![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
trouwens u vergist zich van soort humor hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_humor OOOh en btw het gaat niet over "die pampers" an sich maar zolang je dit niet gaat snappen gaan we niet ver geraken nietwaar... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is het zielig dat de rechterzijde zich nu ineens vragen begint te stellen bij de inderdaad dubieuze terrorismewetgeving. Die kritiek was er eerder al uit andere hoek toen moslims werden veroordeeld voor terrorisme die zelfs geen wapens in huis hadden en enkel telefonisch contact hadden gehad met andere vermeende terroristen (ook daar waren dus geen concrete aanwijzigingen voor aanslagen). Toen heb ik degenen die nu zo verontwaardigd zijn niet horen jammeren. En nee, de uitleg "maar moslims hebben wel al aanslagen gepleegd en zijn dus gevaarlijker" gaat niet op: extreem-rechts heeft ook al genoeg aanslagen op zijn palmares (de lijst heb ik in een andere topic al eens gegeven en zoek je maar zelf terug op indien je mij niet gelooft). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
![]() Citaat:
Verre van mij om het neoliberale Paars te verdedigen, en de bewering dat het toch toevallig is dat ze werden opgerold een maand voor de verkiezingen is zowat het enige dat steek houdt in die brief. Net zoals Saddam Hoessein toevallig veroordeeld wordt twee dagen voor de verkiezingen. Voor de rest is het huilen met de pet op. Alle clichés over extreem-rechts worden erin bevestigd. Kijk, ongeveer een jaar geleden opende ik een topic over het feit dat de doorsnee rev/negger lui en laf is. Anoniem op een forum zitten tieren dat de rev/neg wet een muilkorfwet is, maar er iets aan doen? Ho maar! Liever de eigen daden minimaliseren en bagateliseren, en daarmee de facto schuldig pleiten. Citaat:
Citaat:
Zonder over de zin of onzin van de negationismewet te beginnen: wie heeft er van de vrijemeninsuiters al ooit ook maar enige stap tegen die wet gedaan? Een petitie gelanceerd, een betoging georganiseerd, een lezersbrief geschreven? en dan te bedenken dat d�*t zelfs nog zonder enig risico kan. Over burgerlijke ongehoorzaamheid, en openlijk het regime uitdagen zullen we het maar niet hebben, de stilte zou te oorverdovend zijn. Lui en laf.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 7 november 2006 om 09:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb met dit soort knapen geen uitstaans, en ik denk dat elke samenleving ze wel heeft. Het is maar aan de rechter om te bepalen aan welk gevaar we zijn ontsnapt.
Intussen ben ik veel meer verontrust over de werkelijke motieven die een regering heeft als ze dergelijke show opvoert vlak voor de verkiezingen. Dus deze regering is blijkbaar niet meer in staat op een normale manier te communiceren met haar bevolking. In plaats van een dialoog aan te gaan over essentiele maatschappelijke problemen verkiezen de gezagsdragers de weg op te gaan van 'het geweld'. Niet geweld in de zin van 'we zetten deze arme jongens hier vast'. Nee, geweld in de zin van het effekt dat beoogd wordt bij het kiezerspubliek: het publiek een zekere angst aanjagen voor wat kan gebeuren. Je presenteert een aantal knapen met geweren en hoopt daarmee de verkiezingen te beinvloeden? Dat is het enige wat ik zie. Het lijkt me een soort psychische terreur te zijn, ontsproten aan breinen die ik nog niet ziekelijk wil noemen, maar in elk geval bijna-ziekelijk. Welk vertrouwen scheppen dergelijke mensen met dit soort optreden? Niet ver van mijn deur zijn acht mensen vermoord door de beruchte bende en nada qua gevolgen, hoe leg je dan dit soort circustoertjes vlak voor de verkiezingen uit? De bevolking angst inboezemen, is dat de politieke weg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Partijlid
|
