Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2006, 14:29   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freetraffic Bekijk bericht
Trouwens, er wordt voorspeld dat we migratie nog hard gaan nodig hebben op de arbeidsmarkt wegens de vergrijzing...
er wordt ook gezegd dat die voorspelling uit de lucht gegrepen is. We hebben helemaal geen migratie nodig om de vergrijzing tegen te gaan, de bedrijven hebben migratienodig om meer lage loonkrachten te hebben die de lonen hier naar omlaag kunnen concurreren. Vrije migratie is wat het grootkapitaal nu propageert.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 14:30   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet tegen dat zelfbehoudwetten erop gericht zijn een bepaalde samenleving zoveel mogelijk te beschermen. Het punt is dat dit tegenover iedereen BUITEN die samenleving immorele wetten zijn.
Bijkomend is het heden ten dage ook niet meer realistisch alles bvb enkel op de schaal van Vlaanderen te bekijken en te veronderstellen dat je Vlaanderen kan beschermen door het af te schermen van de rest van de wereld. Er zijn veel te veel internationale bindingen. Trouwens, er wordt voorspeld dat we migratie nog hard gaan nodig hebben op de arbeidsmarkt wegens de vergrijzing
Ik kijk niet naar Vlaanderen alleen, ik kijk zelfs niet naar België alleen. Nee, dit is een probleem dat enkel op te lossen is daar globaal te kijken en alle Wereld krachten te bundelen op te lossen is.
Geen enkel land kan dit alleen oplossen, zelfs de VS niet.

Dit probleem is te groot voor één natie alleen.

Citaat:
Goed, de problemen aanpakken in land van herkomst. Mij goed, maar we zijn beiden akkoord dat dat nu niet gebeurt. Dus nu zit je wel met een concreet probleem van vluchtelingen, die je dan naar mijn mening humaan mag behandelen in plaats van ze aan hun lot over te laten...
We behandelen de vluchtelingen al jaren human, en we geven ze al jaren eten en onderdak en werk als ze hier aankomen, en wat hebben we bereikt?
Dat ze nog steeds hun leven wagen en alles verkopen wat ze bezitten en dat ze nog steeds naar hier vluchten.
Dus je humanne handelswijze veroorzaakt de problemen, met als onze humanne handelswijze van vroeger dat hebben gedaan.

Dus tijd om over te schakelen op een efficente humane handelswijze en ginder de boel te gaan opkuisen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 14:36   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
'ze' hierheen laten komen lost niks op, maar de notie dat een mens 'illegaal' kan zijn is gewoonweg inhumaan.
Heb idd ook iets tegen die benamingen voor mensen, illegalen, legalen, asielzoekers, allochtonen, autochtonen, vluchtelingen, blanken, zwarten, gelen, enz....

Ik word er vaak zot van en durf ze zelfs gewoon door elkaar halen.

Ik vind dat we in de eerste plaats allemaal mensen zijn en dat we er moeten zijn om elkaar te helpen, maar dan echt helpen en niet met zalf en pleister staan wachten.
Oud 6 november 2006, 14:40   #84
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We behandelen de vluchtelingen al jaren human, en we geven ze al jaren eten en onderdak en werk als ze hier aankomen, en wat hebben we bereikt?

Semira Adamu, gesloten centra, razzia's op trams, zie openingspost, ...
Werken mogen ze niet, eten en onderdak krijgen ze in bepaalde mate... tot ze terug moeten.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 15:04   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht

1)Semira Adamu,

2)gesloten centra,

3)razzia's op trams,

4)zie openingspost, ...

5)Werken mogen ze niet,

6)eten en onderdak krijgen ze in bepaalde mate... tot ze terug moeten.
1) Haar dood is deels veroorzaakt door hen die haar hadden vertelt dat zij niet zou uitgewezen worden als zij zich er voldoende tegen verzette en voldoende last en lawaai veroorzaakte in het vliegtuig.

2) Opendeur houden kan niet, en als je ze vrij laat rondlopen, kan je ze binnen de kortste keren gaan zoeken. Maar het kost idd veel geld en lost eigenlijk niets op. De problemen ginder blijven bestaan.

3) Men moet toch één manier gebruiken om mensen die door justitie worden gezocht te vinden, zij zijn idd vaak de enige buit die justitie maakt en de echte criminelen lopen vaak onder hun neus zonder dat ze het zien.
Oud zeer.

4) Als men nu ook nog begint met de problemen echt op te lossen, dan moet zo iets niet meer gebeuren.

5) Dat is een pijnlijke opmerkig voor onze beleidsmensen.
Men kan hen mss wel de toelating geven om hier te werken tot zij terug worden gebracht, maar......
.....onze beleidsmensen hebben zelfs nog niet voor een gezond genoege economie gezorgd, om alle mensen die hier legaal( vies woord, ik weet het) zijn werk te geven, laat staan dat zij hen ook nog eens werk moeten geven of laten doen.

6) Ja het lijkt onmenselijk, maar ze staan vaak sneller terug hier dan dat de mensen die hen wegbrengen terug hier geraken.

Het huidige systeem is idd dweilen met de kraan open.
Oud 6 november 2006, 15:13   #86
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) Haar dood is deels veroorzaakt door hen die haar hadden vertelt dat zij niet zou uitgewezen worden als zij zich er voldoende tegen verzette en voldoende last en lawaai veroorzaakte in het vliegtuig.
Haar dood is veroorzaakt door de flik die haar gezicht in een kussen duwde tot ze stikte. Punt.
Citaat:
2) Opendeur houden kan niet, en als je ze vrij laat rondlopen, kan je ze binnen de kortste keren gaan zoeken. Maar het kost idd veel geld en lost eigenlijk niets op. De problemen ginder blijven bestaan.
Een zeer kleine minderheid van de vluchtelingen die er in de wereld zijn belanden in Europa, een nog kleiner deeltje in België. De huidige politiek van gesloten grenzen heeft er enkel toe geleid dat mensensmokkelaars massa's geld verdienen. De problemen ginder blijven inderdaad bestaan. En de huidige vluchtelingenpolitiek creëert er hier nog een pak bij.
Citaat:
3) Men moet toch één manier gebruiken om mensen die door justitie worden gezocht te vinden, zij zijn idd vaak de enige buit die justitie maakt en de echte criminelen lopen vaak onder hun neus zonder dat ze het zien.
Oud zeer.
Alleen al het feit dat justitie zich bezig houdt met vluchtelingen zou tot nadenken moeten stemmen.
Citaat:
4) Als men nu ook nog begint met de problemen echt op te lossen, dan moet zo iets niet meer gebeuren.
Als men daarnaast ook zou beginnen om die mensen niet enkel zo te noemen, maar ze ook zo te behandelen.
Citaat:
5) Dat is een pijnlijke opmerkig voor onze beleidsmensen.
Men kan hen mss wel de toelating geven om hier te werken tot zij terug worden gebracht, maar......
.....onze beleidsmensen hebben zelfs nog niet voor een gezond genoege economie gezorgd, om alle mensen die hier legaal( vies woord, ik weet het) zijn werk te geven, laat staan dat zij hen ook nog eens werk moeten geven of laten doen.
De economie die we nu kennen zal nooit gezond zijn. Dit systeem sleept zich voort van de ene naar de andere crisis met een occassionele opflakkering tussendoor. De vluchtelingen die in de illegaliteit gedwongen worden werken trouwens in veel gevallen hoor. In dezelfde economie waar de officiële vacatures niet ingevuld geraken...
Citaat:
6) Ja het lijkt onmenselijk, maar ze staan vaak sneller terug hier dan dat de mensen die hen wegbrengen terug hier geraken.
En nog wat plat populisme erbovenop
Citaat:
Het huidige systeem is idd dweilen met de kraan open.
Daar zijn we het allemaal over eens. Als we het er nu nog allemaal over eens kunnen geraken dat we beter ineens de kraan vervangen...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 15:13   #87
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo. Konden die mensen weten dat rijkswachters niets om zwarten geven...
Citaat:
kan je ze binnen de kortste keren gaan zoeken.
?
Citaat:
Maar het kost idd veel geld
Dat vind ik niet belangrijk, wel dat onschuldige mensen opgesloten zitten in toestanden vaak schrijnender dan in een gewone gevangenis, en dit ook met kinderen.
Citaat:
Men moet toch één manier gebruiken om mensen die door justitie worden gezocht te vinden
Hetgeen waarvoor ze gezocht worden is belachelijk. En verder doen dergelijke technieken mij denken aan u weet wel.
Oud 6 november 2006, 15:32   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haar dood is veroorzaakt door de flik die haar gezicht in een kussen duwde tot ze stikte. Punt.
Vindt je, wel ik vind de mensen die haar die leugens hebben wijsgemaakt even schuldig.
Of zelf nog schuldiger, zij wisten hoe de mensen die tegen werken werden behandeld.

