![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is niet hypothetische, maar zelf nu op dit ogenblik heel reëel voor sommige mensen. Wil jij dus eens even voor die mensen uitmaken met wie ze moeten mee doen, zich afzijdig houden betekend dat zij door beide partijen kunnen gedood worden. Maar ik ken jou antwoord al, wel jij veroordeel mensen die jou antwoord hebben gevolgd en wil dat iedereen het daar mee eens is. Of ga je nu even zeggen dat die mensen zich bij het verzet moeten aansluiten, wel dan zal jij ze zonder genade veroordelen als terroristen. Dus geeft nu eens een duidelijk antwoord, je weet niet hoe het zal uitdraaien en je heb honger. Maar jij zit hier nu wel veilig en kan zonder problemen eten en drinken uit je koelkast halen. Wel, ik weet niet voor wie die mensen moeten kiezen. En ik foute voorouders, nee ik heb geen foute voorouders. Ik heb voorouders die dachten dat ze deden wat ze moesten doen, opdat ik hier nu zou zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze die in het verzet stappen worden terroristen genoemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Toch wel straf deze topic! Wanneer ge een link maakt tussen het VB en de nazi's maakt is het forum te klein en wordt er met handen en voeten getracht links te koppelen aan de nazi's maar durf ne keer iets te zeggen over het "clubje voor mensen die fout waren tijdens de oorlog" en plots verdedigen ze de nazi's alsof ze nooit betere tijden hebben gekend.
De verkieingen zijn voorbij en de maskers vallen af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of werkten ze ook in de fabrieken die de oorlogsmachine draaiende hield? Laatst gewijzigd door Bobke : 31 oktober 2006 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vergelijk nu ineens maar de oorlog met de huidige situatie, zeker doen. Zo zien we pas hoe goed uw voorouders het hadden tijdens de oorlog. ![]() Dat je zoiets maar durft te schrijven is op zich al spuwen op iedereen die tijdens de oorlog wel honger had vermits ze hun principes trouw bleven. Tja we kunnen niet direct zeggen dat we daar blij mee moeten zijn en het verstevigd eerder mijn standpunt. HVT is ook zo op die wijze aan onze maatschappij toegevoegd en het we hebben er zwaar voor geboet.
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Mijn grootvader werkte bij de generale bank.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nog niemand de nazi’s zien verdedigen. Hooguit worden argumenten aangebracht waarom het zover gekomen is dat sommigen fout waren. Maar door zijn door haat vertroebelde ogen kan Baziel het niet zien. Krijgt ge ook nog altijd een appelflauwte als ge een mof ontmoet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() een neef van mijn opa heeft in de concentratiekampen gezeten en is daar gestorven dankzij die zwartzakken.
niks om fier op te zijn, een zwartzak in de familie. ik zou mij daarvoor diep schamen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grof he!!
Ik geef jullie gewoon even de situatie in Irak en jullie staan te roepen en beledigen iedereen die met de Amerikaan meedoet en zeggen dat iedereen maar moet afwachten of bij het verzet gaan, maar jullie noemen dat verzet ondertussen wel terrorisme. Jullie zijn dus nog niet eens instaat om door te hebben dat men het over een andere oorlog heeft en dat men jullie vraagt wat die mensen NU zouden moeten doen. Maar jullie achten je wel bekwaam en bevoegd om mensen te veroordelen voor zaken die zij hebben gedaan in een tijd dat er nog geen sprake was van jullie. Maar waarvan jullie de uitkomst van de oorlog waar deze mensen in leefden wel kennen. De mensen in Vietnam die met de Amerikaan hebben meegedaan zijn en worden op een zelfde manier behandeld als de mensen die hier met de Duitsers hebben meegedaan. Maar iedereen spreek er schande over dat die mensen zo worden behandeld. En dit terwijl jullie hier mensen voor de zelfde foute inschatting van de situatie na 61 jaar nog steeds blijven veroordelen. Waar halen jullie dus het recht om de mensen die in Irak vechten als verzetstrijders te veroordelen tot terroristen en waar halen jullie het recht om het Vietnamees bewind te beschuldigen van haatdragerij, als jullie zelf geen haar beter zijn dan zij. Nee, ik heb van in het begin nooit de Mensen die met de Duitsers hebben meegevochten verdedigd en ik heb er zelfs geen moeite voor gedaan om het gedrag van mijn vader nog dat van mijn grootvader in WW2 goed te praten. Ik heb enkel jullie steeds direct aangevallen en geef jullie nu dus het bewijs dat jullie enkel in staat zijn om de zaken die in jullie voordeel zijn goed keuren. Zolang men met jullie akkoord gaat en doet wat jullie zeggen en willen is men goed, maar de dag dat iemand iets doet dat jullie niet uitkomt roepen jullie moord en brand en beginnen jullie deze mensen te beschuldigen en veroordelen zonder zelfs te weten waarover het gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() In heel dat verhaal over oostfronters vraag ik mij af waarom jullie zo tegen criminele allochtone jongeren zijn? Ik zie totaal geen verschil zelfs. Zij hebben naar't schijnt ook geen andere keuze. Als ze de fakkel doorgeven aan de jeugd kunnen ze misschien beginnen recrutezren in de jeugdgevangenissen.
