![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh ja, als je dan toch bezig bent, dien dan ineens ook klacht in voor het feit dat je anderen ervan beschuldigd intellectueel oneerlijk te zijn (Pieke bv.(http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=63)) en dien dan eveneens klacht in voor het feit dat je mij, tegen beter weten in, nog steeds aan BUB blijft linken en op die manier dus leugens over mijn persoon tentoon spreidt (http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=35 en volgende berichten).
Bespaar je overigens de moeite om mijn gastenboek vol te spammen, ik verwijder je berichten toch.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 26 oktober 2006 om 06:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de bewuste Vlaming wakker te houden cirkelen er anders ook nog veel filmpjes over het VB rond op het net, hoor. Maar uit beleefdheid ga ik me daar even niet mee bezighouden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder - als ik mij goed herinner - heeft de Vlaamse overheid niet het recht om Franse scholen in faciliteitengemeenten te verbieden (maar daar ben ik niet zeker van.. ik meen dat ergens gelezen te hebben, maar weet niet of dát dan weer een correcte weergave is van de wetgeving), wat men wel probeert is om er wat controle over te krijgen... (als ik mij niet vergis werden hieromtrent initiatieven genomen). In het kader van sociale huisvesting wil men het engagemente om nederlands te leren inschijven, maar - naar ik vernomen heb - liggen franstalige partijen dwars... (een of andere dispuut waardoor alles is opgeschort). de enigen die wérkelijk iets kunnen doen tegen de verfransing in de rand, zijn de mensen die er wonen... voor de rest beschikt men over weinig middelen... Men zou bijvoorbeeld kunnen overwegen aan de taalwetgeving te sleutelen.. maar dat is een federale bevoegdheid.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hij moet zijn eerste post van meer dan één regeltje nog schrijven...
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Nee, Jan, copy/paste telt niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Geert Bourgeois werkt gestaag verder aan de uitbouw van een deugdelijke Vlaamse ontwikkelingssamenwerking, aan Vlaamse administratieve vereenvoudiging, aan een voorbeeldig integriteitsbeleid voor de Vlaamse administratie. Ook dankzij Bourgeois komt Vlaanderen, o.m. via de oprichting van een Vlaams-Europees Verbindingsagentschap en van diverse Vlaamse diplomatieke vertegenwoordigingen op strategische plaatsen in het buitenland, eindelijk op de kaart. Ook de Vlaamse wooncode is inderdaad de verdienste van de N-VA. (Dat die totnogtoe niet in de praktijk kon worden gezet, is slechts te wijten aan allerlei Franstalige vertragingsmanoeuvres. Eerst werd tevergeefs klacht ingediend bij de Raad van State. Nu roepen de Franstaligen - al even onterecht -een bevoegdheidsconflict in. Binnenkort zijn alle vertragingsmiddelen echter opgebruikt, en dan treedt de nieuwe Vlaamse Wooncode dus gewoon in werking.) Verder was het dankzij de N-VA dat het nieuwe Vlaamse inburgeringsbeleid (waarbij nieuwkomers verplicht worden een inburgeringstraject te volgen) in het regeerakkoord werd opgenomen. Nog een maatregel die de aantasting van het Nederlandstalige karakter van Vlaanderen moet tegengaan. En uiteraard is het slechts dankzij de N-VA, dat ook de splitsing van BHV in dat Vlaamse regeerakkoord is terechtgekomen, terwijl dat nota bene overduidelijk een federale materie was. Dat de SPA en de VLD later op hun engagement zijn teruggekomen, om die splitsing in het federale parlement door te duwen, kan men moeilijk de N-VA aanwrijven.. En eerstdaags zal de N-VA in het Vlaamse parlement (met de steun van de coalitiepartners) een voorstel van decreet indienen om het Franstalige faciliteitenonderwijs in de Vlaamse rand onder voogdij van de Vlaamse regering te brengen. De schoolinspectie en de inhoudelijke invulling van de leerplannen zullen op die manier de bevoegdheid van de Vlaamse regering worden. Een non-beleid kan men dat m.i. toch echt niet noemen..
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]()
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu is de situatie als volgt: Vlaanderen financiert het Franstalige onderwijs in Vlaanderen, maar Wallonië financiert niet het Nederlandstalige onderwijs in Wallonië. Vlaanderen financiert dus én de Franstalige scholen in Vlaanderen én de Nederlandstalige scholen in Wallonië. Het komt een beetje van één kant hé? ![]() |
|
![]() |
![]() |