Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 16:28   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Jaja man. Als ik enkel mag oordelen over hetgeen waar ik direct bij betrokken ben, dan hoef ik mijne mond niet veel meer open te doen.
En wie er in heeft gezeten wil er niet meer over praten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 16:29   #82
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In oorlogen is er maar 1 regel.
Moet zalige zijn, maar kan natuurlijk ook niet zeggen welke dood het mooiste is, ben nog nooit gestorven.

Zwijg er dan over: je mag toch niet oordelen indien niet betrokken zeg je toch?

Maar weet wel dat zo'n kogel in je barst je niet ommiddelijk dood en je eerst nog wat mag pijn lijden en afzien en mag weten dat je bezig bent je laatste adem uit te blazen, voor het zover is als je dat stuk lood niet tussen je ogen hebt gekregen.
Zie hierboven mijn gedacht daarover. Zelfde stelling werd me al voorgelegd.
Op uwe nest sterven met jonge meisjes klinkt zeker ook zo slecht niet. Maar krijgt ge hem nog recht als ge nen ouwe zak zijt? Zonder geld kunt ge die wijven zowieso vergeten op uwen ouden dag. Of ge moet goedkope hoeren pakken.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 16:35   #83
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie er in heeft gezeten wil er niet meer over praten.
Je was er anders wel als de kippen bij om te zeggen dat je er gezeten hebt. Respect, MARE
Oud 12 oktober 2006, 16:47   #84
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je was er anders wel als de kippen bij om te zeggen dat je er gezeten hebt. Respect, MARE
Ga hier niet de verdediging van Jantje op mij nemen, daar is hij zelf wel mans genoeg voor volgens mij. Ook ben ik van mening dat hij hiermee niet de bedoeling had hier den dikkenek of betweter te komen uithangen. Maar deel wel zijn mening. Mensen die het niet meegemaakt hebben stellen zich oorlogssituaties veel te geromantiseerd voor. Heldendom zie je enkel in films of legende's. Ieder mens is in staat heldendaden te verrichten als zijn leven op het spel staat. Uwe klop en bijhorende pijn krijg je nadien wel als de adrenaline verdwenen is. Of het zo een mooie dood op het slagveld is betwijfel ik evenzeer. Meestal is gewoon overleven al de hel.

Laatst gewijzigd door Riksken : 12 oktober 2006 om 16:47.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 16:55   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Ga hier niet de verdediging van Jantje op mij nemen, daar is hij zelf wel mans genoeg voor volgens mij. Ook ben ik van mening dat hij hiermee niet de bedoeling had hier den dikkenek of betweter te komen uithangen. Maar deel wel zijn mening. Mensen die het niet meegemaakt hebben stellen zich oorlogssituaties veel te geromantiseerd voor. Heldendom zie je enkel in films of legende's. Ieder mens is in staat heldendaden te verrichten als zijn leven op het spel staat. Uwe klop en bijhorende pijn krijg je nadien wel als de adrenaline verdwenen is. Of het zo een mooie dood op het slagveld is betwijfel ik evenzeer. Meestal is gewoon overleven al de hel.
Had het niet mooier kunnen verwoorden.
Oud 12 oktober 2006, 16:59   #86
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een cliché dat militairen domoren zijn. De moderne soldaat moet aan de hoogste fysieke en mentale eisen voldoen. Iemand die zich moeiteloos aan de meest uiteenlopende en onwaarschijnlijke toestanden kan aanpassen. En idd het ene moment een genadeloze doder, het ander moment een bemiddelaar, een helende hand, een voedselbedeler, een opbouwer, iemand die met gevaar voor eigen leven totaal onbekenden het leven ontneemt maar anderzijds, ook met gevaar voor zijn eigen leven mensen uit gevarenzone's redt.
En ja befehl ist befehl. In cruciale situaties doet hij wat er ingestampt is, nl zichzelf en de rest van zijn sectie of peleton in leven houden.
Je vragen stellen doe je na de klus, zoniet ben je een gevaar voor je makkers.
Aan mensen die nooit dienst genomen hebben en zelfs oud militairen die nooit de kazerne verlaten hebben is de ware mentaliteit of wat er zich afspeelt in de hoofden van hen die wel in gevechtssituatie's gezeten hebben moeilijk, zoniet onmogelijk uit te leggen. Ze hebben daar trouwens ook geen behoefte om aan.
Volgens mij bent u het eerder eens met Esperanza dan met Mare. Ik wel, in ieder geval. Militair zijn schakelt je denken niet uit. De beste militairen zijn degenen die nadenken. Maar dat zei u zelf al.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 06:23   #87
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4 maanden, niet meer dan 4 maanden (als je het volhoud) is er nodig om van u een ander mens te maken. Misschien zelfs een beter mens.
Misschien wel, misschien niet. Het hangt er maar vanaf wat jouw definitie is van "anders" en "beter".
Oud 13 oktober 2006, 06:36   #88
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eens op VTM een reportage gezien van militairen, en JAWATTE wat een laag volk. Echt simpel gespuis. "Nadenken"? Volgens opgelegde regeltjes.
Het zijn trouwens idioten die zonder opgelegde structuur niet kunnen leven en een behoefte hebben aan een overheersend referentiekader waarin hun identiteit verdwijnt: haar afscheren, allemaal hetzelfde uniform... Echt een houvast voor niet al te begaafd gespuis.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 06:36   #89
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Misschien wel, misschien niet. Het hangt er maar vanaf wat jouw definitie is van "anders" en "beter".
Raad eens...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 08:30   #90
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Ik respecteer de mening van Jantje ten volle. Iedere dood zal wel niet echt aantrekkelijk zijn zeker? Ik heb ook niet gezegd dat de dood in de strijd (hoeft niet op slagveld te zijn) een mooie dood is. Heb enkel gezegd dat het de mooiste dood is. Vergeleken met alle andere: op je nest, in je slaap, door hartaanval (doet ook veel pijn), kanker, aids, zelfmoord, verdrinking (ook mooie dood, maar beter is in de strijd), vergassing, ... Wil best een uitzondering maken voor de dood terwijl je met enkele knappe geile nimfen aan het neuken bent. Maar dan nog, ik blijf bij mijn standpunt.
Oud 13 oktober 2006, 08:44   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mare,

