Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2006, 11:30   #81
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

[Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden. Deze aanwijzingen gelden alleen voor steden in het buitenland, niet voor de steden die in het beloofde land liggen. Want in die steden mag u niemand sparen; vernietig alle leven. U moet de Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Ferezieten, Hevieten en Jebusieten volledig vernietigen. Dit is het gebod van de HERE, uw God. Dit gebod moet voorkomen dat deze volken u verleiden tot het aanbidden van hun afgoden en het meedoen aan hun gruwelijke gebruiken. ]

(Deuteronomium 20:10-18)

Ik zou deze woorden niet letterlijk durfen te nemen of aan te halen.

Aan de Bijbel is voortdurend gesleuteld, te beginnen door Constantijn de Grote en daarna door talloze goed-enkwaadwillende vertalers, priester-woordverdraaiers, kerkelijke politici enz. enz. enz.

Als ik het goed begrijp, wordt door gelovige Islamieten elke Qu'ran vertaling, in welke taal dan ook van de hand gewezen en als "niet geloofwaardig en deugdelijk" erkend.

Maak dan ook niet dezelfde fout door met dit soort bijbelteksten aan te komen - het zijn gefragmenteerde overleveringen van wat?
Oud 5 november 2006, 15:33   #82
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Het zijn de joden zelf die sinds eind 19de eeuw hebben zitten smeken om hun eigen joodse staat. In 1948 hebben ze die tenslotte gekregen van de Britten op grondgebied dat eigenlijk toehoorde aan de Palestijnen. Als je er zelf voor kiest om andermans grondgebied in te palmen in een gebied waar jouw waarden en normen niet de standaard zijn, de plaatselijke bevolking gaat verdringen en je eigen ethno-centrische wetten creëert, moet je niet beginnen te klagen dat er vijandelijkheid is.
De staat Israël is in 1948 is inderdaad niet zomaar uit het niets ontstaan. Er is altijd een grote joodse aanwezigheid geweest in dat gebied (dat overigens zeer dunnetjes bevolkt was) die in de tweede helft van de 19de eeuw drastisch is toegenomen, steevast gevolgd door de immigratie van Arabieren uit allerlei windstreken die zich aangetrokken voelden door het joodse "Wirtschafstwunder". De ontstaansgeschiedenis van Israël is reeds meer dan voldoende gedocumenteerd.

Citaat:
Welk bestaansrecht?
Je wil Israël toch niet het bestaansrecht ontzeggen?

Citaat:
Libanon is ten onder gegaan? What did I miss?
A lot, apparently. Sinds 1975 is er wel een en ander gebeurd, en het resultaat is dat Libanon inderdaad niet meer bestaat als welvarend, onafhankelijk, democratisch land, maar wel in handen is van het mohammedaans extremisme.

Nu nog Israël, of is Europa een gemakkelijkere prooi?
Oud 5 november 2006, 16:06   #83
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De staat Israël is in 1948 is inderdaad niet zomaar uit het niets ontstaan. Er is altijd een grote joodse aanwezigheid geweest in dat gebied
Er is altijd een relatief kleine joodse aanwezigheid geweest, die sinds de tweede helft van de 19de eeuw is uitgebreid door de zionisten en hun ideologische voorlopers (vb. Moses Montefiore).

Citaat:
De ontstaansgeschiedenis van Israël is reeds meer dan voldoende gedocumenteerd.
Israel is ontstaan in 1948. Tevoren was er slechts Palestina met een stijgend percentage joden, waaronder sommigen actief waren in terroristische activiteiten tegen zowel Arabieren als Britten.

Citaat:
Je wil Israël toch niet het bestaansrecht ontzeggen?
Ik herhaal : welk bestaansrecht?

Citaat:
het resultaat is dat Libanon inderdaad niet meer bestaat als welvarend, onafhankelijk, democratisch land, maar wel in handen is van het mohammedaans extremisme.
Het is nu een welvarend, onafhankelijk Islamitisch land. Het is dus allesbehalve ten onder gegaan. Het is net herrezen uit de puinhoop die anderen ervan gemaakt hebben, net zoals Iran. Ik hoop dat Europa ooit hun voorbeeld volgt.