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En het is niet meer dan normaal dat elke vietnammer die meedeed met de amerikanen hetzelfde lot onderging als elke collaborateur uit de oorlog. Je verzet je steeds tegen een invasiemacht net als ik nooit zal toegeven aan de invasie van de vlaamse sekte! Vlamingen zijn een hersenspinsel van een paar machtswellustelingen om een groep mensen voor hun kar te kunnen spannen.
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf je enkel even een situatie door van mensen die in een huidig oorlogsgebied wonen. En hoe mijn grootouders het hadden tijdens de oorlogen. Wel daar kan jij je nog geen idee van vormen. Want jij weet niet wat honger is en jij weet niet wat oorlog is en jij weet niet wat het is om de kogels rond je oren te horen fluiten. Mijn grootvader was een verzetstrijder tijdens WW2, en ik hoef mij voor hem zeker niet te schamen, maar ik kan ook niet fier zijn op wat hij heeft gedaan. Hoe mijn ouders het hadden tijdens de oorlog, wel mijn vader had het zeker al niet beter dan mijn moeder, ook hij heeft honger geleden en ook hij leed hier in de winter kou. Maar ook dat weet jij niet wat het is kou lijden, want als jij het koud heb ga zet je de verwarming hoger of doe je een trui meer aan. En ja, mijn Vader was een Oostfronter en daar schaam ik mij echt niet voor, maar ik ben ook niet fier op de zaken die hij heeft gedaan. Maar ik veroordeel geen van beide en in beoordeel geen van beide voor en over de zaken die ze toen hebben gedaan. Want ook ik heb geleerd wat het is om in een oorlog te leven. En ook ik heb geleerd wat het is om honger te lijden. En ook ik heb geleerd wat het is om kou te lijden. En ook ik weet wat het is om kogels rond je oren te horen fluiten. Maar ik ben eerlijk en ik behandel iedereen met het zelfde respect, wat zij ook hebben gedaan in een alles vernietigend oorlog die nu reeds 61 jaar beëindigd is. En daarom kan en mag ik mijn hoofd fier opheffen. En daarom mag ik nu aan iedereen vragen om de andere zijn fouten te vergeven. En daarom mag ik nu zeggen dat men ook nu fouten maakt. Nee, ik ben niet perfect en foutloos en het is juist die wetenschap die mij de kracht geven andere hun fouten te vergeven. Maar één ding zal ik nooit doen, en dat is mij zelfs Belg noemen. Daarvoor is dit land veel te ondankbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En voor alle duidelijkheid, noch ik noch mijn grootouders heulden met de vijand mee. En de vader van mijn vrouw ligt begraven bij de oudstrijders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vraag me eigenlijk af of we oorlogsleed kunnen verhalen op de nakomelingen van die collaborateurs? ![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die was toen toch eigendom van de "Société Générale de Belgique"
En jij durft iets zeggen over mensen die gewoon hebben meegevochten aan het Oostfront. Dat terwijl je grootvader werkte bij een instelling die Duitsland hier om de oorlog en de bezetting te betalen. Over fout voorouders gesproken zeg. Als ik jou was zou ik maar heel rap zwijgen en in een hoek gaan zitten huilen. Of was hij daar niet van op de hoogte. Ander vreemd jij wil dat mensen weten wat er meer dan 500km verder gebeurt, maar vind het heel normaal dat jou grootvader niet wist wat de firma waar hij voor werkte deed. http://www.scob.be/publicat/WOII.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn familie heeft NOOIT voor een bedrijf gewerkt dat de Duitse oorlog hielp betalen en zeker niet tijdens WW2 zelf. Jonge toch, je had er mij nooit mogen op wijzen dat ik eens op google moets gaan kijken. Want nu sta je dus volledig met je rug tegen de muur. Jou grootvader heeft meegeholpen de oorlog te betalen. En dat laatste zullen we dus maar niet doen zeker, want dan hou jij geen nagel om aan je gat te krabben over. Laatst gewijzigd door Jantje : 1 november 2006 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zijn zaken die jij niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |