Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2006, 17:41   #81
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
...Nu antwoord op de tweede, een buitenlander die hier in armoede zit en luister goed, interesseert mij geen bal indien hij wil kan hij mischien de armoede ontvluchten door terug te gaan naar zijn heimat...
Dat is het enige goede antwoord. Wij verplichten hen niet om hier in 'armoede te leven'. Ze zijn vrij op elk ogenblik terug te keren.

Waarom gaan ze dan niet terug? Omdat ze officieel een € 700 per maand of minder (?)...verdienen. Hoe zit dat weer met die wetgeving die toelaat dat buitenlanders hier bedrijven mogen oprichten en daarvoor de eerste jaren geen sociale zekerheid moeten betalen... Er zijn er zelfs die geen BTW-boekhouding op na houden... Waarschijnlijk verdienen die ook minder dan € 700?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 18:46   #82
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ja,de overige 50% doet dat ja. En degenen die zo al niet toekomen zijn zo sympathiek om toch nog een deel op te sturen naar hun nog armere familie.
Kapitaalvlucht.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 18:55   #83
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Geachte vriend (hoffelijk van mij niet) ik zal het heel duidelijk stellen. Ik leef niet in een "paradijs" want voor de eigen bevolking is hier weinig paradijs te vinden. Ik leef in deze "miskleun" ( voor de duidelijkheid, miskleun enkel gesteld op het beleid) niet in armoede waarom, omdat ik 8 uur per dag 5 dagen per week zware arbeid verricht en ik zeg wel zware iets dat zeker niet door dat "TUIG" dat in brussel zit en wat men regering noemt wordt gewaardeerd. Integendeel, we hebben nog niet genoeg gedaan we zullen het nog langer moeten doen zodat zij zich kunnen profileren met ons zuurverdiend geld tegenover onder anderen buitenlandse sukkelaars (profiteurs) als zeer medevoelend voor de problemen in de wereld. Dat in antwoord op uw eerste vraag.
Wel, ik behoor ook tot het 'eigen volk' als zoiets al bestaat en merk helemaal niets van die miskleun die u beschrijft. Dat u zware arbeid moet verrichten is een keuze, ik geloof sterk dat als u wil doch met enige moeite (extra studies, weet ik veel) van dat vervelende werk kan afraken en iets doen wat u echt graag wil. En als u de luierik wil uithangen en gaan doppen dan is dat uw volste recht.

Citaat:
Nu antwoord op de tweede, een buitenlander die hier in armoede zit en luister goed, interesseert mij geen bal indien hij wil kan hij mischien de armoede ontvluchten door terug te gaan naar zijn heimat. Iets wat die aangehaalde bejaarde hier niet kunnen die zitten al in hun heimat waar ze veel jaren en mischien de beste jaren van hun leven hebben aan afgedragen en dat wordt beloond door dat "TUIG" in brussel met tweemaal niets. Dus kort samengevat, eigen volk in de armoede is een wraakroepende schande, buitenlanders in de armoede, dat ze terug gaan vanwaar ze zijn gekomen maar dat zal niet gebeuren want wat ze hier krijgen moeten ze wellicht in hun heimat verdienen, dus ervoor werken zo bezien zal hun keus vlug gemaakt zijn niet
Bon, u gaat ervan uit dat de vluchtelingen die naar hier komen het beter hebben in hun eigen land en dat ze daar de armoede kunnen ontvluchten? Ik raad u aan van misschien eens in Sudan te wonen of Irak ofzo.
Verder zegt u dat eigen volk in armoede een schande is maar dat dat voor buitenlanders niet geld. Wat als die buitenlander zelf werkt om de eindjes aan elkaar te moeten knopen? En hoe zit het dan met 2de of 3de generaties. Die mensen kiezen niet voor armoede, want zo doet u het klinken.
En wat ze hier krijgen is ook niet veel, u doet het klinken alsof werkloze buitenlanders royaal kunnen leven van dat geld. U mag het zelf eens proberen mijn beste om onder de armoedegrens te leven.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 19:01   #84
vulpes
Gouverneur

