![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Op uwe nest sterven met jonge meisjes klinkt zeker ook zo slecht niet. Maar krijgt ge hem nog recht als ge nen ouwe zak zijt? Zonder geld kunt ge die wijven zowieso vergeten op uwen ouden dag. Of ge moet goedkope hoeren pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() Ga hier niet de verdediging van Jantje op mij nemen, daar is hij zelf wel mans genoeg voor volgens mij. Ook ben ik van mening dat hij hiermee niet de bedoeling had hier den dikkenek of betweter te komen uithangen. Maar deel wel zijn mening. Mensen die het niet meegemaakt hebben stellen zich oorlogssituaties veel te geromantiseerd voor. Heldendom zie je enkel in films of legende's. Ieder mens is in staat heldendaden te verrichten als zijn leven op het spel staat. Uwe klop en bijhorende pijn krijg je nadien wel als de adrenaline verdwenen is. Of het zo een mooie dood op het slagveld is betwijfel ik evenzeer. Meestal is gewoon overleven al de hel.
Laatst gewijzigd door Riksken : 12 oktober 2006 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien wel, misschien niet. Het hangt er maar vanaf wat jouw definitie is van "anders" en "beter".
![]() |
#88 |
|
![]() Ik heb eens op VTM een reportage gezien van militairen, en JAWATTE wat een laag volk. Echt simpel gespuis. "Nadenken"? Volgens opgelegde regeltjes.
Het zijn trouwens idioten die zonder opgelegde structuur niet kunnen leven en een behoefte hebben aan een overheersend referentiekader waarin hun identiteit verdwijnt: haar afscheren, allemaal hetzelfde uniform... Echt een houvast voor niet al te begaafd gespuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik respecteer de mening van Jantje ten volle. Iedere dood zal wel niet echt aantrekkelijk zijn zeker? Ik heb ook niet gezegd dat de dood in de strijd (hoeft niet op slagveld te zijn) een mooie dood is. Heb enkel gezegd dat het de mooiste dood is. Vergeleken met alle andere: op je nest, in je slaap, door hartaanval (doet ook veel pijn), kanker, aids, zelfmoord, verdrinking (ook mooie dood, maar beter is in de strijd), vergassing, ... Wil best een uitzondering maken voor de dood terwijl je met enkele knappe geile nimfen aan het neuken bent. Maar dan nog, ik blijf bij mijn standpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mare,
Ik denk dat geen enkele dood waarbij je opvoorhand weet dat het einde nabij is mooi is. Maar naar een mooi en gelukkig leven rustig je kaarsje laten uitgaan in je slaap, is volgens mij een veel mooiere beloning dat dan welke andere manier van de hoek omgaan. Want ik vind het sterven op jonge leeftijd al geen mooi einde om je verblijf hier af te sluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die docu. ook gezien, en vond dat die toch ver van de werkelijkheid stond. Dat men militairen drilt en zich doet inzetten zonder tegenspreken klopt. Maar wie niet nadenkt en alles zonder besef over wat en waarom uitvoerd komt nooit verder dan dienen als kanonenvlees en zal dus nooit tot de elite en genietroepen van een leger behoren. Want dit zijn mensen die moeten zelfstandig kunnen werken en zelf moeten kunnen beslissen over wat, wanneer en hoe als ze in actie treden. Mensen die daar niet toe in staat zijn, komen niet in aanmerking voor deze eenheden. Wie zichzelf niet vertrouwd en zijn grenzen niet kent en geen zelfdiscipline heeft komt niet in aanmerking voor deze eenheden. Wie blind zonder inschattingsvermogen is en zich geen beeld kan vormen hoe hij een situatie moet aanpakken zonder zichzelf in de problemen te werken komt niet in aanmerking voor deze eenheden. Slechts 10% slaagt in de bekwaamheidstesten voor deze eenheden. Slechts 10% hiervan slaagt er in om genie te worden en slechts 4% om elite militair te worden en blijven. De rest is te dom en is enkel bruikbaar als kanonen vlees voor infanterie en artilerie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 13 oktober 2006 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
duh? nevermind Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ligt Uruzgan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ga akkoord. Dienstplicht moet terug komen. Op voorwaarde dat het kwalitatief hoog niveau is. Hele dagen schoenen poetsen in de kazerne, zoals het vroeger ongeveer was, kan niet.
|
![]() |
![]() |