Ik denk dat geen enkele dood waarbij je opvoorhand weet dat het einde nabij is mooi is.
Maar naar een mooi en gelukkig leven rustig je kaarsje laten uitgaan in je slaap, is volgens mij een veel mooiere beloning dat dan welke andere manier van de hoek omgaan.
Want ik vind het sterven op jonge leeftijd al geen mooi einde om je verblijf hier af te sluiten.
Oud 13 oktober 2006, 09:03   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb eens op VTM een reportage gezien van militairen, en JAWATTE wat een laag volk. Echt simpel gespuis. "Nadenken"? Volgens opgelegde regeltjes.
Het zijn trouwens idioten die zonder opgelegde structuur niet kunnen leven en een behoefte hebben aan een overheersend referentiekader waarin hun identiteit verdwijnt: haar afscheren, allemaal hetzelfde uniform... Echt een houvast voor niet al te begaafd gespuis.

Ik heb die docu. ook gezien, en vond dat die toch ver van de werkelijkheid stond.

Dat men militairen drilt en zich doet inzetten zonder tegenspreken klopt.

Maar wie niet nadenkt en alles zonder besef over wat en waarom uitvoerd komt nooit verder dan dienen als kanonenvlees en zal dus nooit tot de elite en genietroepen van een leger behoren.
Want dit zijn mensen die moeten zelfstandig kunnen werken en zelf moeten kunnen beslissen over wat, wanneer en hoe als ze in actie treden.
Mensen die daar niet toe in staat zijn, komen niet in aanmerking voor deze eenheden.
Wie zichzelf niet vertrouwd en zijn grenzen niet kent en geen zelfdiscipline heeft komt niet in aanmerking voor deze eenheden.
Wie blind zonder inschattingsvermogen is en zich geen beeld kan vormen hoe hij een situatie moet aanpakken zonder zichzelf in de problemen te werken komt niet in aanmerking voor deze eenheden.
Slechts 10% slaagt in de bekwaamheidstesten voor deze eenheden.
Slechts 10% hiervan slaagt er in om genie te worden en slechts 4% om elite militair te worden en blijven. De rest is te dom en is enkel bruikbaar als kanonen vlees voor infanterie en artilerie.
Oud 13 oktober 2006, 09:40   #93
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mare,

