Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2006, 17:08   #81
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Wat als 17 autochtonen een allochtoonse haar hoofddoek nog maar hadden afgenomen. Heel het land sprak weer over 'racistische' misdaden...
ja inderdaad, islamofobe en racistische motivering. Het is toch duidelijk.

Welke andere motivering kan er nog zijn? Hoofddoek aftrekken en beginnen geilen op de ontblote haren???

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 17:12   #82
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

En is het molesteren van een autochtoonse geen racisme? Schreeuwt nu ook het ganse land moord en brand? Staan alle autochtonen nu ook auto's in brand te steken op straat? Nee, want dit gebeurt dagelijks en iedereen is het al gewoon geworden.
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 17:19   #83
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
En is het molesteren van een autochtoonse geen racisme? Schreeuwt nu ook het ganse land moord en brand? Staan alle autochtonen nu ook auto's in brand te steken op straat? Nee, want dit gebeurt dagelijks en iedereen is het al gewoon geworden.
wat zever jij toch man. Toen Joe doodbloede op de tegels is toch ook niemand toegesneld.

Vlaamse inborst?
Oud 15 november 2006, 17:46   #84
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
wat zever jij toch man. Toen Joe doodbloede op de tegels is toch ook niemand toegesneld.

Vlaamse inborst?
Dat is juist wat ik probeer aan te kaarten, dat in de hedendaagse maatschappij enkel nog racisme en anti-moslim geweld met de vinger wordt gewezen maar als een Vlaming het slachtoffer is dan is er geen haan die er naar kraait.

ps: zeer volwassen van andere mensen hun berichten te bestempelen als zever.
Oud 15 november 2006, 17:55   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is juist wat ik probeer aan te kaarten, dat in de hedendaagse maatschappij enkel nog racisme en anti-moslim geweld met de vinger wordt gewezen
Allez, dat is dan de eerste keer dat ik dat hoor. Ik dacht dat men moslimextremisten in de 'maatschappij' ook duidelijk afkeurde. Maar blijkbaar leven jij en ik in een andere maatschappij.

Soit,verder moet je een verschil maken tussen racistisch geïnspireerde daden en daden waarbij het slachtoffer en de dader een verschillende nationaliteit hebben. Er is een hemelsbreed verschil tussen die daden.
Als Vanthemsche bekent dat hij specifiek vreemdelingen wilde afschieten of als neo-nazi's zigeuners of negers bijeenslaan dan is dat racisme.
Dat lijkt me duidelijk.
Als blijkt dat de daders van deze gewelddaad handelde uit het feit omdat de vrouw blank was, dan is dat ook racisme. Maar tot nu toe is daar nog niets over gezegd.

Citaat:
maar als een Vlaming het slachtoffer is dan is er geen haan die er naar kraait.
Hmm, nu ga je zeggen dat al die 1000-den mensen naar de mars gekomen zijn omdat Joe geen echte Vlaming was. Als Joe een Vlaming was geweest dan hadden we maw volgens jou geen mars gehad.....
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 18:18   #86
Banneling

Standaard

Citaat:
styllo_ben;2165974]ja inderdaad, islamofobe en racistische motivering. Het is toch duidelijk.
Net zoals het steeds selectief uitpikken van autochtone slachtoffers eveneens van een racistische en anti-westerse motivering getuigt. Maar dat houden de hypocriete dogmatici van de multicul zoals jij uiteraard heel stil.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 18:36   #87
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hmm, nu ga je zeggen dat al die 1000-den mensen naar de mars gekomen zijn omdat Joe geen echte Vlaming was. Als Joe een Vlaming was geweest dan hadden we maw volgens jou geen mars gehad.....
Daar was inderdaad veel volk voor op de been gekomen maar toch vonden politici het weer eens nodig om er op te wijzen dat dergelijke zogezegd agressie voortkomt uit de 'verrechtsing' van de maatschappij.
Oud 15 november 2006, 18:41   #88
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is het molesteren van een autochtoonse geen racisme?
Neen het is enkel racisme indien men iemand molesteert met als motief racisme.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 18:44   #89
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Neen het is enkel racisme indien men iemand molesteert met als motief racisme.
Een allochtoon die dus selectief 'blanke' slachtoffers uitpikt om te bestelen of lastig te vallen, maakt zich schuldig aan racisme.
Feit is dat onder de slachtoffers van de aangespoelde, verrijkende multiculturele criminelen, er bitter weinig zijn met een kleurtje.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 18:54   #90
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Daar was inderdaad veel volk voor op de been gekomen maar toch vonden politici het weer eens nodig om er op te wijzen dat dergelijke zogezegd agressie voortkomt uit de 'verrechtsing' van de maatschappij.
Daar ging het nu helemaal niet over. Je verandert van onderwerp.
Je zei dat als het met een Vlaming zou gebeuren er geen haan naar zou kraaien dus volgens die redenering waren er geen 1000-den mensen meegestapt in de mars na de moord op Joe mocht hij een Vlaming zijn geweest.
Daar stel ik me vragen bij.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 19:07   #91
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

De lafaarden!

Laatst gewijzigd door 1880 : 15 november 2006 om 19:07.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 07:57   #92
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de inhoud van uw iets meer dan 9000 posts laten wel iets anders vermoeden...

Ik kan er ook niet aan doen dat realisme tegenwoordig racisme genoemd wordt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 07:59   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
moesten dat Marokkaantjes geweest zijn...

ho maar
Dan had ik even hard gemept, ik heb in die 9000 posts al verschillende keren gezegd, dat ik in het bestrijden van criminelen of ambetanterikken geen racisme ken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 12:20   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Vlaamse inborst?
Neen politiek veroorzaakte apathie.

