Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2006, 16:15   #81
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je hebt nog steeds geen punt, simpelweg omdat het niet uitmaakte hoe de bevolking was in die periode.
Dus jij vindt dat als iemand een stuk land steelt en op dat land gaat wonen, dat dat land zijn rechtmatige eigendom wordt op termijn?

Citaat:
De VS was allesbehalve blank/katholiek/protestants/europees voor 18" eeuw,
Wat er in de VS is gebeurd is dan ook een schande vergelijkbaar met wat de joden in Israel hebben gedaan.

Citaat:
belgie was allesbehalve belgisch voor 1830 .
Waar slaat dat nu op? Vlamingen wonen al minstens duizend jaar op Vlaams grondgebied. Walen wonen ook al ettelijke eeuwen in Wallonië. Namen zijn dan wel veranderd doorheen de geschiedenis, maar niet de volkeren. Dit is de situatie zoals ie is in de meeste landen van de "oude wereld" (Afrika, Europa en Azië).

Citaat:
Je spreekt over migratie, wel veel van de arabieren waren ook migranten, irakezen, egyptenaren, jordaniers die afkwamen op de rijkere joden die zich daar kwamen vestigen. maar volgens jou hebben die arabische migranten blijkbaar meer recht dan de joodse migranten. Ooit zijn we allemaal migranten geweest, zeggen dat je dan dus geen recht hebt slaagt op niks.
Migranten hebben geen recht om hun eigen apartheidsstaat te stichten en daardoor de autochtone bevolking te discrimineren. Dat is precies wat in Israel is gebeurd.

Verder leven mijn voorvaderen al tientallen generaties in Vlaanderen. Dan kun je moeilijk nog van migranten spreken. Hetzelfde is waar voor de Palestijnen in Palestina maar niet voor het merendeel der joden.

Ik heb nooit gezegd dat alle joden daar weg moeten. Ik heb enkel gezegd dat de joden nooit het recht hebben gehad om op dat grondgebied een joodse staat te stichten.

Citaat:
De VN had een verdelingsplan dat aanvaard werd door de joden een plan waarin de meerderheid van de grond naar arabieren ging . De arabische leiders verwierpen dit.
Ten eerste hoorden de joden geen enkel stuk te krijgen, hoe klein ook. Ze hadden er gewoon geen recht op. Ten tweede kregen de joden de vruchtbaarste en meest welvarende gebieden, wat het niet meer dan normaal maakte dat de Arabieren dit verwierpen.

Citaat:
Delen zijn toen veroverd door jordanie en egypte nochtans hebben ook die geen palestijnse staat opgericht .De fout licht dus bij iedereen niet enkel bij joden.
De bevolking leeft daar wel niet onder militaire bezetting als in Israel/Palestina.

Citaat:
Arabieren (alle burgers) in israel zijn vrij , beter nog er zijn genoeg uitspraken van het hoge gerechtshof om dit in de praktijk ook zo te maken.

Citaat:
In tegenstelling tot hun buurlanden die de palestijnen als paria's behandelen en hen meestal zelfs verbieden een voet in het land te zetten.
Bronnen?

Citaat:
En een nog slechter voorbeeld. palestijnen zijn vand e snelst groeidende en economische meest koopkrachtigste arabieren
Waar haal je die onzin vandaan?

Citaat:
Zoals ik al zei : de britten beloofde het aan allebei, vooral in de hoop ze beide kalm te krijgen.
En jij vindt dat gerechtwaardigd?

Citaat:
Welk palestijns land? Er is nooit een palestijnse staat geweest,
Er was een Palestijnse Britse kolonie bewoond door een ethnische groep genaamd de Palestijnen op de plaats waar Israel is geplaatst.

Citaat:
alsook er is geen apartheids staat, arabieren in israel zijn net zo vrij als joden .
Zoals ik al zei, tal van rapporten ontkennen dit.