Citaat:
Nu nog Israël, of is Europa een gemakkelijkere prooi?
Het zal nog wel een tijdje duren eer Europe opnieuw ontwaakt.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 17:58   #84
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Arresteren... (Niet dat ik vind dat Israël in zijn recht is maar vanuit hun standpunt zou dat de menselijke aanpak zijn.)
Zoiets is in zo'n situatie totaal onrealistisch en zou uitlopen op een bloedbad.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 22:01   #85
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Zou je me kunnen vertellen wat je met deze 287 aanslagen bedoelt?
U bedoelt plat bombarderen van de andere kant he?? "east side ,west side" je hoort in amerika te zijn jongetje!!!
Oud 5 november 2006, 22:02   #86
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Natuurlijk weet iedereen dat je daar elke maand naartoe gaat om je te ressourcen in jodenhaat
Oentje oentje oentje toch, wat heeft dat met jodenhaat te maken ,en wie spreekt er nog vandaag over joden ?
Oud 5 november 2006, 22:05   #87
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
U bedoelt plat bombarderen van de andere kant he?? "east side ,west side" je hoort in amerika te zijn jongetje!!!
Neen, ik heb het wel degelijk over je 287 aanslagen waar ik geen touw aan kan vast knopen:
Oorspronkelijk bericht door lincoln
Inderdaad de arabieren zeggen dat op het niveau van theorie een psychologische oorlog voering maar de dwazerikken(en u weet wat ik met de dwazerikken bedoel!!!) slagen er zelfs in om dat in praktijk te zetten maar dan niet voor izrael, en we weten al waar uw filosofie vandaan komt he...
Oud 6 november 2006, 07:56   #88
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Amaai k9, je bent weer goed op dreef zie ik...

Blij jou op dit forum te hebben en dat meen ik.

Paulus.
Ach een mens moet zich met iets bezig houden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 08:40   #89
k9

