag zelf ook een stukje verantwoordelijkheid nemen.

Gewoonlijk vinden we wel een paar gemotiveerde ouders - meestal moeders - die gaarne tijd hiervoor vrijmaken. Zo waren ze in onze parochie al drie jaar met zijn drieën. En ze deden het graag, waren gemotiveerd en bezorgden de hun toevertrouwde jongeren prettige en toch diepzinnige momenten.

Maar het vorig jaar - het derde jaar dus - betrof het een "moeilijke" lichting. Vooral vanwege de ouders was er toen bijzonder weinig medewerking, om niet te zeggen flagrante tegenwerking. Die ouders zaten duidelijk op de golflengte van Colargoe pastoor zélf zette tijdens een oudervergadering eventjes de puntjes op de i. Niemand is verplicht zijn kind te laten vormen. Wie duidelijk kiest voor een opvoeding in een niet-christelijke sfeer is eveneens respect verschuldigd als wie wél zijn kinderen een christelijke opvoeding wil geven. En wie dat laatste wil binnen het bestel van de parochie, die heeft zich te schikken naar de voorwaarden zoals de parochie die stelt.

De ouders snapten het niet, er waren kinderen die nauwelijks kwamen opdagen. De vormselviering was al evenmin je-van-het. De drie, nochtans gemotiveerde catechisten, bleven verweesd achter in de kerk toen de show afgelopen was. En mét hen de leden van de parochieploeg, van de liturgische werkgroep enz... enz...

Twee van de drie waren zodanig gefrustreerd dat zij - na enig nadenken - besloten ermee te kappen. Uiteraard blijft de parochie beide dames héél dankbaar voor de drie jaar stevige inzet. Eén dame blijft - gelukkig - koppig volhouden. Maar... er moet minstens één kracht bijkomen, liever nog twee.

Binnen een paar dagen komen de ouders van de kinderen die in 2007 gevormd willen worden samen. Daar zal opnieuw de vraag gesteld worden. En daar zal ook hun verantwoordelijkheid tersprake komen inzake een goede catechesewerking. Want het ontslag van twee gemotiveerde catechisten dit jaar was het rechtstreekse gevolg van het gebrek aan verantwoordelijkheidszin én aan duidelijkheid inzake de keuze je kinderen al dan niet in een gelovige, christelijke en in de parochie gestoelde traditie groot te laten worden.

Of nog anders gezegd, de houding die uit dit zinnetje spreekt...... draagt niet bepaald bij aan geloofwaardigheid. Het is bovendien ronduit stuitend dat gemotiveerde mensen het slachtoffer worden van frustraties, die veroorzaakt worden door niet-gemotiveerden.

Nu luidt mijn vraag wie er hier het hypocrietst is.
Sommige pastoorkes moeten zwijgen over hypocrisie, dat boekse willen we zelf niet opendoen.

Heb een 97 jarige familielid die goed kan uit leggen hoe de kerk dacht & stond tov een gescheiden vrouw met kind!!!! De goeddoeners.....

Wees idd blij dat men z'n kinderen wil laten dopen en z'n pl communie nog wil laten doen.

Ik ben nog naar een broederschool geweest need i say more....
Ook genoeg naar de kerk geweest, bezinning, enz....

Laatst gewijzigd door colargo : 6 oktober 2006 om 23:00.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 23:20   #95
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Identiek hetzelfde gebied in je brein zal geactiveerd worden. Welk beeld is nu minder echt. Iedereen creëert zijn of haar eigen realiteit, hoe je het ook draait of keert.

Daar spelen handige reclamejongens en meisjes gretig op in bij het opstellen van bv enquètes. Sommigen doen het onbewust, door hun scholing (conditionering), anderen doen het heel bewust. Deze laatste groep is dan ook het gevaarlijkst.
precies dien hond van I. Pavlov die hier bezig is
Die kindercursus kennen de meeste mensen hier hoor.
semantiek vergeten

Sylvietje
http://weljongniethetero.be/forum/vi...c.php?p=475748&

http://www.zattevrienden.be/Heaumeaux_zijn_jeanetten

Laatst gewijzigd door colargo : 6 oktober 2006 om 23:48.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 00:12   #96
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijgen onze kinderen de keuze of ze gedoopt worden of niet? Mijn zoon niet hoor, ik heb voor hem gekozen dat hij op zijn 3 maand christelijk werd gedoopt, ben ik nu een slechte moeder? Had ik de keuze toen ik in een gezin van Jehova's getuigen geboren werd? Neen. Moslim kinderen moeten dus wel een keuze krijgen? Is dat geen discriminatie? Of vind je het zo erg voor de arme schaapjes die in een moslim gezin geboren worden? Kijk he, ik heb al 3 religies van dichtbij meegemaakt, opgevoed bij Jehova's (alstemblieft doe mij daar niet te veel meer aan denken) en ik kan met het hand op mijn hart zeggen dat ik steeds meer bewondering krijg voor de toewijding van een moslim. En dan heb ik het zeker niet over de 'zogezegde' moslims die we in het nieuws te zien krijgen.
ja, maar jij bent dat gewoon, in fanatieke sektes leven...ze hebben het hier over normale mensen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 00:16   #97
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat sul gedeelte klopt...
Er zijn smeerlappen onder de moslims en sullen onder de Belgen... net zoals er sullen zijn onder de moslims en smeerlappen bij de Belgen...
Ben blij voor jou dat alle Belgische huwelijken in je omgeving prima geslaagd zijn... waar woon jij? Utopia?
Btw ken 2 vrouwen in mijn omgeving die klacht zijn gaan neerleggen bij de politie omdat ze van hun man klop krijgen en er wordt geen gevolg aan gegeven... omdat hun vent zelf flik is verdorie!! Die ene vrouw is wel werkonbekwaam omdat hij haar hand heeft gebroken! Rasechte Belgen dan nog! Maja, das geen nieuws he, waren het nu moslims geweest dan werd er hier een topic over begonnen.
je ziet het hé: slechte mensen hebben we hier al genoeg, die hoeven we niet van uit den vreemde in te voeren...
Oud 7 oktober 2006, 00:19   #98
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
En binnen dit en tien jaar gaat hij er met hun ondertussen twee kinderen vanonder, terug naar Marokko, kunnen we weer 20 man mobiliseren om ze weer naar hier te krijgen, gemengde huwelijken....maar je weet waar je aan begint hé Sylvie....
niet komen bleitten dan hé, Sylvie, je WIST het toch op voorhand...
Oud 7 oktober 2006, 00:25   #99
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, mijn zoon is christene en heeft daar ook geen keuze in gehad, ik ben als Jehova's getuige geboren en moest ook mee leuren van deur tot deur zonder keuze... uit moslims worden nu eenmaal moslimkinderen geboren sowhat?? Je kan dan zeggen dat het onze schuld is, christen vrouwen zoals ik die trouwen met een moslim, dat onze kinderen als moslim geboren worden... zou niet weten wat daar zo erg aan is. Geboren worden als Jehova's getuige das pas erg! Believe me! Die zijn veel minder verdraagzaam dan moslims want daar is trouwen met iemand van een andere religie out of the question!
en jullie kinderen , wat gaan die worden? Mischien kan je een nieuwe sekte beginnen, de "Getuigen van Mohammed", of "Getuigen van Allah" of zoiets
Oud 7 oktober 2006, 02:37   #100
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Zozo, door het lint, omdat men niet weet waarover men het heeft? Men hoeft echt niet slim te zijn, en zelfs Politeia niet gelezen te hebben om enigszins vertrouwd te zijn met die bekende allegorie van de grot.

Maar gezien ik de kwaadste nog niet ben zal ik je helpen:
http://www.beleven.org/verhaal/de_grot_van_plato

euhm, ik weet goed genoeg dat je naar de grot van plato aant sturen was, enne, kwas echt niet door het lint aant gaan hoor. Maare, daar ging het hier eigelijk niet om he, in elk geval, over realiteit kun je boeken schrijven, daarom, laat gewoon zijn hier, we weten waar het hier over gaat einstein.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be