Citaat:
Laat er dan maar eens een zien van de actuele situatie in israel die dit zegt.
Sla je Knack-archief er eens op na. Ik herinner mij een erg onthullend artikel over Israel van enkele maanden geleden.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 16:20   #82
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik heb veel zin om me AntiJude te noemen na het lezen van je posts, om je een koekje van eigen deeg te geven. Uit respect voor de joodse bevolking, waarvan ik weet dat ze lang niet allemaal denken zoals jij, zal ik dit natuurlijk niet doen.
Met zo'n naam loop je sowieso al een groot risico om :
- van dit forum gebanned te worden
- de staatsveiligheid een dossier van je te laten maken

Een dergelijke naam is namelijk "antisemitisch", en dat is het ergste dat er bestaat. "Antisemitisme" is erger dan moord of verkrachting. "Antisemitisme" is erger omdat het een aanslag is op God's uitverkoren volk. Uiteraard mag je wel anti-X zijn, waarbij X een willekeurig niet-joods blank volk is. Blanke niet-joden zijn namelijk allemaal slecht....

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 30 oktober 2006 om 16:22.
Oud 30 oktober 2006, 16:20   #83
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Onderste deel van mijn laatste post was dus ironisch, voor het geval dat nog niet duidelijk mocht zijn

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 30 oktober 2006 om 16:21.
Oud 30 oktober 2006, 16:46   #84
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Dus jij vindt dat als iemand een stuk land steelt en op dat land gaat wonen, dat dat land zijn rechtmatige eigendom wordt op termijn?
Je vergelijkt personen met landen, niet doen klopt langs geen kanten.Kan nederland tegen belgie klagen dat het een deel van zijn grondgebied kwijtgeraakte?Pas op ik vind wel dat israel de onteigenden moet vergoeden, dus al de grond die in arabische handen was , die gevlucht zijn en die toen staatseigendom werd moeten vergoed worden.
Citaat:
Wat er in de VS is gebeurd is dan ook een schande vergelijkbaar met wat de joden in Israel hebben gedaan.
Dan kan ik net zo goed zeggen dat israel allesbehalve arabisch was voor die daar kwamen, dat was net zo goed een schande. Zie je hoe onzinning deze discussie is, beide volkeren hebben evenveel recht op het land.
Citaat:
Waar slaat dat nu op? Vlamingen wonen al minstens duizend jaar op Vlaams grondgebied. Walen wonen ook al ettelijke eeuwen in Wallonië. Namen zijn dan wel veranderd doorheen de geschiedenis, maar niet de volkeren.
Tuurlijk wel vlaanderen op zich is een kunstmatige constructie, laat staan limburg of brabant dat bij vlaanderen . Denk je nu echt dat een branbander plots vlaming werd toen hij van naam veranderde? Net zo voor wallonie, allemaal stuk voor stuk kunstaltige entiteiten. Brussel was vroeger vlaams, daar merk je nu nog veel van, zeeuws vlaanderen, stuk in frankrijk, duitstalig belgie, allemaal streken die veranderd zijn.
Citaat:
Migranten hebben geen recht om hun eigen apartheidsstaat te stichten en daardoor de autochtone bevolking te discrimineren. Dat is precies wat in Israel is gebeurd.
Onzin, als je de genetische toer wil opgaan; joden antidateren arabieren gedurende vele eeuwen. De arabieren zijn dus de migranten (jouw logica volgende) allemaal onzin natuurlijk, beide zijn migranten beide hebben evenveel recht.
Citaat:
Verder leven mijn voorvaderen al tientallen generaties in Vlaanderen. Dan kun je moeilijk nog van migranten spreken. Hetzelfde is waar voor de Palestijnen in Palestina maar niet voor het merendeel der joden.
Redelijk onmogelijk er was geen vlaanderen hoe konden ze er dan wonen? Wat jij doet is gewoon degrenzen van het huidige vlaanderen en dan enkele honderden jaren teruggaan, onzin natuurlijk. Huidige vlaanderen heeft NIKS te maken met historisch, net zo voor palestina, het palestina van bij de romeinen heeft niks te maken met huidige palestina, of het mandaat palestina, ze liggen gewoon min of meer in dezelfde regio.
Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat alle joden daar weg moeten. Ik heb enkel gezegd dat de joden nooit het recht hebben gehad om op dat grondgebied een joodse staat te stichten.
Net zo min hadden de belgen dat, het was hier immers nederlands grondgebied, net zo min hebben de arabieren dat in israel dan.
Citaat:
Ten eerste hoorden de joden geen enkel stuk te krijgen, hoe klein ook. Ze hadden er gewoon geen recht op.
Dus de enkele honderd duizenden joden die daar woonde en 7 a 8% van de grond in bezit hadden, mochten daar niet wonen? Zeg me eens waarom joden gen grond mochten kopen in ene brits mandaat gebied terwijl arabieren dat wel mochten?
Citaat:
Ten tweede kregen de joden de vruchtbaarste en meest welvarende gebieden, wat het niet meer dan normaal maakte dat de Arabieren dit verwierpen.
Indien je meoite nam de kaart te bezien zou je zien dat het deel langs de negev woestijn voor de joden was, net zoals ze jerusalem niet hadden, nochtans aanvaarde de joden dit. Nee in dit geval waren het de arabieren die hebberig waren en dachten militair te kunnen overwinnen. Dat ze dan grond kwijtraakten is hun eigen domme schuld.
Citaat:
De bevolking leeft daar wel niet onder militaire bezetting als in Israel/Palestina.
Erger nog, in de meeste arabische landen is het VERBODEN dat palestijnen er binnen komen, waar ze toch binnen mogen (jordanie bijvoorbeeld) mogen ze ENKEL de laagste jobkes doen, al de rest is verboden. Het is dus erger dan onde rbeztting, ze zijn 3e rangs burgers in hun eigen land.Als over in israel : daar zijn ze net zo vrij als de joden . De west bank en gaza zijn speciale gevallen gedeeltelijke autonomie, gedeeltelijk odner controle van israel.
Citaat:
argumtenten AUB, ik lach toch ook niet om jouw onzin?
Citaat:
Bronnen?
http://www.themiddleeastnow.com/arab...nians.htmllees en huiver hoe de arabische landen palestijnen behandelen.
Citaat:
Waar haal je die onzin vandaan?
Simpele demografische feiten? Bekijk eens het aatnal palestijnen in 1940 en nu.Het israelische bureau voor statistiek zet het BNP/capita voor de arabische bevolking op tegen de 17 000$, dat is veel meer dan de gemiddelde arabier
Citaat:
En jij vindt dat gerechtwaardigd?
Neen, maar dat is de fout van de britten, niet de joden.
Citaat:
Er was een Palestijnse Britse kolonie bewoond door een ethnische groep genaamd de Palestijnen op de plaats waar Israel is geplaatst.
Onzin, er was een mandaat gebied onder de naam van palestina, dat amper iets te maken heeft met het historische romeinse gebied onder de naam palestina. Het mandaat gebied bevatte bijvoorbeeld jordanie ook. Of is dat ook palestina?
Citaat:
Zoals ik al zei, tal van rapporten ontkennen dit.
Zoals?
Citaat:
Sla je Knack-archief er eens op na. Ik herinner mij een erg onthullend artikel over Israel van enkele maanden geleden.
Geen knack hir, je zal dus met iets concreet moeten afkomen en niet "enkele maanden geleden daar of daar" indien het zo duidelijk is volgens moet dat toch geen moeite zijn?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 21:52   #85
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 30 oktober 2006 om 21:54.
Oud 30 oktober 2006, 21:52   #86
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 30 oktober 2006 om 21:53.
Oud 30 oktober 2006, 21:52   #87
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
je zal dus met iets concreet moeten afkomen en niet "enkele maanden geleden daar of daar" indien het zo duidelijk is volgens moet dat toch geen moeite zijn?
Wat vind je bijvoorbeeld van deze bron :