Standaard

Citaat:
Het gerecht heeft al jaren geleden gesteld dat Brussel-Halle-Vilvoorde MOET gesplitst worden. Desondanks is het nog steeds niet gebeurd en stellen de Walen zelfs allerlei absurde eisen voor wanneer deze splitsing ooit zou plaatsvinden, ondanks de uitspraak van het Hof. Blijkbaar is het gerecht dus toch niet zo machtig.
En? De uitspraak van het arbitragehof was dat de regering daar iets aan moest doen voor de volgende federale verkiezingen, die zijn volgens jaar. De regering heeft dus nog niks gebroken ze volgt dus nog steeds het arbitragehof.Welke eisen de walen daaraan stellen staat hierbuiten.
Citaat:
Ik was zo geassimileerd als een mens maar kan zijn op drie maanden tijd.
maar niet compleet en dat was het punt, of dat nu mogelijk is of niet maakt mij niks uit, het VB EIST dat elke allochtoon hier geassimileerd is.Je was zelfs nog niet geintegreerd laat staan geassimileerd.
Citaat:
Als je natuur niet past bij de natuur van het land waar je in woont, moet je maar niet in dat land gaan wonen. Naar een land verhuizen waar je niet voldoende wilt aanpassen is als naar een nudistenstrand gaan en weigeren je kleren uit te doen.
Wie zegt dat die natuur niet past? Voor integratie passen de meeste hun natuur wel, bij assimilatie is er ene probleem.
Citaat:
Mijn vriendenkring bestaat hoofdzakelijk uit intellectuelen. Daar vind je nu eenmaal weinig allochtonen. Het is alleszins geen bewuste keuze voor mij om allochtonen uit mijn vriendenkring te houden.
Dan ken je idd weinig allochtonen met zo'n uitspraken , precies alsof je autochtoon moet zijn om slim te zijn.
Citaat:
Een goede vriendin van mij had enkele maanden geleden trouwens een partner die afkomstig was uit Irak. In die periode had ik dus wel een allochtoon in mijn vriendenkring.
Mai, 1, zoals ik al zei, misschien eens een praatje maken met sommige voor je conclusies over hen trekt?
Citaat:
Neen. Ik woon dan ook niet in een Arabisch land of Turkije.
Hoe kan je dan tegen allochtonen spreken, ze kenden volgens jou geen nederlands of frans.
Citaat:
Uiteraard. Verleden week heb ik nog een gesprek daarover gehad met iemand van Chinese afkomst.
En?
Citaat:
Bij de jongere generatie spreekt bijna iedereen Nederlands. Bij de oudere generaties is dat lang niet zo. Het is ook precies om die reden dat de jongere generaties vaak een taalachterstand hebben op school. Hun ouders spreken namelijk de taal niet (of onvoldoende) die zij op school krijgen.
maar ze spreken dus nederlands, in tegenstelling tot wat je hierboven zei.
Citaat:
Welke leeftijd hebben die allochtonen?
De jongste zal een 3 zijn, de oudste ergens tegen de 60 en allemaal spreken ze vloeiend nederlands of frans.
Citaat:
Ik vermoed alleszins dat zich zoiets hoofdzakelijk voortdoet in marginale sociale milieus. Ik kan mij niet direct iemand voorstellen in mijn directe omgeving die een abortus heeft of zou laten doen.
Zoals ik al zei, je zou verbaasd zijn, je naieviteit is trouwens, schattig
Citaat:
Hetzelfde geldt voor jongeren die zich met XTC bezighouden en/of met zowat iedereen naar bed gaan. Ook die bevinden zich hoofdzakelijk in marginale milieus. Nochtans zijn er zo duizenden. Jouw 15000 gevallen betekent dus allesbehalve dat abortus algemeen aanvaard is, tenzij je kan tonen dat deze 15000 gevallen een normale verdeling hebben dan de verschillende sociale klassen.
, ok laten we zien :1 XTC word niet enkel door marginalen genomen, heb het zelf nooit geprobeerd maar ken er genoeg die als "upper class" wel XTC (en soms erger namen), die personen sliepen ook met genoeg volk naar bed .Hoe oud ben je trouwens? Ik denk dat je beeld een beetje ouderwets is 2 Enkele cijfers over abortuse gemiddelde leeftijd is 28 jaar (dus niet de 18jarigen die een vergissinkje maken) Integendeel maar iets meer dan 10% is jonger dan 20. terwijl bijna 15% ouder is dan 35.12% van de zwangerschappen in belgie eindigd in een abortus15% geeft financieele/materieele redenen op als reden voor abortus,45% komt uit vlaanderen 31 % wallonie, 23% brussel75% is getrouwd of zit in een langdurige relatie.Een 200 000 vrouwen hebben al een abortus ondergaan sinds 93' .Het is dus helemaal geen probleem van marginalen, het zit in alle lagen van de bevolking, precies alsof iemand die wat rijker is niet kan vergeten de pil te nemen
Citaat:
Bezint eer ge begint, zei men ooit. Blijkbaar is dat iets dat de moderne decadente mens niet meer kent;
Tja dat zeiden ze misschien tegen de eerste mens die met vuur begon te spelen ook.
Citaat:
Die grens is lang niet algemeen aanvaard.
Door wie dan niet?
Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat ze zich minder Vlaming voelen. Je verdraait mijn woorden.

Ikzelf voel mij (in volgorde) :
1. xxxxxxxaar (ik ga mijn woonplaats niet vrijgeven op dit forum)
2. Limburger
3. Vlaming
4. Dietser
5. Germaan
6. Europeaan
7. Euraziaat
8. Mens
9. Zoogdier
10. Gewervelde
11. Dier
12. Levend wezen

Ik voel mij dus in zekere mate verbonden met alle levende wezens. Die verbondenheid neemt toe naarmate de gelijkenis groter wordt. Elk van de indelingen hierboven vermeldt is een organische indeling gebaseerd op gemeenschappelijke eigenschappen, ...
Zoals ik al zei: vlaanderen staat op plaats 3 en is daarmee net zo kunstmatig als belgie, belgie splitsen omdat het dus kunstmatig is, is dus onzin.
Citaat:
Een staat dient om volkeren binnen dezelfde volksgroep te verenigen en hun gemeenschappelijke belangen te verdedigen. Binnen de hierarchie die ik hierboven heb opgesteld, zijn Vlaanderen, Dietsland en Groot-Germanië mogelijke staten waarin ik mij thuis zou voelen. Een Europese staat zou te groot zijn en een provincie-staat of stadstaat te klein. Hoe de staat ook ingedeeld zou zijn, belangrijk is dat elk volk voldoende soevereiniteit heeft en volledig soeverein is van volkeren van een andere stam, omwille van incompatibiliteit. Dat laatste is het probleem bij België. Het Germaanse Vlaanderen en het Celtische Wallonië verschillen op tal van vlakken en horen gewoon niet samen.
Maar volgens jou zou diets(met nederland?) en Groot germanie (met duitsland) wel compatibel zijn? Onzin dat zou even goed/slecht werken als met wallonie.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 6 november 2006, 08:41   #90
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Zoiets is in zo'n situatie totaal onrealistisch en zou uitlopen op een bloedbad.
't Is vooral dat er nu geen bloed vloeide.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 november 2006 om 08:43.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 08:46   #91
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
De Palestijnen verwierpen het vredesakkoord van Oslo in 1998.
Nee hoor, camp david 2000, oslo is door beide kanten al zoveel keer geschonden dat het wel niet meer bestaat.
Citaat:
Isra*el ontruimde vorig jaar de Gaza strook.
En? Het was economisch en militair waanzin om 6000 kolonisten te hebben tussen een miljoen veelal vijandig gezinde (en wie kan ze ongelijk geven tegen de volwassen kolonisten) arabieren . Er zijn ondertussen al meer dan 6000 nieuwe kolonisten in west bank, het probleem van kolonisten word dus nog steeds groter.

Oud 6 november 2006, 08:53   #92
k9

Standaard

Citaat:
Diezelfde Gazastrook wordt momenteel weer belegerd en met zware repressiemaatregelen bestookt.
Na afschieten van enkele raketten.
Citaat:
De ontruiming van Gaza was trouwens maar een afleidingsmanoeuvre. Israel is gewoon illegale nederzettingen blijven bouwen op de Westbank. Gaza was daarentegen maar een zone met weinig joden en veel Palestijnen, die Israel meer kopzorgen gaf dan iets anders.
idd, maar het geeft wel aan dat de politiek daar is om te ontruimen als ze willen.
Citaat:
Je verwacht toch niet dat de Palestijnse regering een toegeving zal doen als Israel hun ministers vermoordt of gevangenneemt
Ministers verbonden af actief meegeholpen aan terrorisme.
Citaat:
En B'Tselem (The Israeli Information Center for Human Rights in the Occupied Territories) en andere human rights organisaties die bevestigen wat de Vlaamse media zegt, zijn zeker ook allemaal linkse propagandamachines?
Zoals ik nog al eens zei( maar nooit commentaar op kreeg), die bevestigen helemaal niet wat de vlaamse media soms beweerd.
Citaat:
Wie zegt dan wel de waarheid? De Amerikaanse media, die continu door zionistische lobbygroepen wordt gecontroleerd en vaak door zionisten worden geleid?
Onzin, ik zeg niet dat die de waarheid spreken maar ze worden niet door zionisten geleid .