Ik denk dat geen enkele dood waarbij je opvoorhand weet dat het einde nabij is mooi is.
Maar naar een mooi en gelukkig leven rustig je kaarsje laten uitgaan in je slaap, is volgens mij een veel mooiere beloning dat dan welke andere manier van de hoek omgaan.
Want ik vind het sterven op jonge leeftijd al geen mooi einde om je verblijf hier af te sluiten.
Ik denk (op basis van getuigenissen en wetenschappelijk onderzoek) dat de doodstrijd wel wat is. Heb de fenomenen hierboven al opschreven. Je hersenen beginnen volledig te trippen. Is zo bij verdrinking en kogel in de maag (Vincent Van Gogh). Ik wil weten en voelen wanneer ik dood ga. Over jonge dood: wat telt is de intensiteit van je leven niet de lengte. Hetgeen niet wil zeggen dat ik een jonge dood wens, maar het speelt bij mij geen wezenlijke rol. Misschien begrijp je me beter als je mijn gedachten over de mens leest: verwerkt in stukje in sectie religie dat door mij is geschreven: 'down with islam'.

Laatst gewijzigd door MARE : 13 oktober 2006 om 09:49.
Oud 13 oktober 2006, 09:42   #94
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk (op basis van getuigenissen en wetenschappelijk onderzoek) dat de doodstrijd wel wat is. Heb de fenomenen hierboven al opschreven. Je hersenen beginnen volledig te trippen. Is zo bij verdrinking en kogel in de maag (Vincent Van Gogh). Ik wil weten en voelen wanneer ik dood ga. Over jonge dood: wat telt is de intensiteit van je leven niet de lengte.

duh?

nevermind

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:44   #95
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die docu. ook gezien, en vond dat die toch ver van de werkelijkheid stond.

Dat men militairen drilt en zich doet inzetten zonder tegenspreken klopt.

Maar wie niet nadenkt en alles zonder besef over wat en waarom uitvoerd komt nooit verder dan dienen als kanonenvlees en zal dus nooit tot de elite en genietroepen van een leger behoren.
Want dit zijn mensen die moeten zelfstandig kunnen werken en zelf moeten kunnen beslissen over wat, wanneer en hoe als ze in actie treden.
Mensen die daar niet toe in staat zijn, komen niet in aanmerking voor deze eenheden.
Wie zichzelf niet vertrouwd en zijn grenzen niet kent en geen zelfdiscipline heeft komt niet in aanmerking voor deze eenheden.
Wie blind zonder inschattingsvermogen is en zich geen beeld kan vormen hoe hij een situatie moet aanpakken zonder zichzelf in de problemen te werken komt niet in aanmerking voor deze eenheden.
Slechts 10% slaagt in de bekwaamheidstesten voor deze eenheden.
Slechts 10% hiervan slaagt er in om genie te worden en slechts 4% om elite militair te worden en blijven. De rest is te dom en is enkel bruikbaar als kanonen vlees voor infanterie en artilerie.
Gelijk heb je. Bevelen moeten worden opgevolgd, maar het is natuurlijk aan de militair zelf om te weten hoe hij dat concreet zal moeten uitvoeren, afhangende van de omstandigheden waarin hij verzeilt raakt. Daar is zijn verstand van het grootste belang.
Oud 13 oktober 2006, 09:45   #96
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
duh?

nevermind

Pin d'Ar
Juist Pindar, dat zul jij nooit begrijpen. Doe maar geen moeite.
Oud 13 oktober 2006, 09:52   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nederlandse militair pleegt zelfmoord in Uruzgan.

Waar ligt Uruzgan?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:54   #98
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist Pindar, dat zul jij nooit begrijpen. Doe maar geen moeite.

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:57   #99
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Een beroepsleger is nooit een afspiegeling van de bevolking. Wat dat betreft zou een terugkeer van de dienstplicht geen gek idee zijn.
Oud 13 oktober 2006, 10:04   #100
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een beroepsleger is nooit een afspiegeling van de bevolking. Wat dat betreft zou een terugkeer van de dienstplicht geen gek idee zijn.
Ik ga akkoord. Dienstplicht moet terug komen. Op voorwaarde dat het kwalitatief hoog niveau is. Hele dagen schoenen poetsen in de kazerne, zoals het vroeger ongeveer was, kan niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be