Standaard

'k meen mij te herinneren uit de krant deze ochtend (heb jammer genoeg het artikel niet bij de hand) .. dat bij de allochtone bevolking er een minder groot percentage werkend of werkzoekend is... zeker bij de vrouwen... Wie heeft toevallig het artikel bij de hand?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 19:07   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
'k meen mij te herinneren uit de krant deze ochtend (heb jammer genoeg het artikel niet bij de hand) .. dat bij de allochtone bevolking er een minder groot percentage werkend of werkzoekend is... zeker bij de vrouwen... Wie heeft toevallig het artikel bij de hand?
Ook gelezen, ergens in De Standaard.Stond bij het artikel met het gemiddeld inkomen dat van een Belg was 1150 Euro en van iemand van Turkse afkomst 650 euro ofzo. Daar heb je het toch over?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 19:24   #86
Banneling

Standaard

Citaat:
kay-gell;

Bon, u gaat ervan uit dat de vluchtelingen die naar hier komen het beter hebben in hun eigen land en dat ze daar de armoede kunnen ontvluchten? Ik raad u aan van misschien eens in Sudan te wonen of Irak ofzo.
Verder zegt u dat eigen volk in armoede een schande is maar dat dat voor buitenlanders niet geld. Wat als die buitenlander zelf werkt om de eindjes aan elkaar te moeten knopen? En hoe zit het dan met 2de of 3de generaties. Die mensen kiezen niet voor armoede, want zo doet u het klinken.
En wat ze hier krijgen is ook niet veel, u doet het klinken alsof werkloze buitenlanders royaal kunnen leven van dat geld. U mag het zelf eens proberen mijn beste om onder de armoedegrens te leven.
Wat houdt hen - toch ervaringsdeskundigen inzake migratie - tegen om
les nouveaux riches te worden in boomende landen als China? Onze sociale welvaartsstaat waar zo gemakkelijk van kan geprofiteerd worden? (Een verblijfsvergunning volstaat ... men hoeft zelfs nooit 1 eurootje bijgedragen te hebben).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 20:00   #87
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik behoor ook tot het 'eigen volk' als zoiets al bestaat en merk helemaal niets van die miskleun die u beschrijft. Dat u zware arbeid moet verrichten is een keuze, ik geloof sterk dat als u wil doch met enige moeite (extra studies, weet ik veel) van dat vervelende werk kan afraken en iets doen wat u echt graag wil. En als u de luierik wil uithangen en gaan doppen dan is dat uw volste recht.

Als ik de luierik wilde uithangen was ik niet aan het werk is vrij simpel niet. Heb ook nergens verklaart dat ik ander werk zou willen doen, hebt u dat gelezen waar? U geeft geen antwoord op, dat hier mensen die hier jaren van hun leven en mischien wel de beste jaren hebben gewerkt om dit "miskleun" systeem te spijzigen en nu de eindjes aaneen moeten knopen omdat ze worden beloond voor hun jaren dienst met "tweemaal" niets in verhouding tot wat zij deze "miskleun" hebben geschonken. Simpel gesteld, u schijnt alleen zoals zij die zich pc noemen oog te hebben voor de noden en grieven van uw allochtonen vrienden en niet voor zoals wordt gesteld en nu als racistich wordt beschouwd "de noden en de grieven van de eigen bevolking". Moest men de eerlijkheid hebben om eerst deze noden en grieven aan te pakken en dan verder de wereld in te kijken zou er een heel andere wereld ontstaan niet. Men stelt soms, eerst naar uw eigen kijken en dan verder, wel hier kijkt men eerst verder maar zeer weinig naar z'n eigen. Dus een simpel vergelijk, moest u ouder zijn, zou u meer interesse hebben voor het welzijn van de kinderen van uw buren inplaats van het welzijn van uw eigen kinderen, zou u uw kinderen tekort doen voor de kinderen van uw buren?
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 21:23   #88
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook gelezen, ergens in De Standaard.Stond bij het artikel met het gemiddeld inkomen dat van een Belg was 1150 Euro en van iemand van Turkse afkomst 650 euro ofzo. Daar heb je het toch over?
niet over iets anders beginnen.. ik heb het hierover

Citaat:
volgens het rapport blijft werk nog altijd de beste bescherming tegen armoede. Slechts 6,4% van de mensen met een baan hebben een verhoogd risico op armoede. Bij werkzoekenden is dat al 32%. Op de Belgische arbeidsmarkt is 66% van de autochtonen tussen 15 en 64 jaar aan de slag of ingeschreven als werkzoekende, bij de Marokkanen en de Turken is dat percentage al teruggevallen tot 42%, met vooral een zeer laag percentage van 21% bij de allochtone vrouwen
bron: nieuwsblad.