Oud 6 november 2006, 10:58   #93
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Vermits mijn woorden hier constant verdraaid worden, allerlei zionistische propaganda als feiten worden aangehaald en de feiten (door mensenrechtenorganisaties erkend) als onwaarheden of slechts rechtvaardige reacties op de Palestijnse vrijheidsstrijd worden afgedaan, heb ik niets meer toe te voegen. Het is toch verloren tijd voor iemand als jou. Iedereen die het onderwerp interesseert, moet zelf maar eens zijn research doen en zal - als hij objectief redeneert - mijn conclusies mbt Israel delen.

Tot zover mijn bijdrage aan deze draad.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 6 november 2006 om 10:59.
Oud 6 november 2006, 11:47   #94
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
De Palestijnen verwierpen het vredesakkoord van Oslo in 1998. Isra*el ontruimde vorig jaar de Gaza strook. Je verwacht toch niet dat er nog veel toegevingen zullen gedaan worden als er van Palestijnse zijde niets beweegt.
Onderzoek de reden van het niet ratificeren van Oslo eens ...
Oud 6 november 2006, 11:53   #95
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U weet ook wel dat er meer aan de hand was. Wie zich bewust opstelt tussen terroristen en militairen die die terroristen proberen te vatten vraagt er gewoon om om omver geschoten te worden. Ik heb voor deze vrouwen absoluut geen enkele sympathie.
Jongens,jongens, ... men moet zo eens op een draad binnen wandelen en lukraak een aantal berichten lezen.

Jozef,

U ben een haatdragende racist, leg uw hand eens op uw hoofd en kijk wie er onder staat!

Dus vanaf het moment dat een ongewapende persoon met een witte vlag staat te zwaaien, maar in de weg staat, mag men deze neerschieten? Arresteren is geen optie? Indien U het voor het zeggen zou hebben we werden onmiddellijk naar de middeleeuwen gecatapulteerd.

U ben een haatdragende racist, leg uw hand eens op uw hoofd en kijk wie er onder staat!
Oud 6 november 2006, 20:37   #96
Basy Lys
Minister

Standaard

Over Libanon:
Citaat:
...Het is nu een welvarend, onafhankelijk Islamitisch land. Het is dus allesbehalve ten onder gegaan. Het is net herrezen uit de puinhoop die anderen ervan gemaakt hebben, net zoals Iran. Ik hoop dat Europa ooit hun voorbeeld volgt. ...
Slik.

Welvarend, onafhankelijk, en islamitisch ... Dat laatste klopt zo ongeveer.

En dat wil zich dus uitlaten over de situatie in het Midden-Oosten?
Oud 6 november 2006, 20:49   #97
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat wil zich dus uitlaten over de situatie in het Midden-Oosten?
.... zegt iemand die zionistische propaganda en holle Orwelliaanse frasen als "democratie", "verdraagzaamheid" en "progressiviteit" slikt als zoete koek.
Oud 7 november 2006, 07:44   #98
k9

Standaard

Citaat:

Tot zover mijn bijdrage aan deze draad.
Idd buiten wat persoonlijke aanvallen en onzin is er niet veel uitgekomen, misschien je de volgende keer watbeter informeren alvorens aan een discussie te beginnen?

Wel de thread zal hier zijn mocht je ooit nog eens de zin hebben te discusieren.

Oud 7 november 2006, 10:10   #99
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Idd buiten wat persoonlijke aanvallen en onzin is er niet veel uitgekomen, misschien je de volgende keer watbeter informeren alvorens aan een discussie te beginnen?

Ik ging dus zwijgen, maar ik kon mijn lach niet inhouden bij een dergelijke uitspraak. Heb jij geen spiegel thuis? Indien wel, moet je er eens inkijken.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 7 november 2006 om 10:11.
Oud 7 november 2006, 11:24   #100
k9

Standaard

Citaat:

Ik ging dus zwijgen, maar ik kon mijn lach niet inhouden bij een dergelijke uitspraak. Heb jij geen spiegel thuis? Indien wel, moet je er eens inkijken.
heel grappig komende van iemand die wegloopt omdat hij geen argumtenten meer heeft

Ps: wel nog tijd voor persoonlijke aanvallen zie ik

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be