![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Zyp: Ik vind uw vraag omtrent de 'zelfmoordtelefooncel' zeer 'leuk', ik vind persoonlijk bijv. dat euthanasie veralgemeend moest worden, en dat dus iedereen er beroep op zou moeten kunnen doen (met of zonder voorafgaande gesprekken.) (Want nu gaat het eigenlijk alleen om mensen met enorme fysieke pijnen, dacht ik toch?)
@Duupje: 'Kinds' blijven en zelf leren mag inderdaad blijkbaar niet, triestig want het is wel 'gezond', denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat daar één van de grootste problemen ligt, in tijd willen maken voor uw kinderen. Al te veel ouders droppen hun kinderen heel de week in de opvang. Daarna gaan ze naar school, na de schooluren weer in de opvang, in het weekend winkelen en zondag rusten ze uit. Kinderen worden overspoelt met nieuwe speeltjes, hoe duurder hoe liever, en zijn braaf dan. Dingen samen doen met hun kinderen zit er hoe langer hoe minder in. Volwassenen worden (vaak financieel) gedwongen om te gaan werken, om de grote luxe te kunnen blijven betalen. Langs de andere kant, ik ben thuis, ik heb niet die overgrote luxe, maar 2 heel gelukkige kinderen... Ik weet wat voor mij het belangrijkste is. Was mijn ma vroeger maar minder gaan werken, meer er geweest voor mij, ik had er gerust al de nieuwe spulletjes voor willen inruilen, om toch maar meer tijd met mijn ma te kunnen doorbrengen. En trust me, al die jaren terug als kind, dacht ik er net zo hetzelfste over. En mijn kinderen raken heus niet achterop, ze doen net het zeer goed op school, ik ben nog één van die antieke ouders die zich bezig houden met het huiswerk van de oudste. 2. Het beste willen voor uw kinderen, tjah, wil niet elke ouder dat ? De vraag blijft of wat ik het beste vind voor mijn jongens, of dat voor hen ook wel het beste zal zijn ? Een mens moet keuzes maken in zijn/haar leven. Ik denk dat je als ouder gerust eens mag luisteren naar wat de kinderen zelf aangeven. Als hij perfect is in creatieve dingen, tekenen, ontwerpen etc, en hij dat ook graag doet, zal ik hem later niet dwingen in richting van school waar hij wegkwijnt bij wijze van spreken, zoals met mij wel gebeurd is. Ik ben geen perfecte moeder, ik maak ook mijn fouten, ben dan ook maar mens, maar uit eigen ervaring kan ik bepaalde zaken heel anders bekijken dan mijn moeder, of veel andere ouders doen. En dat maakt het mij net iets makkelijker, om mezelf eens in iemand anders schoenen te zetten. |
|
![]() |
![]() |