Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 19:53   #81
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Uiteraard heeft hij ook gepakt.
Ik vraag me af welke maat T-shirts die draagt. XXXXXXL ?
Oud 26 oktober 2006, 19:56   #82
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
ok, heb nie veel tijd: maar om ff op uw vraag te antwoorden:

wat heb ik bv vandaag gedaan = schouder, rug, borst

met name volgende toestellen:

-beginnen met toestel dat ge horizontaal naar u toe moet trekken (low rowing staat er op da machien)
-nadien toestel waarbij ge gewicht van boven naar beneden moet trekken (en terug vanzelfsprekend) (vertical traction)
-nadien toestel om gewicht weg van u te duwen (en zoals bij elke oefening moet ge de omgekeerde beweging traag laten gebeuren)
-nadien toestel waarbij ge gewicht naar boven moet duwen
-en om af te ronden wat oefeningen gericht op balans (op zij liggen bijvoorbeeld, maar dan niet liggen, maar lichaam gestrekt, voeten op elkaar, en op 1 arm steunen; er is ook eentje tussen voor de abbs)
en stretchen op t einde, uiteraard
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 20:00   #83
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

http://www.3dfitness.nl/
Hier vind je goei illustraties.
Oud 26 oktober 2006, 20:06   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Over die Jay Cutler nog, je gaat me toch niet zeggen dat hij 'natuurlijk' eruit ziet op zijn site
http://www.jaycutler.com/
Allemaal "pure natuur" . Veel "spek-met-eieren" en "rijsttaartjes" gegeten

Btw, wat een monster
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 22:30   #85
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
ok, heb nie veel tijd: maar om ff op uw vraag te antwoorden:

wat heb ik bv vandaag gedaan = schouder, rug, borst

met name volgende toestellen:

-beginnen met toestel dat ge horizontaal naar u toe moet trekken (low rowing staat er op da machien)
-nadien toestel waarbij ge gewicht van boven naar beneden moet trekken (en terug vanzelfsprekend) (vertical traction)
-nadien toestel om gewicht weg van u te duwen (en zoals bij elke oefening moet ge de omgekeerde beweging traag laten gebeuren)
-nadien toestel waarbij ge gewicht naar boven moet duwen
-en om af te ronden wat oefeningen gericht op balans (op zij liggen bijvoorbeeld, maar dan niet liggen, maar lichaam gestrekt, voeten op elkaar, en op 1 arm steunen; er is ook eentje tussen voor de abbs)
Dus je doet 2 oefeningen voor rug en 1 voor borst en 1 voor schouders?

Ik heb enkel met de Mike Mentzer way al van deze aantallen gehoord,maar dat is dan met een ritme van 4 seconden duwen,2 seconden houden,4 seconden terugkeren.Dat is echt wel extreem.Ik heb het 1x gedaan,het brand enorm,maar ik vind het totaal niet leuk om te doen.Hij neemt dan dacht ik ook 10 dagen rust tussen de trainingen...
Er zijn er niet veel die zo trainen peis k,ook niet aan de wereldtop.

Nuja,je ziet het verschil allicht wel tussen jouw programma en dat van bvb. mij en Gorefest.Ik denk dat wij een redelijk standaard programma hanteren naar normen die onderlegde mensen hanteren om een programma op te stellen naar wat wij als doel stellen-breder worden.
Misschien moet je eens bij ex-competitiebodybuilders te rade gaan voor een second opinion.
Hoe meer meningen hoe beter.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 26 oktober 2006 om 22:37.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 22:31   #86
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
en stretchen op t einde, uiteraard
Ik doe dat eigenlijk nooit.
Zou daar beter eens mee beginnen denk ik.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 26 oktober 2006 om 22:40.
Oud 26 oktober 2006, 22:45   #87
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

Btw, wat een monster
Ja,dat zijn het eigenlijk wel een beetje...men beweert wel eens dat bodybuilders weinig kracht hebben,maar deze ballon is al lang doorprikt.Ik las een artikel van een pro die klaagde dat er in de meeste gyms geen dumbells zijn van meer dan 65kg.
Ik meen me tevens beelden te herinneren van Ronnie Coleman die incline dumbell benchpresses deed met als ik me goed herinner 185 pond...geen klein bier.
Ik kan best geloven dat ze niet erg veel waard zijn als ze iets zwaars naar het derde verdiep moeten dragen,maar ze hebben wel enorm veel kracht.
Zoals je zegt...they're monsters.
Oud 26 oktober 2006, 23:04   #88
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Ik vind power training wel leuk, maar eerder saai. Ook kweek je wel een spiermassa, maar je kan er nix mee......OK, buiten zware dingen opheffen.

Daarom denk ik dat het beter is om een vechtsport te toen, en kracht en techniek te koppelen. Beter lijkt mij dus om te Thai Boxen ofzo...net als ik. Het is wel ff gelden dat ik nog op de club ben geweest(werkomstandigheden), maar binnekort begin ik er terug aan. Het is nml. zeer verslavend, en je kweekt er ook spiemassa mee, maar ook zeker techniek en timing.

Want er is imo niets belachelijker om zien dan een 'kleerkast' die slaag krijgt van 'ne smalle', en dat heb ik al meermaals mogen zien.

Met voor de spiegel te staan en te pronken met je spieren, koop je nml. NIETS.......maar da's slechts mijn mening eh.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 00:14   #89
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe dat eigenlijk nooit.
Zou daar beter eens mee beginnen denk ik.

uw spieren groeien sneller als ge stretcht

en is zowiezo ook beter, veel slechte bodybuilders kunnen nauwelijks hun schouders draaien...

aangaande creatine: ge neemt er niet enkel water mee op, ge wordt er sterker ook door
wanneer ge stopt verliest ge idd, maar een deel van de extra spiermassa dankzij de creatine blijft wél degelijk...
Oud 27 oktober 2006, 00:15   #90
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Ik vind power training wel leuk, maar eerder saai. Ook kweek je wel een spiermassa, maar je kan er nix mee......OK, buiten zware dingen opheffen.

Daarom denk ik dat het beter is om een vechtsport te toen, en kracht en techniek te koppelen. Beter lijkt mij dus om te Thai Boxen ofzo...net als ik. Het is wel ff gelden dat ik nog op de club ben geweest(werkomstandigheden), maar binnekort begin ik er terug aan. Het is nml. zeer verslavend, en je kweekt er ook spiemassa mee, maar ook zeker techniek en timing.

Want er is imo niets belachelijker om zien dan een 'kleerkast' die slaag krijgt van 'ne smalle', en dat heb ik al meermaals mogen zien.

Met voor de spiegel te staan en te pronken met je spieren, koop je nml. NIETS.......maar da's slechts mijn mening eh.

het interesseert mij helemaal nie om te vechten

het enige dat mij interesseert is er wa zwaarder, breder en gespierder uit te zien.
Oud 27 oktober 2006, 00:17   #91
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je doet 2 oefeningen voor rug en 1 voor borst en 1 voor schouders?

Ik heb enkel met de Mike Mentzer way al van deze aantallen gehoord,maar dat is dan met een ritme van 4 seconden duwen,2 seconden houden,4 seconden terugkeren.Dat is echt wel extreem.Ik heb het 1x gedaan,het brand enorm,maar ik vind het totaal niet leuk om te doen.Hij neemt dan dacht ik ook 10 dagen rust tussen de trainingen...
Er zijn er niet veel die zo trainen peis k,ook niet aan de wereldtop.

Nuja,je ziet het verschil allicht wel tussen jouw programma en dat van bvb. mij en Gorefest.Ik denk dat wij een redelijk standaard programma hanteren naar normen die onderlegde mensen hanteren om een programma op te stellen naar wat wij als doel stellen-breder worden.
Misschien moet je eens bij ex-competitiebodybuilders te rade gaan voor een second opinion.
Hoe meer meningen hoe beter.

gohja, het is wel interessant de programma's te vergelijken...

ik ga na volgende week, als ik wat meer tijd heb, eens jullie programma aandachtiger bekijken

voorlopig ga ik af op de raad van mijne maat, hij is echt wel supergespierd en weet er veel vanaf...allez, dat laatste is mssn relatief. Alleszins weet hij overtuigend veel, en bij hem bracht het blijkbaar resultaat...
Oud 27 oktober 2006, 08:30   #92
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
voorlopig ga ik af op de raad van mijne maat, hij is echt wel supergespierd en weet er veel vanaf...allez, dat laatste is mssn relatief. Alleszins weet hij overtuigend veel, en bij hem bracht het blijkbaar resultaat...
Ja,het kan best dat het werkt.Wie weet zelfs beter.
Mike Mentzer is ook Mister Olympia geworden in 1978 met high intensity training (een minimum aan sets en heel lang rusten ertussen).Dorian Yates zweerde ook bij de Mike Mentzer way en is meervoudig Mister Olympia.
Zoals jij traint is nitet de Mike Mentzer way,maar kan best ook werken.
Oud 27 oktober 2006, 08:34   #93
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja,het kan best dat het werkt.Wie weet zelfs beter.
Mike Mentzer is ook Mister Olympia geworden in 1978 met high intensity training (een minimum aan sets en heel lang rusten ertussen).Dorian Yates zweerde ook bij de Mike Mentzer way en is meervoudig Mister Olympia.
Zoals jij traint is nitet de Mike Mentzer way,maar kan best ook werken.
ja, kheb het hem es gevraagd...