![]() Wat dacht je van een tijdschrift en een website?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is Mark Horemans niet. Er wordt hier gemakshalve uitgegaan van een soort "collectieve schuld": iedereen van de "groep" is gewelddadig want enkelen bezitten wapens, en iedereen van de "groep" is neo-nazi want enkelen schrijven van die rare teksten in boekskes. Terwijl er nog bewezen zal moeten worden dat er een "groep" met een gezamelijk doel en een gewelddadige strategie bestond (eerder dan een verzameling cafégangers). Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en dus mag Mark Horemans enkel veroordeeld worden voor die illegale wapens die er eventueel bij hém gevonden zijn - dus niet die oorlogswapens - en voor die opiniedelicten die de wetgever strafbaar stelde. En wat dat laatste betreft: ik heb wel wat teksten gelezen die MH onder diverse pseudoniemen neerschreef, en vond die vaak onverteerbaar. Ik ging een paar keer met de man in discussie, internetgewijs, en werd toen bedacht met scheldwoorden en koosnaampjes. Ik loop dus niet bepaald over van sympathie voor de man, maar vind niettemin dat idiotie en slechte smaak niet met zware gevangenisstraffen moet worden bestraft. BdS |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Een foto zegt dus niet alles. Maar als we inderdaad een goede dialoog zouden hebben in onze maatschappij, zou het aantal ideologen ook kleiner zijn, vermoed ik. Soms krijg in inderdaad de indruk dat men mensen tegen elkaar opjut en ongelijkheid creëert. Dat is een aanzet tot geweld, dat snapt het kleinste kind, maar de bevoegde ministers zijn blijkbaar nog niet tot de jaren van verstand gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() Lid zijn van B&H is voor mij genoeg om te weten dat je crapuul bent, noem mij gerust een onverdraagzame zak, ten opzichte van fascisten en neonazi's klopt dat nog ook. Als je sympathie hebt voor B&H en BBET dan zegt dat genoeg over jouw waardenpatroon of gaan we nu plots allemaal beweren dat het maar onschuldige hobbyclubjes zijn van jongentjes die nauwelijks schaamhaar hebben gekweekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementslid
|
![]() Ten opzichte van meningen die tegen de menselijkheid en de basisregels van het respect voor elkaar ingaan voel ik mij niet geroepen verdraagzaam te zijn. Integendeel.
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat u dit zelf zou DURVEN in acht nemen maar toch even zeggen; voor de zekerheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie gaat bepalen welke mening kan en welke mening indruist tegen fundamentele waarden en normen, wat die dan ook mogen zijn? Wat is het gevolg als die iemand vindt dat een mening of uitspraak ingaat tegen deze normen en waarden? Muilkorf? Verdrukking? Deportatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
fundemtele normen en waarden ken ik niet. Mijn eigen normen en waarden ken ik wel! Het is inderdaad zeer moeilijk te gaan zeggen wat juist correct en oncorrect is maar een democratisch syteem werkt dit grotendeels tegen. Het wordt wel moeilijker en moeilijker dat is wel waar... Wat het VB betreft persoonlijk zijn er vele van hun normen die de mijne ver overstijgen dus inderdaad ze gaan in tegen wat ik geloof dat rechtvaardig is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wil u nu zeggen dat uw normen en waarden van die aard zijn dat eenieder die het er niet mee eens is verdient om zich onverdraagzaamheid op de hals te halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In een land evenwel waar de magistratuur een politieke kleur heeft en je zonder partijkaart niet aan de bak komt als magistraat is mijn invalshoek te rechtvaardigen. Is dit daarom de waarheid? Geenszins, het gaat om de perceptie ervan. Ik hoef dit gewoon aan te haken bij het gebrek aan geloofwaardigheid dat de politieke klasse in Belgie aan het opbouwen is. En ik heb allang geleerd dat het motief vaak kan gevonden worden bij wie er voordeel uit haalt. Zoals ik evenzeer kan twijfelen aan de woorden van de onderzoeksmagistraat in Charleroi dat de arrestatie van de burgemeester in Charleroi na de verkiezingen louter toeval is. Zijn verklaring? 'Ik wou de verkiezingen niet beinvloeden'. Tja...volgens die knaap zou dat a contraio dus wel het geval zijn geweest in de 'legeraffaire'. Maar dat een magistraat wiens carrière afhangt van de politici zomaar even militairen gaat arresteren vlak voor de verkiezingen zonder politiek overleg is een zaak voor de goede sint. Ik ben voor het overige totaal niet geinteresseerd in wat die legerknapen daar aan het bedisselen waren, voor al die heisa kende ik ze niet eens en nu blijkt dat ze al jaren 'gevolgd' worden. Laat de rechtbank maar oordelen. En daarna kunnen ze verder werken aan hun dossier van de echte Bende. |
|
![]() |
![]() |