mag ik hieruit afleiden dat een belangrijk percentage van de vrouwen niet eens MAG of WIL zoeken naar werk? ongeveer 4/5 werkt niet en is zelfs niet werkzoekend.. blijkbaar... Dan is het wel niet eerlijk om te vergelijken met een gezin waar beide partners werken/werkzoekend zijn.. toch?

en dan lees ik verder:
Citaat:
het onderzoek leert ook dat in vergelijking met de Belgen [noot: ik vraag me af wat met Belgen wordt bedoeld...] dubbel zoveel personen van Turkse of marrokaanse orgine geen of slechts lager onderwijs hebben gevolgd. Bij de allochtonen is dat 63%. Het is volgens de onderzoekers al lang een zekerheid dat laaggeschoolden veel makkelijker uit de boot vallen
63% is ontzettend veel... mensen van de tweede, derde etc generatie zou toch in staat moeten zijn om een getuigschrift/diploma secundair onderwijs te halen.. Er bestáát immers tweedekansonderwijs.. er is daarnaast ook nood aan mensen die specifieke vakbekwaamheden hebben.. waarom slaagt zo'n groot percentage er niet in om - zelfs achteraf - een diploma/getuigschrift te halen? dat kan niet enkel en alleen liggen aan de afkomst...of je zou moeten beweren dat de middenjury (of hoe heet dat tegenwoordig - ractistisch is.. maar dat kan ik niet geloven.. )

Overigens.. als 63% niet eens een diploma lagere school heeft kan ik mij wel voorstellen dat het gemiddeld inkomen lager ligt dan het gemiddeld inkomen van autochtonen waar veel meer mensen een 'hoger diploma' hebben.. met een diploma lager onderwijs kom je hier nergens...

wat ik verder nog lees - verontrustend overigens:

Citaat:
er is een nieuwe groep generatiearmen op komst. Het Nederlands en het Frans worden met moeite gehanteerd, de allochtoon vindt zijn weg niet meer in de hulpverlening en nestelt zich in de afhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door vulpes : 17 oktober 2006 om 21:24.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 22:35   #89
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Twee of drie weken geleden stond er een artikel over in de krant; dat de meeste allochtoonse vrouwen bij hun thuis ontmoedigd worden om werk te gaan zoeken. Islam, vrouwen en werk gaat nu eenmaal niet samen
Oud 17 oktober 2006, 22:48   #90
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien is dat enkel een veronderstelling die niet gestaafd is met bewijzen.
In plaats van te kijken met wat ze met hun weinige geld doen, wat niemands zaken zijn, kunnen we focussen om deze mensen uit de armoede te halen?

Misschien dat dan de eerste logische stap is om er geen nieuwe meer binnen te halen?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 22:56   #91
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus met andere woorden;de vlaming die 1150 euro verdiend zoals mij ong die gaat dus gaan werken en degene die 650 euro per maand hebben die zitten duidelijk op den dop.

Want de turken en marokkanen die bij ons werken verdienen evenveel als mij zenne.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 23:07   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dus met andere woorden;de vlaming die 1150 euro verdiend zoals mij ong die gaat dus gaan werken en degene die 650 euro per maand hebben die zitten duidelijk op den dop.

Want de turken en marokkanen die bij ons werken verdienen evenveel als mij zenne.
En waarschijnlijk tellen ze bij die 650€ evenmin de extra voordelen als extra kindergeld, sociale woning, goedkopere gezondheidszorg enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 00:53   #93
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard € 650 ??? zo te zien niet !

