![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Het katholicisme heeft ons zo'n duizend jaar in onze ontwikkeling afgeremd op een paar gebieden:” Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meneer imam is altijd welkom. Iedereen, trouwens.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in pilaren bijten is overigens slecht voor de tanden.
![]() |
![]() |
#84 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is allemaal niet ernstig. Hoe onafhankelijk al die soorten van Vlaanderens wel waren laat je tussenbeide: je stelt dat ze "grote onafhankelijkheid" hadden... Dit lijkt dan te vervallen in een fles is half vol versus fles is half leeg discussie. Maar het blijft inderdaad een losse mix van streken en streekjes te zijn, met verschillende leenheren en verschillende verhalen over hoe "één" en "onafhankelijk" die deeltjes waren. Hopeloos indien je een believer of non believer bent. Ik blijf erbij: pas na Schilz en Martens is er enige staatkundige duidelijkheid, behalve dan BHV... Citaat:
Je kan hun eens daarmee een bonte avond laten opfleuren van die organisaties. Het zal er op veel gelach onthaald worden. Het was sinds mensenheugenis de gewoonte er op te wijzen dat christelijke organisaties "hun energie en hun waarden uit het evangelie haalden". Een holle frase die, wanneer je dan de vraag stelde:" welke energie,welke waarden" met een lang eeeuuuuhhh, of jaja! of jamaar: dat is toch duidelijk! werden beantwoord. Een zeer ontwijkende en zeer christelijke houding: "enerzijds, anderzijds, kuch,kuch...". Besef dat grote schijnheiligheid en woordkramerij bij rationele mensen overkomt als pervers en krankjorum. De scouts zijn dan ook begonnen met hun proosts op te ruimen, omdat zij vonden dat dit niets ter zake doende zever was. De vakbonden en andere christelijke zuilorganisaties houden hun poten af van dergelijke nonsens: zij zijn ook rationeel en hebben hun buik vol van woordkramerij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
- Mijn theorie dat menselijke waarden en normen wel degelijk universeel zijn (omdat anders een maatschappij, die deze niet naleeft uitsterft) heb je nog nergens duidelijk verworpen. - Anderzijds heb je niet bewezen dat om humaan te leven men de teksten van de christenen nodig had, noch dat onze samenlevingsregels afkomstig waren uit de christelijke leerstelsels. NOT Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 november 2006 om 23:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem wel geschikte bescherming mee. Mijn katten krijgen agressieaanvallen van kinderachtig gedrag.
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"de liefhebbers mogen hun ding doen". Wat je blijkbaar niet wilt zien, is dat als islamietische en christelijke fundamentalisten "hun ding mogen doen", dat ze zich dan héél hard met andermans leven gaan bemoeien, jou mogelijk beletten "jouw ding" te doen... In een ander register, een techno-fan die "zijn ding doet" riskeert een flink aantal mensen tegen de muren te doen opkruipen met zijn afschuwelijk, zenuwslopend lawaai... Wat doe jij dan? Zwijgen en verdragen? Aanvaarden zonder boe of ba? wachten tot het over is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ruime zin kun je dan spreken van een onrechtvaardigheid: de vrijheid van de ander wordt onrecht aangedaan. We beschikken over een wetgeving die bepaald wat er in een dergelijk conflict moet gebeuren. Die wetgeving die we nu hebben staat me niet helemaal aan (ik zal wel slecht geïntegreerd zijn), maar goed, die wetgeving is dan ook in continue verandering. Hier ging het, ruim gezien, over het openlijk beleven van je geloof. Wat kan ik daar in godsnaam op tegen hebben? Tot zolang het een ander niet schaadt, zie ik niet in waarom dat verboden zou moeten worden. Een hoofddoek doet niemand pijn (gedwongen worden er één te dragen wel), een kruisje of zo'n onnozele "jesus is mijn vriendje"-tshirt ook niet. Bidden, of een niet-dwingende oproep daartoe, heeft naar het schijnt ook nog niemand vermoord. Moet het van de "heersende groep" afhangen wie wat mag tonen, wie tot wat voor gebed mag oproepen? Dat lijkt me akelig. Ik draag ook 'uiterlijke tekenen', en ik draag ze graag. Wordt het wachten tot het tij weer keert en alles wat heidens is op de brandstapel gegooid wordt? Ik denk dat we dat soort dingen wel voorbij zijn. Ik vind het erg leuk om in deze relatief vrije samenleving te leven. Ik zou het toffer vinden mocht onze samenleving nog vrijer worden. Waar je geen onrecht aangedaan wordt, of je nu bruin of blank bent, homo of hetero, man of vrouw, moslim, christen, heiden of whatever, links of rechts, flamingant of belgicist. Citaat:
"afschuwelijk, zenuwslopend lawaai" is behoorlijk subjectief. Ik denk dat een technoliefhebber het niet eens zal zijn met je beschrijving. En ja, een deel daarvan aanvaard ik gewoon. Iedereen mag z'n muziek eens een flinke draai geven van mij. Ik doe dat ook af en toe, en ik hoop dat onze samenleving niet evolueert naar één waarin iedereen muisstil moet zitten in zijn eigen huis. Begint het me te storen, dan kun je gaan praten. Lukt dat niet (mijn vorige buur - een Koos Alberts fan *kots* - wou ons, 'de klagers' te lijf gaan met een stok) dan is er de politie. Van mijn huidige buren weet ik dat ze af en toe de muziek eens flink luid zetten (de muren zijn hier trouwens flinterdun, je hoort elkaar praten). Meestal duurt dat een half uurtje. Is er een feestje, dan stoppen ze voor 1u 's nachts. Dat stoort me niet. Moet ik gaan klagen als iets mij niet stoort? Is het een verplichting om me eraan te storen of zo?
