![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik in het dagelijkse verkeer merk dat bepaalde personen die in een bepaald type voertuig rijden, ook daadwerkelijk onveilig rijden en ik wens dit aan te klagen, heeft dat niets te maken met frustraties maar met bekommernis om mijn en andermans veiligheid. Vrij lachwekkend dat u mij bepaalde frustraties aanmeet terwijl u blijkbaar zelf met een frustratiepost dient te reageren. Het feit dat u dit zo raakt, doet wellicht vermoeden dat u zelf over een asociale wagen beschikt en daardoor als een dolle hond door het verkeer raast. Maar ja, als iemand daar iets van zou zeggen, zal het wel weer een frustro zijn zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op uw post kan ik enkel op zo'n inhoudsloze manier reageren. Een post vol vooroordelen en stigmatisatie verdient niets beter. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb enkel een hekel aan stigmatiserende berichten als de uwe en dat wou ik even van m'n lever hebben. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Mij kan het geen reet schelen waarmee gij rondrijdt zolang ge u aan het verkeersreglement houdt.
![]() |
![]() |
#85 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2006 om 13:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
a propos ik verbruik met mijne 2 liter benzine juist 8 l/100 km... lichte voet he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 31 oktober 2006 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Tja, wanneer zullen de verzuurden gaan eisen dat men geen vliegtuigen meer mag gebruiken voor zijn vakantie? En hoe ver de reis mag gaan...
Laatst gewijzigd door Chipie : 31 oktober 2006 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() gij zijt gene mierenneuker, maar ne wagenneuker....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Gouverneur
|
![]() En ik ben blij dat er toch nog mensen blijken te bestaan die wel met behulp van enige inhoud kunnen reageren/
Citaat:
Afgunst lijkt mij te bestaan wanneer ik jaloers zou zijn omdat iemand een SUV kan kopen en ik niet terwijl ik ook dolgraag een SUV wil. Laat ik duidelijk stellen dat ik dan nog liever met de trein naar mijn werk ga dan in zo'n beest te kruipen. In feite is de opkomst van jeeps een soort van vicieuze cirkel aan het worden. Je hebt immers een paar pippo's die zo'n ding kopen om zich als een ware heerser op de weg te kunnen begeven en de kleintjes opzij drukt. Die kleintjes zijn die onveiligheid op den duur beu en kopen aldus zelf hun eigen versie van een mini-tank waarop zij op hun beurt de overgebleven kleintjes gaan wegdrukken (het is nu hun beurt en ze voelen zich extra veilig en als ze hierdoor een ongeval hebben, is het hun eigen fout, ze hadden maar zelf een 'veilige' auto moeten kopen) enz... Straks gaan de verzekeringsmaatschappijen ons nog verplichten om een jeep te kopen daar rondrijden met een gewone auto stilaan een te groot risico begint te worden. Citaat:
Langs de andere kant ben ik geen al te grote voorstander van het eeuwige adagium 'Mijn auto, mijn vrijheid'. Dit is een vorm van egoïsme dat volgens mij vaak de aanleiding is voor onveilig rijgedrag en vooral van verkeersagressie want iemand die uw auto hindert, hindert meteen ook uw vrijheid, wat velen niet pikken. Als je op de baan bent, staan trouwens niet alleen jouw leven, tijd en 'vrijheid' op het spel maar ook die van alle andere automobolisten. Indien mensen dan gaan hameren op hun 'vrijheid', worden vaak levensgevaarlijke situaties gecreëerd. Laten we trouwens wel wezen, als ik elke morgen in de file naar Brussel zou moeten staan, zou ik mij trouwens alles behalve vrij voelen. Citaat:
Ik ben trouwens blij met uw opmerking aangaande bestelwagens, vrachtwagens en bepaalde monovolumes daar dit wederom grotere, stevigere of veiligere voertuigen zijn waardoor mijn stelling nogmaals wordt bewezen dat hoe groter en veiliger het voertuig, hoe onveiliger er juist mee omgesprongen wordt in de ongenaakbaar geacht positie van het 'ik beleef mijn vrijheid zoveel ik wil en dit zelfs ten koste van anderen daar mij toch niets kan gebeuren'. Citaat:
Nogmaals, me dunkt dat het verkeer waar ik en mijn kinderen mij dagelijks in dien te begeven, mij wel absoluut aangaat. Als ik dan zie dat bepaalde mensen op een losbandige manier met een potentieel moordwapen omspringen omdat ze aldus ten volle van hun macho vrijheid kunnen genieten, gerust gesteld door het feit dat zij toch lekker veilig(er) zitten, is het mijn recht om hierop te reageren daar dit een vorm van asociaal gedrag is dat vrij zware gevolgen kan hebben. Laatst gewijzigd door Wimpeus : 31 oktober 2006 om 14:14. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik gebruik mijn gps trouwens alleen als ik ergens naar toe moet waar ik nog niet geweest ben he...
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Geloof jij ook in sprookjes? Een perpetuum mobile bestaat niet hoor! En vele kleine verbruikjes samen maken wel degelijk een verschil. Neemt niet weg dat airconditioning inderdaad nog meer op het verbruik zal wegen (maar die plaats ik even goed bij de nutteloze "geavanceerde technologieën" die men tegenwoordig in alle auto's bijna terugvindt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() na de volgende verkiezingen misschien..... ?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Durf daar niet aan te twijfelen he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Da's toch simpel, dan moet ge gewoon twee kleine autos kopen.
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Als uw stoof aanstaat, en ze is aan het branden om uw huis te verwarmen, gaat ge dan ook klagen over het energieverbruik van de pot koffie die erop staat om warm te blijven? Al dat electronisch gezever wordt door uw 12v batterij aangedreven. Uw 12v batterij wordt bijgeladen door een alternator. Die alternator draait, of ge nu de radio in uw wagen hebt opstaan of niet.
![]() |