Een paar snuggere jongens hebben een simulatie becijferd hoeveel de familie Bouziane kost aan de Belgische gemeenschapDeze gebaarde heer, Imam te Brussel die, na te hebben verklaard dat men zijn eigen vrouw mag slaan, is voorlopig door België uitgewezen.De stad heeft als sociale en islam-tolerante instelling de polygame gezinssituatie van Mijnheer Bouziane goedschiks aanvaard.Zij heeft aanvaard dat zijn tweede vrouw hem vervoegd in België zonder haar een verblijfsvergunning uit te reiken.
Maar aangezien al zijn kinderen in België geboren werden zijn zij echte Belgen.
Daardoor kan zij, zelfs zonder papieren, niet uitgewezen worden.
Imam Bouziane, ook wanneer hij veel kritiek heeft op het Westen, vraagt altijd aan alle moslims, om de wet van het land waar zij leven, te eerbiedigen
Hij is zeer gelukkig wanneer Belgen zich tot de rechte weg van de islam bekeren.
Imam Bouziane heeft met ieder van zijn vrouwen 8 kinderen, dus 16 in totaal.
Zijn tweede vrouw is echter geen echte echtgenote, zij wordt door België als "een alleenstaande ouder" beschouwd. Zij geniet dus van een uitkering A.P.I. (allocation parent isolé) die 707,19 euro voor een ouder met 1 kind bedraagt, te vermeerderen met 176,80 euro per aanvullend kind = (+) 7 x 176,80 Eur. Ofwel een totaal van 1944.79 euro .Voor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand 978,08 euro kinderbijslag 2 van de kinderen zijn minder dan drie jaar dus geniet zij ook nog “A.P.J.E” ( allocation pour jeune enfant). zijnde 161,66 euro x 2 = 323,32 euro. Als alleenstaande ouder geniet zij ook nog van een woontoelage (Allocation d’aide au logement ) van 300 euro.Met 8 kinderen heeft mevrouw Bouziane-2 absoluut geen tijd om te gaan werken, te meer daar Imam-lief niet kan dulden dat zijn moslimvrouw in de nabijheid zou komen van andere verderfelijke westerse mannen.Dus geniet zij ook van een R.M.I. ( leefloon ) zijnde 417,88 euro plus 167,15 euro/kind maakt in totaal 1755,08 euro. Onder de 8 kinderen zijn er vier schoolgaand, dit geeft recht op een recent gestemde tegemoetkoming voor aanvang schooljaar van 257,61 euro X 4 = 1030,44 euro zijnde een maandelijks bedrag van 85,87 euro. In totaal ontvangt Mevrouw Bouziane-2 dus 5296,14 euro per maand.De heer en Mevrouw Bouziane-1: met hun 8 kinderen krijgen 978,08 euro gezinstoelagen iedere maand + 2 uitkeringen voor jonge kinderen 323,32 euro + uitkering huisvesting 300 euro + RMI voor gehuwd paar (626,82 euro) + 8 kinderen (1337,20 euro)! zijnde 1964,02 euro + uitkering voor aanvang schooljaar 4 kinderen X 85,87 euro. De Heer en Mevrouw Bouziane-1 ontvangen dus 3651,29 euro per maand. HET POLYGAME MOSLIM-GEZIN BOUZIANE ONTVANGT DUS IN TOTAAL EEN BEDRAG VAN 8947,43 EURO PER MAAND! ! ! (360 938 Bef.)

Laatst gewijzigd door Bert Bubber : 18 oktober 2006 om 01:03.
Bert Bubber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 07:07   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge vergeet dan nog de grootste kost, de gezondheidszorg.
Dat wou ik nog zo laten, omdat iedereen wel recht heeft op een doktersbehandeling als hij ziek is.

Natuurlijk wat u ongetwijfeld bedoeld is het medisch toerisme, en dan vooral het GRATIS medisch toerisme voor gezinsherenigden etc...

Boma die heel haar leven in Marokko heeft gewoond maar nu ze begint te sukkelen en een rusthuiske kan gebruiken, rap rap herenigen en hier laten oplappen gratis en voor niets...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 07:13   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Bobke;2088810]Dan trappen we toch terug.
Waar en niet waar.
Er leeft hier, zoals ge hierna zelf schrijft, niemand onder de armoedegrens.
Zo eenvoudig is dat.
Niet meer akkoord.
Het heeft zelfs niets meer met armoede te maken maar alles met luxe.
Er is in België geen enkele plaats die niet te voet, laat staan met de fiets te bereiken is.
Hoe dacht je dat men zestig jaar geleden op zijn werk geraakte ?
Klopt, maar zieook hierboven.
[quote]
En dan komt nog eens de vraag naar boven, hoe heeft men bepaald dat deze mensen onder de armoedegrens leven. Is het 750€ per maand per persoon, of is het 750€ per maand per gezin. Want dit leverd dus een totaal ander beeld en in het eerste geval is het aantal mensen dat onder de armoede grens leeft veel groter over heel het land dan wat nu word door gegeven.
Citaat:
Kent ge het oude liedje ?
En hebde gij meubelen.
En hebde gij huisgerief
Dan kunde gij trouwen met uw lief.

Tijden zijn veranderd, nu wilt iedereen alleen gaan wonen,, zelfs als ze niet eens werk hebben.
De luie welvaartstaat weet je wel.