Citaat:
Een zeer kleine minderheid van de vluchtelingen die er in de wereld zijn belanden in Europa, een nog kleiner deeltje in België. De huidige politiek van gesloten grenzen heeft er enkel toe geleid dat mensensmokkelaars massa's geld verdienen. De problemen ginder blijven inderdaad bestaan. En de huidige vluchtelingenpolitiek creëert er hier nog een pak bij.
Een minderheid, ga je eens eerst deftig informeren en kom dat terug.
Er staan reeds links op deze draad waarmee je kan beginnen.

Citaat:

Alleen al het feit dat justitie zich bezig houdt met vluchtelingen zou tot nadenken moeten stemmen.
Justitie houd zich daar dus helemaal niet mee bezig, zij behandelen slecht de dossiers van hen die in beroep gaan, de rest in voor binnenlandse zaken.

Citaat:
Als men daarnaast ook zou beginnen om die mensen niet enkel zo te noemen, maar ze ook zo te behandelen.
?????????????????????????????????????????????????? ????????????????

Ze worden criminelen genoemt en ook zo behandeld, en welke problemen zijn daar nu mee opgelost.

Citaat:
De economie die we nu kennen zal nooit gezond zijn. Dit systeem sleept zich voort van de ene naar de andere crisis met een occassionele opflakkering tussendoor. De vluchtelingen die in de illegaliteit gedwongen worden werken trouwens in veel gevallen hoor. In dezelfde economie waar de officiële vacatures niet ingevuld geraken...
Het ging dan ook over officiël erkent werk, met alle voor en nadelen.
Die zij dan ook zouden moeten kunnen meenemen als ze terug gaan.

Citaat:
En nog wat plat populisme erbovenop
Nee, een bewijs van het zinloze van het huidige vreemdelingebeleid en de zinloze kosten er van.

Citaat:
Daar zijn we het allemaal over eens. Als we het er nu nog allemaal over eens kunnen geraken dat we beter ineens de kraan vervangen...
Doe je niet door de zelfde fouten te maken als mijn generatie.
Oud 6 november 2006, 15:50   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo. Konden die mensen weten dat rijkswachters niets om zwarten geven...
Die andere wisten welke methodes er gebruikt werden om hen rustig te houden.

Citaat:
?
Ja, als ik weet dat ze mij terug naar de hel gaan sturen, wel dan verdwijn ik ook hoor. En dan mogen ze ook gaan zoeken waar ik ben gebleven.
Eerlijk is eerlijk.

Citaat:
Dat vind ik niet belangrijk, wel dat onschuldige mensen opgesloten zitten in toestanden vaak schrijnender dan in een gewone gevangenis, en dit ook met kinderen.
Ik wel, want met dat zelfde geld kan men ginder heel veel verbeteren en een groot deel van de problemen oplossen.

Verbouwingen aan de gevangenis van Merksplas hebben maar 7 miljard BFr gekost. Beeld je eens in hoeveel daar had kunnen mee gedaan worden in die landen zelf.

Citaat:
Hetgeen waarvoor ze gezocht worden is belachelijk. En verder doen dergelijke technieken mij denken aan u weet wel.
Justitie is dan ook nooit op zoek naar hen, zij zijn de slachtoffers die in handen van binnenlandse zaken vallen, Justitie heeft aan en over hen niets te zeggen.
Justitie is altijd enkel opzoek naar de mensen die dankzij onze goede en brave bewindslieden, steeds gaan lopen uit hun staathotelkamers.
Oud 6 november 2006, 15:58   #90
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Die andere wisten welke methodes er gebruikt werden om hen rustig te houden.
Mensen bijna stikken doen ze wel vaker, maar moorden vermijden ze normaal toch.
Citaat:
Ja, als ik weet dat ze mij terug naar de hel gaan sturen, wel dan verdwijn ik ook hoor. En dan mogen ze ook gaan zoeken waar ik ben gebleven.
En daarom moeten mensen dan maar in gesloten centra? Om ze gedwongen terug naar de hel te sturen?
Citaat:
de mensen die dankzij onze goede en brave bewindslieden, steeds gaan lopen uit hun staathotelkamers.
Bedoelt u 'illegalen' die liever niet in een gesloten centra ((poort naar de) hel) zitten?
Oud 6 november 2006, 16:24   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen bijna stikken doen ze wel vaker, maar moorden vermijden ze normaal toch.
Het was dan ook een ongeval.