B'Tselem - The Israeli Information Center for Human Rights in the Occupied Territories

Het is inderdaad geen moeite, maar ik heb wel betere dingen te doen. Als een klein beetje research voor jou al te veel gevraagd is..... Maar nee, jij slikt de zionistische propaganda met de paplepel, schijnbaar zonder je ook maar een seconde af te vragen of die onzin die je spuit waar is. Je staat er zelfs niet stil dat op de hoofdpagina van jouw "objectieve" bron de volgende tekst te vinden is :
Citaat:
LONDON - What is keeping the BBC, which is ready to invest intense efforts and money, from publishing a report it commissioned to investigate whether its reporting is biased against Israel?
Met andere woorden : iedereen die niet positief genoeg is over Israel is "biased" tegen Israel

Het is trouwens bijna tragisch dat je het concept "volk" niet eens snapt en blijkbaar volledig interpretteert volgens het kunstmatige statenprincipe.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 30 oktober 2006 om 21:53.
Oud 31 oktober 2006, 08:45   #88
k9

Standaard

Citaat:
Goede bron, zegt echter niks van wat jij hier beweerd
Citaat:
Het is inderdaad geen moeite, maar ik heb wel betere dingen te doen. Als een klein beetje research voor jou al te veel gevraagd is.....
Met andere woorden, je weet dat wat JIJ uitkraamt domme propaganda is gesteund door geen enkel bewijs en probeert nu van uit de discussie te muizen dacht het wel.Wel als je ooit eens deftig wil discusieren en je wat meer kennis hebt opgedaan, mijn posts staat hier nog, je kan altijd antwoorden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 31 oktober 2006, 09:12   #89
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Goede bron, zegt echter niks van wat jij hier beweerd
Laat mij even deze goede bron citeren :

Citaat:
Violence against Palestinians by Israeli security forces is not new, and has accompanied the occupation for many years. However, the outbreak of the al-Aqsa intifada resulted in a significant increase in the number of beatings and abuse, in part because of the increased friction between Palestinians and Israeli security forces.
Citaat:
Administrative detention is detention without charge or trial, authorized by administrative order rather than by judicial decree. It is allowed under international law, but, because of the serious injury to due process rights inherent in this measure and the obvious danger of abuse, international law has placed rigid restrictions on its application. Administrative detention is intended to prevent the danger posed to state security by a particular individual. However, Israel has never defined the criteria for what constitutes "state security."

Israel's use of administrative detention blatantly violates these restrictions. Over the years, Israel held Palestinians in prolonged detention without trying them and without informing them of the suspicions against them. While detainees may appeal the detention, neither they nor their attorneys are allowed to see the evidence. Israel has therefore made a charade out of the entire system of procedural safeguards in both domestic and international law regarding the right to liberty and due process.
Citaat:
Since the beginning of the al-Aqsa intifada, Israel has employed a policy of house demolition, uprooting of orchards, and destruction of farmland in the Gaza Strip. This policy has been used mostly in areas surrounding the settlements, on both sides of the bypass roads along which the settlers drive, and around army posts, mostly along the Egyptian border.

This policy is part of Israel's defense strategy in the Gaza Strip. The Chief of Staff had good reason to say that, “The D-9 [a bulldozer] is a strategic weapon here.” As a safeguard against Palestinian attacks, Israel is creating “security strips” around places where Israeli civilians or armed forces are located.
The houses are usually demolished at night, without giving the residents any warning. In certain cases, where there were exchanges of gunfire between Palestinians and Israeli forces, some residents left their homes and moved to safer dwellings. However, in most instances, some members of the family remained in their house to protect their property. Dozens of testimonies given to B'Tselem indicate that these residents were given no warning and were forced to flee after hearing the noise of tanks and bulldozers at their door. Their personal possessions were buried under the ruins. Israel calls this policy "clearing," a name that conceals the destructive and long-term consequences for the Palestinian residents in the Gaza Strip. Thousands of people have been made homeless and thousands have lost their sole source of income for many years to come. Israel caused this damage to people although it did not contend that they themselves were involved in attacks, or attempted attacks, against Israeli civilians or security forces.
Citaat:
Israel has established in the Occupied Territories a separation cum discrimination regime, in which it maintains two systems of laws, and a person’s rights are based on his or her national origin. This regime is the only one of its kind in the world, and brings to mind dark regimes of the past, such as the Apartheid regime in South Africa.
As part of the regime, Israel has stolen thousands of dunams of land from the Palestinians, on which it established dozens of settlements in which hundreds of thousands of Israeli civilians now live. Israel forbids Palestinian to enter and use these lands, and use the settlements to justify numerous violations of Palestinian rights, such as the right to housing, to gain a living, and freedom of movement. The sharp change changes Israel made to the map of the West Bank makes a viable Palestinian state impossible as part of the right of the Palestinian people to self-determination.
The settlers, on the other hand,. Benefit from all rights given to citizens of Israel who live inside the Green Line, and in some instances, ever additional rights. The great effort Israel has expended in the settlement enterprise – financially, legally, and bureaucratically – has turned the settlements into civilian enclaves within an area under military rule, and has given the settlers a preferred status. to perpetuate this unlawful situation, Israel has continuously violated the Palestinians’ human rights.
Citaat:
The restrictions on movement that Israel has imposed on the Palestinian population in the Occupied Territories over the past five years are unprecedented in the history of the Israeli occupation in their scope, time, and severity of damage they cause to the three and a half million Palestinians. In the past, Israel imposed a comprehensive closure on the Occupied Territories or a curfew on a specific town or village to restrict Palestinian freedom of movement; however, it never imposed sweeping and prolonged restrictions comparable to those currently in practice.
Israel has dissected the West Bank into a number of sections and makes it hard for Palestinians to move from one to the other. Israel has set up dozens of checkpoints, prohibits Palestinians from traveling on dozens of roads, and forbids Palestinians without special permits to enter the Jordan Valley and East Jerusalem, which are integral parts of the West Bank . Also, Israel forbids almost completely movement of Palestinians between the West Bank and the Gaza Strip, and impedes Palestinians from entering Israel and from going abroad.
These restrictions have significantly affected the daily lives of Palestinians in commerce, in access to medical treatment and educational institutions, and in conducting social activities. A simple action such as going to work in the nearby town, marketing farm produce, obtaining medical treatment, and visiting relatives entails bureaucratic procedures, at the end of which the army often denies the application for a movement permit.
Citaat:
Met andere woorden, je weet dat wat JIJ uitkraamt domme propaganda is gesteund door geen enkel bewijs en probeert nu van uit de discussie te muizen
De citaten uit de bron die jij een goede bron noemt, bevestigen nochtans wat ik al een tijdje zeg : dat Palestijnen wel degelijk behandeld worden als tweederangsburgers op hun eigen land. Het maakt ook de vergelijking met het voormalig Apartheidsregime in Zuid-Afrika, zoals ik al eerder deed.

Citaat:
Wel als je ooit eens deftig wil discusieren en je wat meer kennis hebt opgedaan...
Misschien moet jij eerst eens dat kennis opdoen. "citeert" wordt trouwens nooit met een d geschreven. Je eigen taal correct hanteren is dus blijkbaar ook al te veel gevraagd.

Wat is dat trouwens met die forum? Ik ben zelden op een forum zoveel DT fouten tegengekomen. En dat op een politiek forum. Schandalig, gewoon ! !

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 31 oktober 2006 om 09:18.
Oud 31 oktober 2006, 09:21   #90
k9

Standaard

Citaat:
Laat mij even citeren :
De citaten uit de bron die jij een goede bron noemt, bevestigen nochtans wat ik al een tijdje zeg : dat Palestijnen wel degelijk behandeld worden als tweederangsburgers op hun eigen land.
Dacht wel dat je zoiets ging doen, daarom dat ik ALTIJD expliciet ISRAEL zei, en zelfs letterlijk zei dat dat bezette gebieden een uitzondering zijn.Je bewijst dus niks wat ik niet zelf al zei, ik wacht dus nog steeds op jouw bewijs dat de palestijnen in israel onder militaire bezetting leven zoals jij beweert.Ik wacht nog steeds op je antwoorden waarom joden geen grond mochten kopen in het gebied, waarom arabische migranten meer recht op het land hebben dan joodse migranten, ik wahct nog op commentaar dat de palestijnen slechter behandeld worden in de arabische buurlanden dan in israel, dat de palestijnen dankzij de israeli zich konden verder ontwikkelen en rijker worden dan in de buurlanden.
Citaat:
Misschien moet jij eerst eens dat kennis opdoen.
Nope, jij mag wel een cursus begrijpend lezen bij je cursus geschiedenis voegen.
Citaat:
"citeert" wordt trouwens nooit met een d geschreven. Je eigen taal correct hanteren is dus blijkbaar ook al te veel gevraagd.
reageren op taalfoutdtdtdten
Citaat:
Wat is dat trouwens met die forum? Ik ben zelden op een forum zoveel DT fouten tegengekomen. En dat op een politiek forum. Schandalig, gewoon ! !
Ik werk, als ik typ doe ik dat dus heeeeeel snel zonder te herlezen. gevolg fouten, zoals de boodschap overkomt is het genoeg.

Oud 31 oktober 2006, 09:39   #91
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Dacht wel dat je zoiets ging doen, daarom dat ik ALTIJD expliciet ISRAEL zei, en zelfs letterlijk zei dat dat bezette gebieden een uitzondering zijn.
Palestijnen worden in Israel wel degelijk benadeeld, al is dit uiteraard lang niet zo extreem als in de bezette gebieden... die nochtans PALESTIJNS SOEVEREIGN grondgebied horen te zijn, net als Israel. Als de radicale partij (die sinds gisteren of vandaag in de regering zit) trouwens hun voornemens vervullen, zullen er straks nog amper Palestijnen wonen in Israel.

Citaat:
Je bewijst dus niks wat ik niet zelf al zei, ik wacht dus nog steeds op jouw bewijs dat de palestijnen in israel onder militaire bezetting leven zoals jij beweert.
Niet in Israel natuurlijk, maar in de bezette gebieden. Ik denk dat we een beetje naast elkaar door hebben gepraat.

Laten we het gewoon eens over de bezette gebieden hebben. Vindt jij het normaal hoe Israel zich daar als een tiran gedraagt en constant illegaal grond van de Palestijnen afneemt voor haar eigen kolonisten om zo Israel continue te vergroten en het leven van de Palestijnen onmogelijk maakt?

Citaat:
Ik wacht nog steeds op je antwoorden waarom joden geen grond mochten kopen in het gebied, waarom arabische migranten meer recht op het land hebben dan joodse migranten
Dat heb ik nooit beweert. Je verdraait mijn woorden.

Citaat:
ik wahct nog op commentaar dat de palestijnen slechter behandeld worden in de arabische buurlanden dan in israel
Ik wacht nog steeds op een bron die niet een zwaar zionistische stempel draagt, die beweert dat Palestijnen slechter behandeld worden bij hun Arabische broeders.

Citaat:
jij mag wel een cursus begrijpend lezen bij je cursus geschiedenis voegen.
Zegt degene die mijn woorden zit te verdraaien.

Citaat:
Ik werk, als ik typ doe ik dat dus heeeeeel snel zonder te herlezen. gevolg fouten, zoals de boodschap overkomt is het genoeg.
Dan nog.... iemand die zijn taal correct hanteert, maakt zelfs zo geen fouten zonder te herlezen. Ik zit trouwens ook op mijn werk (en zou dadelijk eens moeten doorwerken).
Oud 31 oktober 2006, 11:35   #92
k9

Standaard

Citaat:
Palestijnen worden in Israel wel degelijk benadeeld, al is dit uiteraard lang niet zo extreem als in de bezette gebieden...
Benadeelt is al iets anders dan militair bezet. En ja palestijnen worden idd benadeeld in israel ook, alhoewel dit elke jaar beterd en over enkele jaren de verschillen wettelijk volledig zullen verdwenen zijn.
Citaat:
die nochtans PALESTIJNS SOEVEREIGN grondgebied horen te zijn, net als Israel.
Ja de west bank en gaza moeten een palestijnse staat worden, israel niet dat is al een staat op zich. Als israel zelf dit wil, ben ik akkoord, zijn ze hiertegen dan word palestina een aparte staat naast israel.
Citaat:
Als de radicale partij (die sinds gisteren of vandaag in de regering zit) trouwens hun voornemens vervullen, zullen er straks nog amper Palestijnen wonen in Israel.
Het is anders dan je denkt (informeer je toch) het lieberman plan was om bepaalde delen van israel over te dragen aan west bank en gaza, in effect dus israel kleiner maken qua gebied.Dat plan is trouwens door de rest van de knesset verworpen als racistisch. En is afgezwakt nu naar een geldsom voor arabieren die emmigreren. Die partij is trouwens raicaal voor joden ook, dienstweigeraars moeten 2e rangs burgers worden, trouw zweren aan de vlag voor alle joden ,...
Citaat:
Niet in Israel natuurlijk, maar in de bezette gebieden. Ik denk dat we een beetje naast elkaar door hebben gepraat.
nee hoor, maar laat maar.
Citaat:
Laten we het gewoon eens over de bezette gebieden hebben. Vindt jij het normaal hoe Israel zich daar als een tiran gedraagt en constant illegaal grond van de Palestijnen afneemt voor haar eigen kolonisten om zo Israel continue te vergroten en het leven van de Palestijnen onmogelijk maakt?
Dat is heel ingewikkeld. Nee israel mag niet koloniseren, en het beste zou zijn zoals ze in gaza gedaan hebben; alles terghalen. Ziende dat sommige er al decenia wonen kan je eventueel hier en daar compenseren, maar het grootste deel moet terug onder controle komen van de PA.Maar israel vergroot hierdoor niet, de grenzen blijven dezelfde, en dit heeft impact op een beperkt aantal palestijnen. Meer belangrijker is de blokades, die ook weer ingewikkeld zijn omdat ze een reactie zijn op aanslagen, maar ik vind wel dat het IDF striktere regels moet krijgen en die effectief moeten oopvolgen. Veel te weinig IDF soldaten worden gestraft als ze zich misdragen. Het hek/muur is ene goede oplossing, maar moet meer gebouwd worden op israelisch grondgebied.Voor de rest zou israel de vluchtelingen van 48 en 67 terug moeten binnenlaten (enkel de vluchtelingen dus niet al diegene die wonen in de kampen), dat zijn er ongeveer een 300 000, en die compenseren voor het verlies dat ze geleden hebben en vredesonderhandelingen beginnen om ene oplossing te vinden.De palestijnen (PA) daarentegen moeten stoppen met aanslagen, stoppen met propaganda tegen israel stoppen met een halve dictatuur over hun eigen volk, stoppen met het steunen van terroristische groepen . effectief beginnen die groepen tegen te werken, israel erkennen, samenwerken met israel om terroristen te stoppen en vredesonderhandelingen beginnen over een oplossing.
Citaat:
Dat heb ik nooit beweert. Je verdraait mijn woorden.
nee hoor, toen ik zie dat joden de grodn kochtte antwoorde jij "Ten eerste hoorden de joden geen enkel stuk te krijgen, hoe klein ook. Ze hadden er gewoon geen recht op. "wat bedoelde je dan?
Citaat:
Ik wacht nog steeds op een bron die niet een zwaar zionistische stempel draagt, die beweert dat Palestijnen slechter behandeld worden bij hun Arabische broeders.
Heb je het artikel gelzen? Hun bronnen waren :http://www.hrw.org/campaigns/israel/...www.agbu.orgIk wist niet dat dit allemaal "zionisten" waren?Vooral HRW is interresant :
Citaat:
In Egypt, for example, Palestinians experienced worsening treatment after the signing of the peace treaty with Israel in 1978. According to one study, Palestinian students were, until 1978, "treated like the Egyptians who received free education in schools, universities and institutes."(4) Then the government gradually began to impose hard currency tuition fees for Palestinians, treating them as foreigners, and "banned Palestinian students from joining colleges of medicine, pharmacy, economics, political science, and journalism."(5) In addition, presidential decrees in July 1978 (No. 47 and 48) "canceled earlier decisions which treated the Palestinians like the Egyptians. The Ministry of Human Resources also prohibited the employment of foreigners including Palestinians in trade, particularly imports and exports, except those who were married to Egyptians for more than five years."(6)
Citaat:
More recent and extreme examples of punitive treatment of Palestinians as a byproduct of regional politics include Kuwait's expulsion of tens of thousands of long-term residents in the wake of the 1991 Gulf war (leaving the Gazans among them who carried Egyptian travel documents with nowhere to go because the Egyptian government denied them entry), and the Libyan government's move in 1995 to demonstrate its displeasure with Arafat's peace negotiations with Israel by not renewing the one-year residency visas of some 30,000 Palestinians and beginning summary deportations.
Citaat:
Lebanon provides the clearest example of a host state's denial of rights, use of refugees as political pawns, and illegal discrimination. In Lebanon, many Palestinians are preoccupied with basic survival, overwhelmed by poor physical conditions in the refugee camps, pervasive poverty, high unemployment and underemployment, and inadequate medical services.In addition, various legal barriers prohibit Palestinians from practicing in Lebanon as doctors, pharmacists, engineers, lawyers or journalists. Laws, decrees, and regulations of professional associations specify that members must hold Lebanese nationality for at least ten years or that there must be reciprocity of treatment for Lebanese professionals in the country of citizenship of the foreign professional applying to practice in Lebanon
Zelfs israel is zo erg nog niet.
Citaat:
Dan nog.... iemand die zijn taal correct hanteert, maakt zelfs zo geen fouten zonder te herlezen. Ik zit trouwens ook op mijn werk (en zou dadelijk eens moeten doorwerken).
Ik typ heel snel, en nu moet ik ook dringend nog wat werken

Oud 31 oktober 2006, 13:03   #93
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Ik heb nooit beweerd dat Palestijnen in de staat Israel onder militaire bezetting staan. Als jij denkt dat ik zo'n dingen heb gezegd, moet je eerst eens leren lezen. Tot dan lijkt het mij nutteloos om deze discussie verder te zetten, vermits jij toch maar alles verdraait.
Oud 31 oktober 2006, 13:39   #94
k9

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat Palestijnen in de staat Israel onder militaire bezetting staan. Als jij denkt dat ik zo'n dingen heb gezegd, moet je eerst eens leren lezen. Tot dan lijkt het mij nutteloos om deze discussie verder te zetten, vermits jij toch maar alles verdraait.
Citaat:
uit http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=81of was dat een andere IlluSionS667 ?maar zoals ik al zei (en dat je negeerde) laat maar. Liever een inhoudelijke discussie dan blijven doorzeveren over vergissingen.

Oud 31 oktober 2006, 15:54   #95
Brecht dS
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Kan nederland tegen belgie klagen dat het een deel van zijn grondgebied kwijtgeraakte?

De benadeelden zijn hier in de eerste plaats die Nederlanders die in dat afgescheurde stukje woonden, onze voorouders zeg maar.
Brecht dS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 16:25   #96
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
uit http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=81of was dat een andere IlluSionS667 ?maar zoals ik al zei (en dat je negeerde) laat maar.
Ik zei niet voor niets "Israel/Palestina", waarbij duidelijk zou moeten zijn dat ik naar de regio verwijs.
Oud 31 oktober 2006, 17:12   #97
Brecht dS
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Bekijk dit videootje maar eens. Toont duidelijk aan dat de doorsnee(Joodse) Amerikaan niets moet hebben van dit soort nestbevuilers waartoe Finkelstein trouwens ook toe behoort.

http://www.youtube.com/watch?v=3dSHl3C9kgY

Mij lijkt het dat de orthodoxen vrij waardig reageren op de scheldkannonade van de "doorsnee Joodse Amerikaan".

Zij vinden - terecht - dat religie niet moet gebruikt worden om wereldlijke macht te verwerven, of als voorwendsel om andere, niet-uitverkorenen te onderdrukken. Voor de orthodoxen getuigt het van hoogmoed te beweren dat het Beloofde Land door mensen (in Israel) gerealiseerd kan worden.

Nog iets over die zogezegde genetische factor: de overgrote meerderheid der Joden stamt niet af van voorouders uit Palestina, maar van "bekeerlingen" uit Oost-Europa en Centraal-Azië.

Het blijft niettemin grappig hoe zelfverklaarde antifascisten hun toevlucht nemen tot Bloed-en-Bodem redeneringen om het bestaan van de Israelische staat te verrechtvaardigen.

mvg,
BdS
Brecht dS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 11:29   #98
sodoirt
Banneling

Standaard

Hier nog een reactie op Knack. De lafaards van Knack zullen dat natuurlijk niet publiceren
http://lezersbrieven.wordpress.com/2...jn-lafaards-2/
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 11:33   #99
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht dS Bekijk bericht
Nog iets over die zogezegde genetische factor: de overgrote meerderheid der Joden stamt niet af van voorouders uit Palestina, maar van "bekeerlingen" uit Oost-Europa en Centraal-Azië.
Weer zo'n leugen die in 1947 door islamofascisten werd verkondigd en blijkbaar lopen de andere islamonazi's daar natuurlijk in.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 11:40   #100
k9

Standaard

Citaat:
Ik zei niet voor niets "Israel/Palestina", waarbij duidelijk zou moeten zijn dat ik naar de regio verwijs.
En? DAt slaat nog steeds op niks, enkel in west bank kan je zeggen dat de palestijnen onder militair bewind van israel leven . het slaat dus nog steeds op niks, en voordat je antwoord, antwoord liever op onderstaandehttp://forum.politics.be/showpost.php?p=2123171&postcount=92

Laatst gewijzigd door k9 : 6 november 2006 om 11:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be