Ik kan met uw beiden behoorlijk akkoord gaan, vooral ook de laatste opmerking van Bobke is zeker belangrijk, al die mensen die alleen gaan wonen, echtscheidingen enz... zorgen er natuurlijk voor dat er niet alleen een tekort komt op huizenmarkt (goedkope woningen... die dan duur worden...) maar meestal verdienen die mensen alleen te weinig om het zich te kunnen permiteren alleen te wonen.

Een alleenstaande moeder die 2 kinderen moet opvoeden, en ergens in een fabriekske of bureau werkt en met 1000 of 1500 euro netto naar huis komt op het einde van de maand, zal niet te ver moeten springen... En ik vrees dat er zo nogal wat mensen rondlopen in die situatie.
Oud 18 oktober 2006, 07:16   #96
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dat is het enige goede antwoord. Wij verplichten hen niet om hier in 'armoede te leven'. Ze zijn vrij op elk ogenblik terug te keren.

Waarom gaan ze dan niet terug? Omdat ze officieel een € 700 per maand of minder (?)...verdienen. Hoe zit dat weer met die wetgeving die toelaat dat buitenlanders hier bedrijven mogen oprichten en daarvoor de eerste jaren geen sociale zekerheid moeten betalen... Er zijn er zelfs die geen BTW-boekhouding op na houden... Waarschijnlijk verdienen die ook minder dan € 700?

Dat is helemaal om uw bloot gat van te laten zien !

Dat verklaard natuurlijk ineens die nachtwinkelkes, import en export van alles wat niet te heet of te zwaar is, etc...
Oud 18 oktober 2006, 07:17   #97
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Kapitaalvlucht.

Inderdaad, zolang die sociale uitkeringen gespendeerd worden in dit appeland, is dat nog niet zo erg, dan vloeit er een deel terug naar de staat, economie etc...

Maar dat is natuurlijk het probleem het vloeit niet terug, het vloeit weg.
Oud 18 oktober 2006, 07:50   #98
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, zolang die sociale uitkeringen gespendeerd worden in dit appeland, is dat nog niet zo erg, dan vloeit er een deel terug naar de staat, economie etc...

Maar dat is natuurlijk het probleem het vloeit niet terug, het vloeit weg.
ja, dat gebeurt er : de uitkeringen worden naar het buitenland verstuurd, en daarna gaan die uitkeringstrekkers links en rechts zagen en bedelen, dat ze niet toekomen, krijgen dan voedselbonnen, gratis kleren, nog wat centen hier en daar, daar zijn wel truuken voor.De misdaad kan eventueel ook nog bijspringen, en de uitkering dient hier dan ook om een "officiël inkomen" voor te kunnen leggen...
Ik versta die mensen best, die doen wat ze kunnen klaarkrijgen, maar dat wil niet zeggen dat men ze moet laten voortdoen.Naastenliefde begint nu éénmaal bij uw ...naasten, anders gezegd, het "eigen volk", dat begint bij mijn familie.DezeVreemde Avonturiers de boel verder laten leegplunderen, betekent minder "erfdeel" voor hen...Maar daar vegen de zogezegde ,zelfverklaarde , linkse, verdraagzame(=angstige) progressieven koninklijk hun klootjes aan: "het zal onze tijd wel duren", is deze egoïsten hun motto.De kinderen zullen de rekening wel betalen, l�*ter, véél l�*ter...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 10:54   #99
DenHollander1981
Vreemdeling

Standaard

Als ze nu eens aan t werk gingen...
DenHollander1981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 12:25   #100
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Twee of drie weken geleden stond er een artikel over in de krant; dat de meeste allochtoonse vrouwen bij hun thuis ontmoedigd worden om werk te gaan zoeken. Islam, vrouwen en werk gaat nu eenmaal niet samen
Zolang ze niet gaan doppen en echt huisvrouwen zijn toch geen probleem? Of vind je het beter zoals vele vrouwen die ik ken van aannemers die hun kuisvrouw betalen met hun stempelgeld of ermee gaan shoppen. Ik kom uit een ex-schoonfamilie waar vrouwen ook niet gaan werken, alle mannen waren/zijn zelfstandig en de vrouwen gaan stempelen en dan maar stoefen tijden hun dagelijkse koffieklets over wat ze doen met hun stempelgeld en mij gek verklaren omdat ik niet wou gaan doppen. Tja...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be