Citaat:
En daarom moeten mensen dan maar in gesloten centra? Om ze gedwongen terug naar de hel te sturen?
Zal volgens sommige goedkoper en gemakkelijker zijn dan de problemen echt op te lossen zeker.
Want daarvoor vinden ze de meest onzinnige veronstchuldigen, om het niet te moeten doen.

Citaat:
Bedoelt u 'illegalen' die liever niet in een gesloten centra ((poort naar de) hel) zitten?
Nee, zij die een echt en direct gevaar betekenen voor onze samenleving en om gemakkelijke wijzen veel geld willen verdienen en geen respect hebben voor anderen en een mensenleven waardeloos vinden.

Ik bedoel dus de echte criminelen, Justitie mag zelfs niet op zoek gaan naar Illegalen. Deze mensen vallen niet onder hun bevoegdheid.
Oud 6 november 2006, 16:30   #92
freetraffic
Vreemdeling

freetraffic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er wordt ook gezegd dat die voorspelling uit de lucht gegrepen is. We hebben helemaal geen migratie nodig om de vergrijzing tegen te gaan, de bedrijven hebben migratienodig om meer lage loonkrachten te hebben die de lonen hier naar omlaag kunnen concurreren. Vrije migratie is wat het grootkapitaal nu propageert.
Tiens, is dat zo? Hoe rijm je dat dan met de huidige aanpak van illegalen? Zou het dan niet logisch zijn dat ze allemaal een werkvergunning kregen? Of propageren ze ook zwartwerk? Maar in dat geval begrijp ik de illegalenjachten dan weer niet...
Oud 6 november 2006, 16:34   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, is dat zo? Hoe rijm je dat dan met de huidige aanpak van illegalen? Zou het dan niet logisch zijn dat ze allemaal een werkvergunning kregen? Of propageren ze ook zwartwerk? Maar in dat geval begrijp ik de illegalenjachten dan weer niet...
er zijn redelijk wat liberalen die voor vrije migratie pleiten hoor, net omdat zij weten dat daarmee de concurrentie op de arbeidsmarkt wordt aangezwengeld.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 16:44   #94
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De huidige aanpak van illegalen is nodig om het hier leefbaar te houden en te zorgen dat er ginder nog mensen zijn om uit te buiten.

Ze allemaal een werkvergunning geven zou niets oplossen, omdat de staat niet in staat is te zorgen dat de mensen die wel in het Officiele arbeidcircus zitten aan werk te helpen, laat staan dat ze er nogeens voor de andere werk zouden moeten voorzien.

Zwartwerk geven en verrichten is toch onze nationale sport.

Ze zouden dat geld beter ginder nuttig gebruiken, dan moeten ze hier niet meer op die mensen jagen.
Oud 6 november 2006, 16:45   #95
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Open grenzen kan dus niet, daarvoor is onze regio reeds te veel overbevolkt.
Open grenzen is de enige manier hoe wij het westen zelf geconfronteerd wordt met de enorme schade die ze aanrichten in de rest van de wereld.
Overbevolking en grote migratiestromen kan druk zetten op onze politici om daadwerkelijk daar iets te doen.

Gesloten grenzen is net gewoon een manier om alle miserie onder de mat te schuiven en te kunnen negeren!

Open grenzen dus!
Oud 6 november 2006, 16:49   #96
freetraffic
Vreemdeling

freetraffic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn redelijk wat liberalen die voor vrije migratie pleiten hoor, net omdat zij weten dat daarmee de concurrentie op de arbeidsmarkt wordt aangezwengeld.
Dat er zo liberalen bestaan, kan ik aannemen, maar dan zitten die toch niet op de belangrijkste posities binnen de VLD blijkbaar, gezien het feit dat ons landje zo hard zijn best doet om steeds maar lagere immigratiecijfers voor te leggen, de VLD op kop...
Oud 6 november 2006, 16:53   #97
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Anderzijds zet dat onze vakbondsbureaucratie er tenminste toe aan om werkelijk internationale solidariteit reeël te maken.

Trouwens, als socialist strijd je voor de belangen van de arbeidersklasse, en die houdt absoluut niet op bij de landsgrenzen! Een arbeider uit Burkina-Fasso die hier wil komen werken is minstens evenzeer mijn kameraad als die werknemer van volvo.

Trouwens, hier zijn onze vakbonden verplicht om ook de rechten van de immigranten collectief te verdedigen en dus ondermijning van onze rechten zo tegen te gaan. Daartegenover staat dat fabrieken in het zuiden niet over ontwikkelde vakbonden beschikken en daardoor veel serieuzer onze arbeidsomstandigheden ondermijnen. Het is voor onze vakbonden gemakkelijker de rechten te verdedigen van een Burkinees bij volvo gent dan in een fabriek in Burkina Fasso.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat men daar niet naar moet streven.
Oud 6 november 2006, 16:59   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Open grenzen is de enige manier hoe wij het westen zelf geconfronteerd wordt met de enorme schade die ze aanrichten in de rest van de wereld.
Overbevolking en grote migratiestromen kan druk zetten op onze politici om daadwerkelijk daar iets te doen.

Gesloten grenzen is net gewoon een manier om alle miserie onder de mat te schuiven en te kunnen negeren!

Open grenzen dus!
Zet de grensen open en binnen de 6 maanden is het hier zoals het nu ginder is, meer tijd is daar echt niet voor nodig hoor.
Open grenzen betekend dat je bijna direct meer dan 500 miljoen mensen extra van onderdak, voedsel, drinken en werk moet kunnen voorzien.
En binnen de 5/6 maanden voor meer dan 1 miljard mensen extra.
En na een jaar voor zo'n 2�*3 miljard.
En dat aantal is echt niet overdreven hoor.
De EU zou gewoon van uit heel de wereld overrompeld worden door economische vluchtelingen.
En wat krijg je hier dan, simpel. men gaat elkaar gewoon uitmoorden voor eten, drinken, onderdak en ja zelfs voor een stuk hout om zich te kunnen warmen.

Voor je met belachelijke oplossingen komt die enkel de problemen kunnen vergroten, eerst nadenken.
Het is echt zo simpel niet hoor.
Maar daar had je nog niet bij stil gestaan zeker.
Oud 6 november 2006, 17:13   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Anderzijds zet dat onze vakbondsbureaucratie er tenminste toe aan om werkelijk internationale solidariteit reeël te maken.
Denk je, het ondermijnd omze arbeidspositie. Want deze mensen zijn sneller bereid om onder de vakbondsvoorwaarden te werken dan iemand die hier is opgegroeid.
Zij zouden de vakbonden nog meer geisolleerd maken.

Trouwens, als socialist strijd je voor de belangen van de arbeidersklasse, en die houdt absoluut niet op bij de landsgrenzen! Een arbeider uit Burkina-Fasso die hier wil komen werken is minstens evenzeer mijn kameraad als die werknemer van volvo.
Zorg dan dat zij het ginder evengoed hebben als hier en onder de zelfde omstandigheden kunnen werken en leven.

Trouwens, hier zijn onze vakbonden verplicht om ook de rechten van de immigranten collectief te verdedigen en dus ondermijning van onze rechten zo tegen te gaan.
Wat onmogelijk is bij massalle immigratie, daarom moet die ook door de vakbonden klein gehouden worden.
Daartegenover staat dat fabrieken in het zuiden niet over ontwikkelde vakbonden beschikken en daardoor veel serieuzer onze arbeidsomstandigheden ondermijnen.
Klopt, daarom moeten onze vakbonden de mensen daar ook gaan ondersteunen met kennis en andere hulp.
Het is voor onze vakbonden gemakkelijker de rechten te verdedigen van een Burkinees bij volvo gent dan in een fabriek in Burkina Fasso.
Als het over één Burkinees gaat, klopt dit. Maar als het door de open grenzen over een paar miljoen Burkinezen gaat, wel dan mag jij hier gaan werken onder de voorwaarden van ginder.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat men daar niet naar moet streven.
Voor een verbetering van de werk en leef omstandigheden ginder, is het énige waarvoor men kan strijden, als men hier onder de zelfde voorwaarden als nu wil blijven werken en leven.
Oud 8 november 2006, 14:33   #100
StevenNr1

Standaard

VRTNieuws: "wo 08/11/06 - Op het Poelaertplein in Brussel dreigen twee Iraniërs zelfmoord te plegen als ze niet geregulariseerd worden. In de buurt heeft de politie de Miniemenkerk ontruimd." maar ja, 'Het salon is vol'

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 november 2006 om 14:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be