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zielige vertoning hoor.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals ik als ik naar het midden oosten trek, maar tegen het gelul moet kunnen van de imam op zijn minnaret. Net zoals ze weten dat de mensen van het boek varkens eten, en honden houden... en soms ook wel eens een kruis dragen en sloten alcohol drinken. Als je daar niet tegen kunt, moete maar ginder blijven. Ik ga mijn waarden en normen daar toch ook niet opdringen ? Trouwens mocht ik het proberen, op het proberen bekeren van een moslim staat volgens de sharia de doodstraf... 't is maar dat verschil in verdraagzaamheid nietwaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Neen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Hopelijk mag de gay parade nog doorgaan als de moslims het voor het zeggen hebben.. Hopelijk zal de dhimmi belasting niet te hoog zijn als de moslims het voor het zeggen hebben.. Maar eens ze het voor het zeggen hebben.... dan is het te laat.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet voor de stemmen maar wel om de macht broederlijk te delen... Eenmaal zij de weg kennen... Wanneer gaan wij over tot besnijdenis? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 3 november 2006 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() van Somers of Verhofstadt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De gegevens die u aanhaalt mbt Nieuwpoort zijn onjuist. Er is in Nieuwpoort en dat blijkt uit de overgebleven stukken geen enkele veroordeelde heks terechtgesteld. Het is natuurlijk sensationeler om het zo te verkopen aan de toerist. Een uitgebreid antwoord over de invloed van de kerk in verband met de heksenprocessen zou me te ver leiden daarom raad ik U aan het boek van Prof. F. Vanhemelryck (docent KUB en KUL) "Het gevecht met de duivel, Heksen in Vlaanderen" te lezen. U zal er ook de verwijzingen naar de Nieuwpoortse processen vinden (Nieuwpoort was overigens geen boeren gat in de middeleeuwen.) tevens zal u moeten vaststellen dat geen enkele heks daar is terechtgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb net nog een foto gemaakt van de kathedraal van Evora, waar ter waarschuwing van de gelovigen een volledige kapel bestaat bekleed met schedels en beenderen. Het opschrift luidt: eens komt gij hier ook terecht. Fris. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 november 2006 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U heeft gelijk als u stelt dat het huidige Vlaanderen verschilt van de middeleeuwse. Als dat een categorie is dan bestaat Frankrijk, Duitsland en het merendeel van de Europese landen slechts 50 jaar. U begrijpt zelf wel dat dat onzin is. Ik heb in verscheidene posts voorbeelden gegeven over verschillende waarden en normen en over verschillende visies tenopzichte van wat wij universele rechten beschouwen. U replikeert dan dat ik hen niet als ammoreel mag beschouwen, wat ik overigens niet doe, maar het toont aan dat U zonder het zelf te weten te kennen geeft dat er verschillen zijn en bijgevolg dat universele rechten niet bestaan. Ik heb nooit beweerd dat om humaan te leven je de christelijke regels nodig hebt. Ik heb alleen gesteld dat deze moraal eigen en essentieël is aan de westerse samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb overigens ook niet gezegd dat het ACV of de Boerenbond godsdienstige verenigingen zijn. Dat punt ging over de zuilen die volgens U op stervan na dood waren. Wat overduidelijk niet het geval is.
|
![]() |
![]() |