![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Burger
|
![]() ALLEEN al, omdat "het" verboden is, heeft het een veel sterkere aantrekkingskracht voor sommige mensen. Wij rookten vroeger OOK stiekem, als het van ons ouders nog niet mocht. Wij waren soms ook op jacht om toch maar eens een pintje te proeven, omdat het niet mocht. Schaf die criminaliteit af, en er zullen al veel niet meer willen gebruiken. Plus dat je meestal versneden smeerlapperij kunt kopen in de drugwereld die duizend maal de prijs kost dan wat het waard is. Als canabis NIET verboden is, koopt ge voor 100 € een halve kilo ipv 15 a 20 gram. Evenzo met die andere shit. Het geld bijeen stelen om je dagelijkse dosis cocaine te verschaffen is een voltijdse baan. Zodat je absoluut niet meer aan leven of werken toekomt. En wat is de "kostprijs" van cocaine???
Legaal 2 keer niks, illegaal 50 tot 100 € voor één gram??? Het zijn drugs en horen thuis in een drugstore, of zoals hier genoemd de apotheker. En liefst MET voorschrift van de dokter. I rest my case, ![]()
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laat volwassenen nu toch eens zelf beslissen wat ze met hun lichaam doen. Het is niet omdat een joint het niet doet voor u terwijl ge u elk weekend uw organen verzadigd met alcohol en uw hartje sneller doet kloppen met nicotine dat je beter in je schoenen staat. Gezondheid is een privé zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een lezenswaardig boek over deze kwestie: 'High Society' van Ben Elton (voor de duidelijkheid: het is geen wetenschappelijk werk, maar een satirische roman)
Een citaat. Een parlementslid dat een wetsvoorstel ingediend heeft voor legalisatie van alle drugs wordt geïnterviewd in een talkshow: Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Moeten we snelheidsbeperkingen verbieden? Nee ![]() Laat volwassenen nu toch zelf beslissen hoe hard ze willen rijden. ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De vergelijking gaat helemaal niet op , patatje. Door te snel te rijden maak je andere mensen kapot, door te drinken/roken/slikken/snuiven/spuiten maak je jezelf kapot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het argument van, ja maar als je gezond leeft dan moet je minder betalen?? Onzin. Gezond leven is duurder dan ongezond leven !! Ga dat maar is na. Daarbij speelt ook nog is de opleiding: hoger opgeleide mensen verzorgen zich doorgaans beter dan lager geschoolde mensen. Met andere woorden: het zit veel ingewikkelder in elkaar dan: gebruikt u drugs? Ja dat wordt dan 10 € extra per maand, etc.
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd had ik wel iets grappiger verwacht van jou. Wat betreft het "commentaar op Renhilde (Renilleke is nogal denigrerend niet waar?) is eigenlijk wel zelf gezocht he indien ze het systeem van linken kent. Indien ze niet wist hoe het werkt dan ben ik blij dat ik haar heb kunnen helpen. Dat is niet om te lachen, ik ken mensen die dat niet weten en als je hen dat niet leert kan het soms lang duren eer ze het zelf vinden. MVG, stoned birdie.
![]() |
![]() |
#92 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Dit nog even ter herinnering m'n beste tegendradigaard.
Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk reikt u zelf reeds een goede oplossing aan, met name: onderwijs! Zorg dat de mensen beter geschoold zijn en automatisch zullen ze (doorgaans) zich beter verzorgen en zo verder en zo voort.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |