![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet aan Halloween paal en perk worden gesteld? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 46,34% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 53,66% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() Heb hier een en ander nieuws geleerd, maar denk toch dat je een en ander door elkaar werpt.
Ik woon sinds meer dan 25 jaar in de Republiek Ierland, wat nog zeer christelijk is. Toch wordt mijn huis bezocht rond Allerzielen door tovenaressen en dergelijke jeugdige personen die zich komen tonen en een kleine bijdrage vragen. Volledig in overeenstemming met de kristelijke omgeving. Sinter Klaas wordt er niet gevierd en evenmin de kerstman of St. Maarten... Wel wordt tussen kerstdag en nieuwjaar het openbaar leven verlamd door een aanhoudende feestviering van deze gebeurtenissen. Voor het toerisme (vooral uit USA ) een toppunt, de prijzen van de cottages zijn dan ook hoger dan in Juli. De Ieren zijn in de basis keltisch in hun samenleving, het verbaast mij dat U niet door hebt dat de Kelten die in Oud-Belgie woonden vertrokken zijn om plaats te maken voor de germaanse invasie, die bij ons niet onder druk van de Hunnen geweest is, maar een spontane beweging vanuit Noorwegen over Jutland... Het feit dat er nogal wat Keltische namen bij ons achtergebleven zijn, evenals sommige keltische gebruiken, duiden op een periode van tesamen-leven van germanen en kelten (waarbij de Kelten de scepter voerden). Maar de Menapiers vb. hebben in Ierland veel meer sporen achtergelaten dan bij ons,(zie o.a. het boek over Menapian Conquest, Norman Monam) terwijl ge in Ierland en Engeland nog namen als Bulger,Bolger,Buelger terugvindt...(belg) Het geheel doet mij terugdenken aan mijn jonge tijd toen we rapen uitholden om ze een aangezicht te geven en om ze te verlichten met kaarsjes...dit is toch al 60 jaar geleden.. Luke |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Precies of Germanen konden geen rapen uithollen!
![]() Trouwens, hoe verder je teruggaat in de geschiedenis, hoe minder verschillen er zullen zijn tussen Kelten en Germanen (Latijnen, Grieken...) Dat verleden wordt Indo-Germaans, Indo-Europees of - taboe! - Arisch genoemd. Het is dus onzin om die verwantschap elke keer opnieuw als specifiek Germaans of Keltisch af te doen.
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() Daar hebt U gelijk in. Maar ik wou zeggen dat het mij niet aantrekt "Halloween" als een aanleiding tot "veramerikaansing" te zien. Wat hier kwaad bekeken wordt door sommigen omdat het uit USA zou komen, komt uit een heel andere hoek. Wie het aanziet als strijdig met het kerstfeest, moet aanvaarden dat in Ierland beide zaken tesaam gaan...
Dus waarover klagen wij.. Luke |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Burger
|
![]() Misverstand dus, verontschuldig mij dat ik van in het begin niet duidelijker was..
Luke |
![]() |
![]() |