![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Penitentiair verlof voor zware criminelen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
32 | 84,21% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- ... wordt verdacht ... - ... zou ... gepleegd hebben ... - ... wordt verdacht ... - ... zou geboden hebben. Nog steeds geen bewijzen, dus. Hoe moeilijk het ook moge zijn dit te aanvaarden, in een rechtsstaat die naam waardig is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Erg hé ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, daar zijn er hier die vinden dat als ik een holdup zou plegen, en ik word zeer vlug gepakt (onmogelijk natuurlijk, ten eerste ben ik de braafste inwoner van 37 km in 't rond; ten tweede met met mateloos veel gezond verstand gaan ze mij niet pakken) met de centen nog in mijn kabaske, dan zou ik niet in den bak moeten !! Want meneer de bankdirekteur is vergoed ofte hij heeft geen schade.
Mijn teelballen ja. Vroeger pakten ze dat anders aan, ga maar in 't Gravensteen in Gent gaan kijken. Nu zijn we een beetje beschaafder, maar om den bak af te schaffen, daar gaat ge nog veel engelengeduld (hebdem?) voor moeten opbrengen. Allez twee, ik zal hier een spreuk lanceren naar analogie met de demokratie: den bak is de minst onrealistische maatschappelijke reaktie op krapuulgedrag. Al de rest is dromen (en tussen dromen en werkelijkheid ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is iemand die ze dus af en toe een van zijn vakantiedagen bij de gedetineerden moeten laten doorbrengen. Moet ook kunnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Justitie is maar justitie in de mate dat ze erin slaagt de slachtoffers te vergoeden, liefst met de middelen van de dader. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2006 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Waarschijnlijk waren zij van plan hem vervroegd vrij te laten! ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() Vrijlaten op het einde van de straf en minstens één jaar sociale controle?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
vanaf één jaar voor de vrijlating voorzichtig beginnen met es een dag penitentair verlof te geven. Met enkelband. Geen seksbezoeken meer --> beroofd zijn van intimiteit = deel van de straf. Wet Lejeune veranderen --> bij ERG goed gedrag: vrij na driekwart van de straftijd. Anders: de volle pot. Afschaffing wet Dupont die gevangenen recht geeft om klacht in te dienen tegen elke sanctie die wordt opgelegd door cipiers. Wél nog controle op het regime, maar dan door onafhankelijke mensen, dus géén advocaten van de gedetineerden!
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En dieven komen niet bij arme mensen, dus dat is dan een geruststelling.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat vele wel zouden kiezen voor de terugbetaling als ze daar de plaatsvervangende celstraf mee kwijtgeraken. Maar je moet de kans hebben om te "kunnen" terug te betalen!
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als de dader geen middelen heeft, heeft justitie niks te zoeken ook. En bovendien een burgelijke partij is een "burgelijke" zaak en geen correctionele.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor de afschaffing van het OCMW, m'n beste.
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik niet doen als ik van u was.
Binnen enkele jaren gaan ze de sociale zekerheid afbouwen dus het ocmw is het laatste dat nog zal overeind blijven.
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook voor het afschaffen van de "sociale" "zekerheid", dus.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik hierboven dus impliciet gezegd.
![]() |