Als je iemand helpt, en die houd na je hulp een blijvend letsel over, is de kans redelijk groot dat jij uiteindelijk verantwoordelijk word gesteld.

Als je een allochtoon aanwijst als dader van iets, word je publiekelijk verketterd.
En als je maar een beetje pech hebt,kan je een hele tijd naar rechtbanken gaan omdat de Belgische Inquisitie bloed heeft geroken.
Oud 16 november 2006, 12:59   #95
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen politiek veroorzaakte apathie.
Ja inderdaad, in het kapitalistisch systeem hebben mensen geen tijd om zich te bekommeren voor anderen. We zijn concurrenten van mekaar, weet je wel.

Citaat:
Als je iemand helpt, en die houd na je hulp een blijvend letsel over, is de kans redelijk groot dat jij uiteindelijk verantwoordelijk word gesteld.
Flauwe kul! Analyseer het systeem eens tot op het bot in plaats van zulke onzin neer te pennen.

Citaat:
Als je een allochtoon aanwijst als dader van iets, word je publiekelijk verketterd.
Nou moet je mij eens dan uitleggen hoe het komt dat er dan zogezegd zeer veel allochtonen in het gevang zitten. Wat is het nu: verpamperen wij ze of onderdrukken wij ze?

Citaat:
En als je maar een beetje pech hebt,kan je een hele tijd naar rechtbanken gaan omdat de Belgische Inquisitie bloed heeft geroken.

platte demagogie. meer niet!
Oud 16 november 2006, 14:04   #96
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou moet je mij eens dan uitleggen hoe het komt dat er dan zogezegd zeer veel allochtonen in het gevang zitten. Wat is het nu: verpamperen wij ze of onderdrukken wij ze?

platte demagogie. meer niet!
Brusselse rechter hekelt uitvoerende macht

Rechter Dirk Moeremans van de Brusselse correctionele rechtbank haalde woensdag uit naar de uitvoerende macht en de manier waarop die de uitgesproken gevangenisstraffen en geldboetes uitvoert. De rechter deed dat in een vonnis over een bende mensensmokkelaars. Die kregen celstraffen tot 12 jaar en geldboetes tot 220.000 euro.

Steeds moeilijker
"Het wordt voor de rechter steeds moeilijker om een correcte straf toe te meten", aldus Moeremans. "Zeker als men rekening houdt met het feit dat uitgesproken geldboetes nauwelijks worden geïnd, dat vervangende gevangenisstraffen nooit worden uitgevoerd en dat uitgesproken gevangenisstraffen drastisch worden teruggebracht. De uitvoerende macht lijkt zich weinig aan te trekken van de redenen waarom een rechter een bepaalde straf geschikt heeft geacht."

Surrealistische strafmaat
"Voor de uitvoerende macht lijkt het belangrijkste wel te zijn dat van de celstraf zo weinig mogelijk wordt uitgevoerd", aldus rechter Moeremans. "Het debat over de strafmaat krijg op die manier iets surrealistisch. De rechter die een veroordeling uitspreekt, weet dat een straf van enkele maanden bijna nooit wordt uitgevoerd en dat een gevangenisstraf van enkele jaren drastisch wordt teruggebracht. De nieuwe wetgevende initiatieven die voor 2007 zijn aangekondigd, dreigen de toestand niet te verbeteren."

Glad ijs
Het is voor de rechters in de correctionele rechtbanken ook niet mogelijk om op die situatie in te spelen, vindt rechter Moeremans. "De strafrechter die dat zou doen door hogere straffen op te leggen, begeeft zich op glad ijs. Enerzijds werkt hij op die manier de inkorting van de straffen in de hand, anderzijds loopt hij het risico dat de straf die uiteindelijk wordt uitgevoerd, langer is dan de rechter oorspronkelijk had bedoeld." (belga/hln)

--------------------------------------------------------------

Om op uw vraag te antwoorden
We blijven dus onze gevangenen verpamperen... of te vroeg vrijlaten
Oud 16 november 2006, 17:45   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat er zoveel allochtonen in den bak zitten alhoewel ze toch maar "een minderheid" uitmaken in de bevolking bewijst slechts één ding: dat er inderdaad veel gespuis tussen zit! Dat is de uitleg die je er kunt aan geven.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 18:04   #98
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waar staat dat het om allochtonen gaat??
In de VuilB-koppekens...

Ik woon al jaren in Brussel, maar die mensen die er niet wonen weten toch zo veel beter wat hier allemaal verondersteld wordt te gebeuren...
Vreemd dat mijn familie, kennissen en ik daar nooit wat van merken (néé, ik ben niet blind en mijn familie en kenissen hier ook niet)
Jongens toch, wat moeten wij sterke onversaagde helden zijn in die ("jungle"...volgens jullie), om dat alle dagen mee te maken zonder schrik of problemen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2006 om 18:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 19:24   #99
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Niet dat er geen probleem is op het openbaar vervoer in Brussel maar in dit geval hebben de veiligheidsagenten de aanvallers wel kunnen arresteren.

Coekie
uitzonderlijk wel !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 19:24   #100
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dereien Bekijk bericht
Citaat:
Op de metro in Brussel heeft een groep van zeventien jongeren een 27-jarige vrouw aangevallen. Het slachtoffer werd geïntimideerd en geslagen.

De jongeren zijn allemaal tussen 13 en 17 jaar oud. De politie heeft hen meegenomen. Sommige jongeren zijn ter beschikking gesteld van het jeugdparket.

Geen nood, ze hebben al een ticket gekregen om naar de EK-kwalificatiematch van woensdag in het Koning Boudewijnstadion tegen Polen te gaan.
tegen de "Polen"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be