hij zegt: zo trainen als ik nu doe, en na een maand of 2 kortere sets doen (met meer gewicht dan natuurlijk)
Oud 27 oktober 2006, 08:46   #94
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ondervind er wel meer voordeel van hoor.Alles lukt echt beter.Ik voel me fitter en zelfzekerder (niet omdat ik er anders uitzie,maar eerder een gevolg van het feit dat ik me fitter voel),alles qua bewegingsrecreatie en bewegingscoordinatie gaat veel vlotter en makkelijker,ik heb meer vormspanning...

Citaat:
Daarom denk ik dat het beter is om een vechtsport te toen, en kracht en techniek te koppelen.
Dus jij denkt dat de toppers niet met gewichten werken/gewerkt hebben?Holyfield,Bonjasky,Vovchanchin,Kerr,Ruas,Mo raes,noem maar op...volgens mij werken ze allemaal met gewichten.Ze trainen met gewichten in functie van,maar zijn er niettemin breder en sterker door geworden wat hen voordeel oplevert in hun vechtsport (beroep).Niet alleen vechtsport overigens,zo goed als alle topsport gaat gepaard met powertraining,breder worden en sterker worden door met gewichten te werken-in combinatie met uiteraard.
Natuurlijk zullen Coleman en Cutler zoals ze nu zijn geen marathon lopen,maar datzijn extreme gevallen.Ik begrijp niet goed dat men zich/ons blijft afspiegelen aan dat soort gevallen in een gevecht...het draait toch om veel meer.

Citaat:
Beter lijkt mij dus om te Thai Boxen ofzo...net als ik.
Nog beter is misschien een combinatie van beide.
Citaat:
Dat ligt dan in 99% van de gevallen niet aan het feit dat ze zijn bijgekomen door gewichten te tillen...ik til ook meer gewicht dan somigen die veel zwaarder gebouwd zijn,betekent dat dat ik als ik zwaarder gebouwd zal zijn dat niet meer zal kunnen?Neen.Ik zal dan nog meer kunnen tillen.Iemand die bokst en met gewichten werkt,breder wordt zal een nog betere sterkere bokser worden.
Als je jaren aan een stuk enkel en alleen gewichten train ok,maar het is allicht niet hun bedoeling om vechtkampioenen te worden.Zij trainen om het maximum uit hun sport te halen,vechtsporters doen hetzelfde.

Citaat:
Met goed te kunnen vechten wel dan?

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 27 oktober 2006 om 08:56.
Oud 27 oktober 2006, 08:51   #95
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja, kheb het hem es gevraagd...

hij zegt: zo trainen als ik nu doe, en na een maand of 2 kortere sets doen (met meer gewicht dan natuurlijk)
Ja,de meesten raden dat idd aan om eerst een soort basis te leggen,maar dat hangt af van hoe fit je al was voor je begon en zo.Ik trok me bvb elke dag 50x op (5 sets van 10),deed 75 situpd op een schuine bank (3x 25) en pompte 10keer met mijn voeten op een stoel (4x25 of 1x50 en 2x25 afhankelijk) en ik liep veel.Ze zeiden dat het niet echt nodig was in mijn geval.

Raadt hij aan na een maand of twee dezelfde spiergroepen samen te blijven doen?
Oud 27 oktober 2006, 09:33   #96
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Goed, en nu foto's van al die BB'ers hier ?

Laatst gewijzigd door Bijter : 27 oktober 2006 om 09:34.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 09:35   #97
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Goed, en nu foto's van al die BB'ers hier ?
Die van mij staat op p. 1 van deze draad (de tweede post van onder).
Een bodybuilder ben ik niet en zal dat ook nooit zijn.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 27 oktober 2006 om 09:37.
Oud 27 oktober 2006, 09:40   #98
Bijter
Lokaal Raadslid

Standaard

aha, strak buikske...
Oud 27 oktober 2006, 09:44   #99
Bijter
Lokaal Raadslid

Standaard

Laatst gewijzigd door Bijter : 27 oktober 2006 om 09:44.
Oud 27 oktober 2006, 09:46   #100
MaXiMuS
Banneling

Standaard

foto van uzelf, bijter?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be