![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De verantwoording van het vonnis ligt in de afdoende wettelijke motivatie (anders moest hij beroep aantekenen). De verantwoording van het recht van de rechbank om een vonnis te vellen ligt in het feit dat partijen hun zaak aanhangig maken en niet zelf hun arbiter aanstellen (wat tussen particulieren altijd mogelijk is). Dit zijn drie stadia waarin beide partijen elk moment kunnen ingrijpen en/of tussenkomen. Volgens objectieve regels. De gerechtsdeurwaarder vormt hiervan het laatste stadium. Indien men terug volgens aloude privaatrechtelijke principes wil gaan werken, zal merken dat 'verantwoording' in dergelijke context puur subjectief wordt. En dat verantwoording nog meer aan macht gekoppeld wordt dan nu, maar dan op individuele leest geschoeid. Citaat:
Ik wil gerust zelf mijn conflicten beslechten. Maar, behalve de staat natuurlijk, wie zal mij dan tot verantwoording roepen als ik mensen begin neer te knallen?
![]() |
![]() |
#82 |
Partijlid
|
![]() ik ken die deurwaarder persoonlijk , wij zijn trouwens laatste weekend nog samen naar Frankrijk geweest om hun 10 de huwelijksverjaardag te vieren.
toffe mens , die flik deed wat hij moest doen : beschermen wie onder zijn hoede stond. Trouwens , van de zomer werd voor de ogen van diezelfde deurwaarder de eigenaar van een pand doodgeschoten door een wanbetaler in stekene me dunkt redenen genoeg om zeeer voorzichtig op ronde te gaan ik weet ondertussen al veel over de zaak en die ouwe kreeg zijn deel , punt |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij kon het verschuldigde bedrag betalen, maar weigerde dat. Ook nadat hij veroordeeld was en de uitspraak kracht van gewijsde had. Hij heeft minstens 3 aanmaningen gekregen, waaronder een bewarend beslag op roerende goederen. Deurwaarder komt langs, moet de deur laten openmaken en staat dan oog in oog met een furieuze man die een pistool op hem richt. De politieagent heeft daarop gereageerd. Of dit een gepaste reactie was, zal moeten blijken uit het onderzoek. Daarover kan je enkel wild speculeren.
![]() |
![]() |
#84 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beide door elkaar mengen is niet echt werkbaar. Citaat:
Tegen een niet-legitieme macht heeft de burger dus het recht zich te verzetten. In casu noemt u onze overheid daarentegen een legitieme macht (u gewaagt zelfs van "een democratische rechtsstaat"). Kan u even aangeven waarop u die kwalificatie baseert? En bestaat er zoiets als een plicht om die legitimiteit zondermeer te aanvaarden? Op basis waarvan? Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 14 november 2006 om 12:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet schrikken dat je dan wel eens een koekje van eigen deeg kan krijgen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, hier had men (= deurwaarder) sociale diensten moeten inschakelen om te zien hoe de vork aan de steel zat. Dat de bedreigde politieagent geschoten heeft is dan weer een andere zaak, het schietgeweer een 85 jarige kan wel nog werken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over staatsgeweld en of je als burger met gelijkwaardige middelen mag reageren. Jij vindt blijkbaar zoals wel meer forummers dat iemand in dat geval zondermeer mag doodgeschoten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En welke informatie heb jij waaruit blijkt dat die weigering onterecht was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel veronderstellingen op een hoopje (waarschijnlijk, wie weet) .... Vanaf welke leeftijd komt men hiervoor in aanmerking? Kwestie van te weten wanneer ik moet stoppen met mijn schulden te betalen.
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eventjes terug naar de aarde: waaruit blijkt dat hij bereid was mensen te doden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Had de schuldeiser zelf zijn persoonlijke 'incassobureau' ingeschakeld, had je dan bij afwezigheid van een staatsinterventie geen verantwoording geëist bij het vallen van doden ? En waarom zou het dan aan de rechtbanken toekomen de afloop van een particuliere overeenkomst nog te gaan beoordelen ? Ik kan argwaan tegenover overheidsgeweld best begrijpen, maar wat is hier het alternatief ?
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij de revolutionair wil uithangen en de staat wil omverwerpen, zorg dan eerst voor voldoende aanhangers en een forse bewapening. Zoniet: kies dan voor de weg van de minste weerstand. Zoals 99,999% van de mensen. Met morele justificatie heeft zoiets niks te maken. Als u een pistool op mij richt, dan mag je -als je ongeluk hebt- een terminale oplossing verwachten. Ik gok nooit. We (of beter: ik) zullen (zal) achteraf voor de rechtbank dan wel uitmaken of dat weerwerk gerechtvaardigd was.
![]() |
![]() |
#94 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Uit het feit dat hij een vuurwapen op mensen richtte, en ondanks herhaaldelijke aanmaningen van de politie zijn vuurwapen niet wou laten vallen. Of hij echt zou durven schieten hebben weten we niet, maar het risico dat hij dat inderdaad zou durven en onschuldige mensen (deurwaarder en politie) verwonden of doden was groot genoeg om hem eerst uit te schakelen. Toch niet moeilijk he. Ge moet echt wel van serieus slechte wil zijn om hier nog een probleem van te maken. Laatst gewijzigd door Jawatte : 14 november 2006 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo doen we dat in een rechtsstaat. Als je dat niet aanstaat, begin dan een revolutie voor mijn part. Pure rauwe krachtmeting. Be prepared !
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die bereid zijn te praten en onderhandelen gebruiken zulke argumenten niet om hun zin te krijgen. Hij wilde laten zien dat hij de sterkste was, wel nu weet iedereen dat hij dat niet was. Hij word tijd dat jij eens terug met je voeten op aarde komt. De samenleving heeft er geen schuld aan dat hij zijn rekeningen zelf moet betalen en dat hij met moordtuig rondloopt. Of hij nu 20 of 100 jaar oud is heeft hier niets mee te maken, wie een ander bedreigt moet er steeds rekening mee houden dat hij zelf ook kan opgeruimt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De plaats waar je als burger "recht" gaat halen. Democratie ten top, want het is zowat de enige plaats waar je als gewone lulhannes je bakkes mag opentrekken en er naar je geluisterd wordt. De plaats ook waar je een indrukwekkend areaal aan rechtsmiddelen kan ontplooien wanneer je het niet eens bent met de uitspraak: verzet, hoger beroep, cassatieberoep (tot tweemaal toe). ... en dan zou jij... wat precies daar nog aan willen toevoegen?
![]() |
![]() |
#99 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als dat je houding is, wat doe je dan op een discussieforum? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |