Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2006, 11:58   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Maar dus, u gaat akkoord dat men niet a priori kan stellen dat zij, de Vlamingen en Walen, die de bijzondere tak van de Waffen-SS in '41 vervoegden, misdadigers zijn. Gelieve dan ook uw stelling bij te schaven. Het grootste deel van de Waffen-SS was een frontbeweging - dat ze bestempeld werd als een criminele organisatie omwille van Einsatz-groepen en Totenkopf-brigades die zijtakken waren, doet niets af aan het feit dat de échte frontgroepen, zoals de Vijfde Panzergrenadier, nooit zijn veroordeeld - noch de staf er van.

Als u iedere Waffen-SS'er aanziet als een misdadiger, wees dan consequent en doe hetzelfde voor de Amerikaanse marines.
Jij noemt het maar zoals je wilt, maar actief meewerken met een vijandig bezettingsleger, dat het Duitse leger was, is en blijft wat mij betreft misdadig.

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 november 2006 om 12:02.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 12:05   #82
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wanneer uw posting over 'bejaarde jagers' zit zich hier af te schilderen als zijnde verontwaardigd door hetgeen er in WO2 is of zou zijn gebeurd. Maar heeft wel symphatie voor een soort die op herdenkingen gaat jagen op bejaarde en er mischien ook zelf bij betrokken was hé pietje. Moet geweldig zijn de held uithangen tegen bejaarden want daar lopen ze mischien weinig gevaar om wat kletsen te krijgen en dan die laffe daad wegmoffelen achter 'wij deden het uit onze verontwaardiging voor het leed van de *knip* joodse slachtoffers.
Het gaat over feiten die zich afspeelden tijdens WOII, en toen waren die Vlaamse Jodenjagers ver van bejaard.
Oud 19 november 2006, 12:29   #83
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het gaat over feiten die zich afspeelden tijdens WOII, en toen waren die Vlaamse Jodenjagers ver van bejaard.
Van Vlaamse jodenjagers heb ik geen weet. Ben mischien jaren jonger dan jij en hebt u dit mischien allemaal persoonlijk meegemaakt. Maar dat betwijfel ik dan weer door uw symphatie voor die ziekelijke klik 'blokbusters en aanverwanten'. Waar ik wel weet van heb is van 'bejaardenjagers' waarom? Omdat ik dit persoonlijk heb gezien en niet heb van horen vertellen en van heb het kunnen lezen in het één of ander flutboekske.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 12:33   #85
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Goed voor de moslims dan. Misschien zijn die mensen gewoon slimmer dan jullie.
Of mischien likt u liever de kont van een allochtoon en hebt u een hekel aan wat men noemt het "eigen volk". Zou ook kunnen of niet. Dus heeft dan weinig te maken met het slimmer zijn maar wel met het achter uitstellen van een gedeelte van de autochtone bevolking. Wat denkt u?
Oud 19 november 2006, 12:35   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben mischien jaren jonger dan jij en hebt u dit mischien allemaal persoonlijk meegemaakt.
Persoonlijk meegemaakt niet, neen. Maar ik behoor wel ongeveer tot de laatste generatie die de informatie nog rechtstreeks kreeg van diegenen die het wel persoonlijk meemaakten (mijn ouders in dit geval).
Oud 19 november 2006, 12:40   #87
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd, uit welk boekske en door wie geschreven? Best kan men het houden bij zelf gezien rust altijd meer op de waarheid. Wat betreft jodenjagers, moet dan ook eens gaan kijken in het geen geschreven is over de kollaborateurjagers.
Oud 19 november 2006, 12:47   #88
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd, uit welk boekske en door wie geschreven? Best kan men het houden bij zelf gezien rust altijd meer op de waarheid. Wat betreft jodenjagers, moet dan ook eens gaan kijken in het geen geschreven is over de kollaborateurjagers.
Maar de Joden waren volkomen onschuldig, hetgeen van die collaborateurs niet kon gezegd worden.
Oud 19 november 2006, 13:24   #89
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar de Joden waren volkomen onschuldig, hetgeen van die collaborateurs niet kon gezegd worden.
Als u het zo speelt. Wat dan met de joden die zelf verklaarde in het verzet actief te zijn geweest? Kunt mischien stellen, de één zijn haat was meer gerechtvaardigd tegenover die van de ander. De één zijn lijden is ondergeschikt aan dat van de ander. Is een straatje zonder einde.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 19 november 2006 om 13:26.
Oud 19 november 2006, 13:27   #90
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u het zo speelt. Wat dan met de joden die zelf verklaarde in het verzet actief te zijn geweest?
Wat is er verkeerd aan zich te verzetten tegen de invasie van het leger van een buitenlandse mogendheid ??
Oud 19 november 2006, 13:37   #91
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij noemt het maar zoals je wilt, maar actief meewerken met een vijandig bezettingsleger, dat het Duitse leger was, is en blijft wat mij betreft misdadig.
Dus de Belgische divisie binnen het Britse leger tijdens de tweede wereldoorlog, wel, die mensen stelden een misdaad?

Volgens uw futiel theorietje moet men daar instemmend op antwoorden. Maar dat gaat u niet doen. Is het ook in u opgekomen dat men zich niet kan uitspreken over de legitimiteit van de daad een leger te vervoegen dat het land bezet? Alle Montenegrijnen in het Joegoslavische leger waren dus misdadigers, en de Amerikanen die met de Britten vochten in de Onafhankelijkheidsoorlog, ook eveneens allemaal misdadigers?
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 13:40   #92
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus de Belgische divisie binnen het Britse leger tijdens de tweede wereldoorlog, wel, die mensen stelden een misdaad?
Volgens mijn bescheiden mening was het Britse Leger geen vijandig leger. Het Duitse leger daarentegen...........
Oud 19 november 2006, 13:45   #93
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Volgens mijn bescheiden mening was het Britse Leger geen vijandig leger. Het Duitse leger daarentegen...........
Ik probeer niets goed te praten hoor, ik beweer enkel dat het oordeel niet aan u is slecht te praten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh
Is het ook in u opgekomen dat men zich niet kan uitspreken over de legitimiteit van de daad een leger te vervoegen dat het land bezet? Alle Montenegrijnen in het Joegoslavische leger waren dus misdadigers, en de Amerikanen die met de Britten vochten in de Onafhankelijkheidsoorlog, ook eveneens allemaal misdadigers?
Oud 19 november 2006, 13:55   #94
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer niets goed te praten hoor, ik beweer enkel dat het oordeel niet aan u is slecht te praten.
Daar beslis ik zelf wel over. En stellen, en veroordelen dat een bepaald deel vd bevolking de rest van die bevolking "in de rug schoot" door met een aanvallend leger samen te werken noem ik niet echt "slecht praten".
Oud 19 november 2006, 14:15   #95
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Daar beslis ik zelf wel over. En stellen, en veroordelen dat een bepaald deel vd bevolking de rest van die bevolking "in de rug schoot" door met een aanvallend leger samen te werken noem ik niet echt "slecht praten".
Waar heeft de Vijfde Panzergrendier tegen het Belgische leger gevochten?
Oud 19 november 2006, 14:20   #96
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heeft de Vijfde Panzergrendier tegen het Belgische leger gevochten?
Ik heb het hier niet over één of andere "grenadier", maar over de Nazi-collaborateurs in het algemeen.
Oud 19 november 2006, 15:56   #97
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is er verkeerd aan zich te verzetten tegen de invasie van het leger van een buitenlandse mogendheid ??
Men zou kunnen zeggen dat u hier een punt hebt. Maar wat is er dan verkeerd aan het oppakken van personen die sabotage daden pleegden en mee werkten aan moordaanslagen. Of moest dat door de vingers worden gezien omdat het hier om joden gaat. Dus in dit geval wisten zij dat ze konden worden opgepakt juist zoals anders personen van de witte brigade of de PA. Moet niet vergeten dat de belzieke regering het land en de bevolking had overgelaten zoals u het noemt aan een buitenlandse mogendheid terwijl 'zij' hun vel in vieligheid brachten. En die buitenlandse mogendheid van dat moment zijn wetten dicteerde en zij die er tegen ingingen door geweld pleging werden beschouwd als misdadigers. Als u zulk verzetplegen goed praat kan men ook elke vorm van terrorisme goed praten zijn toch ook alle personen die niet kunnen of willen leven met de gevestigde orde of niet?
Oud 19 november 2006, 16:00   #98
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze stelling is laf omdat de wet én het forumreglement eenieder verbiedt hierop (anders dan affirmatief) te antwoorden.
Oud 19 november 2006, 16:24   #99
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Deze stelling is laf omdat de wet én het forumreglement eenieder verbiedt hierop (anders dan affirmatief) te antwoorden.
Heldenmoed, Mein Fieseler!
Hiermede is je opinie meteen duidelijk.
Je moet maar kunnen, zo'n geestegheden bedenken.
Je gaat nu minstens tien bierbonnen krijgen op de volgende viering van Dolf!
Schoon gezelschap ben jij: geestig, attent, allert en volmaakt anti-pc.
Zieg Heil!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 november 2006 om 16:26.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 16:46   #100
ERLICH
Minister-President

Standaard

*knip*

Geen persoonlijke aanvallen.

mvg,
Arnold.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be